Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elkon s204
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Jan 9, 2010
Témakörök:
Sziasztok! Ha valakinek van ilyen és/vagy ezt a műszert jól ismeri az legyen kedves nekem egy kicsit elmagyarázni, nagyjából értem de van amit nem tudok hogy működik rajta.Köszönöm!
Helló!
Milyen műszer ez,mire jó? vagy hogy néz ki? kép?
ja ok
Nagyjából tudom mire jó..... Holnap képet is teszek fel róla.Ezzel lehet fordulatszámot, feszültséget, ellenállást mérni, van rajta lakatfogó is, az a lényeg hogy aki már használt ilyet mondja meg nekem hogy kb. mire való a hozzácsatlakoztatható kis lámpa, miért van az a hogy mértem a mocim fordulatszámát (2T) és 4000-et mutatott alapjáraton holott tudom hogy 1000 körül van.A műszer 2T üzemmódban volt.Próbáltam kocsin, ott helyesen mutat és ott 2T üzemben felezi is a fordulatot.A motorom gyújtása CDI ha ez fontos.Van a műszeren még 3 dugasz Ux, alatta egy névtelen meg egy Rx.Jó lenne tudni hogy ezeket hogy lehet használni.A névtelen lenne a test?
Helló!
Gondolom a 3 csatlakozó azért van mert lehet vele mást is mérni +/-/GND (pl.:fesz,áram,ohm stb)
Ezzel még nem sokat válaszoltál meg, ezt gondoltam én is........ Mi az Ux?Mi a Rx?Mi a nevenincs dugó köztük?Gondolom az a test.... És miért mért nekem mást a 2T CDI-s gyújtásnál mint a valóság?
A képek.
2. képsorozat
Az Ux és a névtelen között feszültséget, az Rx és a névtelen között ellenállást tudsz mérni. A lámpája egy gyújtás beállító stroboszkóp akar lenni, amivel a gyújtást lehet pontosan beállítani. A fordulatszámmérője pedig azért mutatott rossz értéket, mert CDI gyújtásnál egy fordulat alatt a tekercsben többször van pólusváltás, ami mindig 1 impulzusnak felel meg. Ha jól tudom ezek alapból kétszer adnak szikrát egy fordulat alatt, egyet a felső holtpontnál, amikor érvényesül és berobban a keverék és egy hatástalan szikrát az alsó holtponton is. Ez már alapból dupla fordulatszámkijelzést eredményez. :yes:
Ilyeneket IS javitottam anno a HITEKA-nal a 80-as evekben. De regen volt... Spec. lakatfogoja volt az arammeres miatt. Mindig figyelni kellet, hogy teljesen tiszta legyen a ket osszezarodo felulet, maskulonben csalt.
Ha ez a strobi akar lenni, akkor valaki "ujitott", mert ez nem az eredeti.
Nos a lámpa nem hiszem hogy gyújtásbeállításra való (én is először azt gondoltam), de ahova azt a lámpát dugom oda írja a műszeren a rajz a gyújtásba iktatható "jelszedőt" is.Tehát a két dolgot egy helyre kell dugni.Márpedig egyszerre csak egy dolgot lehet.Autóelektronikát tanulok, csak nem igazán ismerem ezeket a régi műszereket, és sikerült egy ilyenhez hozzájutnom, ezért szeretném megtanulni ezt is.Tehát nem vagyok olyan buta hozzá, csak nem szeretném ha valamit véletlen rosszul értelmeznék és ezért tönkretenném.
És még annyi hogy a műszeren sem meg a lámpán sem lehet fokot állítani úgy mint a gyújtásbeállító strobikon lehet.Ezen nincs ilyen lehetőség, meg hát egyszerre nem is használható a két eszköz,ez azt hiszem az egyik fotón látszódik is hogy egy helyre kell dugni őket.
A gyujtasbeallitashoz, mivel ez a benzines kivitel, egy hengeres trafo volt. Sorosan kellett az elso gyertyahoz berakni. Gyertyakabel ki, helyere ez a trafo, trafo felso vegebe a gyujtaskabel.
A merofejes csatikepnel lathatod is a "trafo" arnyekkepet. Ehez a bemenethez igencsak vastag kabelkoteg tartozott: egy 3mm-es arnyekolt kabel a gyujtas-jelado trafoja, test, feszmero/ellenallasmero+, stroboszkop jel, stoboszkop nagyfesz+ (villanocsoves volt!), gyujtaspont poti arnyekolt kabele. A gyujtaspont poti kapcsolos volt, azzal lehetett a strobit ki-be kapcsolni.
A dizeles kiviteleknek egy piezos nyomastavado volt az erzekeloje, sima koax csatival.
Értem amit írsz, de ami nekem van az mire való és hogyan tudom használni?Az a lámpa ami nekem van az lenne a strobi?De akkor a gyertya elé beépítendő trafőt hova dugom?Hol állítom a fokokat?
Jo kerdes. Tudnal feldobni egy kepet a kabelekrol? Mint irtam, anno a strobi felso vegen volt egy kapcsolos poti, amivel a strobi villanasat a motornal a ket jel egybeesesere kellett allitani -de hat ezt Te is tudod- es azutan le lehetett olvasni az elogyujtas szoget. "Gyarinak" latszik a lampa, bar lovesem sincs hogy igy hogyan hangoltak. Az induktiv jelado megvan hozza amit az elso gyertyahoz kell berakni? Pontosabban nem a gyertyahoz, hanem az gyujtas-elosztoba az elso gyertyanal.
Az induktív jeladó megvan.... A lámpából pedig csak egy ilyen kerek csatlakozó van mint a jeladóból, ezért csak egy helyre lehet bedugni őket... és persze nem egyszerre.Később dobok még fel képet.
Itt vannak a képek.Látszódik mind két eszköznek a csatlakozója.
Sziasztok!
Nekem is van egy Elkon műszerem, de ennek MC 550 a típusa. Sajna nincs hozzá semmi leírásom meg nincsenek meg a méréshez szükséges csatik, mérő vezetékek, érzékelők sem. Ha valaki tud, segíthetne benne.Előre is köszönöm, Szabó Viktor
Erre a tipusra nem emlekezem -csak S-es tipusjelzes ugrik be-, nincs rola keped? Igaz en csak 86-ig voltam a gyarto cegnel (Hiradastechnikai Gepgyar), mindent javitottunk, amit gyartottak automostotol kezdve a autodiagnosztikai muszereken, kerekcentirozon keresztul a huzaltomlozo gepsorig.
Megpróbálok képet feltenni róla, egy kis időt kérek...
Egyébként kék színű, bal oldalán nyomtató, középen valahány digites 7 szegmenses kijelző jobb szélén nyomógombok tápegység, csatlakozó felület. Fiókos rendszerű a belseje, minden részt külön ki lehet húzni belőle, és ha jól emlékszem 86-os gyártmányú.
Szia!
A fokot régebben nem lehetett minden strobinál állítani, lehet ennél sem ( pl. a LADA-nál voltak a főtengelynél jelzések 0,5 és 10 fok és a szaki az alapján késleltetés nélküli strobival is tudott állítani!). Szerintem ez sem hangolahtó, mert a 220-as és a 320-as ELKON műszerek lehettek ennek az utódai és ott már külön műszert használtak az elhangolás leolvasására! A csatlakozónál pedig lehetséges, hogy egy többpólusú aljzatba vannak bekötve a jeladó és a strobi együtt! Steve
Itt vannak a képek róla!!!
Sziasztok!
Pont most javítanék én is egy az Elkon családba tartozó gépet. S 204es gépkönyve TTanyán fent van. Az enyém S220-as, persze ehhez nem találtam semmit. Érdemes lenne a még fellelhető leírásokat összegyűjteni és közzétenni, csak nem lenne belőle háború. Habár találtam egy oldalt, ahol cirka 8ezer pénzért hozzá lehet jutni a gépkönyvekhez. Az ár persze példányonként értendő+posta. Hivatalos helyeken már nem használják ezeket a készülékeket, legalábbis a régebbieket.
Mi lenne vele a gond, esetleg eszembe jut rajz nelkul is, h merre keresd a hibat.
Ha jol emlekszem, ez az aktataskas kivitelu, naracssarga, 3 muszeres autodiag. muszer.
Mar megvan, azert nem ugrott be, mert ezt akkoriban -amikor ott dolgoztam- nem onallo muszerkent hasznaltak, hanem beepitve egy bazi nagy meropadba, amivel lehetett generatort, oninditot is tesztelni.
Hát gond csak annyi van vele, hogy nincs hozzá mérőzsinórom, meg semmim, csak a műszer.
Egyébként működik, 12 V-tal megtáplálva megy a kijelző, berreg a nyomtató, de használati útmutatóm sincs, meg mérő zsinór. Viszont van egy négyütemű trabim, amihez biztosan lehetne használni. Generátor, önindító teszt annyira nem lenne lényeg, inkább karbi beállítás, CO mérés, alapjárati ford szám+ ilyenek.
Co meres nem olyan egyszeru. Jo lenne tudni mikor volt utoljara felulvizsgalva, mert elvileg evente kellett, mivel vagy bekormolodott, vagy a miniszivattyu nem mukodott rendesen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |