Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia! Amikor nincs 12V mi táplálja a LED-et?
Ha 4-5 ezer/négyzetmétert ki tudsz préselni a kuncsaftból, akkor összeteheted a kezedet!
Egyébként a példád nagyon is valós. Az a baj, hogy a látványt fizetik meg szó nélkül. A villany meg nem látszik, csak a kapcsoló meg a konektor. A kettő közti kilóméter drót, meg a hogy nőtt a falhoz az nem.
Szia!
Azért egy adatlap meg egy program között óriási különbség van.
Szia, de mikor ki akartam számoltatni, akkor azt írta a hobbielektronika segédprograma , hogy alacson tápfeszültség.
Szia!
Egy LED-re számolj ellenállást. Így minden LED-hez kell ellenállást kötnöd.
És ha akkor mindegyik elé kötök 1 ellenállást, attól még ugyanúgy világít?
Azért azt a kérdést tedd fel magadnak, hogy a 4,8V feszültségforrásod mekkora áramot szolgáltat. Van egy olyan érzésem, hogy ez egy elem. Simpi 20mA számolt per LED. 160mA menni fog?
Szia!
Ezt nem tudom én sem, hogyan lehetne megoldani. Valahogy úgy kellene, hogyha kap 12V-ot a relé, akkor elvegye az áramot a LED-től úgy, hogy szakítsa meg a LED-hez vezető pozitív vagy negatív szálat. Lényegében olyan lenne, mint egy kapcsoló, csak nem én kapcsolgatnám, hanem magától kapcsolna, ha kap 12V-ot.
Szia még anyit hogy kiprobáltam a kapcsolásomat amiben van 4 optocsatolo és mminden 230V üzemü eszköz müködik csak ez a nyavajás szivattyu nem csinálja amit én akarok.
Ez világos, már rajzolnám is a megoldást. Mindössze az lenne a kérdésem, hogy amikor nincs 12V akkor milyen áramforrásra lenne a LED rákötve? A megfigyelt ponton kívül azért van állandó 12V-is, vagy tárolni kell valamiben az energiát?
Az RC párost beépítetted az optó kimenetére?
Az általam tapasztalt helyzet megosztása másokkal és azt SZAKMAI adatokkal alátámasztva szerintem nem politizálás.
Semmilyen pártról irányzatról politikai szervezetről nem nyilvánítok véleményt.
Már megbocsáss köbzoli, de a villanyszerelés, FI relé bekötése, érintésvédelem kialakítása NEM tartozik a hobby kategóriába, ha már itt tartunk!
Nem minden az eredeti. Ja és föleg hogy nem is tudom mi az
Sajna még nem vagyok enyire jártas nem akarok dicsekedni de még 5honappal ezelött a feszültségosztora is rákérdeztem.
Ennek a leírásnak a a kapcsolási rajzán lévő 39 ohm 10 nF-os soros párost kellene beépíteni. De a 68 ohm 22 nF is jó vagy hasonló kombináció. Az ellenállás legyen legalább 1W-os, a kondenzátor meg legalább 630V feszültségtűrésű típus vagy 251V~ (AC) fajtájú.
Nagyon köszönöm az oktatást remélem igy már sikerülni fog de még egy kérdés a kondi sima folia kondi pl ez is jó : http://www.hestore.hu/prod_10022554.html??
Ha mindenről van műbizonylatod és a műszaki vizsgán átment akkor nem szól. Vagyis gyári a beszerelés. Nem hiszitek el, hogy komolyan veszik.
Műszakin az első lámpában lévő park izzót kidobatta (kereskedelemben kapható fehér LEDes), mert nem ezzel gyártották az autót és ez már átalakításnak számít!
Jaja abba belekötnek ha megyen műszaki vizsgára, max majd akkor visszateszem a rendes égőket. Addig még van egy évem.
Igen, ez a fajta fóliakondi jó lesz oda.
Sziasztok. A kérdésem az lenne, hogy IGBT-nél mi a jelentősége a watt számnak (137W-160W) Én azt látom, hogy C-E fesz esés (1,2V-1,7V) minél kisebb annál kisebb a W száma, tehát az lenne a kérdés, hogy pl egy 600V 27A 137W IGBT-t lehet-e egy 600V 31A 100W-al helyettesiteni. Köszönöm előre is.
Szia!
A wattszám a maximálisan eldisszipálható teljesítményt jelenti, ami nagyban tokozásfüggő. Ha nem léped túl ezt a 100W-ot, akkor helyettesíthető vele, persze a kapcsolási sebességeknek is nagyjából passzolniuk kell.
Köszi, akkor én rosszul értelmeztem, mert ugy gondoltam, hogy nyitott C-E átmeneti ellenálláson eső fesz, okozza ezt a disszipáciot, vagy is ez egy szüks. plusz, ami tipusonként eltérő. Ez egy inverteres hegesztő vég trafo meghajtoja (4db IGBT), én azt hittem a 100W-ossal jobb lesz, de akkor az eredeti 137W alá nem szabad menni. Köszönöm a választ.
Szia!
Sajnos nem csak a statikus (nyitott állapot) disszipáció (Uce0 * Ic) jelentkezik, hanem a kapcsolási tranziensek alatt is lesz disszipáció, ami jóval nagyobb is lehet, mint az előző.
valaki tudna nekem segíteni? van 2 db 100w-os végfok modulom meg 1 2*45w-os múgy kaptam őket a nyákra rá van írva hogy hobbi elektronika és nem találok róla se lerást se kapcsolási rajzot mert szeretném tudni hogy mi kell még hozzá amúgy bd 245 és bd 246os végtranzisztorok vannak benne aki tud segítsen pls.
Akkor ha jol értelmezem a kapcsolási (nyitási-zárási) idők is, vagyis az IGBT-t meghajtó fokozat is nagyban befolyásolja a disszipációt, tehát az eredeti 137W alá nem szabad menni, illetve fölé sem nagyon érdemes. Köszönöm a választ.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |