Fórum témák
» Több friss téma |
igen kevesebb menet nagyobb keresztmetszet
Mélykisütésű akkumlátort nem tudod hol lehet beszerezni?
Lenne egy ötletem. Mi lenne, ha egy elektromos targoncát, vagyis annak elektromos dolgait, motorját, akksiját és vezérlését tennénk be egy autóba? Ebben minden készen van.
Láttam már néhány példányt, és nem semmi az a 35-40km-h egy ilyen targoncától, főleg ha azt veszük, hogy egy hidraulikus emelővillát és egy 1-2 tonnás ellensúlyt is cipelnek magukkal az akksin és minden tartozákon kívül.
Az ötlet jó de mennyiért lehet szerezni egy ilyen targoncát?
Sajnos nem olcsó.
Láttam egy eladó darabot potom 800e-ért, de ez már használt volt, és nem is egy mai darab. Arról már nem is beszélek, hogy ehhez még kell egy töltő, ami nem jár hozzá. Szal megérni lehet nem fogja ha venni akarod.
Bontóból megéri de akkor is kellenek új aksik, ez itt a gond.
Én is gondolkoztam ezen és arra jutottam, hogy veszek egy kispolszkit és csinálok rá müanyag kasznit és beledobok egy targoncát ezt meglehet uszni max 100ból a kaszni lesz összesen kb 200kilo ami ugye nem 2tonna igy akár 90et is el lehet érni vele és ugye egy targoncát se töltögetnek egész nap úgyhogy lehet, hogy megérné de ha sikerülne rá műbizonylatot szerezni akkor megérné használni is forgalomban egyébként meg jó lesz vidékre vásárolgatni... nah milyen ötlet?
Ha elolvasod a fórumot a legelejétől, akkor észreveheted, hogy én már pont egy targoncamotorhoz keresek vezérlést, 60v-os 12kw-os...
Mert a gyári vezérlése beköthetetlenül széjjelkókányolt, és az sem biztos, hogy működik. De ha valaki meg tudná szerezni ennek a szerencsétlen Bolgár gyártmányú targoncának a tirisztoros szaggatóáramkörének a rajzát akkor meg lenne oldva minden.
végigolvastam, de ez valahogy kiesett. Bocs.
A magyar gyártmányú PULI golfautókból is lehetne szerintem ötletet lopni. Már ha van valhol leírás róla. Annyit tudok még róla hogy fékezésél tölti az aksit.
hellosztok!
Engem régóta foglalkoztat az a kérdés, hogy lehetne-e egy önjáró motort készíteni? Az elképzelésem az, hogy van egy motorunk, az mechanikusan össze lenne kötve egy generátorral, a generátor által termelt fesz meg menne vissza a motorhoz, az indítást pedig akkuról üzemelne! Nagyobb teljesítménnyel akár autóba is lehetne üzemeltetni megfelelő vezérlő áramkörökön keresztül! Erről azért nem lehet hallani, mert hülyeség?
Csak azért nem fog működni ez a dolog, mert ott a mechanikus, az elektromos veszteség.
Discovery Channel-> Myth Busters foglalkozott ezzel a témával. és a neten is van pár ingyen energia project, de ahogy néztem semmi értelmük. Ha lehetne csinálni ilyet akkor már rég feltalálták volna a Perpetum Mobile-t!!!!!!!
de áttételekkel sem lehet megoldani, hogy a generátor többet termeljem, és bőven maradjon a motor meghajtására energia?!
Jah csá Miki! Nem is figyeltem hogy kinek írok......
Elméletben menne ez a dolog. de a gyakorlat mást mutat.
most jut eszembe, volt valami ilyesmi a TV-ben 1x valamikor a 90-es évek elején vagy még előbb. Valami magyar faszi csinált ilyen szerkezetet. De azóta semmi hír sincs róla. Szerintem elásták a szerkezetet jó mélyre a fószerrel együtt........
Sziasztok!
Ezzel a generátoros módszerrel én is próbáloztam régebben. De azért nem működnek, mert az energia megmaradás törvénye miatt minél nagyobb áramfelvétellel terheljük a generátort, annál nehezebb forgatni. Ezáltal leáll az egész folyamat. Mert a generátorban indukált feszültség olyan irányú, hogy akadályozza az őt létrehozó mozgást. Ugyan ez a helyzet a trafóknál is.
Hello Neked is eSDi!
szerintem sok agyalással meg lehetne oldani, csak nem foglalkoznak vele, mert úgysem engedélyeznék, mert akkor a benzinkutak csődbe mennének, és még sok egyéb cégnek sem lenne haszon, ha kifejlesztenének valami ilyesmi dolgot! bár ki tudja.. lehet tényleg nem is működik!
Srácok! Kezd olyan lenni ez a topic, hogy "nincs üldözési mániám, csak nem értem, miért van állandóan mögöttem két, fekete öltönyös, napszemüveges manus..."
Akkor ez most az elektromos autó-projekt, vagy a "Találjuk fel elméletben az örökmozgót"? Miklosch! Hidd el, ha létezhetne a perpetuum mobile, akkor már kitalálták volna. Nyugodj bele, hogy ez zsákutca. Esetleg azon filózz inkább, hogyan lehetne a megújuló energiaforrásokat is alkalmazni e téren. A "fékezéskor visszatáplál" jó iránynak tűnik, igaz ez a "lejtőn termel-emelkedőn fogyaszt - A fogaskerekű és a sikló elve" irányra is! Inkább erre kellene tapogatózni!
Ezt nézzétek meg http://totalcar.hu/tesztek/villtrab/
Ez egy jó ötlet, és használható is!
Szerintem ez volt a kiindulópont.
Idézet: „A totalcar.hu-oldalon bemutattak Winklerék egy elektromos Trabit”
vazze nézted a téma nyító hsz-st lsd: #21399
:nezze::nezze:
Aranyos ezen meghatódtam .
Elektromos Trabi nekem is kell egy ilyen ! Megrögzött Trabimániás vagyok .
B*szki, tényleg! nem az elejétől olvastam a cikket. Bocsi mindenkitől .
Nézzetek el a hasznaltauto.hu-ra. Olyan autót keressetek hogy Puli!
Na a szívem csücske...
Egy időbe haverommal filóztunk hogy építünk majd egyet... Találtunk egy 80V-os, 20kW os motort... Ha a megtérülést nézed nem is drága (50E ft). Csak hát hiába van motor... Ha utánnaszámol az ember kijön, hogy jiába megyünk fel feszültséggel (hogy kisebb áramot kelljen vezetni a motorba, ugyan akkora teljesítmény mellett) még annál a motornál is 250A-t kellene beleküldeni. Mondjuk ez trabi motor nyomatékát jóval felül múlja ( trabinak 13kW-os motorja van. ) PWM szabályzás az okos ötlet, csak üresbe ( épp 0 pulzusban ) jó kis többlet teljesítmény akar nagyon gyorsan hővé alakulni... Ami több okból is rossz... Azt a hőt el kell vezetni ( nagy borda, bonyi cuccok ), és a hővel elveszik a tápunk is... Vagyis az energia nagy része hővé alakulva hagyná el a kocsit... Igazából ilyen speckón tekercselt ténylegesen villanyautókba gyártott motor kellene. Amiben több tekercs is van. És ugyanúgy tudnál átkapcsolni... (1-esben nagyobb nyomaték, több a tekercs, nagyobb a mágneses mező, lassabban forog..., és akkor szépen 4-esig 5ösik lehet váltani a motorban a tekercseket... ) Ez azért előny mert ténylegesen annyit venne csak fel amennyiből azért jó magas hatásfokkal forgómozgást készít... Talán ez a leg energia gazdaságosabb megoldás...
NEM 13KW ennyire ne becsméreld le a Trabantot!!!
a másik Trabant,Trabi NAGY "T" -vel irjuk, bele másztál a lelki világomba!! ez nagyon-nagyon sokba lesz neked!!! mellesleg 17KW a motorja a Trabantnak! ez alap, kötelező tudni :yes:
HEllo
1.egy jó aszinkron motornak a hatásfoka 96% ezt a motrot csatlakoztatod adapterrel a váltoműhöz és a nyomatékprobléma meg van oldva. 2.Nem értem azt hogy a PWM-nél, 0-állásban melegszik a vezérlés, hiszen ilyenkor az aksik relékkel levannak kapcsolva a pwm-ről. 3.ENgedély.a műszakin nem nézik milyen motor van. (kormánymű,fékrendszer,fények,gázok na ez nincs.)
Szabi, köszönöm hozzászólásod, és segítséged a Trabantok tisztességének megóvása érdekében, amúgy még több: 19kw/26 paci a gyári adat... Lsd. melléklet. Amúgy már szereztem egy kb ugyancsak 12-15kw-os dinamót, ami persze működik igen nagy nyomatékú motorként is. Csak az a baj, hogy 36v-os. viszont jó hír, hogy 6 kefesoros/60°-onként vannak a kefék/ és már megy egy pár kefével is. Na persze ilyenkor nem is vesz akkora áramot. plusz letesztelük, forog 20000-et Majd nyomatékszabályzás szempontjából egy más után kapcsolgatom rá a keféket ahogy kívánja... Csak előbb vezérlés kéne hozzá, még mindíg!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |