Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lehet hogy igaz, de akkor nem folytatták a hagyományt, mert az Mbyte viszont nem "Mike byte" lett, hanem mega.
A k és a kilo is 1000x-es prefixet jelent az SI rendszerben, és ez jóval korábbi, mint hogy memóriáról bárki is beszélt volna. Szerintem egyszerűen csak úgy voltak vele, hogy "mi értjük, mást meg úgyse érdekel", aztán amikor tömegtermék lett akkor már fontos lett. Egyébként egyszer megpróbáltam kimondani a kibibyte szót, nem bírtam ki röhögés nélkül.
Igazad van, de mint minden újszülöttnek új minden vicc, hasonló módon minden új fórumozónak újak a szabályok és szokások. Évek óta, minden fórumon ez megy, kár és felesleges is ezek miatt mérgelődnöd, egyszerűen ez ilyen. Ami viszont nagyszerűvé teszi ezt a fórumot az a helyesírás megkövetelése. Ehhez képest egy félresikerült fotó, rajz elfér.
Ugyanakkor azt se feledd, hogy sokan úgy kérnek itt segítséget, hogy még a legalapabb dolgokkal sincsenek tisztában, pl. a tranzisztor már egyszerűen magas nekik. Nincs ezzel semmi baj, hobbielektronika, de tőlük ne várj el műszaki rajzokat. Türelem, tornaterem.
Szia! igen rosszul volt bekötve. Szétszedtem és a testre volt a pozitív kötve. Meg cseréletem így már jó csak onnan gondoltam, hogy rossz a bekötés mert a pluszhoz a pluszt a negatívhoz a negatívot érintettem és mínusz 4 voltot mutatott fordítva normálisan mutatta. Most már minden oké. Köszönöm a segítségeket.
De banyek, semmilyen szaktudás, semmilyen skill, semmilyen tapasztalat nem kell ahhoz, hogy az ember megnézni a fotót, és ha tök homály, befénylik, stb., akkor rászát 1 percet arra, hogy újrafotózza.
Az lesz az, de mivel az nem szabványos érték, egy 120Ω/5W is megteszi...
A 100mA -es dugasztáppal pedig vigyázz, mert az, hogy 100 mA van ráírva, nem jelenti azt, hogy nem ad le nagyobb áramot. Ennek következtében akár túl is terhelheted, ami forrósodáshoz is vezethet. Ha a töltőáramot nem korlátozod, akkor ebben az esetben a trafó maximális (szinte mondhatom azt, hogy zárlati) árama átfolyik a cellán, ami szintén károsodik -e miat... Ha áramkorlátozást nem használsz, gyakorlatilag csak a töltendő cella belső ellenállása fogja "korlátozni" a töltőáram mértékét, ami rendkívűl kevés, tipikusan 1Ω alatti.
Nagyon köszönöm az új hozzászólást,tudom,hogy igazad van,a "direkt"töltésben,de jobbat tettem.Találtam egy szuper odavaló ellenállást 150 Ohm,igaz csak 3W-os,de még most is épp,hogy langyos pedig egy órája töltöm az akksit.Elötte kisütöttem az akksit ,-és csak úgy
kezdtem el tölteni.Mégegyszer is köszönöm a segítségedet RoliNyh.Üdv kezdomotoros.
Sziasztok.Tudnátok segíteni az alábbi kérdésben,hogy megértsem?
Adott egy egyenáramú generátor. Amikor feszültséget állítunk elő vele, akkor tudjuk,hogy ez úgy történik, hogy a mechanikai munka során a tekercselés egyik sarkán a rézhúzalt alkotó atomok pozítív töltésüek lesznek,mert elveszítenek az elektronjukból,de a másik sarkán semlegesek maradnak az atomok, vagy negatívak lesznek(felvéve plusz elektront magukhoz)?Ha viszont nem vesznek fel elektront, akkor az elektronok csak szabadon lebegnek, egy atomhoz sem kötődve?Köszi előre is.
A mágneses tér terelgeti az elektronokat a tekercsben. Ha zárt az áramkör, akkor a tekercs egyik végén kilépú elektronok helyére a másikon elektronok lépnek be.
Az egészet úgy képzeld el, mintha a tekercs egy cső lenne és abban víz van. Annyi különbséggel, hogy a csőben lévő víz csak akkor tud kifolyni, ha a másik végén kap utánpótlást. Ha a két végére dugót teszel (nincs fogyasztó a generátoron), akkor forgathatod a csövet, a víz benne marad. Természetesen ettől a valóság összetettebb, eléggé elnagyolt a magyarázat. Maguk az elektronok megközelítőleg 1 m/s sebességgel mozognak (ha jól emlékszem a tanulmányaimra). Viszont, a villamos kölcsönhatás az, ami közel fénysebességgel terjed. Kinyitod otthon a csapot, azonnal van víz, hiszen a csőrendszer nem üres. Ezért van azonnal világos, ha felkapcsolod a villanyt.
Nem szeretem, ha rabolják az időmet, esetleg olyasmit ajánlanak, amire kidobom az időt+pénzt, aztán egy nagy fuccs lesz belőle.
Amúgy megtaláltam a relémet, például itt. Olcsónak olcsó, és imádkozom, hogy legyen benne diódás/rezisztoros védelem.
Hello! Kb. így lehetne megoldani a dolgot.
- Az LDR-től ha elvesszük a feszültséget, az olyan, mint ha világos lenne, tehát lekapcsol a venti. - De az optó teljesen felesleges az áramkörben (de ha meg van, tőlem benne is maradhat). - A 6 cella esetén a lekapcsolási feszültség nem lehet 5V, mert a cella minimuma 1V. Ezt legfőképpen a zéner határozza meg. - A kapcsolásban hiszterézis is kell, mert mihelyt az áramkör lekapcsolja a ventit, az aksi feszültsége "visszakúszik" kb. a névleges értékére. Erre szolgál, a két soros dióda, amit a tranyó söntöl.
Hát, ne haragudj, de ezt ki kell, hogy igazitsam, nem egy perc volt....... Amire azt a nyomorult feltöltött fotot megcsináltam, legalább 20 percet szenvedtem vele, amig belefért a 2Mbyte-ba, és olvashato is lett...... Sajnos ha megszakadok sem tudok jobbat, nem tudom jol kezelni ezeket a digitális dolgokat felhasználoi szinten, pl tömörités, stb...
Pedig egyszerű. Pl.:
IrfanView > Resize
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy ellenállást R= 33 ohm. 12 V dc feszültségre kapcsolva. Ez egy fűtő kábel melyet egy edényzet fűtésére szeretnék használni, mivel az edény műanyagból készült ezért a fűtőkábel maximális hőmérséklete nem lehet több mint 30°C, a gyártó által megadott üzemi hőmérséklet ezen a feszültségen 75 °C. Tudtok valamilyen ösdzefüggést adni melyel számolható az ellenállások hőteljesítménye? Vagy olyan módszer amivel egyszerüen tudom szabályozni a fűtőkábel hőmérsékletét? A terv az, hogy ha sikerült elérni, hogy a kábel constans 30 °C on működik akkor egy Ds18B20 és egy termosztát segítségével szabályzom a hőn tartást az edényben. Előre is köszönöm!
Szabályzás nélkül nem lehet konstans hőmérsékleten tartani a fűtőkábelt. Más-más feszültséget kell rákapcsolni ha pl. szabadon van, az edényt melegíti, az edényben van valami ami idő közben melegszik stb.
Fordítva gondolod. Szabáyzás kell ahhoz, hogy a kábel max. 30 °C-ra melegedjen fel és szabályzás kell ahhoz is, hogy az edényben a beállított hőmérséklet legyen. Szerintem itt alapvető gond az lesz, hogy a kábel nem egyenletesen melegszik mindenhol, én inkább más melegítési módot keresnék.
Ha van Ds akkor minek a termosztát? A Ds kommunikációhoz kontroller szükséges, arra pedig olyan programot kell írni ami elvégzi a hőntartást, egy teljesítményfokozaton keresztül, ez legegyszerűbben PWM-el oldható meg, a kábellel(esetleg más fűtőalkatrésszel) szemben az egyedüli elvárás, hogy 100% kitöltésnél akármilyen hideg körülmények közt is tudja melegíteni az edényt 30 fokra, a többi a vezérlés dolga.
Üdv fórumozók!
Egy nagy problémám lenne ( remélem jó helyre írok ) egy PICDEM net 2 DEV BOARD-al amiben egy PIC18F97J60 található. Van hozzá egy MPlab ICD3-as In-Circuit debuggerem. Letöltöttem a legújabb MPLAB x IDE-t és a legújabb XC8-as fordítót. Feltelepítettem az ICD3-hoz tartozó USB drivert is. A problémám az , hogy a Microchip TCP/IP stack demo kód , ami jár hozzá. Amit innen töltöttem le: http://picforum.ric323.com/viewtopic.php?f=19&;t=449 Itt a PICDEM net 2 DEV BOARD : http://www.microchip.com/Developmenttools/ProductDetails.aspx?PartN...163024 Feltöltöm , a ledek elalszanak , és az LCD kijelzőn egy nem DHCP által kiosztott IP-t mutat , amivel már a weboldalt nem tudom elérni. Viszont ha az előre felépített ( Prebuilded ) programot töltöm fel rá , ami elvileg ugyan az , azzal tökéletesen megy. A baj hogy az előre épített programot nem tudom módosítani mivel az már gépi nyelven van. Nem pedig C-ben vagy Assemblyben. Tehát a kérdésem az lenne , hogy miért nem megy a demo source code hogyha rátöltöm , ha pedig valamit még módosítanom kellene rajta , pl ha hiányoznak bizonyos program részletek , mint pl a led vezérlése vagy egyebek , akkor azt hová lehetne beilleszteni a programba? Angolul sajnos nem találtam erről részletes , step by step leírást , ami elmagyarázná pontosan hogyha betöltöm az alap programot akkor miért nem megy. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Sziasztok,
Egy poti "állását" szeretném valahogy vizuálisan megjeleníteni. A poti mindhárom lába valahol 0-12V között van különböző potenciálon, egyik sem 0 vagy 12V. A két határ állítható, egyis sem fix. Adja magát a uC, feszültségosztó után ADC-vel megmérem mindhárom láb feszültségét, aztán eldöntöm a kiirandót. De felmerült bennem, hogy meg lehet-e ezt csinálni uC nélkül is, lehetőleg nem egy alkatrésztemetővel Kijelzésre használhatnék egy 3 digites mini voltmérőt, ez esetben ezen kellene egy 0-1V közötti feszültséget előállítani neki. (Bár lehet jobb lenne egy 1-5 közötti skála.) De nem ragaszkodom ehhez, az is jó megoldás hogy 10 leddel csinálok egy skálát, és ezek közül kapcsolom be állástól függően az alsó X darabot. Van erre ötletetek?
Szia! Nem tudom, hogy ez egy kész berendezés, vagy most építed, ha utóbbi, akkor a potmétert cseréld ki sztereóra, és a másik pályán méred a pozíciót gnd-vcc közé kötve.
Ez remek ötlet, köszi!
De tegyük fel, hogy a képzeletbeli készülék már készen van - igazából az érdekelne, hogy uC nélkül hogyan lehet ezt a dolgot megcsinálni, minél egyszerűbben. De azért a sztereó potitól bonyolultabban, mert az nagyon zsivány húzás Idézet: „Amúgy megtaláltam a relémet” Ez nem szilárdtest relé, egy közönséges autós relé. Bármelyik autósboltban megkaphatod, nem kell külföldről rendelned. Semmilyen védelem nincs benne, azt a vezérlő áramköröd kell hogy tartalmazza.
Egy LM3914-el is valószínűleg megoldható. Ekkor az LM3914 RLo lábát kellene a poti alacsonyabb feszültségű és az RHi lábát a poti magasabb feszültségű pontjára kötni. A SIG IN bemenetet pedig a poti csúszkájára kellene kötni. (10 LED kell hozzá még, meg egy-két ellenállás.)
Azért még alaposan meg kellene nézni az LM3914 adatlapját, nem bogarásztam végig, hogy van-e benne valami kizáró feltétel... Szerk: közben látom vilmosd is javasolta ugyanezt... A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Köszi mindkettőtöknek, valami ilyesmire gondoltam.
Sziasztok!
Alkatrészek védelmére találkoztam egy ilyen gumis valamivel: Bővebben: Link Tudja valaki hogy mi ez?
Én két komponensű szilikonra tippelek. Önthető a kötés előtt, aztán olyan lágy gumiszerűre köt meg.
Van több féle, élelmiszer formához, vagy villamos szigetelésre való is. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Szia! Nem olyan zsivány húzás az. Nemrég egy frekiváltóról hajtott motor frekvenciáját kellett kijelezni, mert egy gépet ez alapján szokott beállítani a a kezelője (ezt szokta meg), viszont a frekiváltó kijelzője tönkrement. A frekiváltót nem akarták megbontani. Kicseréltem a potit egy sztereo potira, majd egy panelvoltmérőt ellenállásosztóval belőttem a min és max állásra. Azóta is használják.
A zsiványt úgy értettem, hogy ötletes. Nekem nem jutott volna eszembe, de határozottan tetszik ez a megoldás.
Sziasztok!
Van egy márkásabb "agybadugós" fülesem, ami esőt kapott, és az egyik oldala nagyon halkan szól, és tompán, magas hangok alig jönnek ki belőle. Ohmikusan ugyanannyi mindkét oldal, elég csak kiszárítanom, és jó lesz? |
Bejelentkezés
Hirdetés |