Fórum témák
» Több friss téma |
Engem önmagában érdekelne a zajszűrés.
Értem. Elektrolitkondenzátor ás kerámiakondenzátor párhuzamos kapcsolásával elegendő mértékű kis és nagyfrekvenciás zaj és brummelnyomást lehet elérni. Persze nem szabad kusza, hosszú föld és tápvezetékeket használni és előnyben kell részesíteni a teleföldet és a csillagpontos GND kialakítását is, ha nyomtatott áramkört készítesz..
Köszönöm.
Az LM317 alapkapcsolásom kimenetén egy 1µF tantál van. Arra gondoltam, hogy egy jó minőségű fűrészelt fóliával toldanám meg párhuzamosan. Tudnál ajánlani értéket? Max 12V-ig használom, félévente egyszer 20V-on. Esetleg érdemes lenne sorosan induktivitást is berakni? (Ha igen, mekkorát?) A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
Nem kell induktivitás, mert az nem használ, csak árt. A tantál jó, de nem árt még egy 10-100 µF-os hagyományos elkót párhuzamosítani vele és egy 100nF-os kerámiát is beépíteni. Ha kerámia van, akkor a tantálra már nincs nagy szükség.
Helló!
Nyák formájában már él a kapcsolás, kisebb finomítások még kellettek. Pl. kellett negatív irányba segédtáp, mert ami FET-et kaptam, kell neki kb. 6V, hogy teljesen kinyisson, viszont még ekkor is kb. 1ohm az átmeneti ellenállása... Most olvasom a labortápos topicban Alkotó tápjának átalakítását, és ott nagyon jó ötleteket találtam. Ha már úgyis kell segédtáp, akkor érdemesebb lenne Villard kapcsolással az 5V tetejére még pár V-ot rárakni, és így tudnék simán N csatornás FET-et is vezérelni. A kapcsolás már most is megfelelően működik, de az 1 ohm átmeneti ellenállás aggasztó, főleg, ha 5V, 1.5A-rel szeretném terhelni. Tanulásnak nagyon jó volt, köszönök minden tippet. Hogy átalakításra kerül-e a kapcsolás, azon még mérlegelek.
Sziasztok!
Autóba, a világításhoz keresek feszültség stabilizátort, az izzók korai tönkremenetelét megelőzendő. 14V körüli feszültséget kellene stabil 12V -ra szabályozni, 4,5A körüli áramfelvétel mellett. Eddig az LM723 -as és a Proli007 féle kapcsolás volt szimpatikus. Mit javasoltok, melyik vált be ilyen célra? Köszönöm A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
Szia!
Az izzók sarkain biztosan nincs 14V, mert a vezetékek ellenállása feszültséget ejt. Ha tényleg sok, akkor ellenállással ejts feszültséget.
Nem folyamatosan szeretném csökkenteni a feszültséget, hanem a motorfordulat miatti, fogyasztók ill. maga az izzó ki/be kapcsolása miatt fellépő lökéseket szeretném megszüntetni.
Gyakran kiégnek az izzók? Mekkora a töltőfeszültség?
Igen, viszonylag gyakran égnek ki. Volt egy hullám, amikor 1 hónap alatt 2 izzó is kiégett. De őszintén szólva a feszültségmérés kimaradt eddig. Tudom ezzel kellene kezdeni. De többen számoltak be ilyen hibáról ennél a típusnál (is), ezért is szeretnék ez ellen tenni. Illetve jobb minőségű izzók beszerzését is tervezem és nem lenne jó több ezer Ft -os izzókat cserélgetni.
Sziasztok!
Beszereztem egy Breadboard tápegységet, amely 5V-ot vagy 3.3V-ot tud előállítani. A 3.3V tökéletesen működik, viszont az 5V helyett 11.8V körüli feszültséget ad egy 12V-os 2A-es hálózati táppal. A lapkán két darab AMS1117-es látja el a feszültség regulátor / stabilizátor szerepét. Az egyik 3.3V-os, a másikra ez van írva: AMS1117 T50 BK2SM Nem találtam infót ezekről a jelzésekről, de azt láttam, hogy egy 5V-os eseténben pl. AMS1117 5.0 1120L A 3.3V-oson ez van: AMS1117 3.3 1308 Szóval olyan, mintha nem jó regulátort tettek volna fel az enyémre. Üdv:Gábor A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2014
Sziasztok!
Igazából két kérdésem lenne egy 7805-ös stabilizátor IC-vel kapcsolatban. Először is szeretném felvázolni a problémát. Van egy erősítőm (mono) ami egy 12V-os kis akkuról megy (9 Ah) szereztem hozzá egy Bluetooth modult ami 5V tápfeszültséget igényel, így a kapcsolásba beletettem egy stabilizátort két 100pF-os szűrő kondenzátor kísérletében és ez is a 12V os akkumulátorra van kötve. A problémám az, hogy amikor bekapcsolom a BT-t akkor halkan elkezd ciripelni (gondolom digitális zaj szerintem a bluetooth-nak valamilyen kommunikációs frekvenciája mert változó magasság és hossz) és még jobban rá kezd amikor csatlakoztatok valamilyen eszközt és azon eljátszok valamilyen zenét (ebből is gondolom hogy a kommunikációval van kapcsolatban). Ez lenne a probléma. A kérdés meg az, hogy ez mitől van? Hogyan keletkezik és hogyan lehet megszüntetni? Szeretném átlátni a probléma okát hogy tanuljak belőle. (Ha külső áramforrásról üzemeltetem akkor a probléma nem jelentkezik innen is gondolom, hogy a táp ággal lehet a gond.) A segítségeteket előre is nagyon köszönöm!
Hello! A 100pF nagyon soványka. A 7805 ki és bemenetére egy-egy 100nF szükséges a gerjedésének megakadályozásához. Lehet ez zavarja a BT-t. De ha megméred a stabi kimeneti feszültségét, gerjedése esetén eltérő szokott lenni az 5V-tól.
De a stabi bemenetére egy 47..220µF-os elkó és kimenetére egy 10..47µF-os elkó nem árt, a gerjedésgátlókon kívül..
Köszönöm a gyors válasz kipróbálom ahogy te mondtad és írok a fejleményekről
Sajnos egyáltalán nem segített.
Nem tudom mit csináljak még vele. Mértem feszültséget 5,4 V van a kimeneten gerjedés közbe. Elfelejtettem mondani, hogy olyan hangja van mint amikor egy telefon egy hangszóró, erősítő mellett van. Tápból hogy tud magas frekvenciás gerjedést összehozni? A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Az 5,4V biztos nem jó. Nézd meg a 7805 adatlapját, hogyan kell a kondikat bekötni. És minél közelebb a stabi lábaihoz.
Megnéztem a adatlapot és úgy kötöttem be. Megmértem újra 4,98 V gerjedés közbe. Amúgy a két ELKO mi célt szolgál pontosan?
További simítást. A 7805 bemenetére, közvetlen ha lehet a lábaihoz 330nF kell és a kimenetére 100nF. Lehet vele variálni, de az adatlapi értékek ki vannak kísérletezve. Úgy van ha jól emlékszem megadva, hogy a kimenetre egy 10µF-os tantál kondenzátort illene kötni, ha a táplálandó áramkör 10 centinél messzebb van tőle. Ha teszel rá kondit - a kimenetére -, akkor illik egy záróirányú diódával áthidalni, mert nem szereti, ha a kimenetére visszasül a kondenzátor. Lehet kábelezési gond is a gerjedés oka (hosszú vezeték, földhurok stb.).
A kábelt le rövidítettem amennyire csak lehet a kondikat kicseréltem ahogy mondtad de semmi változás nincs
Esetleg tudnátok ajánlani másfajta stabilizálót? hátha az nem gerjed be a BT-tól.
Szerintetek ez így jó lesz? Mármint a stab kocka része?
Köss be még egy földet a stabkockákhoz a red-green-ről. De a TDA 220µF-ján lévő testet is összeköthetnéd a stabik testével. A nyúlványozás meg a nem befejeződő sávok nem jók.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Az lesz itt a gond, hogy a Bluetooth testen folyó tápárama feszültséget ejt a C3-tól jövő vezetősávon, ez kíméletlenül hozzáadódik a végerősítő bemenő jeléhez. A Bluetooth honnan kap most testet?
Itt az a baj a csillagponttal szerintem, hogy a lehető legrosszabb helyre tetted, a panel szélén. Egyrészt én biztosan C3 lábára raknám, merthogy az a fő puffer. Mivel a panel szélén van, kénytelen vagy hosszú GND sávokat húzni. az egész 7805-ös rész gnd-jét én a TDA mögött vinném vagy a TDA-s részt a baloldalra, a pufferkondi középre. Így a digitális rész földje és az analóg rész szétválhatna. Középen akár egy vastagabb GND sávval szétbontva. Én rászoktam hidegítésnél az SMD kerámia kondikra, mert általában jól odafér a TO220-as tok lábaihoz vagy a nagy kondik lábai közé a túloldalra és sokkal kevésbé lesz zsúfolt a panel.
Most egy próba panelen nyugszik és közvetlenül az akku saruiról kapja.
Kicsit átterveztem a nyákot szerintetek a csillagpont így jó lesz? Vagy kell még valami? Bakos azt hogyan értetted, hogy szétválasztani vastagabb GND sávval? Mármint azt hogyan kéne nekem kivitelezni?
Szia! A két stabilizátort próbanyákon készíteném el egyelőre, és kísérlettel dönteném el a bekötési pontokat. Mit szólsz hozzá?
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Igazából elég csak az egyiket, mert a másik az egy USB csatihoz megy és csak töltési funkciója van és ez sosem gerjedt be. A BT-é meg egyfolytában gerjed. De a bekötési pontok alatt pontosan mit értesz? (GND, táp, 5V?)
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |