Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csörlő átalakítás
Lapozás: OK   1 / 3
(#) isubrava hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni tőletek, van már ilyen téma, de nem látom át teljesen.A helyzet , adott egy csörlő ami 12 v/autó akkumulátorról/ üzemel.Tönkrement benne a kuplung, ezért kis mechanikai átalakítás után képes húzni és engedni.Eddig csak húzott.
A lényeg az lenne, hogy mivel eddig a motor egy irányba forgott most 2 irányba kellene működnie.Szimplán kipróbáltam, mind két irányba forog.
Amit találtam benne egy szimpla autósrelé.
Gondoltam olyan megoldásra mivel a motoron két vezeték van egy polaritás váltó kapcsoló beépítésre /pl: ablakemelő kapcsoló/, de mivel az akkumulátorban elég magas az amper, hamar tönkremenne.
Olvastam itt "Egyfázisú motor forgásirány váltása mágneskapcsolóval", de nemigazán értem.
A problémámra megoldás lehet az autórelék összekombinálása? Esetleg valaki tud nekem olyan kapcsolási rajzot készíteni amin fel van tüntetve , hogy mit melyik lábra kell kötni?


Megértéseteket és segítségeteket előre is köszönöm!
(#) poros válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Az áram felvételétől függ, hogy milyen relével vagy mágnes kapcsolóval lehet megoldani irány váltást.
(#) zolika60 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Nem igen van olyan relé ami a csörlő áramát kibírná. Inkább valami nagy kapcsoló kéne a pólusváltásra.
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Szia

Egy sima 3 állású kapcsolóval és 2 db relével meg lehet oldani
A lényeg a polaritások cserélgetése ..
Ügyelj a relék teljesítményére és a vezeték keresztmetszetére
(#) poros válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
A nagy erőhöz képest amit egy ilyen csörlő kifejt "viszonylag" kis motorok társulnak az áttétel miatt.
Persze várjuk meg a kérdező válaszát az áram felvételről.
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Vagy Sima irányváltó kapcsoló amit 3 fázisú motorokhoz gyártanak abból lehet kapni olyat ami elbírja az áramat
(#) isubrava válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Szia

Esetleg rajzot tudnál készíteni?
Már szerelgettem mindenfélét a kocsiba és az tuti, hogy a vezetéknek vastagnak kell lennie, előfordult, hogy leégett.
(#) zolika60 válasza poros hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Szerintem közel van a 100A-hez, ha nem a duplája.
(#) isubrava válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Az aksiban amivel csörlőzni szoktam 44 A.
(#) poros válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Az tényleg nagyon sok. Azért szerintem ennyi nem lesz.
(#) poros válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Járó motornál? Adat tábla nincs rajta ?
(#) zolika60 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Az aksi nem 44Ah? Mert azért az nem mindegy.
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Tessék itt a rajz (minőségért bocsi)
(#) zolika60 válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 / 1
 
Hol is?
(#) villanyász92 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Feltölti de nem rakja ki valamiért
(#) zolika60 válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Kérj meg egy modit, hogy segítsen.
(#) villanyász92 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Hogy micsodát? Bocsi még új vagyok itt
(#) isubrava válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Az aksi 44A.
(#) isubrava válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 / 1
 
Elküldöd terone@freemail.hu címre?
(#) zolika60 válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Egy moderátort. Minden hozzászólás fejlécében látható egy kérdőjeles ikon. Ez ott van az oldal tetején is. Ha erre kattintasz üzenetet küldhetsz egy moderátornak, aki segíteni fog.
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
1pillanat
(#) isubrava válasza poros hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Nem az autóban lévő aksiról használom.A motoron adatok nincsenek.
(#) isubrava válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Köszi
(#) zolika60 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Olyat még nem láttam, hogy egy akkumulátorban áramgenerátor lenne. Az inkább 44Ah lesz. Az indító árama pedig legalább 360A. Például:
(#) isubrava válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Ebben amatőr vagyok a "K" mit jelent?
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
K = kapcsoló
azok a téglalapok a relé tekercsét jelzik
(#) zolika60 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 / 1
 
Te feltennéd a képet, ha a kollégának nem megy?
(#) isubrava hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Nem. rakja ki
(#) villanyász92 válasza isubrava hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Nem tudom miért
(#) isubrava válasza villanyász92 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
A relék bekötése hogyan működik ebben az esetben, mert kötöttem már be, de így duplán sosem, melyiket hová?
A boltban milyen kapcsolót kell kérnem?
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem