Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Néhány erősítő kapcsolásnál láttam, hogy a kimenetnél van egy párhuzamos RL kör a rövidzár elkerülése végett. A kérdés: hogy is van ez? Hogyan működik? Nem lenne egyszerűbb egy a hangfal ellenállásával megegyező ellenállást tenni rá?
A piros és fehér ledeknek teljesen más nyitófeszültség értékei vannak. Itt megnézheted tipikus nyitófeszültségeket :Lednyito
Egy pár tölthető elemről a fehér led nem nagyon fog világítani, mert azok töltése tipikusan 1.2V, így csak 2.4 voltod van, ami a pirosnál már tönkretételt is okozhat. Elemből pedig szerintem egy 9V-ossal próbálkozz megfelelő előtétellenállással. Sokkal tovább fogja így bírni. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Ezt a számítót már megnéztem, de nem igazán értem az én esetemben. Nekem a piros még 3V-on is szépen világít, és 4,5V-on sem hal meg, csak elhalványul. A fehér pedig 2,7V-on is működik, igaz csak halványan. Abban az általános számítóban teljesen más értékek vannak, ezért értetlenkedek. Nem lehet, hogy ezek más LED-ek - úgy kértem, hogy magasfényű-? Ezekre más értékek vonatkoznának?
A LEDeket halálra kínzod így. Ellenállás mindenképpen kell. Az áramot az áramforrásod belső ellenállása korlátozza, ezért nem szálltak még el, de az élettartamuk drasztikusan lecsökkent. Fogadd el az oldalon megadott értékeket, olcsóbb megoldás.
Rendben, az alapján építem meg.
Akkor viszont miért kérdezte meg az eladó, hogy milyen piros LED-et akarok: 2,5V vagy 3V-os nyitófeszültségűt? Ugyanígy a fehérnél is. Talán ő nem ért hozzá? Ezt nehezen hiszem el.
Azért, mert ő az eladó, nem biztos, hogy ért hozzá.
Elvégeztem pár mérést, de azokat már ebben a topicban teszem fel. Ha ránézel, és tudsz segíteni, megköszönném.
Hello!
Merő tévedés, hogy az RL kör a rövidzár miatt van. (Ha ez ilyen egyszerű lenne..) Részben az erősítő tranziens túllövéseit (túllendüléseit) nem engedi a hangszóróra, ezzel kissé csökkentve a torzítást. Másrészt a hangváltó kapacitív terheléseit csökkenti a végfok felé. Ezzel csökkentve a végfok gerjedési lehetőségét. Ha a hangszóró ellenállásával megegyező ellenállást teszel a kimenetre, azzal megszűnik a rövidzár lehetősége, csak éppen a fele kimenő teljesítmény ezen az ellenálláson esne. (Ha ezt egy már adott erősítővel tennéd, akkor a kimenő teljesítmény egyből felére, majd az ellenállás miatt annak is csak a fele jutna a hangszóróra. Vagy is egy 100W-os végfok, 25W-al szólna.) üdv! proli007
Viszont 25W-al fűtene is az ellenállás, ami télen jól jöhet.
Sziasztok,
Találkozott már valaki olyannal, hogy a multiméterén csak a 10A-es méréshatárral tud mérni? Bedugom egyik vezetéket a földbe, másikat a 10A-es aljzatba, 10A-re állítom a méréshatárt: mér (0,06A). Áthelyezem a vezetéket a 10A-esből a 200mA-es aljzatba, méréshatárt átállítom a 200mA-re, és nem mutat semmit, az áramkör pedig megszakad. (Pedig 57mA lenne.) Két multiméterrel is kipróbáltam. Mit csinálhatok rosszul?
Szia!
A 200mA-es méréshatárú csatlakozás biztositékkal védett az általam ismert multiknál. Esélyes, hogy kiolvadt a bizti.
Szia!
Vagy mindkét multiban kiolvadt a biztosíték, vgy lehet, hogy nem is 57 ma lenne, hanem 570, és kiakadnak. Bár akkor is kiég a biztosíték
Nekem a nyákon a rézvezető is elégett. Huzallal kellett pótolni.
Sziasztok,
a hangszórókábelek végét le kell forrasztani? (amit bedugok az aljzatba, ill. bekötök az erősítőbe)
Ízlés szerint. Ha leforrasztod, könnyebben törik. Ha nem akkor a szálak széthajlanak és egyenként törnek le. Valami saruféleség kell rá.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Vigyázz a forrasztással, mert ezzel elrontod a hangszóró kábel hangját.
Ja, hogy amorf réz vezeték aranyfüsttel megcsapatva?
Én is ilyenről halottam... Az forrasztóón jól vezeti a feszültséget meg az áramot, de a hangfrekis cuccoknál nem a legjobb (ebben az esetben)
Valóban a biztosíték volt az. Már kivettem. Még nem volt dolgom SMD forrasztással, tudnom kell valami fontosat, mielőtt berakom az újat (mondjuk, nehogy elégessem forrasztás közben)? Van két pákám: 30 és 60W.
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Igen, a feszültséget is jól vezeti A hangfreki meg elakad benne.
Sziasztok,
BF245-el felépített áramkör 30V-os tápfeszültségét egy 30V-os zenerrel fogom meg. A kapcsolásban ahova beépíteni szándékszom már van egy ZY33-al előállított 33V-os tápfesz, ezzel gondoltam párhuzamosan kötni a 30V-os zenert. A kérdésem az hogy szabályos-e ílymódon kialakítani egy "osztó létrát" vagy kell közé egy néhány ohm-os soros ellenállás? köszönöm.
Hello!
Két zéner párhuzamos kapcsolása értelmetlen. Mindig az alacsonyabb feszültségűn fog csak áram folyni. A másik, mint ha ott sem lenne.. De egyébként ez sem osztó, sem létra, egyszerű párhuzamos kapcsolás.. 33V feszültségből 30V-ra stabilizálni sem nagy ötlet. Mi lenne a célja? A stabilitás sem lesz sokkal nagyobb, mert kicsi a feszültség különbség a kettő között. A stabilitást a zéner differenciális belső ellenállása és az áramkorlátozó ellenállás viszonya adja, (zéneráram változásra létrejövő feszültség változás dU/dI) valamint a zéner hőfokfüggése. Legkisebb hőfokfüggése a 6,2V-os zénereknek van, de a bangap diódák sokszorosan lekőrözik ezeket az egyszerű zénereket. PLD a TL431-ben is az van. üdv! proli007
Szia,
A 33V-os kör kell a csövek negatív előfeszültséghez, a 30V-osat pedig muszályból találtam ki mert a BF245-nek 30V a max. tápfesze papíron. üdv.
Sziasztok!
Szeretnék összehozni egy 6V tápú 555 villogót és egy Skori féle egyenirányított dinamóvilágítást a biciklin automata váltókapcsolásra. Nyilván a villogó lenne az az áramkör amit a dinamó egyenárama menet közben bontana, álláskor meg az 555 adná az állófényt. Meg tudnátok mondani milyen alkatrésszel lehetne a kettőt összehozni? Ha relé akkor abból vajon konkrétan milyenre lenne szükségem? A dinamó valahol 6V-14V közt adna le.(Kombi kapcsolt híd és feszkétszerező a dinamós kör.) A körök: skori kombi köre 555 villogó, kicsit kevesebb leddel
hogyan lehet a fotoellenállás LDR karakterisztikáját felvenni, egy áram és egy feszültségmérő segítségével?
Az a probléma forrása, hogy savas az eső. A réz meg az ón (cink, ólom) a levegő savas páratartalmával galvánelemet alkot. Ez a feszültség hozzáadódik a hangfrekvenciás váltófeszhez. Ez mintegy ofszet feszültséget alkot. Ami a hangszórót kitéríti az egyik irányban és ezért eltolódik a munkapontja.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Hello!
J-Fet-eknek általában a 30V a határadata, de a kapcsolásban muszály maximális tápról járatni? De két előtét ellenállással a nyers tápból külön-külön készíthetsz 33 és 30V-ot is. A rácshoz, úgy is negatív feszültség kell, a BF245-höz meg pozitív, vagy nem? üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Üdv mindenkinek!Valaki az alabbi hozzászólásbán segítene nekem?
Zoli-proli007,
Köszönöm Nektek a segítséget! Nézegettem a kapcsolást és a negatív előfesznek is elég a 30V így a ZY30-nak megnövelem a pufferjét (csak a lelkem megnyugtatása végett) és minden mehet erről. Eredetileg 7V-os zenerről járt a JFET, de éppen hogy elég volt a kimenőfeszültsége így gondoltam tuningolok rajta egy kicsit a tápfesz megnövelésével. üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |