Fórum témák
» Több friss téma |
Kösz. A modellbolt jó lehet. Azóta kiderült hogy ezt a motor típust 2012 óta nem gyártják (visszaírt a Distrelec), viszont csak ez a motor tehető be a fejbe- semmilyen méretbeli vagy egyéb paraméterbeli eltérés sem lehet, mert elsőnél adott a hely korlátozott mérete, ahová vissza kell tenni, második esetben (fordulatszám pl.) a görgők forgásának a kényessége miatt- az a lelke az egész gépnek- nem teljesítené az elvárásokat. (Emeberi kötőszövet kezelésére hivatott, és ha a görgők nem úgy dolgoznak, vagy nem fog semmit sem csinálni, vagy fájna, nem véletlen lett épp ez a motor beleszerelve ezekhez a görgőkhöz). Kintről mégis tudok berendelni, de továbbra is várjuk azt a lelkes személyt, aki a fogaskerekes átszerelésben, és a fej működésében segíteni szeretne. Sokat nem tudunk fizetni, de természetesen nem ingyen gondoljuk.
Üdv!
Megmértem a fékmágnes ellenállását: 17,2ohm (a két vékonyabbik kábel kivezetését) Viszont nyugalmi állapotban elforgatható a hajtómű tengelye. Nem lehet féklazító mágnes. Mi történne a táppal, ha a motor indítóárama jelentősen nagyobb a terhelhetőségénél? Kondenzátor nem segítene a dolgon? Mi történne ha 1-2 másodpercenként szenvedne el több indítást?
Eredeti alkalmazásban a féknek alapállapotban rögzítettnek kell lennie. Ezt oldja a fékmágnes. Viszont lehet, hogy valami már hiányzik a hajtóműről, ha ez nem így van, mert ezt a reteszt mechanikusan is oldani kell tudni, hogy a kerekesszéket tolni lehessen.
A motorod egy kétmotoros kerekesszék egyik motorja, ehhez egy 2 ×70 A -es szabályzó tartozik. (sajnos meg is szokták adni magukat) A szabályzó maga egy mikrovezérlős szerkezet, a joystick is bonyolultabb mint kétállású. A mikrovezérlő a (mindkét motor) fordulatszámot is szabályozta, és a fékmágnest is működtette meg a többi segédfunkciót. (sajnos a mikrovezérlő programja nem hozzáférhető) Erre gondolom nem lesz szükséged, de ebből kiderül, hogy olyan tápot kell használnod, ami a min. 70 A -t le tudja adni, és a kapcsoló elemeket is erre kell méretezned.
Nagyon szépen köszönöm a részletes választ!!
Igen, a mechanikus oldást nem figyeltem kipróbáltam és működik. Szóval Én tévedtem. A fékmágnesnek mekkora áramerősségre lenne szüksége, tudnál ebben még segíteni? A tápra visszatérve aggasztó a 70A. Kondi nem segítene a dolgon? A joystick nekem csak irányváltásra kell.
A fékmágnesre tegyél 12 V -ot, az működtette eredetileg is. A feszültségből, és az általad megmért ellenállásból tudod számolni az áramot. Ha jól számolom, 0,7 A. Azt nem tudom, hogy az eredeti alkalmazásban honnan veszik a 12 V -ot.
A kondi ezen nem sokat segít, vagy akkora kondi kéne ami nagyobb mint egy akku.
Sziasztok!Lenne 1 kis problémám adott 1 mézpergető gép 12V os motorvezérlője amiben elfüstölt 1 irfp260n-es n csatornás mosfet (kép később munkahelyen vagyok) és azt szeretném kérdezni ,hogy mivel tudnám helyettesiteni , fet 200v50A terhelhetőségű a troid ami az áramellátásért felel az pedig 230v/11v400VA . Lehetne beletenni pl HRF3205S 100A, 55V, vagy valami mást muszáj a 200v?Bocsi ha keszekusza fogalmazás a gyengém
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2015
Szia!
Én most rakom össze felé az enyémet, amit IRF3205-el készítettem el. A 200V a tüskék miatt van és 200/10vagy 20-as diódával van védve. A dióda feszültségét érdemes volna alá választani kicsit, mondjuk 45/10 vagy hasonlóra és akkor tuti biztonságban lesz a FET. 200-assal is működni fog, csak a tüskék hamarabb kiütik a FET-et, mint mielőtt levédené a dióda.
A valami más legyen 200V 50A-es és ki kellene deríteni azt is, hogy mitől ment tönkre az a FET.
Szia!
Még átnézem a kis drágát mert nemláttam külön védődiodát vagy arra gondolsz ami a fetben van?
Elviekben volna benne külön, de nem biztos. Én mindig rakok bele, az a biztos. Azt meg kellene nézni amúgy, hogy miért ment tönkre a FET, ahogy kadarist is írta!
Szia Lehet hogy a hűtés végett mert csak 5cm*10cm*3mm es tömör aluminium lapon volt aktiv hűtés nélkül, még lukak sincsenek.A fet adatlapján pedig ha jol emlékszem csak 30-35A volt 100C on ,állitolag nagyon melegedett a cucc /a valami más alatt arra gondoltam hogy több fet párhuzamosan/
Tudom hogy látatlanban nehéz de valami olyan kellene ami 7/24 es
Növelni kellene a hűtőfelületet, hogy jobb legyen a hőleadás. Ha ez sem segít, akkor jöhet a több FET-es megoldás.
Pl megfurkodni + PC venti? vagy nagyobb borda+venti
Köszönöm Mindenkinek a válaszokat
A nagyobb borda már önmagában megoldás lenne. A ventilátor csak akkor hatásos, ha a hűtőborda sűrűn bordás, olyan, mint a processzorhűtők.
Hát hely van pl P4 proci borda+venti számára Diodát miet ajánlanál ?
Hatásos tud az lenni "normál" hűtőbordán is. Nyílván nem annyira, mint egy CPU hűtőn, de a semmitől sokkal jobb.
1N4007 elég? :O
Azért gondoltam CPU hűtőt mert akk tuti nem melegszik túl a hűtést mindig eltúlzom abbol baj még nemszármazott
Az nagyon karcsú volna, kadarist csak példának linkelte azt, hogy úgy kell bekötni! Akkora áramú shootky dióda kell oda, amit a motor felvesz teljes terhelés alatt! A hűtéssel ártani nem ártasz neki, nyugodtan megcsinálhatod. MR4515,MBR20010,MBR10020... csak példák!
Igen, azért jó lenne tudni a motor paramétereit is a korrektebb válaszokhoz.
Sziasztok!Most nèzem hogy 2 link van MBR dióda izmosabb A. Motor paramètereit megkèrdezem mert csak a vezèrlő van nálam a gèp nagyon nagy
Valaki megtudná mondani nekem hogy igbt-t lehet e használni a fet helyett? Üdv mindenkinek
Először a motor adatait tudjuk meg, aztán lehet gondolkodni a félvezetőkön. IGBT-knek nem látom értelmét...
Az IGBT-t magasabb feszültség szinteken érdemes használni (jellemzően 600V, 1200V-os típusok), 12V-os áramkörben a 200V-os kapcsoló elem is túlméretezett.
Szia IGBT-t azért gondoltam mert IRGPS4067DPBF - IGBT; 600V; 240A; 750W ez tuti nem szállna el gondolom
Motor paramétereit ma fogom megnézni Üdv mindenkinek!
Sziasztok!
A motor paraméterei: 24VDC Max current 16A Output power 350W Rated speed 2500RPM picit fura hogy* 12V ot kap 11vac + diódahíd de 24VDC közelében sincs, vagy azért hogy* többet bírjon? *mod: A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2015
Semmi értelme az IGBT-nek... a hozzá közeli FET is elbírja. 24V-on 16A. Ezt nem nehéz meghajtani. 12V-on 32A. Ez is sima ügy. IRF3205-ös FET megeszi ezt a kis motort! Át kell nézni, hogy miért halt meg a FET! Nem kell itt egyből ilyen radikálisan gondolkodni... Diódának elég akkor egy MBR20100, vagy hasonló. Mielőtt bármilyen cserebere is történne, előtte ki kéne deríteni a hiba okát, mert csak úgy nem szokott elhalálozni.
Szia ! Átmértem a panelt,még a gate ellenálás sincs elègve sem a meghajtó 2x20A diódát is átmèrtem az is jó csak a fet ment tönkre (eleinte nem is figyeltem rá azt hittem 2 fet van de az eggyik dióda)Lehetsèges gyárilag hibás volt a fet? Vagy gyenge minősègű.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
Előfordulhat, csak ilyen nem sűrűn van. Annyit még megtehetsz, hogy rámérsz a GND és a Gate pont közé. Akkor megmérheted a változást a potméter forgatására, ha jó akkor beforraszthatod a FET-et.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |