Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Most nézem,hogy a vágásoknál pl.: odaírhatnál egy vektormennyiséget .
Köszönöm, ezt el is felejtettem eddig.
Nem jó ez így!
A POV-Ray-nek kb 56 paraméter már sok. Pedig a műszerdoboz makrójához 152 adatot kellene kezelni. Ezt írja hibaüzenetnek a POV-Ray: Idézet: „Parse Error: Too many parameters” Nem tudom mit kezdek vele. Lehet hogy nem kellene ennyire túlzásba vinni az előlap és a hátlap kivágásait. De ha már lúd... Egyébként ezt leszámítva működne nagyon szépen a dolog mert az Eagle3D ablakát már sikerült megírnom szinte teljesen, illetve az adatok is kikerülnek a makróba. Csak felhasználni nem tudom őket mert a POV-Ray sokallja őket.
Az #if a POV-Ray-ben úgy tűnik hogy csak szám lehet. Nekem viszont most szöveggel kellene használnom, van erre mód valahogyan?
Vagy az Eagle3D-ből lehetséges lenne úgy kiküldeni egy változónak a szöveges értékét, hogy csak a második és harmadik karakterét küldje ki? Így vannak ugyanis a tokozások: M01, M02... M30... stb. A makróban én írtam egy kis dolgot, hogy például: ha a doboz típusa M30, akkor a szélesség, magasság és mélység ennyi és ennyi legyen. Így néz ki:
De sajnos string-et nem fogad el az #if hanem csak számot. A POV-Ray-ből egyébként így küldöm ki a tok nevét:
Ebből kellene valahogyan lehagyni az első karaktert. Vagy persze az is lehet hogy a dobozok tokozásának neveiből kitörlöm az M-betűt, de az hülyén néz ki.
Az első karakterre ha jól rémlik, tud ilyet a c, hogy x[n] az n-edik karakter.
Azaz ha azt mondod, hogy x := x[1..n], akkor oké lesz. De az n-t most meg nem mondom, hogy hogy lehet megtudni (ami az eredeti hossz, talán van length függvény), ha nem derül ki, majd megpróbálom megnézni valahol. (Amúgy is csak tippeltem az emlékeim alapján, remélem jól rémlik...) A darabszámos problémán nem segít, ha tömböt csinálsz belőle? Úgy értem, hogy már a makró se egyesével adja át, hanem tömbben. Utána majd a típus (jelenleg műszerdoboz) alapján tudod a POV-Ray scriptben, hogy az mi és mik vannak benne. De megnézem ezt is este.
Ezeket sajnos én nem igazán tudom kipróbálni. Ezért örülnék neki hogyha ki tudnád te (vagy valaki más) próbálni.
Tömböt nem csináltam belőle mert nem értem hogy az hogyan működik. Úgy oldottam meg a dolgot hogy csak 2-2db négyszöget és kört lehet kivágni az előlapból és a hátlapból a 10-10db helyett. Így már csak negyven valahány adat van a kb 150 helyett, ezt már 'elbírja' a POV-Ray.
Kipróbálni nem igazán tudom, mert egy betű ulp-t nem csináltam, nincs semmi c-s fordítóm, ezen kívül c-t sem láttam már legalább 5 éve és akkor is keveset, a rajzolgatással meg a gömbnél tartok kb... De kicsit körbenéztem azért:
strsub szoveg[, istart[, iend]] Ez azért kellemes, mert ha csak az istart-ot adod meg, akkor onnan a végéig adja vissza a szöveget (default: iend = -1, azaz a végéig). strsub("M30",1) = "30" lesz, ha ez igaz. Ha a sort, amit írtál, jól értettem, akkor így:
A másik feladatra is csak elmondani tudom, hogy szerintem hogy a legkönnyebb. Add át 1 szöveges változóban a lyukak adatait, ami számokból, meg pl. | karakterekből van összepakolva. Ezt utána szét lehet szedni az strsplit(osszepakolt_valtozo, tomb_az_eredmenyeknek[], '|') függvénnyel. Azt meg lehet tudni, hogy a 0. az x, 1. az y, 2. az r, stb. A téglalap alakúaknál meg a 0. az x1, stb. Így nem is kell mind a 10-et átadni, ha csak kevesebbet használsz. (Cserébe külön kell a két félét kezelni.) Bár ezt nem is teljesen értem, mert ahogy láttam, a 3d41.ulp kész .pov fájlt készít, a POV-Ray számára nem kell már paramétert adni, addigra az értékek adottak.
helló!
Töltöttem le eagle 3d-t innen. de nem tudom hogy mit kezdjek vele mert az .exe amikor feltelepítem akkor a program filesbe csinál egy eagle mappát és van benne egykét mappa. mag még amit onnan töltöttem le azok valmi képek alkatrészekről de nem tudom hogy mit kezdjek az egésszel. remélem tudtok segíteni. A hozzászólás író ablakban a LINK gomb nem díszítő elem, és nem harap, nem ráz, tehát nyugodtan lehet használni! Frankye
Üdv Mindenkinek.
A következő kérdésem lenne: A pov file létrehozása közben amikor az alkatrészt helyettesíteni szeretné akkor nem mutatja az alkatrész képét. (nincs hibaüzenet, csak üres kép) Köszönöm
Hello!
INNEN ha olvasgatod, akkor biztosan rájösz
Szia Imi.
Köszönöm a választ, de akkor sem tudtam megoldani (az a kérdező is én voltam) Most megint kellene. Megpróbálom újra, de már magyarítva van. Köszönöm
Szia Imi.
Légyszíves légy szájbarágósabb, mert (szerintem) mindent úgy teszek, de nem jön be. (régen sem, és most sem) köszönöm.
Itt tartok a műszerdobozokkal (ez pont az M30-as):
Bővebben: KÉP A képen a doboz előlapja és teteje ki van kapcsolva direkt. A talpakat még nem írtam meg, az a legegyszerűbb. Ja és átlátszó tetőt is lehet bekapcsolni, elég látványos. Nyákot most direkt nem tettem bele a dobozba de majd mutatok olyan képet is. Ez a makró minden eddiginél összetettebb. Ugyanis úgy írtam meg, hogy csak három adatot kell a makró elején megadni: A műszerdoboz szélességét, magasságát és mélységét. Ez után a POV-Ray mindent kiszámol és eszerint rajzolja meg a dobozt. Ja igen, a szellőző réseket szerintem nagy vonalúan kihagyom.
Így néz ki a doboz nyákkal együtt, átlátszó fedéllel:
Bővebben: KÉP És ezen a képen pont jól látszik az a hiba a biztosítéknál, hogy ha két áttetsző anyag van egymás mögött, akkor néha ott 'elsötétül' az anyag.
Hello!
Nagyon JÓ ! Szerintem ennyi hiba belefér, ráadásul nem is annyira feltűnő. Tervezed más (műanyag) dobozok modellezését (pl.: lomex: p52,p53) ? Egyéb: TO-126, TO-247 és két lábú TO-220 tokok fekvő kivitelben is jó lennének.
Gondoltam rá hogy műanyag dobozokat is kellene csinálni. De azokat lenne célszerű megrajzolni amik az (alumínium dobozokhoz hasonlóan) hasonló struktúrájúak. Tehát ugyan úgy néznek ki, csak a méretük más. Illetve kellenének legalább egy ilyen doboznak a pontos méretei.
De most találtam itthon egy Lomexben vett műanyag dobozt... ahogy nézem ez a PA99B típus (vagy P99? ugyan az a mérete a kettőnek). Hát jól van, akkor megrajzolom ezeket is. Jó lenne tudni hogy hány doboz típus ilyen mint ez. Ha jól látom, akkor az összes PA9-el kezdődő, de például a PA94B kicsit más, mert van rajta valamiféle szellőzőnyílás. Na nem baj, azt úgy sincs kedvem megrajzolni. De akkor már a P3-al, P4-el és P8-al kezdődő típusnevű dobozokat is meg lehetne rajzolni, mert ahogy nézem azok is ugyan olyanok csak a méretük más. Viszont ilyen dobozom nincs, ezért ezeket nem tudom lemérni. (És méricskélés miatt nem fogok venni.) TO126-ból és TO247-ből terveztem is hogy csinálok fekvőt. TO220-ból szerintem van fekvő és két lábú is. Ha nincs, akkor rajzolok.
Potméter forgatógombon gondolkoztál már?Azzal teljes lenne a kép.
Igen. Sőt, más egyéb alkatrészekre is gondoltam, amiket rá lehetne aggatni a műszerdobozra. Például LED-foglalatot, hálózati csatlakozót, hálózati kapcsolót, banánhüvelyt, hűtőbordát.
Sokfajta potméter-tekerőgomb létezik, nem fogok mindegyikből vásárolni egyet-egyet. De ha küldötök fényképeket illetve pontos (és minden részletre kiterjedő!) méreteket, akkor szívesen megrajzolok szinte bármit. ----------------------------------------------------- Sőt, azt is szeretném hogy a doboz előlapjára rá lehessen 'huzatni' egy JPG (vagy PNG, BMP ...) képet. Ehhez egy tallózó ablakot kellene varázsolni ami megnyitja a képet (pontosabban kijelöli) és az OK-gombra való kattintáskor kimásolja egy meghatározott mappába. Biztos meg lehet oldani, mert az Eagle3D-ben van gyárilag hasonló, ahol a cél fájlt lehet megadni. Ezt a script részletet kellene lekoppintani, mint ahogy eddig tettem a választógombokkal meg ilyesmikkel. De ez már nekem nem igazán fog menni, ezért ismét segítséget kérek. Valaki ki tudja hámozni az ulp-ból, hogy hogyan lehetne ezt megvalósítani? Annyit tudok segíteni hogy behatároltam azt a részt amik az Eagle3D-ben a "cél fájl" helyét meghatározzák és azt is amelyik elmenti a fájlt az adott helyre.
Egyből eszembe jutottak a HQ dolgok, mert azoknál van rajz meg pár adat is
Bővebben: Link Bővebben: Link Led foglalatok: Bővebben: Link Bővebben: Link Remélem ezeken az adatokon el tudsz indulni
Sziasztok,
Most ismerkedem a povray-el ezért egy kezdő kérdésem lenne: Hogyan lehet időben változtatni egy objektum átlátszóságát? Köszi.
Szia,
Egy szimpla, textúra nélküli kocka, ami körül forog egy gömb 360 fokban és az kéne, hogy amíg tesz egy fordulatot, a kocka telítettből legyen átlátszó majd újra tele. Köszi, Árpi.
Azt nem tudom hogyan lehet hogy átlátszó legyen és utána újra átlátszatlan. De egyik irányba szerintem így kellene működnie:
(A "Blue" helyett persze bármit be lehet írni.) De nem próbáltam! Viszont van ez a GIF: Bővebben: Link Ez szerintem nagyon hasonló ahhoz ami neked kellene. Meg kellene keresni ezen az oldalon hátha fent van a makrója.
Kössz, kipróbáltam, már majdnem jó Csak ugye így 1 clock alatt megy teléből átlátszóba.
Megnéztem a gifet, na pont ilyesmi kéne. Sajnos a forrása nincs az oldalon. Csak példának hozza az rgbt-hez, meg a transmithoz. Még próbálkozom vele...
Mennyi képkocka alatt kellene átmennie átlátszóba? Ha mondjuk 400 képkocka alatt, akkor írd be ezt:
Szerintem így jó lesz.
Ja és ha azt akarod hogy visszafelé is működjön, akkor ezt "#if"-el kellene szerintem megoldani. Tehát ha például azt szeretnéd hogy 400 képkocka alatt menjen át átlátszóba majd 300 alatt vissza, akkor az összesen 700 képkocka. Úgy kellene megoldani, hogy ha a "clock" nagyobb 400-nál, akkor visszafelé számoljon.
Valahogy így:
(Ezt sem próbáltam!)
Na ez nem jött be, nem történik semmi...
Amúgy sokkal kevesebb képkockáról van szó, max 60-ra gondoltam a teljes körhöz. Egyébként így csináltam, így is ugyanaz az eredmény.: pigment{rgbt<0,1,1,0.9*clock>
Aham. Akkor próbáljuk meg while-al. Nem tudom egyébként hogy mi a különbség az if és a while közt, de elárulhatná valaki aki tudja!
Szóval ezt próbáld meg:
Sajna így sem megy, sőt, kiakadt a progi, lent elkezd pörögni a prser xyk és nem is hagyja abba....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |