Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Creative megaworks 510d
Témaindító: zsolti1985, idő: Nov 12, 2011
Lenne egy Creative megaworks 510D hangfalszett és az lenne most vele a gond hogyha bekapcsolom egyből kiveri az üvegbiztosítékot benne. Mi lehet vele a gond hol keressem? Valaki tudna segíteni?
Üdv.
Esetleg képet ha feltennél nem ártana.Amúgy zárlat lehet.Keress égett,elfüstölt,megbarnult,vagy puffadt alkatrész után.
Tápot fényképezzem le?
Azt amin kimegy a bizti,vedd alaposan szemügyre a többit és amit még gyanúsnak tartasz azt is.
lefényképezem tudsz segíteni? mi szokott ilyenkor kimenni rajta leggyakrabban?
Hát első körben meg kéne mérni a zárlatosság mértékét.
Ha multiméterrel rámérsz a bemeneti pontokra (hálózati csatlakozó, és ez még így nagyon egyszerű feladat), és a mérést mindkét irányban elvégezve 1V fölötti nyitófeszültséget mutat a műszer (ja igen: diódavizsgáló üzemmódba kell állítani a műszert), akkor szinte biztosan jó a diódahíd. Jajj, elnézést. Én már mindjárt kapcsolóüzemű tápot hallucináltam a hangfalszetbe. Bár lehet hogy az van benne. Szedd szét, forraszd ki a diódahidat, és mérj meg minden kivezetést minden kivezetéshez diódavizsgálattal, mindkét irányba. Egy biztos: 0,5V -nál kisebb nyitófeszültséget sehol sem mérhetsz. Ha mégis, akkor rossz a diódahíd. Ha ez bebizonyosodik, még akkor se tegyél bele -egyelőre- másikat, mert az nem másik lesz, hanem csak "következő". Mérd meg a puffereket is, hogy nem zárlatosak-e. Ha végül semmit nem találsz zárlatosnak, akkor próbáld meg levenni az erősítőt -és minden egyéb áramkört- a tápáramkörről, és egy kisebb (100-400 ohm) ellenállást tegyél a primer körbe, majd helyezd feszültség alá. Aztán meg lehet méregetni a tápegység feszültségeit, már feltéve ha nem világít az ellenállás. A szokásosra pedig vigyázz (hálózati feszültség érintése halált okozhat)!
Ha lehetőséged van, és nem túl nagy macera, akkor a NYÁK alját is le kéne fényképezni. Nem valószínű hogy ott lesz a hiba, de azért nézd át jól a főkapcsolót is, hátha...,
Elfelejtettem köszönni. Elnézést, és így utólag: jó estét!
Ha volt erőltetve a cucc akkor nézd meg,hogy a forrasztások nem olvadtak-e le és nem folytak-e össze.A táp kimeneti ágát és az erősítő táp bemenetét is mérd le,valahol zárlat kell legyen.
nem látok rajta elváltozást elviszem inkább szerelőhöz
Kedves Zsolt!
Azért még lefotózhatnád, hátha tanulunk belőle! Meg miért vinnéd szerelőhöz, ha magad is meg tudod csinálni. A javításhoz türelem kell, és nem utolsó sorban MÉRÉS. Ne add még fel.
de nem tudom mit mérjek
holnap lefotózom
Attól képet dobhatsz fel,hátha tudunk segíteni.Nem kell ilyen hamar feladni.Amikor már semmi reményem sincs akkor alkalmazom apám régi technikáját,a problémás részen végigmérek addig a pontig amíg már nincs zárlat és onnan visszafele minden alkatrészt sorra ellenőrzök.
de nem tudok rajta mérni mert, ahogy bekapcsolom egyből kiveri a biztit
Fentebb leírtam azt hiszem, hogy mit kéne először megmérni. Forraszd ki az alkatrészeket, és úgy mérd őket egyesével, alaposan.
Kezdd a diódahíddal (lehet hogy 2-3cm -es téglatest és benne a 4 dióda , és így 4 kivezetés, de lehet hogy 4 külön hengeres diódából van kirakva. Egy biztos: a trafó szekunder részéhez közvetlenül csatlakozik ez az áramköri egység).
most lefényképezem akkor segítesz?
Na ná!
Ezt most kinek írtad? A "válasz" gombot használd az új kérdés helyett.Amúgy ha tudok ,akkor segítek.
[OFF]Teljesen mindegy, hogy kinek írta, azért vagyunk itt, hogy segítsünk. Én úgy értettem, hogy nekem írta. Abban viszont igazad van, hogy a válasz gomb használata nagyon fontos.[OFF]
A 3-id képen ami van panel abba megy bele a fesz és onnan megy tovább a tápra 1,2,4 kép. ha lehúzom a tápot és ha csak a 3 képen látható panel van rajta akkor az üvegbiztit nem csapja ki. Ha pedig rádugom a tápot akkor igen.
na tudtok segíteni akkor?
Haladjunk szépen sorban.
A 3-as képen látható -többek közt- egy fekete téglatest. Az a diódahíd, elvileg 4 kivezetése van. Először azt méregesd végig. A 4 kivezetés közül kiválasztasz mindig kettőt, és köztük megméred a nyitófeszültséget (multiméter diódavizsgáló állásban). Aztán megcseréled a két szondát (piros és fekete multiméter vezeték). Aztán minden lehetséges (a 4-ből) 2-2 párosítást végigjátszol. Ez elméletileg 12 mérést eredményez, fél perc alatt elvégezhető. Természetesen NE LEGYEN BEDUGVA a hálózati csatlakozó, ha olyan mérés lesz amihez áram alá kell helyezni a készüléket, akkor azt külön mondjuk majd. Tehát 0,5V-nál kisebb nyitófeszültséget sehol nem mérhetsz a diódahídnál. És mint látom: az első feltételezésem pont bejött, kapcsolóüzemű a táp.
Akkor a hiba biztos a tápban van.A 3. képen az egyenirányítás és a zavarszűrés van,tehát ha az jó akkor nem a híd a hibás.A nyákról alulról is kéne kép.
Figyu!
Javítottam én már FAX készüléket, és úgy ahogy kell, az egész diódahíd át volt égve. Szóval haladjunk sorba! Első a diódahíd. Vagy ha tempózni akartok, akkor arról a kis panelről kösse le barátunk a két vezetéket, ami megy a táppanel felé, és csak a kis panelt helyezze feszültség alá. Így ha akkor nincs túláram, már nyilván nem ott van a gond.
A 3-dik képen látható panel jobb oldaláról a fekete-piros vezeték megy a táphoz és ezen 456V mérek. Ez hogy lehetséges ez?
Röviden: sehogy. De nekünk ezt most nem kell megfejteni, ha nem vágta le az automatát, és nem égett ki a biztosíték, akkor az a panel jó.
Ha csak ez van rádugva akkor nem veri le. Akkor tehát a diódahíd jó vagy attól még lehet rossz?
Azért mondtam,hogy nem a híd a hibás mert:
Idézet: tehát próbálta már. „ha csak a 3 képen látható panel van rajta akkor az üvegbiztit nem csapja ki.”
Akkor nem rossz az a panel,ha dc van a kimeneten. De ha a mérőd nem akadt ki akkor jó.
Hát attól még lehet éppen rossz, de ezt így nem tudom most hirtelen megmondani. Szóval nem tudom. Biztos ami biztos alapon köss rá egy 220µF /400V-os kondit a kimenetre, és dugd be úgy is. Ha valami kipurcan, akkor rossz.
De ha még jobbat akarsz: Forraszd ki a diódahidat (vagy ne forraszd ki- és méregesd végig a kivezetéseit, az a biztos! |
Bejelentkezés
Hirdetés |