Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Minthogy a régi órákba nincs beépítve az rgb vezérlő, de a szoftver sok hasznos új funkciót tartalmaz, ezért szívesen upgrade-elne az ember. Az RGB menüpontok viszont kihasználatlanok lennének így. Szó se volt arról, hogy ne az RTC-t használja, de a régi szoftverben csak akkor volt frissítés, ha a DCF- szinkron jött, vagy az óra áramellátása megszűnt és újrainduláskor az RTC-ből visszaolvasta az időt. Egyébként, ha nem használod, akkor persze hogy nem zavar, engem is csak akkor zavar, ha használom .
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2012
Igen, csak ez már annyira sok eltérés,hogy naponta kétszer áramtalanítani kellene az órát, hogy visszaolvasson.
De vajon miért nem tudom az oszcillátor frekijét változtatni?PIC? Nem értem
A Mule v2: Nixie628_2.46_16F628A_PCF8583_cikk hex-et az rgb vezérlő nélküli órámban próbáltam. Az 6. menüpontnál, ha a regenerálás idejét be akarom állítani a távirányítóval, a perc értéket tudom állítani, de ha az óra értéket állítanám a távirányító Bsw1 gombjával, az egész kijelzés kifagy és csak az óra áramtalanítása és visszakapcsolása után áll helyre. Ugyanez a 6. menüpont a hardver gombokkal tökéletesen működik. (az egyéb menüpontokban a távirányító helyesen működik természetesen) Az 5. menüpont a dokumentációban nem szerepel. Van esetleg ennél újabb javított változat, amelyet Csupasz kollégának beégethetnék?
Szia!
Remélem megoldás mindkettőtök problémájára a mellékletben levő program. A távirányító kódokat át kell írnia mindenkinek a sajátjához illeszkedőre...
Értem amit mondasz, de akkor is... Nekem is az első órán RGB nélküli verzió, sőt DCF sincs benne, de az se zavar, hogy 8 beállítható ébresztés van benne, mert a telefont szoktam beállítani ébresztőre. Újra kell programozni a PIC-et és nincs gond többé.
Nos tudtam haladni egy kicsit a hőmérő tervezésével. Néhány alkatrészt kicseréltem smd-re, de tulajdonképpen az Emule órát használtam fel alapnak. Helyet kaptak a panelon a kondik is amikről korábban értekeztünk. Kérném az urakat vessenek egy pillantást a mellékletekre!
Szia!
- Az MPSA92 bázisellenállása 1M, - A tápban a 220k -nak, az MPSA92 -k bázisellenállásainak el kell viselniük a 200..250V -ot. Ide minimum 3 raszteres ellenállások kellenek. Egy kicsit nagyobb hely kellene nekik. - Nem jársz jól, ha az MPSA tranzisztoros SOT23 -tokok. A TO92 tokozásút is künnyű volt a forrasztási hővel tönkretenni. A kivezetések közötti nagyobb távolság is jobb volt, mivel itt 200 .. 250 V különbség is lehet az egymás melletti vezető fóliák között. - A 7805 kimenetére is tegyél 100nF kerámia kondenzátort.
Szia!
Köszönöm szépen a választ, de nem minden teljesen világos. Idézet: igen ezt tudom, a nyák rajzon is ez szerepel. Vagy nem???„- Az MPSA92 bázisellenállása 1M,” Idézet: Hát igen, de ez az Emule óra cikkében is így volt, szenvedtem is a 2W-os ellenállásokkal rendesen. Ide is ezeket gondoltam. Talán az 1W-os elég lenne??? Az elférne.„- A tápban a 220k -nak, az MPSA92 -k bázisellenállásainak el kell viselniük a 200..250V -ot. Ide minimum 3 raszteres ellenállások kellenek. Egy kicsit nagyobb hely kellene nekik.” Idézet: Na ezen még agyalok, lehet megfogadom a tanácsod, de szerettem volna sok smd alkatrészt tenni bele, hogy ne kelljen annyit furkálni.„- Nem jársz jól, ha az MPSA tranzisztoros SOT23 -tokok. A TO92 tokozásút is künnyű volt a forrasztási hővel tönkretenni. A kivezetések közötti nagyobb távolság is jobb volt, mivel itt 200 .. 250 V különbség is lehet az egymás melletti vezető fóliák között. ” Idézet: Máshol is olvastam már kihangsúlyozva, hogy KERÁMIA kondit kell használni. A 1206-os smd kondi jó van furatszerelt kell??? „- A 7805 kimenetére is tegyél 100nF kerámia kondenzátort.”
Szia!
A kapcsoláson 10M szerepel. Van olyan 0.6W -os ellenállás is, ami elviseli a 200 .. 250V -ot, de nem minden gyártóé. Azért adtunk meg nagyobb teljesítményt, mert azok biztosan elviselik. A 7805 kimenetére tökéletes a 1206 SMD kerámia kondenzátor, azt lehet a legközelebbre szerelni - közvetlenül a két lán forrpontjához. Idézet: Basszus! Tényleg! Ezt benéztem...„A kapcsoláson 10M szerepel.” Idézet: Rendben! A PIC-re és a többi helyre is jó vagy oda kell a rendes kerámia? „A 7805 kimenetére tökéletes a 1206 SMD kerámia kondenzátor, azt lehet a legközelebbre szerelni - közvetlenül a két láb forrpontjához.”
Szia!
Az SMD kerámia kondenzátor jó mindenhova szűrőkondenzátornak, a kivezetésekhez közelebb szerelhető, mint a furatszerelt kivitel.
Szia!
Akkor már csak egy kérdésem lenne: nem tudom mennyire látszik a csatolmányon a PIC MCRL lábának 10k-s felhúzó ellenállása, de oda a közvetlenül egy pici smd-t raktam, mivel a PIC táp lába és az MCLR lába egymás mellett van. Ez jó így?
Ha nincs 4 MHZ-s kavicsom csak 4,33619 MHZ akkor megfelel 21 pF-al?
A képen milyen nixie cső látható???
Bővebben: Link
Bővebben: Link És a 4 megás helyett nem jó a 4,33xx Nagyon nagy eltérés ez a majdnem 10%
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2012
Szia!
Rezegni fog, de sietni fog az óra egy kicsit: napi 2 percet és 1.7 másodpercet. Persze a program módosításával az eltérés figyelembe vehető... A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2012
LC-513 lengyel gyártmányú (DOLAM) cső, használj helyette z560m-et a lábkiosztás azonos, a decimális pontot úgyse használja a kapcsolás.Mint itt is.
Idézet: Az új program segítségével ki kell olvassni a távirányító címét és tv-től eltérő címü másik távirányítót kell használni az órához. Az epromban a megfelelő cím figyelését kell az órába beírni. Akkor majd nem kapcsolja el...„mert közel van a TV-hez és mindig elállítódott amikor felhangosítottam a TV-t.” .
Igen ezt olvastam régebben Hp41C hozzászólásiban, de mivel nem kapcsolgatom egyfolytában ezért nem érzem hiányát a távkapcsnak.
Tegnap elkészült egy kicsit módosított mule v2. A csőpanelen is van egy elemtartó, hogy egyszerűbb legyen az esetleges elemcsere, és nem kell széthúzni a 2 nyákot. A TSOP oldalra is beültethető (nekem volt olyan dobozolás hogy elől nem vette a jelet a doboz anyaga miatt, oldalt meg voltak dekor furatok). Furat szerelt tápcsatinak is meg van a helye. Buzzer, dcf, led alávilágítás alkatrészei nincs rajta. A kis nyák a 2 nyomógombnak van, ezzel a dobozolás hátfalába is beépíthető. Az rgb nyák, a kínai vezérlőhöz való.
Mivel vége a "jó világnak", a 9 garnitúra 20 ropi volt. Sajnos. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Kérlek segítsetek!
Egy pár oldallal ezelőtt írtam az álltalam építésbe kezdett TOM025 óráról. Elöször az volt a baj ,hogy valahol rövidzár volt és lerángatta a sávokat a 220.Utánna javítgattam rajta és segítségetekkel kiderült ,hogy a több szám világítása a rossz tranyók miatt van. Meguntam a szétforrasztott panelt és kicsit "tágítottam" rajta-tudásomhoz és pákámhoz mérve Most már elsőre indult az új verzió minden új benne kivétel a PIC és a 74141 Minden tranyó jó és ezt csináljaLásd videó) Lehet ,hogy a rövidzárral elrontottam a 74141-et? esetleg a PIC-et? -Elnézést a minőségért de le kellett konvertálnom ,hogy felférjen ide.
A 9-es számnál a katód a levegőben van, ez lehet a 74141 hibája , de lehet, hogy valami elkötés a kijelző panelen . A katódsorrendeket be kéne állítani, hogy az óra 23:59:50-ről induljon, ha nem így indul (más számokkal kezd a sorrendtől függetlenül), akkor valami más hiba is van.
ez nem az indulási felvétel
Úgy indul ahogy leírtad. A panelon nincs elkötésem. de például a 6-os szám alja nem világít miért van ez?
Az tipikusan katódmérgezés, amiről h2opok is írt néhány hozzászólással ezelőtt. Nagyobb árammal kell a rossz cső hibás katódját járatni (csak a rosszat !) akkor lehet, hogy rendbejön. ugyanez vonatkozik a többi szakadozott számra is, amit a videón vélek látni.
ennél az óránál a katódátkötések nem csat egymából egymásba mennek?
azaz nem így helyes? Bővebben: Link
De úgy helyes. A hibás katód javítását kisebb anódellenállással az órán kívül, közvetlenül a hibás lábra csatlakozva lehet elvégezni (le kell venni a kijelzőpanelt az óráról) néhány óra járatással a hibás katód "megjavulhat". Ahogy itt írta.
A rossz helyen való számlálást mi okozhatja?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |