Fórum témák
» Több friss téma |
Bravo!
Most egy SX4 van teritéken. Szintén késleltetett, halványodos, de a multkori relés megoldásom nem jo, mert ezen a riaszton nem lehet késleltetést beállitani. A következö a diodás szétválasztás lesz, ha nem jön be, lehet, hogy ellopom a szabadalmadat. Ha pénzért csinálja az ember, nincs idö ilyen ötletes találmányokon gondolkodni.
Mesélj, hogy is?
Nekem a Skoda Fabia Spal AS90 párosnál diódán keresztül nem szerette... Hogy oldja meg a dióda a késleltetés problémáját? Üdv Inhouse
2 dioda kellett, mert a jobb elsö és a 2 hátso ajtokapcsolo egybe van kötve, csak a BE van külön szálon. A kapcsolok egyvezetékesek, simán testet kapcsolnak. A késleltetéssel ennél a megoldásnál nem kellett foglalkozni, a kapcsolok nem késnek - becsukod az ajtot, megszakit. A késleltetésnek akkor lett volna jelentösége, ha a lámpára kötök, ott már közbeavatkozik az elektronikája.
Az a jo, hogy ma már ahány kocsi, annyiféle...
A késleltetéssel az elektronika a gond, nem 12V/0V, mint egy sima megoldásnál, hanem pár V és 0V, ami a legtöbb riasztót meghülyíti. Lehet olyan a késleltetés, ahol a késleltetés idejére a kapcsoló helyett testet zár...
Egyébként szégyen a riasztógyártóknak, hogy a beszerelőnek kell vacakolni ezzel, simán megírhatnák úgy a programot, hogy ne okozzon ez problémát... Bár nekem 2 bemenetem is volt, és a BE jó volt neki, valamint ki lehetett kapcsolni az élesedéskori hibajelzést és csatornakizárást, úgyhogy ne elégedetlenkedjek, több független bemenet úgysem lesz... Bár csalódtam a SPAL-ban. A magyar leírásban több hiba is van. Nincs benne a beállításokhoz, hogy mi az alapállapot. A kpzár relékimeneteinél elírták, NO volt, NC nem. Az ajtóbemenetnél lehetett kapcsolni, hogy ne figyelmeztessen, de, hogy csak a figyelmeztetést veszi le, vagy a csatornát is kikapcsolja, arról nem szólt a fáma... A külső érzékelő bemenetnél arra számoltam, hogy rá tudom kötni egy univerzális ütésérzékelőmet, előjelzéssel. 4 kivezetés, 12V, test, ki1, ki2, ilyen van a riasztón is, de nem mérhető rajta a táp, vagy a test, valószínű már nem ilyen egyszerű módon működik...ez nem annyira az ő hibájuk. Szóval 2 diódával közösítettél és szerette a riasztó... Kellene csinálni egy komparátoros modult, pl. 4 független bemenet, ami minél kisebb fesz, pl. 1,5V és 0V között is megbízhatóan érzi a váltást. Ilyenkor csak elő kellene venni és bekötni a tutit... Üdv Inhouse
Közben átgondoltam és kicsit átalakítottam a rajzot, így univerzális, minden kocsihoz jó. Annyira egyszerű, hogy félve, de felteszem, hátha segít valakinek...
Szóval az első ami összedobtam a Fabia-hoz, a másik ennek a továbbgondolt univerzális változata. Nem hátrány, hogy nem kell a tetőkárpitig eljutni, lent megoldható az ajtók környékén... Hogy keresni is lehessen rá, késleltetett belső világítás és riasztó összekötésének problémáját megoldó áramkör, ha lehet annak hívni... Ja, persze csak testet kapcsoló autóknál, de ez lefedi az járgányok zömét. Üdv Inhouse
Köszönjük, ez még jol jöhet!
Annyival talán kiegészitenélek, hogy ezt valoszinüleg nem csak Skodához lehet használni, hanem a többi VW-csoportos autohoz is, ebben a korosztályban.
Azért gondoltam, hogy univerzális...esetleg nem csak VW csoport, hanem minden testet kapcsoló...
Használjátok egészséggel! Üdv Inhouse
Sziasztok.Egy olyan kérdésem lenne,hogy van egy 99-es Astra G-m Azt szeretném elérni,hogy a riasztó élesítésekor az ablakokat felhúzza.Van benne comfort zár. Kulcsal fel tudom huzatni,de a távirányítóval nem.Nos elvileg ma megnézte egy szaki.Annyit össze lehetett varázsolni,hogy két kábel összekötött,és most a távirányító is felhúzza,de a gombot folyamatosan kell nyomnom.Azt mondta kellene nekem egy késleltető relé,ami kb 3-5 másodperces. Amikor megnyomom a táv gombját 2szer,akkor megkapja a jelet,és majd csak 3-5 másodperc múlva adja tovább.A kérdésem az lenne,hogy van e esetleg ilyen relé,vagy építtetni kell? Előre is köszönöm
Szia.Még egy kérdés.Hol tudok ilyet beszerezni?
Miért kell kétszer nyomni?
Az mit jelent, hogy megkapja a jelet és és majd csak 3-5 másodperc múlva adja tovább? Mit? Hova? Több kérdés is felmerül... Nem ismerem az autót. Ha kulccsal csinálod, akkor ha felért, leold-e? Ha igen, akkor kell egy picivel hosszabb idejű időzítő, mint amennyi idő alatt az ablak lentről felér, így biztos felviszi, ha viszont felért, leold. 1 tranzisztor, és egy relé, valamint pár kondi és ellenállás... Ha nem old le, hanem addig nyomja, amíg te a gombot, akkor kell egy automatizáló, de azt nem biztos, hogy egyszerű bekötni egy ilyen autóba. Üdv Inhouse
Azt jelenti,Hogy nekem egy olyan kütyü kell,ami kap egy negatív impulzust,és azt kb 5másodperc múlva adja tovább,és kb 10-15 másodpercig
Tehát egy dupla időzítő kell...építeni kell, ilyet nem fogsz kapni gyáriban, szerintem...de nem bonyolult.
Üdv Inhouse
És van itt valaki aki meg tudná nekem ezt építeni?Vagy esetleg hogy mi kellene hozzá,meg valami kapcs rajz?Előre ki is fizetném bárkinek.De nekem ez a része kínai
Azt nem tom! Egy ismerősnek lett utólag berakva egy régi Swiftbe!
Nézz utána ahol központival foglalkoznak! Üdv.
Ilyet nem hiszem, hogy kapsz...
Rajzoltam valamit, elvileg úgy működik, ahogy neked kell... dupla időzítő 4093-al Amikor először ráadod a tápfeszt, be fog húzni a relé, aztán elenged. Ez lesz utána a nyugalmi állapot. Ha testet kap az elején, akkor a második kapu kimenete alacsonyra vált, ettől az NPN tranyó zár, más nem történik. Pár másodperc múlva (első időzítőt beállítod), a második kapu újra magasra vált, az NPN tranyó nyit, testet kapcsol a 3. kapura, beindul a második időzítő, és behúz a relé. A második időzítőt is állíthatod. Üdv Inhouse
Köszönöm szépen a segítséget.Igyekszem minél hamarabb megépíteni,és írok hogy mik a fejlemények
Szia.Neharagudj hogy zargatlak.Egy olyan kérdésem lenne,hogy amit rajzoltál,hogy lehet olyan nyáklap rajzot csinálni?Válaszod előre is köszönöm
Én kézzel szoktam, de mostanában még azt se...fogsz egy "próba" NYÁK-ot (raszter szerint ki van fúrkálva és forrszemek vannak rajta) és összekötözgeted, talán így lesz a legegyszerűbb. Nem kell fúrni, maratni, csak forrasztgatni...
Vegyél IC foglalatot, és azt rakd a NYÁKba, összekötözgeted és a végén rakd bele az IC-t. 100nF, és 100µF nem árt a tápba. Üdv Inhouse
Rendben.Köszönöm segítségedet.Inkább ezt megcsináltatom valakivel.Nem vagyok valami nagy szaki ebben a szakmában.Amúgy ez mi? 100nF, és 100ľF nem árt a tápba.
Ja, akkor tényleg jobb, ha megcsináltatod valakivel.
100nF, az 100 nanofarad, a 100µF az 100mikrofarad, és kondenzátorok, a táp szűréséhez kellenek. Üdv Inhouse
Közben elkészült a leírás a Skoda Fabia Praktik I 2006 1.9 Sdi-hez. Aki ilyenbe, vagy hasonlóba akar kp zárat, vagy riasztót szerelni, szerintem érdemes letölteni ezt a pár pdf-et, ha már megszenvedtem vele. Köszönet a Skoda Fabia fórumnak, nektek és az internetnek, meg egy kicsit nekem is...
Kp zár beszerelési segédlet Skoda Fabia Praktik I 2006 1.9 Sdi-hez "Egyétek vegyétek, annyi van mint a sz a r, olyan mint a fos..." Virtuális sört és várveregetést korlátlan mennyiségben tudok fogadni... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Próbálok bekötni egy "Thunder" nevet viselő központi zár és riasztó csodát. A (elektronyos, nem pneumatikus) központi zárral nagyjából készen vagyok, viszont a 4. (segéd) motor rákötésénél meghülyül az egész és nem hajlandó nyitni/zárni. Függetlenül attól, hogy a motor ténylegesen nincs is ajtóban, csak mellettem letéve. Találkoztatok ilyennel? Esetleg vezérlőhiba lenne? Próbáltam a riasztót rákötni a zárra, kevés sikerrel. A záron két vezeték van (nyitás és zárás), ezt kellene összekötnöm a riasztó megfelelő vezetékeivel (mellékeltem a két kapcsolási rajzot). Riasztó központi egységét, mozgásérzékelőjét és szirénáját hová érdemes eldugni? Műszerfal alá, esetleg kivinni a motortérbe? I-es Punto-ról van szó. Köszönöm előre is.
A 4. segéd motor 2 vezetékes? Ha igen, akkor érdekes a jelenség, nem hathatna vissza, hacsak nem zárlatos, de akkor utána nélküle sem működne... Ha 5 vezetékes, akkor elkötötted a mikrokapcsoló részét.
A riasztódnak testet kell kapcsolnia a kp zár vezérlőnek, egyik szálon nyit a másikon zár. Vigyázat, találkoztam olyan kp zárral, ahol a spórolás jegyében a külön kivezetett nyit/záró szál belül nem volt bekötve sehova! Már a csatlakozóban sem fogadta semmi... Kösd rá az 5 vezetékes motor barna/fehér szálára! A riasztódban 2 relé van 2 morze (váltó) érintkezővel. Az NC sehova, a NO megy a testre, mindkettő. A maradék 2 szál a nyitó/záró kivezetés. Ahogy az első képen a jobb felső sarokban van, "zárt áramkör"-nek hazudva... Üdv Inhouse
Szia!
Köszönöm, igen, 2 vezetékes, ezért nem értem én sem. Arra tippelek, hogy a vezérlő nem működik jól. Tehát egyszerűen kössem rá a riasztó fehér kivezetését (záról jel) a kp. vezérlő fehér vezetékére, a riasztó fehér/feketét (nyíló jel) pedig a központi zár barna vezetékére?
Sziasztok. Kérlek segítsetek. Próbálok beszerelni egy hd nevű csodariasztót. Először a központit tettem rá addig jól működött. most rákötöttem az öt ajtót az indexeket és a szirénát azóta bekapcsolás után 10 mp-re magától beriaszt és sikít. A gyujtás részeit nem merem bekötni mert nem tudom hogyan kell reléznem. Esetleg ha felrakom a képet tud valaki segíteni mindent bekötni? Csak kicsit szájbarágósan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |