Fórum témák
» Több friss téma |
Végső eset: töltsd fel a flowcode filét.
[OFF]Itt már nem lesz gond hogy elveszi a megszakítás az időt a főprogramból Kinek jut eszébe ilyen? :hide: [OFF]
Át tettem másik lábra(RD6), és most működik, de ettől függetlenül itt a file.(nem teljesen kész)
Később kelleni fognak azok a lábak(RC4-5) is ugyan erre csak a sebesség mérő kerülne rá. De c kóddal van alapból gondja, a timer0 nullázása se megy c kóddal.
De azt a filét rakd föl, ami nem akar lefordulni!
Tedd be azt a c kódot amit írtál, és máris nem fordul le.
Nem kell semmi más csak egy c kód.
Újra telepítés van.
Le szedtem a flowcode-ot és újra felrakom. Nem találok rá logikus magyarázatot, miért hibázik ha c kódot teszek be. Szóval elmebeteg gondolat de egy próbát megér. Pár pillanat és kész, aztán kipróbálom a fordítást. Amúgy itt a file. -------------------------------- Közben be is fejeződött az újra telepítés. Pár pillanat és ki is próbálom. ----------------------------- Aha, elsőre nem lett jó. Másodikra engedélyeztem a rendszergazdai módot program indításkor és most jó. (Hajrá win7)
Meg tudod mondani, hogy kell 18f4550-ben a tmr0,1,2-t is nullázni c kódban. Azt nem találtam sehol. Így, hogy most megy a c kód, használnám ezt a lehetőséget.
Mint a 877ben a tmr0=0x00 .
Win7 alatt elődordulnak ilyen dolgok, sokkal jobban fog mindent, mint az XP.
Hello
Lenne egy olyan kérdésem hozzátok, hogy hogyan oldjam meg a kikapcsolás előtti eeprom mentést. Nagy kondenzátorral, diódával, és a dióda előttről levett test lábbal gondoltam megoldani. Mikor kikapcsolok akkor a dióda előttről jövő, "külső" test lehúzza a lábat és akkor ment, amíg "le nem enged" a kondenzátor. Normál esetben a fordulatszám mérő jól mér, és a vízhőmérő is. Most be tettem egy diódát és egy 1000uf-os kondit. A kondi érezhetően lassítja a kikapcsolást, lassabban hunynak ki a ledek, és az LCD. De a dióda levesz az áramból. 5.05V van a dióda előtt és 4.3V mögötte. Ezzel egy időben az ADC bemeneten lévő vízhőmérő is fals értéked ad. Ha áthidalom a diódát akkor jó, ha nem akkor kb 12-13 fokkal többet. Tud valaki jó megoldást?
Azt elég csak megadni a beállításoknál?
PL: vref+ = 500 x 10mV
Miért pont 2.5V-ra?
Eddig 5.05V ról számolta a MCP9700 a hőmérsékletet. Nem néztem PIC adatlapját de oda nem mehet a "külső" 5.05V simán?
Esetleg így.Bár referenciával pontosabb a mérés.
Köszi, megvan miről beszélsz.
Kicsit faragni kell az elektronikán, mert a vref bemeneteken most kapcsoló van RA2-5ig. Ha ez kész akkor már csak a benzin szintmérőt kell valahogy ADCre kötni, hogy mérje is a szintet. Erre még semmi ötletem nincs, mivel a szintmérő 12Vos. Annyit tudok róla, hogy ellenállás alapon látja el feszültséggel a műszerben a tekercseket, így azok ennek megfelelően térítik ki a mutatót. A lenti problémára lenne még 1 ötletem, de nem akarom túl bonyolítani. Lényegében egy 16F628asban lenne egy időzítő, ami leállításkor még 60mp-ig behúzva tartana egy kis relét, ami fesz alatt tartaná a óracsoportot. E közben a 628as egyik kimenete kiadna egy 4880es lábra jelet, hogy mentse az adatokat.
Üdv.
Csináltam egy egyszerű villogót flowcode-ban, és nem tudom hogy miket kell beállítani a configban tudnátok-e ebben segíteni? Debug expressz próbapaneljén villogna a led(16f887).
Köszi szépen így már működik
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a webáruházban kapható kis hall jeladók használhatók autóhoz motortérben.
Nyilván a vezeték árnyékolva lenne, És nem 12V-on. Természetesen vízhatlanná téve. Lényeg, hogy egy jeladó kerékről tudnám-e vezérelni. 60 jelet kellene tudni levenni neki 100ms alatt. Ez 6khz ha jól számoltam. Vagy kicsi méretük miatt túl közel kellene tenni a jeladókerékhez és így nem alkalmasak. 1-2mm táv kell, hogy a rezonálás miatt ne verje le a jeladókerék.
Természetesen használhatók, én a Simsonomban váltottam ki a megszakítót egy TLE4905-tel vezérelt elektronikus gyújtással.
Az adatlapja szerint kis kapacitív terhelés esetén 1us-os fel és lefutási időt tud, tehát ha hagyunk neki 1-1us időt a magasan ill. alacsony szinten tartásra, akkor 250kHz-jönne ki (ezt nem próbáltam, csak számolgatok). A te esetedben nekem 600Hz jött ki...). A Hall be és kikapcsolásához nem a távolság a fontos, hanem a megfelelő indukció megléte (ld. adatlap).
Köszi.
Igen 600hz. Elfelejtettem leosztani az időalappal (1/10s). A megfelelő indukciót szerinted megadná egy 5mm vastag sima vas lemez jeladó kerék? Hogy számoljam ki? Erre valahogy nem emlékszem, hogy tanultam volna valamikor. Vagy csak próbáljam ki, és lesz ami lesz, ennyi pénzt másra is elver az ember. Kevesebb mint 1 L benzin.
Sima vaslemez nem jó, mágnesesnek kell lennie. Már kis ferritmágnesek is megfelelőek, érdemes előbb kipróbálgatni, kitapasztalni hogy hogy is működik (mágnes pólusa, távolsága...) beépítés előtt.
Azért kérdezek, mert ugyan úgy hall jeladónak hívják a fordulatszám jeladókat az autókban. Azoknál a lendkeréken lévő bemarások, és maga a lendkerék sem mágneses.
Csak mágnesezhetőnek kell lennie, hogy a jeladóban indukció keletkezzen, illetve megváltozzon a mágneses térerő ahogy elhalad előtte a "fog" vagy "foghézag", lyuk, vagy "dudor" stb. Ezek nem tudják ezt érzékelni? Mert akkor olyat kell vennem, ami tudja ezt. Csak az ár nem mindegy. Az autókba való típustól függően 3-7000Ft. Ez meg 2-300Ft. Ha ezzel is működne, akkor nem vennék 3e++ ért.
Pontosan nem tudom, hogy azok a hall érzékelők hogy működnek, de ha hall. akkor mindenképp mágnesre van szükség. Elképzelhetőnek tartok egy olyan megoldást, hogy egy nem túl erős, szórt mágneses teret hoznak létre a hall érzékelő mögött (a lendkerékkel ellentétes oldalán), ami még nem billenti át. Amikor a lendkeréknek a bütyke a hall (és a szórt tér) közelébe ér, összegyűjti a szórt erővonalakat, amik így a hall érzékelőn keresztülhaladva már átkapcsolják azt. Szerintem működne a dolog, csak némi kísérletezést igényel.
Módosítás: Rágugliztam a témára, valami hasonlót képzeltem el én is.
Simpi kolléga kérésére csináltam egy 5 számjegyes felbontó kis progit. Persze bárki használhatja.
Ez is jó számjegyes felbontónak?
Sőt. Fényévekkel jobb mint az enyém.
Igen, ez van ha az ember sokat asm-ezik.
Csak egy baja van. Ha átfordul eléggé csúnya számok jönnek ki
Bocsi nem szóltam. Csak állogattam rajta és elnyomtam valamit. Ezért tűnt úgy hogy nem jó. De már kijavítottam.
Nem tudom. Szerintem a feltételes elágadzásos lassabb. Mert ugye ott addig pörög amúgy nem kap egyező értékeket. Ez meg csak számol. Ki kell próbálni.
Lehet elsőre zöldség lesz, de még mindig nem vagyok penge programozó...
Készítettem egy pwm szabályzót AVR-hez - Atmega32. Egy sima "ADC" tekerő gomb van csak, amivel a kitöltési tényezőt 0-100%-ig lehet szabályozni. Szeretném élőben is kipróbálni, ebben kérem a segítséget. Ez az "ADC" tekerő gomb rész lehet egy potméter, ami fesz osztóba van bekötve és ezzel változtatom a referencia feszültséget - aminek hatására nő/csökken a kitöltési tényező? Hogyan kellene összedrótozni az egész próba áramkört? Ha jól értem, akkor atmega32-nek a pwm kimenete az OC1A, OC1B láb (18, 19). Ezek valamelyikén lehetne szkóppal mérni a négyszögjelet? A tekerő gomb az ADC0 lábra van kapcsolva (40). Erre a bemenetre kötöm a feszültség osztó feszültségét, amit az osztóba kötött potméterrel szabályzok? Hogyan érdemes feltölteni a programot majd? Belső órajelet használva, vagy külső kvarccal?
Kb egy hónapja próbálom megfejteni illetve alkalmazni ezt a tanácsodat de nem sikerül ugyhog mostmár merek rákérdezni hogy ezt hogy is gondolod?
Nem fogja akkor minden egyes alkalommal nullázni magát? Én valahogy ugy képzeltem el hogy teszek egy ötödik ágat amibe teszek egy "..." amivel nullázom a számlálót és akkor előről kezdi az ágak futtatását. De ha megérteném a te gondolatmenetedet akkor az valószínű racionálisabb megoldás lenne! |
Bejelentkezés
Hirdetés |