Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a választ .És a kerámia csövet hogy rögzítetted a kemence falához??? Ha van képed légyszi tedd fel.Köszi.
Hornyokat martam a kemence 4 sarkában elhelyezhedő oszlopba. Az egyik oldalon mélyebb, ott be tud csúszni.
Szia! Köszi a képeket .Te miből csináltad a kemencédet? Az utolsó képen olyan az oszlop mintha műkőből lenne. Egyébként beszéltem az emberrel aki árulja azokat a lapokat amit belinkeltem.Olyan fűtőszállal is tudja csinálni ami n ekem kellene.Kb 1-1.5 Kanthal szálból is.
Természetesen minden samott-téglából van. Marha egy munka volt kivágni, de megérte. Szinte magától megáll, persze össze van ragasztva profi cserépkályhás ragasztóval.
Ismerem Sasovits úr oldalát, valóban sok hasznos dolgot, és jó tanácsokat ír le, mostanában nem, de régebben rendszeresen fórumozott is a hobbycnc-n. Viszont az elektromos kemenceépítésről tudtommal nem ír semmit, márpedig itt ez a téma, ha nem tévedek.
Nem tévedsz, nem elektromos a kemence, de a sok hasznos dolognak, itt a helye.
Sziaztok! Már a vége felé tartok a kemencém építésének de felvetődött egy kérdés.Érdemes-e egy bíztonsági relét betennem egy kűlön hőfok kapcsolóval?Szerintetek van -e ilyen magas hőfokon működö termosztát ami vezérelne egy másik relét ,vagy ezt is valami komojabb elektrónikával lehet csak megoldani? Én valami egyszerűt szeretnék! A kemence eléri a 850 fokot valami miatt ,akkor lekapcsoljon mindent és kész.Csak kézi indításal lehesen vissza kapcsolni.Magára a kemence vezérléshez szereztem egy Omron E5CK hőfokszabályzót.Van benne "ALARM" funkció,de szeretném ettől függetleníteni a biztonsági kapcsolást.Tudom ,hogy bonyolultan írtam le,de ha valakinek van ötlete légyszíves írjátok meg! Köszi elörre is!
Szia!
A legegyszerűbb megoldás a hőbiztosíték, ennél azonban lekapcsolásonként kell cserélni az alkatrészt, így hosszú távon nem gazdaságos. Ilyen magas hőmérsékletet érzékelni olcsón K-típusú termopárral lehet, ezt használják a multimétereken is, elvileg 1000 fok C-ig simán bírja a kiképzést. Jónéhány uC-es projekt van a neten, de ha egyszerű kell, akkor analóg áramkörrel is megoldható.
Sziasztok!
Megszeretném kérdzni,hogy egy "K" típusú hőelem kompenz vezetékénél számit-e hogy milyen vastagságut veszek?Mert több féle szálvastagságú van hozzá és nemtudom,hogy melyik lenne a jó?Van 1,5mm és van 0,25? Köszi a válaszokat.
Ha elektronikára csatlakozik (nincs leterhelve, nem folyik nagy áram rajta), akkor elég a 0,25-ös. Ha valami nagy terhelés (mutatós műszer, jelfogó, szelep (bár ilyet nem szoktak használni, csak a gáztűzhelyekben)) van rajta, akkor kellhet a vastagabb vezeték.
(Még kérdés lehet, hogy milyen hosszan vezeted, de gondolom nem vezeted százméterekre.)
szia!
Nem,max 1m a távolság a hőelem és a vezérlő elektronika között.De az is csakk akkor ha nagyon profin akarom elvezetni a vezetékeket.Találtam különböző szigetelésel ellátott vezetékeket.Csak remélni tudom,hogy a boltban értenek hozzá hogy mi a különbség közöttük. Na jó akkor veszem a vékonyat,árban nincs nagy különbség közöttük. Köszi a választ.
Tudnátok ajánlani valami ellenálláshőmérőt (elsősorban termisztorra gondolok), amivel könnyű mérni 320-400 fok közti, 10-20 fokos hőmérséklet differenciát? Tehát olyan karakterisztikájúra lenne szükségem, ami e két pont közt igen nagy meredekséggel rendelkezik.
Platina-irídium ellenállás hőmérő, más néven PT100-as vagy PT1000-res. Nem eszméletlen nagy ellenállásváltozással rendelkezik ebben a tartományban, de egy egyszerű műveleti erősítős kapcsolással ki lehet "vágni" ezt a tartományt és aztán felskálázni pl. -5 - +5V-ra, vagy ahogy kell.
Viszont meg kell nézni az adott szonda adatlapját, van olyan Platinahőmérő, ami 400°C-t bír, de egyesek 500°C-osak.
Itt egészen 850°C-ig megadja az ellenállásértékeket.
De valóban nem mindegy milyen tokozású, az általánosan használt kivitelek csak 2-300 fokig tudnak. Bár fémtokosak, de gondolom a kábelezés a "szűk keresztmetszet".
A platinának túl lineáris a karakterisztikája, megnéztem egynél, és 2 ohmot változik 320 és 330 fok közt, 221 és 219 ohm körül, és két ilyen közeli ellenállásérték közt különbséget tenni csak precíziós áramgenerátorral és ellenállásokkal lehetne, amit el akarok kerülni.
Ezért akarok valami termisztor (már ha van ilyen magas hőmérsékletre), aminél ugyanekkora hőmérséklet változás nem 1-2 ohm, hanem 10-20 ohm változást produkál, így már sima 1%-os ellenállásokkal is megoldható lenne az egész.
Hát akkor passz. Én mást nem ismerek.
Hőelemekhez lehet kapni direkt ilyen célú IC-t analog ill. maximéktól, nem kell feltétlen ultraprecíz saját kapcsolás...
Sziasztok.
Ugye nem halt ki ez a fórum? Lenne egy jópár kérdésem de mielőtt feltenném megkérdezem hogy elktromos kemencével hány fokot lehet elérni? Házi készitésű kemencére gondolok! Esetleg bojler fűtőszálból lehetne-e csinálni? Válaszaitokat előre is nagyonszépen köszönöm.
A bojler fűtőszál tönkremegy, ha nem veszi körbe hőelvonó közeg, értsd: víz.
Vannak pl. grillezőkhöz fűtőszálak, amik bírják tartósan a 800-900 Celsius fokos felületi hőmérsékletet is, azonban ezekkel sem nem lehet - reális méretezéssel 1-2kW, belátható indőn belül, egyszerű hőszigeteléssel - 300-400 Celsiusznál többet elérni. Kemencékhez Kanthal huzalt használnak. Aki ilyenben vág bele, annak elkerülhetetlen az érintésvédelem, hőtágulás, hőáramlás, magas hőmérsékletű szigetelő anyagok alapos ismerete, különben csúnyán megütheti a bokáját...
Helló!
Van itthon egy 2kW-os elektromos kemencénk (gyári). A kemence oldalán futnak a szálak spirálban 4-5 soron, és pár helyen össze van tömörülve, és működés közben azok izzanak fel legelőször; tehát azok az összetömörödött részek izzanak vörösen, míg a többi spirálozott résznél, ahol nem érnek össze ott még nem is izzik a szál. Ez probléma lehet, ki kellene húzni azokat az össze tömörödött részeket?
Szia !
Igen az probléma ugyanis ha nem húzod szét egyformán az ellenálláshuzalt akkor ott ahol izzik túlhevül és el fog égni. Először is kapcsold ki és feszültségmentesítsd a kemencét !!! Óvatosan akár egy csavarhúzóval igazítsd el a fűtőbetétet, vigyázva, hogy meg ne sérüljön a tartó kerámia . Üdv.: moele
Nem ajánlom! Semmiképpen sem! El fog törni. Nagyon törékeny, pláne ha már nem új.
Inkább égjen el idő előtt... Inkább lehet közvetlen kikapcsolás után, amíg vörösen izzik széthúzni, ha nagyon-nagyon szükséges.
Szia !
Igazad van én is utaltam rá, hogy óvatosan kell bánni vele. Valóban nagyon megedződik a kanthal huzal. Előbb utóbb ki kell cserélni, mert, ha akkor ég el amikor bent van valami a kemencében akkor tönkre mehet az égetendő termék, vagy anyag. Üdv.: moele
sziasztok! Nem értek semmit a kemenceépítéshez ezért írok a fórumra, hátha segít valaki.
Évekkel ezelőtt építtettünk egy "költő" féle porcelán festék égető kemencét. Van egy elektromechanikus egysége amelyen be lehet állítani melyik hőfokon kapcsoljon ki. Mára ez már csak akkor "működik" ha kocogtatom a fedelét, mert belül valószínűleg koszos,... Mivel lehet ezt leválltani, egyáltalán mi lehet a neve a kütyünek? köszönöm a válaszotok. KS
Nekem az MC-4501-hez hasonló van a kemecémhez (az már kifutó típus, de az MC-1701 hasonló hozzá, az a legegyszerűbb).
Analóg hőfokszabályzók Itt is vannak: Hőfokszabályzók Meg biztosan van még jópár hely, keresgélni kell..
Sziasztok,
van profi hőlégfúvóm, de szeretnék egy könnyű, félkezes, filigrán hőlégfúvót nagyon zsúfolt smd panelból ic-k kiemelésére. Valamelyik nap láttam itt a fórumon egy kis táblázatot, hogy mekkora teljesítmény kell adott hőfok eléréséhez adott térben, de most nem találom. Ez persze a légszállításnak is függvénye. Két dolog is kötött: Egyrészt a halas légpumpa, amivel szeretném fújni: 220V, 50Hz, 3W, levegő termelése 250l/h (4,16l/perc) Másrészt van egy gyári trafó,felirata szerint 9V 3.4A-t tud, ezt szeretném a fütésre használni. A szűkítő belső átmérő 4 mm-es cső, ellapítva 2mm-es magasságra, a szélessége adódik. Mekkora üreget kell fűtenem, hogy biztonsággal elég legyen a hőmérséklet még ólommentessel forrasztott TQFP kiforrasztásához? Tippem szerint ez a 30W szűken,de elég lehet. Én nem tudok ilyesmit számolni, de itt van több hőtanban profi. Mi a véleményetek?
Bocsáss meg de ilyen névvel még választ is vársz???
Hőfokszabályozóra nincs valakinek valami jó kapcsolása? Mondjuk 0-1300 fokig minimum van egy csomó 7 szegmenses kijelzőm 4 darabos összeépített verzióban, (nem tudom hogy hívják szakszerűen, kapcsolása csatolva, tof-5461BG) meg mondjuk egy k típusú hőelem felhasználásával valami okosságot nem tud valaki?
Üdv:
Végigolvastam az összes hozzászólást a témában. És azt is észrevettem, hogy maximum alumíniumot (~660 C) olvasztottatok, és üveget (~1500 C). Nyilván ahhoz, hogy az anyag megolvadjon, a fűtőszálnak magasabb hővel kell működnie (gondolom én). Rezet szeretnék önteni, akár más anyagokkal ötvözve (ón, alumínium stb.) Vagy egyszerűen csak sárgát. Sokféle öltet jutott eszembe, szén kilőve mert nem megoldható a füst elvezetése ahol csinálnám, gázos megoldás se tűnik jónak, mert vezetékes nem áll rendelkezésre, palackokat meg hordhatnám sűrűn Így találtam erre az oldalra, és reményem az, hogy van aki tud segíteni legalább elméleti síkon. Közben megtudtam azt, hogy egyik ismerősöm indukciós kemencében olvasztja a vasat nagy mennyiségben. A feladat: Egyszerre 2-3 litert szeretnék olvasztani, hengeres edényben, a cserépkályha építés elvét ismerem (nagyapám cs. építő volt) A kérdések a következők: vas öntvény edény jó e erre a célra (ezt le tudom gyártatni olcsón), vagy készítsek agyagedényt? Milyen vastagságú, milyen anyagú és hány méter fűtőszálat kell beszereznem (nyilván nem vasalóbetétre gondolok ) olvastam az indukciós megoldásról, ez mennyire segítene nekem, pl jelen esetben a rezet is megolvasztaná? Ha igen miket kell mellé beszerezni és azokat hogyan smiként kell jól összekötni? Rendelkezésre áll 220 v és 380V is. Ha van bárkinek ötlete vagy tapasztalata sokat segítene |
Bejelentkezés
Hirdetés |