Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Annyi gond lesz vele, hogy egyenirányítás, szűrés után bőven 12 volt felett lesz a kimenő feszültsége. Ha valamivel leszabályzod a feszültséget 12-14 Volt közé akkor használható.
Mehet nyugodtan. Viszont, egyenirányítás és pufferelés után a feszültsége 16 - 17 V körül várható. Ilyen trafóról esetén egyszerű letekerni a szekunderből, az van felül.
Vagy fel, és szembe kötni.
Ezt jár talán a legkevesebb rombolással. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2019
Csak én nem találok 1W körüli ellenállást vagy rossz helyen keresek? Az érték 430k. Amit láttam az is két darabból volt párhuzamosítva. Ami nem volt bontva azt sorosan raktam ösze.
A hozzászólásod bogarat tett a fülembe, megszkópoltam egy stabilizált tápot. (Most éppen két rádiót kellene táplálnom, amelyek duplex rádióként lesznek összekötve, lehetőleg azonos tápról, és emiatt minden zavar probléma lehet..).
Rosszabbra számítottam, mert nekem sincsenek illúzióim a "kici occo kínai" dugasztápokkal kapcsolatban. Egy 12V-os 1A-es táp kimenetén 10W-os izzós terhelés mellett kb. 30 mV "brumm" van, az üresjárási feszültsége pedig 0,2V-ot esett. Terheletlenül a frekvenciája 2-3 kHz volt, terhelve felment 40-50 kHz-re.
Max 600V-nál hogy jön össze a 2W?
Nekem 0.8372W jön ki maxra. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2019
Átütési feszültség.
Ha rádugok egy usb-s eszközt a pc-re, ami nem egy pendrive, vagy egyéb tároló, honnan tudhatom meg a legegyszerűbben, hányas Com portra dugtam, mindenféle találgatás nélkül?
Nem COM portra dugod, hanem az USB buszra. A gép adja neki a COM port számát.
A Sajátgép/kezelés COM portok között megtalálod.
Értem én! Max 600V-ig használhatom azt az ellenállást!
600V áthajt 1,39mA-t, az 0.83W ... akkor minek kell 2W-osnak lennie?
A méretei olyanok, hogy az átütési feszültséget elviseli. Legfeljebb csak 40°C-ra melegszik (pontosabban hűl), nem 60°C-ra. Ez baj?
Mint írtam nem adathordozóról van szó, tehát nem jelzi ki, hogy rá lett dugva.
Bakker kaparom magam, ez az usb kábel csak töltésre képes amit rádugtam.
Egyébként arduino panel.
Ha 1 W-os lenne, már csak 300 V-ot szabadna rákötni. Nem biztos hogy az adatok jók, de hasonlóak.
Sziasztok,
Társasházi lakásban az egyik konnektorból elment a delej. Gondoltam az új év első napján majd jól megszerelem, biztos kilazult vezeték. Kiszereltem a konnektort a falból és leszereltem a vezetékról a konnektort, úgyhogy csak ott lógtak ki a falból a drótok. Rámértem multiméterrel és összesen csak 142V van két vezeték között. Ez eléggé meglepett mert gondoltam vagy 240V lesz rajta vagy 0V. Másik - ugyanarról a kismegszakítóról hajtott - konnektorra rámérve 240V-ot mutat a műszer. Régi alumínium vezetékekről van szó. Van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet a gond és hogyan tudnám elhárítani? Köszönöm és Boldog Új Évet!
Boldog Újévet. Nincs eltörve a vezeték? Ne multiméterrel mérj rá hanem ha van rá mód próba lámpával.
Látszólag nincs semmi baja, nem látom, hogy el lenne törve. Szerintem az utóbbi 15 évben nem volt mozgatva, persze, hogy például mi a helyzet a falban azt ki tudja...
Sajnos próbalámpám nincs. Most még annyit csináltam, hogy rádugtam egy ventilátort és közben is mértem a feszültséget. Na leesett kemény 2V-ra! Ez vajon mi lehet?
Ez kötéshiba vagy törött vezeték, csak azért mérsz feszültséget mert a vezetékek párhuzamasan futnak és a multiméternek nagy a belső ellenállása. Vedd le a doboztetőt felette és nézd meg a kötést, de ne hajtogasd nagyon mert az alu eltörik könnyen.
A nullavezető meg van szakadva. Fázis és védőföld között is megmérte a feszültséget? Nulla és védővezető közt szakadást , vagy rövidzárat jelez a csipogó, már, ha össze van kötve a betáplálásnál. Multiméterrel is nyugodtan mérhet, ha van erősáramú végzettsége és tapasztalata.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
A falban futó érpár és a konnektor között volt még übergagyi alu toldás, azt is lebontottam, de ahogy írtam is a falból kiálló érpár között van 140V (anélkül, hogy bármi rá lenne kötve). Csak itt vagy a kismegszakítónál férek hozzá. Gondoltam még, hogy levágok a kiálló érpárból egy darabot és megblankolom a maradékot, de annyira rövid amit látok, hogy fogalmam sincs, hogy meg tudom-e csinálni.
Nahát akkor ez az év is jól indul
Nincs a konnektor felett kötődoboz? Az mmfal vezetékek is dobozban vannak kötve.
Nincs. Ez egy 40 éves téglalakás, gondlom annó simán befalazták a vezetékeket. Külön védőföld sincs, minden kéteres a lakásban.
A simán bevakolt szürke vezeték az mmfal vezeték, de nem gondolom hogy minden konektort külön elvittek az elosztóba.
Mikor lesz újrafestve a lakás? Érdemes hozzákapcsolni a villanyhálózat felújítását.
Festés ELŐTT érdemes az alu vezetékeket cserélni.
Próbáltam motort cserélni, de így se pörög fel. Ráadásul egyéb lehetőségem sincsen, ugyanis némítva tartja a CD egység hangját az erősítő ha nincs lejátszás, így pedig külső bemenetet se tudok csinálni... Tulajdonképpen én már megpróbáltam amit tudtam, viszont totálisan 0% javulás...
És ezen miért nem csodálkozunk?!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |