Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Ha nem zavarják egymást teheted nyugodtan egymás tetejére. Előtte próbáld ki, mi az a távolság ami jó. lehet élére állítani is, megfelelő felfogási teknikával.
[OFF] ha kész az erősítőd szeretnék visszajelzést kapni a hangjáról.
Érdeklődök csövek ügyében...
Cirok Lacival konzultáltam privátban a csöves előfokos HTA-30 kapcsán, mert valakivel elbótoltam, és kibukott egy probléma amit lokalizáltam, és az egyik oldal becsatoló kondija szivatott, azt kicseréltem, és minden rendben lett. Persze kicseréltem akkor mindjárt mindkét oldalét így. Vissza kerül a tulajhoz, és jön a telefon, hogy ez így nem lesz jó...Azt mondja hogy a hangja ég és föld lett. Na össze szedtem egy maréknyi hasonló értékű kondit, hogy elmegyek hozzá holnap, és ott cserélgetem aztán amire mondja, hogy ez OK akkor az marad benne. Küldtem még neki egy pót csövet is, egy Siemens ECC88-at, és egy zsír új Tesla ECC88 volt benne. Aztán jön a telefon, hogy ő kicserélte a két csövet és ég és föld lett a hangja, így mindketten megbékéltünk. Lehetséges ekkora különbség a két csőnél? Létezik, hogy a Tesla ennyivel rosszabb hangú mint jelen esetben egy használt Siemens. Van olyan, hogy "bejáratódik" a csőnél? Tehát idővel nem fog változni a hangja esetleg a Teslának, mivel teljesen új?
Nem lehet közéjük tenni egy elválasztó, árnyékoló fém lemezt, amit testre kötnél? Esetleg a fém lemezt két szigetelő lemez közé tenni és úgy a toroidok közé.
Szerintem jó lenne. Tibi jó így?
Hogy ne csak priviben beszéljünk !
Idézet: „ekkora különbség a két csőnél” Nézd ha jó az illetőnek a hallása akkor a leg apróbb részletekből simán különbséget tud tenni a csövek hangzásában . Abban a bizonyos erősítőben én is cserélgettem már a különböző gyártmyányu és tipusú csöveket az ECC88, E88CC , stb Tungsram ,Tesla, Simens ,stb. A hangzás az némileg valóban változik , bár sajnos nekem azokkal az ősrégi hangfalakkal nem nagyon észrevehető . Csak érdkesség képp mondom , most jelenleg ECC865 - van benne , már egy hete azzal hallgatom , most jó hozzá szokott a fülem ehhez aztán holnap cserélek !
Na várjunk..."ECC88, E88CC" ez különböző?
Azt hittem, hogy csak valaki így írja valaki meg úgy... Egyébként mik lehetnek a helyettesítők ehhez a csőhöz, vagy kapcsoláshoz? Idézet: Elviekben ugyan az kettő , csak a külömbség az ott annyi hogy az E88CC az ipari felhasználásra készült , az ECC88 az meg csak ugy egyéb felhasználásra / értsd ahogy tudod /„..."ECC88, E88CC" ez különböző? Azt hittem, hogy csak valaki így írja” Az ipari csövek lába általában aranyozott , erről megtudod . Az egyes gyártmányok közt meg lehet ám annyi szórás hogy egyik így szól a másik meg ugy ! Helyettesítői ennek a csőnek az E88CC , ECC88 Bővebben: Link Bővebben: Link Tudtommal ezt a csövet az ECC85 - ből fejleszttették tovább ? Én voltam olyan bátor hogy , az adott erősítőtbe beledugtam az ECC85 , és az ECC865 -öt is . Lehet csak nagyon süket vagyok de nekem szépen szól mindkettővel .
Elképesztő felbontással tudok pasziv alkatrészen torzitást mérni, ( 200 dB az átfogása a kettyerének, gyári ) de a nagyon ritka szinte mérhetetlen két különböző tipusú ellenálás, _a kondik mégkülönbözöek _ sem szól egyformán. A drótirányt is lehet hallani, mérni meg nem
Ezekután miért csodálkozól, hogy két különböző gyártású cső nem szól egyformán. Ha szemrevételezed ,a szerkezete is különböző, az anyagokról nem is szolok Az, hogy új semmit nem jelent. Talán ha nagyon régóta állt a képcső regeneráláshoz hasonlóan lehet a kotódfelületet, frissiteni A Teslák mindig nagyon hátul voltak a csöveikkel, a Mitsubishivel _amik gyönyörüek_ eggyütt
Villamos paraméterei azonosak, az üzemóraszám az nagyon más.
Az E88CC ipari 10000órás, viszont sokkal roszabbul szól a más katódbevonat miatt
Az is megoldás lehet, meg kell próbálni. De igazából dizájnosabb lenne ha kétoldalt lenne a kimenő, középen a hálózati, nem is értem miért nem fér el, de lehet hogy Gory
olyan dobozba teszi, ahol nem látszanak a trafók.
Sziasztok. Hogyn lehet megtudni hogy egy erősítő hány wattos? Az egész cuccban 1db cső van és azon sincs semmi felirat.
Mérd meg!
1 KHZ jelet adjál rá egy hangenerátorról, 0,7 volt nagyságban, és mérd meg a hangszóró helyett rácsatlakoztatott megfelelő inpedanciáju műterhelésen a feszültséget. Ezt a feszültséget négyzetre emeled és elosztod a műterhelés/hangszóró/ ohmikus értékével, és megkapod a teljesítményt,. Unégyzet/R=P Ha 1 cső van benne, az kb 2-5 watt. Képet jkérünk, és megmondjuk pontosan.
Jaja, fényképezd le azt az egyetlen csövet úgy, hogy jól látszódjon a belső felépítése, és akkor meg tudjuk mondani hogy milyen cső és hogy mit tud.
OK! De már csak holnap. Hanggenerátorom nincs sem műterhelésem de van fényképezőm! Amúgy szerintem nem nagy durranás de olcsó volt aztán gondoltam 1 pappírt él.. másra is.
Erről jut eszembe, azt hiszem Te mondtad, de tényleg egy kicsit más hangja van a 6N3P-EV-nek, mint a DR-nek… Nekem mindkettő tetszik
Hehe Én a legjobb erősítőimet Videoton rádiók formájában szereztem, a szomszéd szerette volna kidobni a kommersz háztartási hulladékkal együtt.
Fényképezd le. Nagy teljesítményt ne várj, de a hangminőség megfelelő hangszórón kárpótolni fog.
Az SE-nek a legjobb a hangjuk. / Koncertet ne tervezz vele/ :pardon1:
Bizony hatalmas különbségek vannak a különböző gyártmányú csövek hangja között.
A saját erősítőmben 3 hete teszteltünk egyik barátommal meghajtócsöveket: 3 féle 6N2P-t, Tungsram ECC83-at, Ultron, Toshiba, Brimar 12AX7-eket, sőt még egy TESLA ECC803-at is kipróbáltunk, hát mindnek más volt a hangja Az ECC88/PCC88 csak 130V Uamax-ot tud, az E88CC meg 230V-ot. Erre adott esetben érdemes lehet odafigyelni :yes:
Itt most történetesen nem kell a cső U max -ot figyelni mert csak csupán 60 Volt az anód feszültség. a szóban forgó erősítő inkább hibrid számba megy , nem szintiszta csöves ,ja és csupán csak egy katód követőről lenne szó .
Akkor bocsi
Egyszer, a "történelem előtti időkben" 6AS7-el megvalósított, ellenütemű katódkövető elrendezésű erősítőmben az irdatlan nagy meghajtófeszültség előállításához szükségem volt az E88CC-k ezirányú teljes kihasználására. Piros feliratú Tungsram példányokat használtam, szépen zenéltek
Esetleg lehetne az ellenütemű katódkövetősről valamit tudni bővebben?
Előző hozzászólásodban pedig azt írtad, hogy mindegyik ECC83 változat máshogyan szólt. De hogy?
400V volt a meghajtás tápfeszültsége, amiben csatornánként 2 db E88CC dolgozott, Willyamson kapcsolásban. A 6AS7 170V 60mA/csőfél munkapontban hajtotta a katódkörben elhelyezett kimenőtrafót. Természetesen a munkapontot -Ug-vel állítottam be...
Nem igazán mernék bármilyen kijelentést tenni a különböző 12AX7/ECC83-ak hangját illetően. Az amp, amiben teszteltünk, DC csatolt, és sajnos elég kompromisszumos a meghajtócső munkapontja Még nagyon képlékeny az a fokozat, sok kisérletet kell még tennem, hogy mindenféle szóbajöhető zenei anyaggal megállja a helyét az erősítő...
Igen, olyan doboz lesz amiben nem látszanak a trafók. Kicsi a mélysége ezért nem tudom úgy tenni hogy kétoldalt a kimenők, középen a hálózati, mert akkor a csövek és a több nem fér el elé. De majd meglátom.
A hangjára még jópár hetet várnod kell sajnos, rengeteg meló lesz a dobozolással. Elég egyedire tervezem, szerintem itt még nem épült ilyen fajta. És még csak a fenéklemez, oldalak, tető meg a hátlap van kb nyersanyag formájában meg. Idézet: Hu erre kiváncsian várok ! „szerintem itt még nem épült ilyen fajta”
Egyetértek!
Sia megcsináltam a rajz szerint amit küldtél az EM80-as csövet,de nem sok eredménnyel csak eggy zöld csik van a cső közepén de nem mozog a zene ritmusára.Honnan veszi a jelet a vezérlésre?VON ANODE KANALK 470 ELLENÁLLATON keresztül ezt hova kössem?Szerintem a kimenőn keresztül kapja a jelet de nekem nem működik.
A 470k-n keresztül a végcső anódjáról kapja a váltófeszt, amit a diódák egyenirányítanak. Én tennék egy leválasztókondit is, hogy a + feszültség ne jöhessen az anódról, csakis a váltó. Nem próbáltam ezt a kapcsolást, de lehet, hogy a kondi lemaradt, én 100nF 400V-osat tennék bele. A kiemelt szöveg a másik csatorna anódját jelenti.
Elkészült elektromosan a 6C33C SE. Így kell meghajtani 6E5P-vel. :yes: A 6E5P-t és a 6C33C feleket is pontosan válogatni kell (csak fél fűtéssel megy a készülék, mert összesen 2 db. csövem van és csak két pontosan egyforma felet találtam, de 2*10 W-ot így is lead 8 ohmra, illetve 2*13-at 6 ohmra 1,5 K-s kimenőkkel. Nem próbáltam, de lehet hogy fűtőáram trimmeléssel (a gyengébbet jobban megfűteni) egyformára hozhatók a csőfelek, valaki kipróbálhatná. Nyugalmi áramra, vezérlésre és kihűléskori áramcsökkenés sebességre is válogatni kell (felmelegedés közbeni áramnövekedés sebességre).
Trükkös terv, az egyszer biztos. A tetróda UL-be van, tulajdonképpen...
Köszi Imi igy már működik csak a potit le kell teljesen tekernem mert viszonylag nagy hangerőnél működik.Lehet,hogy teszek kiseb ellenállatot,hogy tudjam szabájozni.
Köszi. Tehát a munkapontok alapján 1 db dupla cső két triódája alkottott ellenütemben egy csatornát, igaz? Megért ekkora meghajtást, jól szólt?
A fűtés-katód határadat nem jelentett problémát? A 6N2 hangjával kapcsolatbain is sok ellentmodó véleményt hallottam..Bocs a sok kérdésért. |
Bejelentkezés
Hirdetés |