Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Ez lenne a cél, hogy minden vett kód látható legyen...
Ahogy Hp41C mester mondja, a 94h = 94 hexadecimális.
Köszi mindkettőtöknek, így már áramlanak a kódok! Ezt a toggle bitet még nem nagyon értem. Bal oldalon 10-et ír, jobb oldalon a kódot. Ha még egyszer ugyanazt a gombot megnyomom akkor bal oldalon 60-ra vált, jobb oldal marad.
Ha kétszer egymásután ugyanaz a kód jön, akkor így látszik, hogy volt jel vétel. Így lehet pl. a percet gombnyomogatással beállítani amíg ugyanaz a távirányító kód jön ugyanazzal a toggle bittel addig nem engedted el a gombot, ha a toggle bit vált, akkor újra megnyomtad tehát újból növelni kell a perc értékét stb.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Akkor itt csak azt kell nézni hogy változik-e újbóli gombnyomásra, más dolog nincs vele?
Igen. Viszont a kisebbik szám lesz az óra címe... át kell váltani hexába és úgy beírni.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
OK, akkor megvan a holnapi program. Remélem sikerül.
Üdv, nemrégiben elkészítettem egy nixie cső tesztert, ehhez egy tápegységet is, amit a mellékletben találtok.
Problémám a következő: Terheléssel vagy a nélkül is 10V-os bemenettel közel 600V van a kimeneten, az alkatrészeket többször kimértem, egyik sem hibás, a potméter állítására nem reagál. Nyákon hibát nem találtam, a rajzhoz képest annyi eltérés van, hogy a dióda egy FR153-as, illetve C1 470µF-os.
Ez majdnem megegyezik a mule2 órában használt táppal, nekem pont az szokott vele a bajom lenni, hogy nincs meg a feszültség, nem azzal hogy 3x-os...
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2014
A visszacsatolt feszültség nem jut el Q2 bázisára, az lezár, a konverter maximális feszültséget ad ki. Q2 hibás, nem jó lábkiosztású típus vagy forrasztási hiba, ónhíd a bázis vezetéken. Esetleg a VR1 csúszkája szakadt. Ennek a hibának elkerülésére ajánlottuk, hogy a VR1 220k felüli vége és a csúszkája közé be kellene rakni egy ellenállást.
Közben méregettem, és meg is találtam a hibát, VR1 csuszkája szakadás a többi lábához képest, cseréltem, és már működik is.
Köszönöm a választ.
Sziasztok!
Sikerült beállítani a távirányítót, köszönet még egyszer a segítségért! Azt vettem észre, hogy a kék és a zöld fényerő szabályzásnál a 4. szinten nem világítanak a ledek. A pirosnál nincs ilyen. Ez direkt van így a programban? Esetleg a vezérlőpanelen van valami hiba?
Szia!
Inkább a vezérlő panelen nem lesz beültetve a legfelső bithez tartozó ellenállásai, vagy kontakthibásak vagy az átvezetések a panel oldalai között nem jók.
Igazából már átböngésztem a vezérlőpanelt, volt is egy hibás átvezetés ami azt eredményezte hogy két led mindíg halványabb volt a többinél. Én úgy látom: ahhoz hogy mind a 6 led ne világítson 1-vagy több fényerősségtartományban 3db egyforma ellenállásnak kellene hiányoznia színenként. Ez már így 6db, ami azért feltűnt volna.
Esetleg nézzem meg más szoftververzióval?
Betöltöttem a 2.46-os verziót, így működik a fényerősség 4. szintje. Sőt a glimm villogtatás is. Igaz kikapcsolt csöveknél is villog de ez nem baj, sokkal inkább zavaró a ledek időnkénti felvillanása. Ezt hogyan lehetne kikapcsolni?
Nemigazán értem ezt a 7 színváltoztatási módot sem. Most akkor a 0. és 2. ugyanaz? Ugyanígy a 4. és a 6. is?
Sziasztok!
PIC 18 as szériához van valakinek programja esetleg/mátrixos, DCF77, 6 digites verzió/ és ha kérhetném, hogy feltegye legyen olyan kedves ne hexába hanem .asm vagy .txt formába! Előre is köszi!
Sziasztok!
Segítsetek van egy Mule v2-es órám. A problémám az utolsó cső számait látom az első csőben is, igaz csak halványan az első cső számát a másodikban látom a másodikat a harmadikban ez így tovább az ötödik csőig. Olyan mintha szellem képes lenne. Az MPSA92-ből 4db-ot és MPSA42-ből 2db-ot cseréltem mert jelenleg ennyi volt tartalékban itthon. Az orosz IC-t is cseréltem ,de így is meg van a hiba. Mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget előre is.
Az orosz ic-t másik oroszra cserélted, vagy eredti 74141 re ?
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2014
Szerintem valami halvány zárlat lesz. Nézd át a panelt, mosd le a gyantamaradékot.
Mondjuk furcsállom a hibát mert évekig jó volt, nem volt vele semmi gond.
Ott lesz a bibi , a mostani orosz ic-k nem szeretik a multiplex vezérlést (lassúak) ezért a szellemkép tegyél be helyette 74141 et , én az órám programját vagy 10*átírtam mire rájöttem hogy miért szellemképes..
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2014
Por és gyanta lesz a panelon az évek során és egy kis levegő nedvességre elkezdett átvezetni. Le kell mosni a panelt és lelakkozni, ha megszűnt a hiba. Az orosz ic-vel nekem nem volt még bajom, azon kívül hogy puha a lába és nem szereti, ha ki be rakják a foglalatból.
Lemosást még megpróbálom,hát ha. Izopropil alkohol jó lesz?
Nos, újabb fejlemény van.
Panelt lesikáltam(fogkefével) alkohollal. A cső feszültséget lejeb vettem 170 voltra. Nox72-nek hála kicseréltem az MPSA92 maradék 2db-ot és az orosz ic helyett kapott egy 74141-est, de hiba megmaradt. A pic-be vissza raktam egy régebbi programot, gondoltam hát ha,de semmi változás. Majd feltemet a legutolsót (2.49). Lépegettem a menüben és észre vettem, hogy a fényerő értéke bődületesen nagy volt az éf érték ~30 " Fényerő: nf.3_.éf nappali és éjszakai fényerő értéke (0 .. 7)" be állítottam 5-re és rendbe jött. Kérdés, ez produkálhatott ilyen hibát? A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
Egy kis mechanikai segítséget kérnék. Tervezgetem az új órámat Z560M csövekkel és arra gondoltam, hogy a csövek köré egy kis aranyszínű gyűrűt teszek. Ötleteket szeretnék kérni, hogy vajon, hogyan és miből lenne a legegyszerűbb elkészíteni? A festés nem gond, van arany és réz színű festékem is.
Milyen "vastag" gyűrűre gondoltál? Az első ötletem: réz "drót" vagy 6mm es réz cső mint alapanyag egy megfelelő méretű rúdra feltekerve , menetenként elvágva és a csőre felhúzva ,majd a cső hátulján pillanatragasztóval rögzítve
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |