Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Sziasztok.
Eberspecher vizes állófűtéshez keresek vezélőt mert sajnos megadta magát. D4W sc Dizel 12V Ezek a számok vannak ráírva: 22 5201 03 00 00 0 C 12V 5hb 008 131-30 04092915 H:01 S:01
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem egy Eberspecher D3LC típusú kályhával kapcsolatban mert sajnos elromlott. Beindítás után 10percig megy majd F33 hibakóddal leáll. Azt már tudom, hogy a ventilátorral van a baj de a nagyobb szervizek egyből cserélni akarják és az elég durva összeg amit szerintem nem éri meg rá költeni. Nem tudtok véletlenül Budapesten vagy a közelében valakit aki esetleg megnézné,hogy tényleg cserélni kell vagy javítani is lehet. Esetleg ha van valakinek használt az is érdekelne. Segítségeteket köszönöm!
Sziasztok !
Eberspächer D3L C kályhámban nemrég cseréltettem izzítógyertyát, és a vele együttjáró szűrőt . Szervizben új gyári alkatrészek lettek beszerelve, öt hetet bírt, és újra elromlott . Kiszereltem az izzítógyertyát, megnéztem, csupa koksz volt, és a rajta lévő 20 menet izzítószálból 5 menet elégett . Mi okozhatja ezt ilyen rövid idő alatt ? Milyen vezetékkel lehetne pótolni az izzítószálat ? Egy ilyen izzítógyertya több mint tízezer Ft, viszont szerkezetileg egyszerűen javítható lenne, ha lenne olyan vezeték amivel meg lehetne tekerni . Meg lehet ezt házilag javítani ? Üdv. Astra
Nem hiszem, hogy házilag lehetne vele bármit is csinálni. Ezek a szálak nem sima vezetékek. Meg több 100 fokon izzik az a huzal, spéci ötvözetekből készül. Viszont a kokszosodás miatt lehet az elégés. Azt kellene megnézni, hogy miért kokszosodik. Füstölni nem szokott? Lehetséges, hogy kevés levegőt kap, vagy szennyeződött az égéstér, stb...
Gondoltam, hogy a spirál vezeték speciális, de jó lenne tudni, hogy lehet-e valami olyant, vagy hasonlót beszerezni valahonnan .
A kokszosodás oka engem is érdekel, de az izzítógyertyánál mélyebbre még nem merültem a kályhába . Az égéstér alaphelyzetben nem öntisztuló ? Vagy ezt valami akadályozhatja ? Vagy időnként szükséges tisztítani ? A második gyertyameghibásodás óta igen volt néhányszor füstölés . Nappal, nem túl hidegben bekapcsoltam a kályhát, normálisan indult, felfűtötte az utasteret, majd szépen "stand-by" módba állt . Amikor újra akart indulni, elkezdte okádni a füstöt, kiírt valamilyen hibakódot (amit sajnos nem jegyeztem meg), és leállt . Ezután kikapcsoltam, kis idő után újraindítottam, és gond nélkül indult, és fűtött rendesen . Ha nagyobb hidegben indítottam, akkor folyamatosan fűtött, égett akár tíz órán keresztül is, nem volt ez a stand-by-ból indulás utáni füstokádás anomália . Üdv. Astra
Ha nem kap elég levegőt, akkor éghet kormolva, kokszosodát okozva ezzel, mivel ez lerakódik és eltömíthet levegőfuratokat, vagy akár rárakódik az izzógyertyára és roncsolhatja azt. Lehet, hogy nem ártana szétszedni a kályhát és kitisztítani az égésteret. Ha egyszer lerakódott valami pl több sikertelen indítás, vagy kevés ideig fűtés miatt, akkor utána már nincs megállás, főleg ha olyan helyen rakódott le, ami rontja az égés hatásfokát. Az égéstér elvileg öntisztuló, de ha alapból nincs rendes égés, akkor nem tud kitisztulni.
A gyertyához nem hiszem, hogy lehet ilyen huzalt kapni, bár talán ha van ilyen vastagságú kanthal huzal, akkor jó lehetne. A végek rögzítése lehet még macerás, mert ezek ponthegesztve szoktak lenni. Máshogy nem igazán lehet elég masszívan és strapabíróan rögzíteni.
Sziasztok !
Legújabb kalandjaim Eberspächer D3L C kályhámmal ! vagy ? Egyik este indítottam, de valamiért nem tudott begyulladni, csak próbálkozott, meg füstölt mint a pusztulat, és F52 hibakódokat írogatott . Fél órán át indítgattam nemtom hányszor, aztán végre begyúlt, elkezdett fűteni, de még fél órán át füstölt . Ezután már folyamatosan rendesen fűtött a reggeli kikapcsolásig . Itthon beindítottam, hogy a gazdának demonstráljam a füstjeleket, de hibamentesen indult, és fűtött, füst nélkül . Akkor, ott mi lehetett a baja ? Üdv. Astra
Ha füstölt csak, akkor nincs kellő hőmérséklet, nem izzott fel az izzító eléggé, vagy nem tudott. itt lehet kontakthiba is, ami ekkora áramoknál 15-20A elég jelentős feszültségesést is tud produkálni. Az indulás utáni füst meg azért volt, mert az égéstér tele volt üzemanyaggal és akkor égett ki. Nem lehetetlen egyébként, hogy előtte is volt már valami lerakódás, ami miatt nem tudott begyújtani, ami most leégett. De valószínűbb, hogy az izzító környékén volt/van a gond.
Egy hete lett új izzító, és szűrőkosár beépítve saját kezem által .
Most meg emez a baja ? Valamiért túlzabálhatta "akkor" magát ?
sziasztok!
Van egy eberspacher d4w sc-m. a mult télen még jol müködött de idén: Az van vele hogy a programot elkezdi meg csinálni / vizforgato indul,utána szellöztetö stb./ de nem gyujt be nem volt vele idöm foglalkozni. de valamelyik nap be inditottam és még annyit sem csinált hogy semmit. Rávettem magam most szétszedtem. A szellöztetö mototr egyik kis csapágya meg volt állva. Elszaladtam vettem bele egy csapágyat , összeraktam, vissza a helyérebeinditom nagy boldogan hogy mindjárt füt és semmi Na itt a baj Illetve mikor elinditom akkor a vizforgato motor lök egyet és leáll minden. Kapcsolgattam talán kétszer elindult a vizforgato és a szellöztetö együtt akkor azt hittem minden rendben lesz most de nem Tovább kapcsolgattam de csak lök egyet a vizforgato motor és nem történik semmi. Na ebben kérném a segitséget hogy mi lehet a baja? Köszönöm elöre is a válaszokat
Sziasztok Kérdésem lenne a vw sharanba szerelt elektromos vizszivattyú müködéséröl. Nem kap áramot a vezérléstől, ha külön betáplálom akkor szépen müködik. Esetleg az állófütés vezérlő órának a beállitás útmutató rajzát is elkérném ha valakinek megvan . Előre is köszönöm .
Sziasztok! Ha valaki tudna segíteni 1 Eberspacher vizez kályha légmotor javításában igen megköszönném. Ami biztos,hogy javítható. Bühler motor 8,4 volt. 25 1922 1501 00
A motor működik ha megnyomom a tengelyt,szénkefe kopott. Köszi előre is!!
Ha még nem szedted szét a motort itt megjavítják. Bővebben: Link
Sziasztok ! Eberspächer gondod van ? irj nyugodtan ! (Privát levél)
Sziasztok,
A következő gondom van: A kályha egy Eberspraecher, D5W SC, nagyjából 2000-es évjárat, egy 525 TDS BMW-ben van jelenleg, de nem gyári a beépítés, a kocsi 92-es. A hibajelenség az, hogy elindul a kályha, megy öt-hat percig, már bekapcsol a levegőrendszer is, vagyis melegszik szépen, amikor F64-es hibával megáll, ami az „Open circuit-flame sensor hiba”… Ebből gondolom, hogy elektromos a baj, de a szenzort kimértem és a görbének megfelelő értéket adott, vagyis elméletileg nem szakadt meg. A továbbmenő vezetékeket meg nem nagyon tudom megmérni ugye, mert egybe van öntve, csak a csatlakozót látom. Persze pont e miatt nem is gondolom, hogy ott lenne a hiba... Ötlet? Előre is köszi!
A vizet keringető szivattyút ellenőrizd le,hogy keringeti-e a vizet.Ha az jó szerelő kell mert több féle hiba is lehet. Én nem vagyok szerelő csak kb 20 éve van kályha az autóimba. sok sikert .
Sziasztok!
Kaptam egy D5W kályhát, de sajnos nem bírok vele. Ki akartam próbálni, de amikor bekapcsolom, a keringetőt elindítja pár másodpercre, majd tovább semmi. A keringető reléjét próbálja behúzni, mert rángatja, de nem marad bent. A programórán továbbra is azt mutatja, hogy megy a kályha. Bár az órán csak 3 vezeték van bekötve. Ha tudna valaki rá valamit megköszönném!
A vezérlő fedelét le lehet venni, meg lehet nézni, hogy nincs-e összeégve a relék érintkezője.
Szia! Levettem, nincs összeégve, ha kézzel lezárom, megy is a keringető! Inkább olyan, mintha nem lenne elég cuffla neki, és nem bírná meghúzni, pedig a busz akksinak bírnia kellene, de még járó motornál is ezt csinálja.
Szia!
Előszokott fordulni,hogy elég az izzító gyertya,de kihűléskor össze ér a szál és még 1-2 szer tudsz vele indítani úgy ahogy,vagy az elektronika haldoklik és a hozzá tartozó hőfok érzékelő.Érdemes megnézni a csatlakozókat,mert indításkor nagy áramot vesz fel.Van még egy másik érzékelő,ami a kazánon van ,szintén elszokott romlani. Az izzítás érzékelő általában fotocellás,erre figyelni kell hibakaresésnél.
Köszönöm! Lassan kialakul! Ma rájöttem, hogy ha kicsit nagyobb teljesítményű táppal próbálom, akkor már próbálja meghúzni a többi relét is! Úgyhogy valahova elszökik a delej!
Próbáld végignézni a csatlakozókat, nehogy valami oxidos csatlakozás vacakoljon. Biztosítékoknál is nézd meg.
Az lesz! Még annyit kérdeznék, hogy esetleg az érzékelőket, illetve az izzítógyertyát ki lehet mérni jók e? Ha igen, melyiknek milyennek kell lennie?
Az elektronika A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Az izzítógyertyát szakadásra tudod vizsgálni, a lángszenzor az egy fotodióda ha minden igaz, meg a hőfokszenzor egy ntc ellenállás. Ezeket lehet kimérni. Hasonló webasto kályhám van, annál amikor a lángszenzor volt hibás akkor az üzemanyagpumpát tiltotta le csak, minden más ment. Tehát ha valami hibás akkor is el kellene indulnia, csak nem gyújt be.
Üdv! Eberspacher 25 1599 50 00 00 vezérlőhöz keresek kapcsolási rajzot! Előre is köszönöm!
Sziasztok! van nekem egy eberspacher d5w állófűtésem és egy ilyen http://sales.butlertechnik.com/eberspacher/eberspacher-controllers/...303400 kezelő. Azt szeretném megkérdezni ,hogy tudom beprogramozni . 1 hetes óra és 1 napara 3 programot lehet de nekem csak 1 kéne , meg ha hétvégén nem szeretném ha menne akkor mit és hogy kell állítani . Köszönöm sziasztok
Szia! Itt nézd meg, van vizes és levegős leírás is - persze angol.....
http://www.espar.com/fileadmin/data/countrysites/EB_Kanada/pdf/7daytime.pdf A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2013
sziasztok. szeretném segitségeteket kérni egy sharan 2010es eber állofütéssel kapcsolatban. az öreg t3asomba szeretném bekötni, már ha egyáltalán lehetséges ez komojabb elektronikák nélkül. autoszerelö vagyok ugyhogy van némi fogalmam a dologrol de nem vagyok elektromos zseni a kályha tipusa hydronic II F DZ5 F
|
Bejelentkezés
Hirdetés |