Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Ha hiszed -ha nem én már gondolkoztam csöves sub ládán, a hátuljában lett volna, a végcsövek és az előfokcső fémlemezzel elszeparálva hátul, ráccsal levédve, és akkor a hő is kifelé megy...
Durva lett volna!
Nem feltétlen rontana az erősítő minőségén,ha graetz híddal egyenirányítanád az anódfeszt, mert az újabb kiadású csöves cuccokban sem volt már egyenirányítócső. (BY238, 1N4006)
Annakidején amikor tönkrement egy AZ4-es cső ,kibeleltük a loktál foglalatát és úgy bevágtunk két BY238-at bele mint a huzat. És láss csodát a hangja nem változott, csak megspóroltuk a cső fűtését.
A hangja nem változik számottevően, de ha "belevágod" a cső helyett a félvezető diódákat, akkor igaz, hogy megspórolod a egyenirányító cső fűtését, de a végcső élettartamát is jelentősen megrövidíted, mert ugye a még fel nem fűtött csövek, nem éppen szeretik ha még fűtetlenül megjelenik rajtuk az teljes nyers anódfesz. Sokkal hamarabb elöregszik.
Az én erősítőmben is graetzes egyenirányítás van, de mellette még alkalmazok egy PY88-as egyutas egyenirányító csövet is az anódfeszültség késleltetésére, mert ugye, kb annyi idő alatt fűtenek fel a végcsövek, mint a PY88, és így nem kapja meg kapásból a teljes anódfeszt még hidegen, hanem szép lassan emelkedik, és így megkíméli a csöveket (lágyindítás).
Csövet kiváltani félvezetővel esetleg azért is problémás lehet, mert megemelkedik a feszültség. Elmarad a csöveken eső számottevő feszültség, ennyivel magasabb lesz a tápfesz.
Találkozott már valaki ezzel a gonddal :
ECC 83 hajtja meg a végpentódákat ( anód+katód ellenfázisban). Ra 47K Rk 47K Katódon szép és nagy a jel. Az anódon +- 10V ig jó utána a mellékelt ábrák szerint. Kb. ekkor éri el a kimenőteljesítmény a maxot. De érdekes módon a trafó kimenetén nem jelentkezik.
Nem írod, a katodinnak hogy van beállítva a munkapontja. Ha DC csatolt, akkor túl magas lehet az előző fokozat anódfesze. Ekkor elfogy a katodinnak a saját anódfesz.
Szerk: Rajzold le, mit építettél, és kérünk feszültségadatokat.
Sziasztok,
annak mi lehet az oka ha üres bemenettel brummog a végfok és ahogy növelem a hangerőt, úgy csökken a brumm?
Valami szerelési kapacitás söntölheti, Pl. árnyékolt vezeték. Miért gond az, ha üres bemenettel brummog?
Akkor is brummog ha rá va dugva valami viszont határozottan úgy hallom hogy a hangerő növelésével csökken a brumm. Persze egy picit mindíg brummog, érdemes lehet esetleg a sima földelés helyett kiközepelni a fűtést?
Egyenlőre az anód is 300V-on van 250 helyett gondolom ez sem jó neki túlzottan?!
Ha letekert hangerőnél is brummog, akkor - leginkább - belül kell keresni a hibát. A rádugott valamiknek határozottan kicsi a kimenő ellenállása, ezért söntölheti a kapacitive összeszedett brummot letekert hangerő állásnál. A fűtéssel lehet játszani, meglátod, hogy ad-e eredményt.
Biztos , hogy a potihoz vagy a potitól elmenő vezeték szedi össze . Ezeket a vezetékeket érdemes a lehető legrövidebb (zavarmentes) úton vezetni.
Fűtés közepelése kötelező ! Ha az első cső rácsát földeled , megszünik ?
Hát a toroid mellett kígyódzó árnyékolt kábel nem éppen a zavarmentesség példaképe, de akkor majd inkább 10 centivel hosszabban de máshol vezetem el.
A rács földelésnél gondolom az előfokra gondolsz, ezt majd este tudom megnézni. A fűtésközepelést majd valami 470ohm / 2W-os potival oldom meg.
Igen ott próbáld földelni .
Poti nem fontos , 2db 100 Ohm 2W elég lenne
Imi, ezt leszámítva én vagyok az 1000000-adik akit megdöbbent a PCL86 hangja és ebben a te kimenőid is 'ludasak"
Azért nem vagyunk annyian. Esetleg a világon.
Sokan nem tudják - mert szándékosan manipulálják a népet - mekkorát szólnak azok a kis fénylő katódok. Manapság mindenki a teljesítmény bűvöletében él (Mellettem lassan felnő egy generáció, akik az összes kocsiról "betéve" tudják, hány lóerős, és ez az egyetlen mérce. Meg vannak róla győződve, hogy egy F1 autó végigvonszolna a pályán egy 600Le-s 62t-s tolatómozdonyt. ), ezért egy hordozható "kütyüre" is rá merik! írni, hogy PMPO 500W, miközben megy 6 db bébielemről.
Nyilván a várt minőség is de főleg a hangerő ami félelmetes. Egy csöves világban nincs is létjogosúltsága a wattok számolásának csak két katagóriát kell számontartai, otthoni zenehallgatás és térhangosítás!
A tranyós erősítők hirtelen kezdenek torzítani, ezért gyorsan letekerjük a hangerőt. A csövi más világ, fokozatosan megy a túlvezérlési tartományba, nem bántóan. Ezért a tranyós Watt, és a csöves Watt közti különbség.
Engem is megdöbbentett Ma megcsináltam a piccolo trafótakaróját, tök szép lett csak itthon derült ki, hogy egy centivel alacsonyabb. Pedig nagyon frankónak tűnő dobozkát találtam erre a célra.
Jánoskám, most már ideje lenne, ha megtapasztalnád, milyen brutális erő szorult a PP kapcsolástechnikába GU50-el, Vagy 6P45Sz-el. Pityuval mi már hallgattunk ilyet (természetesen, nem csak mi), az is feledhetetlen kategória.
Tudom én azt Vagyis csak sejtem
Most a meglévő piccolot kell bedobozolnom, ami már majd egy éve kész van. Új SE-t nem áll szándékomban építeni mostanság. PP lesz a következő, először csak egy 6P14P PP 12W-os mivel csak 12cm2-es trafók vannak és a mélyátvitel miatt annyit tudnak. Azután GU50-ből fogok építkezni, mivel olcsó és van még nekem 6db vadiúj. 50W-ot szeretnék kihozni 500V anódfeszültség mellett. Ennyit kinézek a GU-ból hifiben.
énnekem az erősítőm dobozolva van,a kimenők nincsenek még helyükön fixen,meg a fojtás sincs benne.de van egy olyan sanda gyanúm,hogy a búgás fojtó ellenére sem fog megszünni(max csökkenni némileg)mivel rájöttem hogy kicsi valószínű a doboz(10x20x20 cm) így egyenlőre marad a pihentetés,és próbálok egy nagyobb dobozt keríteni.egy 45x25x20 as doboz elég lehet neki?vagy esetleg valakinek valami ötlete doboz méret terén?
pénteken megnézem én azt a dobozt, és megnézzük hogy lehet "macitlanítani" a gépet
Amúgy a mérete bőven elég Nekem a trafók 3 cm re vannak egymástól, és egyáltalán nem szórják meg egymást
Próbáld csak meg fojtóval, ha a táp szűretlenségétől brummog szinte biztos, hogy nagyon sokat csökken (megszűnik).
Én általában 40-42 cm széles, 25-30 cm mély szerelőlapot használok, 3-5 cm szerelési hellyel alul (42*30*4 cm jó méret felül nyitott szereléshez 42 cm szabványos HI-FI szélesség)), de kisebb helyen is meg lehet oldani, ha nem szór a hálózati trafó. A 6E5P SE-t (2*1,5W és a 6P7C SE-t (2*5 W) 30*20*3 cm-es alaplapon csináltam, pedig a 6P7C-esben még fojtó is van és négy bemenet előre van vezetékelve a választókapcsolóra, mégsincs brumm (vezetékezésre, alkatrészelhelyezésre oda kell figyelni). Ez utóbbi így néz ki:
Kép csatolva.
Annyi a módosítás, (egyébként tökmindegy) hogy a 22K-k helyett 47K-k vannak Ezeken 50-50 V fesz esik. A cső tápfesze 238V. A többi ugyanaz.
Szia
Tudom ajánlani rossz DVD dobozát! Kicsi-olcsó-jó!
Kollega, jól néz ki a cuccod, ezek a csövek hasonlítanak a 807-ekre!
Az a lemez, valami rozsdamentes, fényes bigyó? |
Bejelentkezés
Hirdetés |