Fórum témák
» Több friss téma |
Melyik export plugint használod a Sketchuphoz? Csak azért kérdezem, mert 3D nyomtatáshoz könnyedén találtam hozzá plugint, de maráshoz még nem (egy fellángolásom volt a keresésben, aztán többet nem foglalkoztam vele). S amit eddig marni kellett nekem, az ment FreeCAD-ben is, viszont a SU sokkal egyszerűbb lenne.
Sziasztok! Nekem is sikerült egy 3018-as klónt összehozni, egy része műanyag lett. És az első teszt marás Easel-lel.
Ha valaki mar nyák-ot, melyik jobb? A 30 fokos vagy a 10 fokos gravírtű? Ki szeretném próbálni az alumínium marást is, hogy hogy bírja a mechanika.
A 10-15 fokos tűk a legjobbak ha SMD nyákokat marsz. Viszont a nyákfelület letapogatása szinte kötelező hozzá. Ha nem annyira vékonyak a vezetősávok, akkor jó a nagyobb szögű gravírkés is.
Ezzel a mechanikával én nem erőltetnem az alumíniumot. Eldeformálhatod a gyengébb alkatrészeket és úgysem lesz pontos a kész végtermék.
Kis fogással sem lehet alumíniumot marni?
Maximum vékony szerszámmal nagyon pici fogásmélységgel "gravírozni" a marást felejtsd el az alu az egyik legrosszabb anyag egy ilyen gépnek .
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2019
Pedig arra gondoltam, hogy ez a 30x30-as alu profil kicsit merevebb lesz, mint akár a Dremel cnc. A rudak 12-es átmérőjűek. Kivéve a z tengely, ott 8-as. De az rövidebb is.
Igen éppen a rudakkal van a probléma , én is összeraktam egy mechanikát 12 tengelyekkel aztán megnyomkodtam kézzel középen és úgy döntöttem hogy lézernek lesz csak jó .Ezért eladtam és csináltam másikat 16 os támasztott tengelyekkel . Az már nem hajlott , még csempét üveget is tudtam vele gravírozni (és utána nyákot) ...
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2019
DXF-et, vagy STL-t exportálok belőle. Utána Aspire, vagy Cura. Aspire-ből G-kód a CNC-nek aztán Mach3, Cura-ból G-kód a printernek direktben. Most céges szinten lehet, hogy megvesszük a fizetős Sketchupot. Kíváncsi leszek mennyivel kezesebb? Főleg az export, import része érdekel.
Szép ára van az Aspire programnak. 2000$... Oké ingyenes próbaverzió az van, de azzal nem lehet menteni a szerszámpályát. Azt hittem találtál olyan plugint, ami közvetlen a SU-ban tud generálni. Viszont ez a megoldásod nem sokban tér el attól, amit én is csinálok, mert a FreeCAD is tud STL importot és lehet vele generálni pályát (még ha nem is olyan egyszerű).
A fizetősbe "belekóstoltam", amikor telepíted, akkor az első két hétre felold minden gátlást. Van pár olyan funkció, ami tetszeni fog (pl. parametrikus tervezés), de sok változást nem fogsz tapasztalni (szerencsére). Nekem ha a parametrikus tervezést és a G kód generálást tudná az ingyenes változat, akkor közelítene a tökéletesen megfelelőhöz.
Aspire-t kaptam a harddiskkel. Ha egyszer elromlik - annyi. A FreeCAD nekem túlságosan bal kézzel jobb fülvakarós. Amúgy tetszene, de a felhasználói felülete - jujj. Sketchup is tud G-kódot generálni, találtam plugint. Be kell állítani a szerszámvastagságot és kész. Igaz még nem volt időm élesben tesztelgetni.
Én hármat találtam hozzá, s maradjunk annyiban, hogy nem az igazi egyik sem Még mindig egyszerűbb a bejárt ösvényt taposni. Persze találtam a FreeCAD helyett az Aspire-hoz hasonló programot, de azt még nem próbáltam ki, a reklámja (honlapja) alapján bíztató lehet. Az se túl olcsó, ha meg kell venni, de azért nem 2000$ ("csak" 145 euro + áfa) Bővebben: Link
Ennek viszont van ingyenes változata, ha az az által nyújtott szolgáltatások elegendőek, akkor jó lehet (nagyolni pl. az ingyenes nem tud). Ki fogom próbálni, mert a FreeCAD amellett, hogy remek és ingyenes, valóban pilótavizsgás. Nekem pont olyan érzésem van a használatakor, mint amikor a Blender, vagy a GIMP elé keveredtem - más gondolkozású emberek tervezték, s nekem nem áll kézre, szokni kell.
A merevlemezt le lehet klónozni, így nem kell félni hogy mi van ha elromlik.
Tudod, a hardverkulcs jelen esetben maga a merevlemez. Ha leklónozod, akkor már nem lesz legális a használata. Amit pedig a merevlemezhez kötnek, az a merevlemez sorozatszámához szokta regisztrálni magát, s azon a klónozás sem segít. A klónozott meghajtóhoz újra kellene regisztrálni, ami gyártótól függően megteszi, vagy sem, s ha meg is teszi, akkor vagy kér érte pénzt, vagy nem.
Próbálgatom szépen beállítani a 3018-as mintájára épített CNC marót.
A vezérlés egy arduino V3 board Szépen tette is dolgát a mai napig. Megérkezett az újonnan rendelt Vezérlő kártya beépítettem a régi vezérlés helyére. Az élesztésnél igen csak elcsodálkoztam mert azthittem nem működnek a motorok (Mema17) Múködnek de olyan halkan hogy semmit nem hallani belőle. A vezérlő alatti jamperek High álapitban voltak. A V3 vezérlőn nem állítottam semmit és igen csak hagosak votak a motorok. A GRBL beállításainál a $100 - 101 102 értékekket modosítva (GRBL 1.1) lette az elmozdulás pontosan beállítva Az új vezérlőn GRBL 0.9 van a 100 101 102 értékek teljesen más értékekkel pontosak ha a vezérő alatti jampereket L illetve H állítom. Gyakorlatilag teljesen hangtalanul dolgozik H állapotban. A leirásbol idézet "Driver microstep Selection: Microstep selector jumper under the X-axis driver board, remove the driver board to select microstep, the factory default for 16 microstep. The Jumper location and microstep table are as follows"
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valaki, akinek van jó megoldása 2.2kW-os vízhűtéses főorsó hűtésére? Elsősorban radiátoros, zárt rendszerben gondolkodtam, nem pedig a "vödörből szívós" megoldásban. Illetve mennyi az üzemi hőmérséklet egy ilyen motornál? Az ötleteket és segítséget előre is köszönöm!
Nem pont CNC kérdés: 2500x1250mm felületet kellene csiszolnom/políroznom flexre szerelt koronggal (kevesebb, mint 1 mm), aluprofilra gondoltam sínt szerelni és kézzel tologatni rajta vagy egy egyszerű léptetős hajtás arduinoval. Egyszeri alkalom és az anyagot a későbbiekben fel tudom használni. Melyik profil az ami már elegendő lehet vezetőnek jelentős belógás nélkül ami egy kisflex súlya alatt nem hajlik számottevően, kellően merev. Középen illetve több ponton is alá tudok támasztani. 30x60 elegendő lehet vagy inkább 40x80?
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2019
Nyilván a kisebb méretet kell "lógóra" tervezni és ha a korong felveszi a súly nagy részét akkor a kisebb is elég szvsz.
Sziasztok! Minden nap szembe jön velem egy hirdetés, de túl szépnek tűnik, hogy igaz legyen. Van valakinek tapasztalata ezzel?
Ez egy egyszerű műagyag "kéz" 2db pici léptető motorral és gondolom valamilyen arduniora épülő vezérléssel. Nem hiszem, hogy többet ér mint az 12 pénz amiért adják. És akkor még rájön a szállítás meg az ÁFA, lesz 20-25 is mire itt van.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2019
Ami megfogott benne, az nem maga a "dolog", hanem az, hogy esztétikusan össze van rakva és egyszerű módon megy a szerszámcsere. Ahhoz képest olcsó nagyon. EGy sima "deszka" 3018-as cnc is 44-45000Ft-ra jön ki szállítással és az is sima Arduino nano-s csak még gagyi is. 60-90eFt körül van 3018 fémváz+ fdm nyomtatott kompozit gép. Ezért tűnik gyanúsan olcsónak. Ahhoz viszont sok, hogy elbukjam, ha elfelejtenének szállítani.
Utána néztem picit. Biztos vagy valami hamisítvány vagy szimpla átb@szás. Az eredeti oldalon az alap gép a ceruza fogóval 500 dolcsi+szállítás.
Köszi. Akkor megnyugodtam, túl szép volt, hogy igaz legyen. 10x-es szorzó túl nagy eltérés. Amúgy az az ár reálisabbnak tűnik. Mármint az 500 dollár.
Sziasztok!
Ezekkel az orsókkal van valakinek tapasztalata? Minőség, megbízhatóság, használhatóság tekintetében. Illetve egy 2Nm-es léptetőhöz van értelme a 12-es átmérőt választani vagy a 10-es elég? Bár, ha 10-es, akkor a motor fordulat-nyomaték görbéjének hiányában azt sem tudnám eldönteni, hogy a 2-es vagy a 4-es menetemelkedésű lenne megfelelő számomra... Így erre nyilván nem várok választ. Köszönöm
Szia! Többen használunk ilyet kisebb gépekre, tökeletes megelégedéssel. Az átmérő inkább az orsó hosszától függ. Minél hosszabb annál vastagabb kell legyen, hogy ne kezdjen kígyózni nagyobb fordulat hatására. Egy kisebb gépre simán jó a 10×4-es, egy 2Nm-es motor simán elviszi, még egy gyengébb is. Jobb lesz az üresjárati sebesség. A 12×3-as csak akkor jó, ha áttétettel ki tudod küszöbölni a 3 mm-es menetemelkedésből adódó "sohanemjönkiegészre" dolgot az elmozdulás kapcsán. Egy sima kuplungos tengelykapcsolatnál ez csak fokozza a pontatlanságot.
Köszönöm a hasznos választ. A 3mm-es menetemelkedés problémája külön jó, hogy előkerült, mert első körben mach3-mal akarom meghajtani, az tud nem egész lépés/mm-rel számolni, viszont tervezem egy grbl vezérlő használatát, aminél már gondban lennék.
A hosszabb orsó 650mm körül lenne, oda elég lehet a TR10-es változat? Hasonló motor adatlapját megnézve talán 500/perces fordulat kijöhet belőle reálisan, inkább kevesebb. Ha a TR10x4-et simán viszi egy 2Nm-es motor - és átmérőben megfelelhet -, akkor maradnék annál.
Nálam az 1Nm-es motor is simán viszi a 10×4-es orsót, nem ez a leggyengébb láncszem a gépen. Nekem 300f/min a legnagyobb fordulat amit stabilan tud, a 4-es menetemelkedéssel egy már 1200mm/min sebességre jön ki, nekem elég. Elméletileg a tápfesz növelésével lehetne még feljebb vinni, de nekem jó így.
Az én jelenlegi gépem 180mm/min sebességre képes üresben. Az építésekor nem a műszaki paraméterek csúcsának döntögetése volt a cél, hanem a kísérletezés és az esetleges bukással járó veszteség minimalizálása. A marómotor kivételével szinte az összes eleme bontott nyomtatóból (köszörült rúd bronz persellyel) floppy meghajtóból (alu tárcsák, amiből hardy tárcsa lett) és általános vasanyagból (menetes szár, zártszelvény) épült. Gyakorlatilag pár ezer forintból készült el az egész, még a léptető meghajtó L297+L298 páros is bontott volt hozzá.
Nyák fúrásra, kontúrmarásra, műanyag előlap marásra - a korlátai figyelembe vételével - tulajdonképpen alkalmas, az ismétlési pontossága abszolút elfogadható. Viszont lassú és gyenge, ezért készül most egy sokkal összeszedettebb és persze gyorsabb, erősebb gép a leváltására. Köszönöm a segítséget, szerintem maradok a TR10x4-es orsónál, az összetevők nagy része már megvan vagy éppen úton van. Reményeim szerint rövidesen kezdem az építést is.
Én is így kezdtem, egy fa vázas géppel M6-os menetes szárakkal. Az is lassú volt nagyon ugye az 1mm-es menetemelkedésnek, a kínai vezérlőnek és a 12V körüli tápfesznek köszönhetően. Most ugyan ezen a gépen 10×4-es orsók, jó minőségű 24V-os ipari táppal, pici A4988-es meghajtókkal, arduino unoval és GRBL-lel simán viszi az 1200mm/min sebességet.
Üdvözlet Mindenkinek
Dc motoros, arduino vezérelt cnc projekben problémáim merültek fel. Tudna valaki segíteni?
Üdvözlet Mindenkinek
Konkrétan egyik irányba megy rendesen, a másikirányba meg se mozdul. (Arduino program hiba, de nem találom ,hogy hol.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |