Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus fogyasztás csökkentés autóban
Lapozás: OK   4 / 5
(#) szabi83 válasza hapro hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Bocsánat, hogy csak most jártam erre. Sajnos eszem ágába sem jutna beköltözni ebbe a büdös városba. A falunkban pedig nincs munka. Amíg a gazdasági helyzet megengedte, otthon dolgoztam. Ez sajnos nem megy már. A napelemmel töltött bringa jól hangzik, de ahhoz is kell akkut venni időnként, beázik ha esik az eső és a hatótávja igen kicsi. Akkora napelem táblát, hogy menet közben is töltsön nem tudsz a hátadra szerelni. Az elektromos autónak csak egyik hibája, a rossz távvezeték hálózat. Hiszen az akkumulátorok is nagyon drágák, kevés energia fér beléjük és rövid az élettartamuk. Környezet szennyező a gyártásuk, nincs megoldva a visszagyűjtése a tönkrement pakkoknak. Meg még ezer más. Nem véletlenül csak gazdag amerikaiak játékszere. Nálunk meg csak hobbi.[OFF] A bicikli nekem nem kívánatos már. Harmincegy éves koromban még én is tekertem, de az már húsz éve volt
(#) hapro válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Akkor ez is csak egy mágnes lehet...
Olyat próbáltam én is....többet nem fogyaszt a kocsi tőle az biztos, de 100%-ba nem tudom állítani, hogy kevesebbet eszik tőle.
(#) Djatis hozzászólása Máj 11, 2011 /
 
A témaindító kérdéshez kapcsolódóan csak annyit fűznék hozzá hogy az F16 pulse szerepét egyszerűen pár kondenzátor is tudja helyettesíteni mint pl plazmagyujtás .
A másik dolog pedig hogy szerintem a ki is próbál ilyet házilag az ember és építerni akar nem venni akkor inkább ésdemes csak objektíven a gyújtótekercsre koncentrálni és csak az elé betenni valami nagyfrekis vezérlést és akkor nem zavar bele más cuccokba.
Valami nagyfrekis feszültségvezérelt dc/dc konvertert ami a trafónak adott impulzusok vezérlik a bemenetét és a kimeneten kissé nagyobb fesz jön ki nagyfrekin.
Talán ezzel érdemesebb foglalkozni bár már ez inkább az aktív plazmagyujtás rendszerhez kapcsolódik és az is tulajdonképpen.
(#) xzilon válasza Djatis hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Minek valtoztatni a gyujtason? A gyari nem eleg jo?
(#) Djatis válasza xzilon hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Igazad van mert persze hogy az a legjobb csak köztudott hogy ha a szikra minősége nem elég kielégítő akkor az égés sem lessz teljesen tökéletes és ez a kipufogóban elfolyó felesleget jelent ami azt jelenti hogy nem égett el az összes üzemanyag .
Viszont ha egységnyi idő alatt a kellő időben nem 1 szikra hanem pl 20 30 is létrejön ami már plazmaszerű égésnek látszik sokkal hatékonyabban és a legmegfelelőbb időben gyujtja be az üzemanyagot.
Gyakorlatilag az F16 pulse semmit sem ér csak annak aki eladja és párszáz forintból megépítette.
Csakis a gyujtás esetében a plazmagyujtás jöhet szóba.
(#) svgyula hozzászólása Szept 19, 2011 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
Most látom hogy itt is kezdetek foglalkozni a gyújtás átalakítással. Én is néztem ezt az F16 pulse nevű kütyüt de kíváncsi lennék mit szól a nagyfrekvenciához a motor vezérlő mivel az ugye egyenáramra van beállítva? Persze felmerült bennem még egy kérdés mekkora frekvenciát bír el a gyári gyújtótrafó? Ugye átlag 4 henger max 8000f/perc az ha egy fordulat alatt két henger robban 16000 gyújtás/perc 266Hz/mp ha adunk neki 1KHz frekit ami az üzeminek a 3x-a akkor azt bírni fogja?
Én is raktam a gyertyákra kondenzátort és működik vele IGAZ! hengerenként a 4db sok volt de kettővel (1Nf/15KvX2db)már normálisan működik. Persze nem csak ez van a motorba berakva így nem tudom megmondani mekkora ennek a szerepe.
(#) amper_vadász válasza svgyula hozzászólására (») Szept 20, 2011 /
 
Üdvözöllek!

Ahogy a gyújtásrendszerek "fejlődtek" az évek során elhagyták a karbantartást igénylő gyújtáselosztót és rotort is. Jött az iker trafós parazita szikrás gyújtás ( 2-4-6 stb. páros hengeres motoroknál, ahol legalább 2 dugattyú együtt mozgott ) , itt a párban mozgó dugattyúk hengerei 1x-re kapnak szikrát, de ebből csak az egyik gyújtószikra hasznosul, a másik kipufogás ütembe esik. Van ahol a gyújtókábeleket is elhagyták már. Jöttek a hengerenkénti gyújtótrafók ( pl. RENAULT ), de itt is van turpisság, mert igaz, hogy annyi trafó van, ahány gyertya, de a párban dolgozó hengerek trafói 6V-osak és a primer tekercsek sorba vannak kötve a párjukkal, így itt is 1x-re két hengerben lesz szikra... Tudom Nálad a 16 éves autón még gyújtáselosztó van, de ez bizony sokkal előnyösebb pl. a gyertyára szerelt kondenzátor kapacitás ( 500pF 30kV ) szempontjából, mintha parazita szikrás gyújtásod lenne, és arra próbálna valaki utólagosan felszerelt gyertya kapacitásból mini plazmagyújtást építeni. Én 1.5 évig használtam a mini plazmagyújtást ( 100pF 30kV értékkel ) a gyári gyújtótrafón 0 ohm -os gyertyával 150cm3 karburátoros benzines motoron. A motor sokkal erősebb lett, fogyasztásom 40%-ot esett a gyári gyújtáshoz képest. Viszont megesett, hogy az erősebb gyújtás is kevésnek bizonyult, s elfogyott nagyobb hirtelen terhelésen az erő. Ezt fejeltem meg minimális gőz* hozzámixeléssel, amitől drámai teljesítménynövekedés lett az eredmény. Minél intenzívebb a gyújtószikra, annál jobb - hatékonyabb lesz az égés beindulása a kompressziós térben, mivel az égésre csupán század és ezred másodperc idő áll csak rendelkezésre 1 munkaütem ( max. 180° főtengely fordulat ) alatt. A plazmagyújtásod égésbeindító szerepe igencsak jelentős, bármilyen üzem-segéd-anyagokat is használsz mellette még. Gyere vissza a fórumra nyugodtan, és dolgozzunk, egységben az erő. Segíteni akartam Neked is, hogy jobban működjön a rendszered, de másként értelmezted a segítségem, és fura helyzet született.
Üdvözlettel: ampervadász
(#) V L válasza xzilon hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
IGEN a gyári gyujtások nagyrésze nem elég jó!
Az aukumulátor feszültségét megnöveljük akkor a nagy primer ellenállású ( 3..4 ohm) trafók esetén nő a gerjesztő áram, és így a szikra energiája is. A kis primer ellenállású trafók esetén az elektronika határolja az áramot, igy nem változik a nagyobb feszültség miatt az áram. Jó hogy ha kisebb a feszültség akkor is ugyanakkora az áram és a szikra energia.( pl 8V-nál is 6A-on tud határolni.)
Ettől még persze gyárilag gyengített a beépített zavarvédő ellenállások miatt. A túl kicsi íváram, lassaban gyengébben gyújt. Persze sok inteliges és jó megoldás létezik, de ezek a széria járgányokba nem kerülnek bele amit nagy gazemberségnek tartok. Ez főleg a "marketing" műve, nem a müszakiak bűne. Pesze ha itt magyarországon elkezdenénk gyártani egy olyan gyertyát amibe beépíenénk 50 pF kapacitást, biztos beperelne valaki...
így ahol lehet marad valamilyen házilagos megoldás.
(#) barany165 válasza V L hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Szia! A trafók primerellenállása egy nagyságrenddel általában kisebb : 0,2-0,4 Ohm, a téma elején is kétkedve olvasom a 90% közeli hatásfokot, ha igy lenne nem kellene hűteni a motort. A túlzottan sovány, 1,3 körüli lambdánál az égés romlik, a Hc emisszió nő.
A gyártók nem véletlen költenek dollármilliókat fejlesztésre ami ismét a közvetlen benzinbefecskendezést, változó szelepvezérlést hozta magával. Az biztos, hogy a fejlődés nem áll meg és a környezetbarátabb technológiáké a jövő.
A megszakítós gyújtások ma már muzeálisnak számítanak, melyek trafójának primerje volt 1.4 Ohm körüli. Üdv:barany165
(#) szsrobert válasza barany165 hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
"A túlzottan sovány, 1,3 körüli lambdánál az égés romlik, a Hc emisszió nő."
Ennek kikuszobolesere egheto gazt vezetunk a hengerbe.
(#) potyo válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Milyen gázt?
(#) Swedhart válasza potyo hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Szerintem a nitro tuning gázra gondol.
(#) amper_vadász válasza V L hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Szia! A gyári gyújtások elég vacakul dolgoznak. A szikraközben a hagyományos gyújtószikra nem képes a trafó teljes energiáját hőenergiává alakítani, csak a töredékét, [i]a többi nagy meddő energia sajnos nem hasznosul a szikraközben, pedig ez volna a feladata. Attól, hogy az akku feszültségét megnöveled, még messze nem nő komolyan a primer áram értéke a gyújtótrafónál! Erről tettek az anyagkispórolós tömeggyártás során! Vezesd végig pl. az ujjacskádat az akku pozitív sarutól hosszú hosszú métereken és egyre kisebb forrasztatlan csatlakozókon keresztül a gyújtótrafóig. Az elektromos áram nem halad ám csak úgy hipp hopp akármilyen vezetéken és az átmeneti ellenállások is erősen útját állják! A műszakiak sem gondolkodtak áram fejjel elhiheted, mert különben bent lenne az anyag, ami nagyon hiányzik onnan! 50pF kapacitása megsúgom Neked a gyári gyújtásrendszereknek is megvan, de pl. 500pF 30kV-os gyertya kapacitás már egész szép munkát tud művelni. A gyári USA picike pF kapacitású akciós plazmagyertya hiszékeny autósoknak való csupán. Hinni lehet benne, de ne ájuljon el senki tőle, nagyobb a füstje, mint a lángja.
(#) amper_vadász válasza potyo hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
(#) amper_vadász válasza Swedhart hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Nem talált, de hasonló brutális a hatása
(#) Swedhart válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Erröl találtam ezt érdemes a kommenteket is elolvasni jot lehet rajta röhögni.
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/10/01/csodatevo_plazmagyertya/
De a lényeg abszolut igazad van.
(#) Swedhart hozzászólása Okt 6, 2011 /
 
Ja és ez tetszik a legjobban:Ha belerakom az autómba ezt a plazma * , meg minden fogyasztáscsökkentő csodát, amit a hasonló gyártók ígérnek, Akkor 5 liter benzin tankolása után, ha leautózok 800km-t minimum 40 liter benzint termel nekem az autó! Királyság!
(#) amper_vadász válasza Swedhart hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Szia! A víg pTV kommentelők arcára fagyna a mosoly, ha látnák pl. a meleg fűnyírómotorom alig 20cm-es gyengécske rántásra már vígan jár a mini pgy-al, de csont hidegen is nagyon könnyen 1.5 éve 1.-re mindig indul. Idén még kicsit tupíroztam rajta, lett egy brutális szecskavágóm belőle. Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) amper_vadász válasza Swedhart hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Nem lehetetlen, de csak tolni kell hozzá neki. Sárga fényvisszaverős csíkos mellényben egész jó testedzés, még a kondi bérletét is megspórolja az egész családnak.
(#) amper_vadász válasza barany165 hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
A gyártók a lehetőségeikhez képest nem nagyon erőltetik meg magukat.
Itt pár dolog már elkezdődött: Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) amper_vadász válasza barany165 hozzászólására (») Okt 7, 2011 /
 
"A megszakítós gyújtások ma már muzeálisnak számítanak"

"Kicsit" felpiszkáltam a nyáron egy muzeális megszakítós gyújtást ( a megszakító megmaradt, mint gyújtás jeladó ) . Az eredmény? Nem kérte az o karbis üzemanyag ellátó rendszerű OHV szelepvezérlésű hideg motor a szivatót, meleg motor pedig igencsak fürge lett és még kevesebb benzinnel is beérte. És ott még pgy. sem volt! Rengeteg minden múlik a gyújtószikrán, ami Otto motoron az égés elindítója. Az idő pedig csak század és ezred másodperc csupán a 3. ütemben lévő 4T szikragyújtású motoroknál!
A 2T Otto motoroknál még izgalmasabb dolgok is történnek.
(#) barany165 válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 7, 2011 /
 
*** Nem tudni mi lett Meyer szabadalmával és a feltalálóval?
A megszakítóval csak korlátozott primer áram kapcsolgatható nem véletlen nagyobb a trafó primer ellenállása mint a félvezetősöké, természetesen a feszültség is behatárolt /ívhúzás, prel/. A lada gyújtással /eredeti megszakítós/ 10bar nyomáson 0,7mm gyertya hézagon már nem húz át
Üdv!

* A politikai rész törölve !
(#) amper_vadász válasza barany165 hozzászólására (») Okt 7, 2011 /
 
*** "Nem tudni mi lett Meyer szabadalmával és a feltalálóval?" Sokat tudott, majd likvidálták, mint minden hasznos találmányt. "A megszakítóval csak korlátozott primer áram kapcsolgatható" Ez így van, de a megszakítót, mint már írtam gyújtás jeladónak használtam csupán. Ott azon a léghűtéses min. 130°C üzemi hőmérsékletű motoron még talán szerencsésebb is volt a megszakító meghagyása, jóval egyszerűbb, és nem olyan kényes, mint egy elektronikus jeladót min. 130°C üzemi hőmérsékletre alkalmazni, és azt várni, mikor purcanik ki.
Az autó megszakító vezérlésű elektronikus gyújtást kapott, de megmaradt az eredeti gyári gy.trafója, viszont a gyárilag igen csak kispórolt anyagot beletettem, és több ponton is módosítottam a gyújtást. A gyújtógyertya sem kerülte el a figyelmem. Még a gyári elektróda hézag is megmaradt, a kompresszió 11bar, mégis szivató nélkül elindult a pici karbis moci. Mint már írtam, a gyári gyújtások igen gyengén muzsikálnak.

* A politika innen is kivéve !
(#) joepapa hozzászólása Márc 20, 2012 /
 
Suzuki G10A val próbálkozott már valaki egyszerű ECU becsapással, hogy csökkenjen a befecskeddezési idő?
Nekem télen gyűlött meg a bajom a csak városi, csak rövid utakra használt autóval, az amúgy kint 4,2-4,4l/100 at fogyasztó autó a 12 litert kérte be 100km re vetítve, igaz szigorú, (egyesek által csodásan kis fogyasztás volt ez ilyen feltételekkel) feltételek mellett, mert 1500m t mentem vele teljesen hideg azaz -10 0 fokos motor hidegindítás, városi forgalomban 1,5km aztán még kézlangyos motor leállít és 9 órát áll, lhül teljesen majd haza ugyanez, így hónapok alatt lehet 100km-t menni, de 12literes átlagfogyit sokaltam.
A másik fórumon lévő LED es stroboszkópot megépítve gyujtást ellenőriztem, jeladók ki karakterisztikákat végigmértem, benzinnyomás, visszafolyás stb minden ellenőrizve lett.
A megoldásom amit alkalmaztam 4k7 ellenállás a levegőhőfok és a vízhőfok gombára is replusszolva.
ERŐTLEN, főleg hidegen falábúaknak vezethetetlen (mint egy gázos 120l es skoda hidegen), de 8 literre le lehetett vinni.
ÉLETVESZÉLYES az autó tőle, mert hajlamos lefulladni, azaz a csomopontba kiugrás és lefulladás veszélye miatt csak vezetni tudóknak javasolt csak saját felelősségre. NAGYON ROSSZUL MEGY, de így is őzbarna gyertyákat kaptam (horror feltételek mellett!), az amúgy ilyenkor kormos gyertyák helyett.
(#) joepapa válasza joepapa hozzászólására (») Márc 20, 2012 /
 
Aztán ezt jónak hittem és kinti fogyasztást mértem, de emelkedett, a 4,4 helyett 4,8 ra, azaz nem lett jó mert már nagyon szegény volt a keverék és már tulfogyasztást okozott.
Aztán véget ért a tél, így abbamaradt a kísérlet, de a levegőhőgombáról leszedtem a vízhőfokon fenthagytam, így most rendesen indul igaz ebben az állapotban csak 0 fokos reggeli indulást próbáltam, mert kitavaszodott, a fogyasztás viszont alacsony, igaz most melegebb is van, az autót hosszabb távokra(3km t ill napi összesen 10-15km-t legurulva a városban használják, de így most szokatlan alacsony a fogyasztás városban 7liter/100km.
Lehet ez a kávédaráló ilyen keveset is kell egyen?
(#) karaszbandi válasza joepapa hozzászólására (») Márc 20, 2012 /
 
De azért az se mindegy, hogy a váltó milyen állásban van! Ha nem tudsz felkapcsolni a legnagyobb fokozatig, akkor az átlag fogyasztásod is drasztikusan nőhet. Nem hiszem, hogy egészséges beavatkozás ez a motornak.
(#) potyo válasza joepapa hozzászólására (») Márc 20, 2012 /
 
Az a baj, hogy nem lehet akármeddig szegényíteni a keveréket, mert ha túlszegényíted, akkor az lesz, amit te is tapasztaltál, hogy erőtlen lesz, gázadásra torpan, lefullad. Hosszabb távon szegény keverékkel használva kilyukadhat a dugattyú, szelepfészkek beégnek, katalizátor tönkremegy, kipufogó is gyorsan elrozsdásodik. Ha még ráadásul kopogásos is az égés, akkor még a gyűrűk is eltörhetnek, főtengely és hajtókar csapágyazás is megsínyli, szóval a motornak sehogysem tesz jót.

Azt mondod, hogy napi 3km-t ment, akkor azért ki lehetett birni a 12 liter fogyasztást is, nem? Mert ha menne napi 30-at, akkor már azt mondom, valamit csinálni kell, de ez egy hónapra nézve is plusz hét liter benzin, azt addig az egy hónapig, amíg hideg van, ki lehet bírni.

Jól beállított gázos autó szerintem épp fordítva üzemel. Legalábbis az én régi Kadettem gázzal sokkal szebben megy, mint benzinnel. Hidegen se kell neki semmi dúsítás, pedig ezen kézi szivató van. Indításhoz kell egy kicsi, de utána teljesen vissza lehetett nyomni a szivatót, gázpedál nyomásra ugyanúgy reagált a -25 fokban is, mint melegen.
(#) joepapa hozzászólása Márc 21, 2012 /
 
Értelemszerű, ha kopogna, csörögne leállítottam volna.
Nem volt olyan szegény, de utánna sem kellett menni előgyujtás "hazudással".
Annyira nem volt szegény nem torpant melegen, de érezhetően egy rendes emelkedőn ahol 5 ben tartotta a 100 at ott vissza kellett kapcsolni 4 be, de majdnem 3 ba is.
Így már többet evett hosszútávon, mint eredetileg, ezért szüntettem meg a 4k7 et a levegőgombán, most is szegényebbet eszik mert a vízgombán még rajta van.
A motornak nem hiszem, hogy ártana, ha nem tocsog feleslegesen a benzinben.
(#) joepapa hozzászólása Márc 21, 2012 /
 
A baj nem csak a 12 literes visszaszámolt átlagfogyasztás volt (mert igen ha napi 30km-t mennék akkor sok lenne, de ha napi 30 at mentem volna vele akkor nem is evett volna 10 et sem.)

A gond a következő volt, az extreme rövid utak (1500m hidegen és lehűt) alatt, hogy a gyertyák full fekete kormosak voltak, illetve a végén már elment egy hengerben a gyujtás úgy úszott a benzinben.
Ha frissen kivettem egy gyertyát akkor benzines kormos volt.

Az ok a következő, nem a motor érdekeit nézi az ECU, ill nem arra programozta a mérnök, de nem a mérnök hibályából, hanem a főnökéé, aki kiadta az utasítást a KÖRNYEZETVÉDELMI szabályok miatt tervezték olyanra, és teszi is az ECU úgy a dolgát, hogy a FŐ CÉL ezen az autón (szerintem) a katalizátor minél hamarabb történő üzemmelegre fűtése, a lambda szabályzás mielőbbi indulásának feltételeinek teljesítése.
AZAZ SE FOGYASZTÁS, SE MOTORÉLETTARTAM, SE KIPUFOGÓ, SE KATALIZÁTOR élettartam nem cél az első 1300m en (szerinte, ill észrevételeim szerint ennyi idő alatt a gyári G10A üzemkész a zárt szabályzásra)
CSAK A KATALIZÁTOR BEMELEGÍTÉS, ami túlzott, indokolatlan többletfogyasztást okoz extreme rövidtávú hidegutakon.

Ez megtérülne, ha 5km-t egyben lemmenné az ember, mert 1,5km en túlfogyaszt de 3,5km en meleg motorral 6 litert fogyaszt, vagy 5 öt kint, de mivel én csak 1500m-t megyek vele rendszeresen pont így gyilkolom meg a kipufogót, a katalizátort, így alakul ki csörgés az izzó korom miatt, stb...

A CÉLOM pont az egésségesebb motorüzem volt, és az extreme rövid hideg motoros fogyasztás csökkentése.

NEM CÉLOM A KEVERÉK üzemmeleg motoron történő szegényítése!
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem