Fórum témák
» Több friss téma |
Azt megnéztem, hogy ebből az időből a gyári fordulatmérőbe mindig a gyújtótrafó egyes lába van bevezetve, tehát másféle jeladó nincs. Ha szerencsétek van, akkor a műszerfalhoz bemenő drót be is van rakva, csak a műszeregységen a csatlakozó ezen lába üres.
Most hogy a haver fordulatmérője - lévén, hogy nem a gyári - milyen jelet vár, az már számunkra ismeretlen, így nem tudjuk, hogy hová kössétek be. Én a gyújtótrafó egyes lábáról próbálnám.
Üdv érdeklődnék valaki nem tudja e hogy renault r19 esen hova kell kötni a fordulatszámmérőt? Mert két érintkezője van és nem tudom hova kell kötni. Vagy esetleg valakinek ha van kapcsolási rajza az autóhoz. Köszönöm
Üdvözletem szaktársak!
Került egy gyárinak tetsző ledes fordulatszámmérőm.Ahogy nézem kisipari termék...Futura 190 van rászitázva és 6000Rpm-ig mérne , a kapcsolási rajza hasonló a szocimotoroson látható elvi kapcsolási rajzra(szemre legalábbis) Három vezeték lóg ki belőle,piros,fekette,kék...saját logika szerint fekete a test,piros a táp,kék a jel a megszakitótol...(autóvilles beidegződés) DE még nem kötötem be,csak széthuztam...és mintha nem ez lenne bekötve...Kék tünik a testnek (forrfül talán I jel),Fekete a + tápnak forrfül IN felirat , és a piros a jelnek (forrfül mellett talán It) Tud valaki segiteni ebben hogy a három spagó közül valójában melyik melyik?esetleg mailban: andras-varga@mailbox.hu előre is köszönöm!
Hello!
Egyszerűbb lett volna valami kép, amin látható a dolog. (meg egy link, hogy ne nekünk kelljen keresgetni a rajzot) - De az említett áramkörnél, a bemenet egy 10nF-os kondira megy, innen lehet azonosítani (ha tényleg ez az). - A negatív tápfeszültséget pedig arról, ha megnézed a benne lévő IC adatlapját, melyik a negatív láb, és megkeresed, melyik vezeték megy oda. (LM3914-nél, ez a 2. láb) - A maradék, meg a plusz tápfeszültség. (Itt a keresőbe is beírhattad volna, hogy szocimotoros.) üdv! proli007
Sziasztok!
A segítségeteket kérném egy fordulatszám mérő építésében. Valahogy úgy szeretném megoldani, hogy a jeladó adatokat továbbítson lpt porton át egy kis programba, ami mondjuk txt fájlt készít az adatsorból. (az egyetemen mértünk így motor fordulatszámot, de sajnos most vidéken vagyok, nem tudok utánanézni, hogy ott hogy van kivitelezve a dolog) Egyszerű, optos megoldás lenne a legkézenfekvőbb, mivel az van itthon. Tud valaki segíteni? Egy kapcsolás és egy ilyen program kellene. Előre is köszönöm!
Kösz a segitséget!
Közben megtaláltama rajzát Ferenczi Ödön :Extrák az autóhoz cimű könyvében... Valóban a kék volt a test és fekete a jelvezeték...azóta kiválóan mér egy kispókban
Hello!
A kapcsolás nem gond, ha tudni lehet honnan (miről) és milyen jelet szeretnél vinni, és mekkora maximális fordulaton. De arra azért ne várj, hogy valaki neki áll helyetted programot írni. Ráadásul mindjárt kezdődik a suli, tehát ott van a program.. üdv! proli007
Üdw.
Nem is akartam volna senkivel egy ilyen programot megíratni, biztos van a neten is, csak se nevet nem tudok, se egyéb jellemzőt. Gondoltam, hátha valaki próbálkozott már ilyennel, esetleg van egy ilyene kéznél. A jel biztos nem olyan lenne, mint amit a suliban láttam, ott fokonként adott a tárcsa. Nekem nincs erre szükségem, elég lenne akár 1 furat is egy forgó lapon, a lényeg, hogy ha megáll a szerkezet, lássam, mikor történt. A fordulata még bizonytalan, de max. 2-300 fordulat percenként. Írtam az egyetemen az illetőnek, aki tudna segíteni, de nem reagált.
Hello!
Akkor neked pld. egy LTH301-07 résoptora van szükséged. Meghajtod a Led-et és a kimenete húzogathatja az LPT potját. üdv! proli007
Szia!
Igen, valami ilyesmiben gondolkodom én is. A kérdés inkább az lenne, hogy ezeket a jeleket hogy tudom egy fájlba menteni, teszem azt időt hozzárendelve? (sajnos ilyen PC adatgyűjtős-tárolós dolgokkal nem foglalkoztam még, nem tudom, hogy működik )
Hello!
A módszer adott. Egy időegység alatt beérkezett impulzus számot kell megszámlálni (ha az időegység 60sec volt, fordulat/percben kapod). Aztán az időstemplit hozzátenni. Programozni, viszont neked kell.. üdv! proli007
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki egy fordulatszámmérő óra bekötésében?Egy Citroen Ax 1.4 gt autóba kéne.Bosch Mono Jetronik 2.2-es rendszer van benne.Honnan lehet levenni a fordulatszámjelet.Esetleg a Hall jeladóról?
Sziasztok!
Vettem egy elektromos fordulatszámmérő órát.Ladában volt.Most bekötöttem egy opel kadett D-be (1.3 as megszakítós gyújtású).megkapta a földet az áramot és a trafóról a jelet.Működik is de szerintem csal mivel hogy az alapjárat majd 2 ezer.Szerintem a magasabb fordulatok hang alapján megegyeznek a kimutatott értékkel.Megnéztem a mutató szabadon mozog.Kérem hogy akinek van ötlete az segítsen.Köszönöm!
Lehet, hogy csak elmozdult a mutató az eredeti helyéről.
Húzd le a tengelyről a mutatót, és dugd vissza úgy, hogy alapjáraton kb. 800-at mutasson.
Hát sajnos ezt a mutatót nem olyan egyszerű leszedniMutatok egy képet.)És megmondom őszintén hogy a simson órák szereléséből szerzett tapasztalataim alapján nem szívesen szedném szét.Hátha van más lehetőség is.Azt nem írtam meg tegnap hogy az autó trafója nem gyári.Szerintem lada trafó,de legalábbis cccp.Esetleg ez befolyásolhatja?
Mivel megszakítós gyújtástól van szó,bármilyen 12voltos, megszakítós autó trafójával helyettesítheted.
A bekötés jó, csak a fordulatszámmérővel lehet gond. Ha nem akarod szétszedni, bele kell nyugodnod, hogy pontatlan.
Kipróbálhatod asztalon is: adj neki tápfeszt, a bemenetére 12V 50Hz-es váltakozó feszt egy kis trafóról, ekkor 3000-ig kell kitérnie. Négyszöggenerátorral az egész skálát végig lehet nézni.
Hello!
Négyütemű négyhengeres motornál, ez csak 1500. üdv! proli007
Köszönöm a segítségeteket,de mikor elszántam magam hogy szétszedjem az órát akkor felfedeztem rajta egy 3mm-es potmétertUgyhogy egy tű segítségével sikerült belőni a műszert.
Helló. Azt szeretném megtudni, hogy milyen módon tudnám PICvel a gyújtótrafó (mociban) szikra mennyiségét mérni? Valami kis áramkör, ami a nagy feszültséget lekicsinyíti, és mondjuk az kapcsolna egy tranyót, ami a PIC bemenete lenne?..
Ez érdekes meló, azthiszem ebben a témában volt az én kisérletezésem is említve kb. fél évvel ezelőtt. Nem egyszerű, elvileg kiszámolsz, összeraksz valamit, aztán hülyeséget mutat. Ellenben próbálkozással meg simán lehet jó eredményt kapni
Azon gondolkodtam, hogyha a transzformátorról húzok kábelt, nem-e csökkenne a a gyújtógyertya szikra ,,minősége,, . Aztán az jutott eszembe, hogy a lendkerékre egy mágnes, + HALL szenzor, és meg is van.
A gyujtótrafó alacsonyfeszültségű oldaláról kell venni a jelet, azt nemnagyon tudod befolyásolni szinte semmivel. De hogy biztosra menj, teszel egy soros 10k ellenállást, és akkor akár le is testelheted. Szerintem sokkal nagyobb macera egy mágnest elhelyezni a lendkerékre mint a gyújtótrafó jelét felhasználni. Meg az is lehet, hogy már eleve hall szenzoros vagy más jeladós a gyújtás, akkor akár onnan is lehet jelet szedni.
Legjobb akkor a gyújtótrafóról szedni, csak nemigen ismerem működését, és ha nem-e befolyásolná. A gyújtótrafó alacsonyfesz. oldalán mennyi feszültség van? Egyenesen be-e lehet vezetni a PIC lábába, vagy nem?
Hát direktbe nem, minimum soros ellenállás kell, ami lehet akár 100k is, kell valami kondenzátor szűrésnek és zénerrel meg kell fogni a feszültséget, mert azért tudnak szép csúcsok létrejönni, amitől megbolondul a pic. De olvass vissza itt, volt már erről szó, nemis kell sokat, csak 2-3 oldalnyit.
Nemtudom, értél-e hozzá. A fordulatszámmérőm félmásodperc alatt frissítené az értéket. tehát félmásodperc alatt kell minimum kapnia egy jelet, hogy ki tudja értékelni. A Mocim Honda NS125R. Kétütemű motor. Úgytudom az alapgáz, vagy a min fordulat 1000 körül...?
Tegyük fel, hogy 1000 az alapgáz, és ezt kel mérnem. 1000 fordulat percenként, azaz 16,6fordulat másodpercenként, de én félmásodperc alatt akarom mérni, tehát 8,3 fordulat félmásodperc alatt. Az azt jelenti, hogy (kerekítve) 8 forgáshoz 8 szikrát is ad? (tehát minden egyes körbefordulásnál egy szikra?
Kétütemű motor minden fordulatnál ad egy szikrát, tehát igen, nyolc fordulat az nyolc szikra. Egyébként én inkább két szikra között eltelt időből számolnám, nem pedig adott idő alatt bejövő szikrák számából. Egyszerűen túl kevés számú szikra jön be két kijelzés között, és pl. a motor szépen jár 1000-es alapjáraton, neked meg a kijelzésed ugrálni fog 960 és 1080 között, mert ha épp úgy jön ki, akkor nyolc szikra jön fél másodperc alatt, máskor meg kilenc. Ezért jobb, ha két bejövő szikra között méred az időt, mert a kontroller órajeléhez képest a szikrák igen ritkán jönnek, ezért nagyon pontosan tudja mérni az eltelő időt, és utána van elég ideje rá, hogy az eltelt időt átszámolja fordulatszámmá. A CCP modul Capture módja az, ami erre alkalmas. Sőt ha holnap megtalálom a kódomat, amit írtam, akkor fel is rakom majd. C18-ban volt valamilyen 18F-es PIC-re, de minimális módosítással használható 16F-hez is.
Viszont ha már motor, akkor azon van külön világítástekercs is, nem? Mert arról egyszerűbb lenne venni a jelet, mint a gyújtótekercsről.
A kijelzés +50rpm lesz.
1000 fordulatnál félmásodperc alatt ad 8 jelet. 1500 fordulatnál félmásodperc alatt 12 jel. Akkor is ugrálna kijelzés? Nem úgy lenne, ha 8 jel van, 1000 a fordulat, de ha kicsit begyorsulna, tehát 9 szikra, akkor már nőne az érték is, (mondjuk 1100rpm) Én parsicban csinálom a programom. Van, világítótekercs, de arról miért lenne egyszerűbb? Gyújtótrafórol már csak azért is egyszerűbb húzni kábelt, mert tudom hol van, és hogy melyik kábel az, de a világítótekercs... |
Bejelentkezés
Hirdetés |