Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Lapozás: OK   2 / 27
(#) hmm hozzászólása Aug 22, 2007 /
 
Elnezest a kesedelmes valaszert, de kicsit megszaporodott a dolgom.
Az IGBT-k tipusa barmi lehet a szukseges parametereken belul. Legalabb 600V os tipusokbol valassz (az sem art, ha van belso dioda benne).Nekem par eve az infineontol sikerult kikonyorognom 6db BUP314D peldanyt.Vezerlo ic az IR2130 volt.
A legutobbi zsakmanyom egy kondigepbol szaarmazo IGBT pack volt 600V 20A . Mosogepekhez gyartottak itthon nehany eve vezerlest, ebbol sikerult par peldanyt szereznem. Ezen 16A es IGBT-k voltak, a vezerles szinten 2130.Mindez egy cigisdoboz meretben.
A kituzott celod a 2.2 kW az egyszeruen megy.4 kW felett jonnek a problemak, szukseges a holtido vezerlessel is foglalkozni.


A project neve space vector modulation. Egy siemens publikaciot ultettek at avr re.Ez a vezerles mar mondhatni szinuszos kimenetet produkal.
(#) gabor.szecsenyi válasza hmm hozzászólására (») Aug 22, 2007 /
 
Kedves Hmm! Köszönöm a segítségedet!Üdvözlettel: gabor.szecsenyi
(#) Koncsar hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
Sziasztok!
Egy jó kérdésem lenne, mert egy olcsó és egyszerű motorszabályozást szeretnék csinálni, mert nincsen 120000 forintom freki váltóra. Van egy kisesztergám és egy oszlopos furógépem az eszterga mind a kettő 3 fázisú motorral működik. A nagyobbik motorom 6.4 Amperes a fúrót is elbirná. A lényeg az hogy ha lenne valakinek arra ötlete, hogy legalább a felére, hogyan tudnám a motorok fordulatát lecsökkenteni. Ékszíj tárcsákkal nem lehet játszani sajnos. Nagyon várok ötleteket. Előre is köszönöm MINDENKINEK a segítséget.
Üdv:Gyuri
(#) Koncsar hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
Még annyit szeretnék mondani, hogy egyszerübb áramkört még talán megtudok építeni hozzá.
(#) Feri válasza Koncsar hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Egy frekvenciaváltó nem tartozik az egyszerübb áramkörök közé.
(#) gabor.szecsenyi válasza Koncsar hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Kedves Koncsar! Lásd a huszadik, 115741-es választ az előző oldalon.A szerző a frekvenciaváltóknál hivatkozik egy régebbi Rádiótechnikás cikkre.Most építem, a célegyenesben vagyok, ezt 15-16 ezerből + élőmunka kihozhatod.Üdv:gabor.szecsenyi
(#) gabor.szecsenyi hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
Amerikai oldalakon találtam egy érdekes megoldást amit
megosztanék Veletek és a véleményeteket kérném.A három fázist elkók és tekercsek segítségével állítják elő egy fázisból.Meghajtanak vele egy nagy 15-20 kW teljesítményű motort ami azután generátorként működve meghajt egy fele akkora teljesítményű motort.Fordulatszám változtatás nincs.Rendkívűl megbízhatónak értékelik.A gyári változat 2500 dollár, tehát létező megoldás,nem gagyi.Valaki épített már hasonlót?Üdv:gabor.szecsenyi
(#) oldman válasza gabor.szecsenyi hozzászólására (») Nov 5, 2007 /
 
Az elrendezést Ferraris-Arno féle aszinkron fázisváltónak nevezi a szakirodalom. Villanyszerelő berkekben csak "anyamotor" néven szokták emlegetni.
Az egyfázisról, terheletlenül, közel szinkron fordulaton járó nagyobb teljesitményű háromfázisú, rövidrezárt forgórészű motor harmadik vezetőjével háromfázisu hálózatot alkot, erre kötik a háromfázisú fogyasztókat. Alapvető hogy a terhelés << legyen mint a fázisváltó teljesítménye.
Ha már forgógépekről esik szó meg kell említenem a "Kandó féle szinkron" fázisváltót, illetve készítettek egyarmatúrás konvertereket is. Probléma a 3f gép indítása 1f ról!. Ezt külső segédgéppel (pl.: Kandó) vagy fázistoló tagokkal lehet megoldani.
A villamos forgógépek megbízhatósága megfelelő tervezés, karbantartás mellett valóban kíváló, ráadásul rövid időre, jelentős túlterhelést is meghibásodás nélkül elviselnek
(#) Koncsar hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
köszönöm az ötleteket, nekem van három fázisom otthon. És három fázisú frekiváltó kéne a háromfázisúmotorra összesen 6.4 Amperre.
(#) Koncsar hozzászólása Nov 5, 2007 /
 
a háromfázisú motor fordulatát nem lehet megfelezni három darab dioda beiktatásával? Ez csak egy kérdés?
(#) Hutflesz János válasza gabor.szecsenyi hozzászólására (») Dec 29, 2007 /
 
Gábor
Abban kérem a segitségedet, hogy a 74176N-es (INT985) IC-nek az adatlapját és beszerzési helyét nem sikerül megtalálnom. Amennyiben neked van erről információd küld el nekem.
Előre is kösz:
János
(#) gabor.szecsenyi válasza Hutflesz János hozzászólására (») Dec 29, 2007 /
 
Kedves János! Az eredeti kapcsolásban 74175n-es IC van amit bármelyik alkatrészboltban megkapsz 50-60 Ft között.Leírása internet-google-74175n datasheet
Üdvözlettel:Szécsényi Gábor
(#) _JANI_ válasza Koncsar hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
:no: :no: Felejtős!!!
(#) _JANI_ válasza Koncsar hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Talán >>> EZT <<< érdemes lenne megnézned...
(#) ebalint hozzászólása Jan 31, 2008 /
 
Üdv Mindenkinek!

Van egy AEG Microverter 2,8/230 V típúsú frekiváltóm.

Sajna nem működik tökéletesen.

Trip LED világít, a fordulat kissé ingadozik.

A legnagyobb gond, hogy nincs gépkönyvem!

Tudna vki ebben segíteni?

ebalint

(#) cimopata hozzászólása Jan 31, 2008 /
 
Én 1 et nemértek ebben a 600W valamint a testvére a 1,5kW os frekiváltókban:
Hogy tudja megetetni az erősen induktív motort abból a 2x220µF pufferből?
(#) mrmarkbauer hozzászólása Márc 2, 2009 /
 
Helló Márk vagyok.
Azért írok mert látom sok embert foglalkoztat ez a frekiváltós téma. A kapcsolást 3 fázisú asszinkron motorhoz fejlesztettem, lényege az, hogy a motor 3 fázisát (120-os fázistolással) színusz jellel hajtom meg. Az alaplogika az, hogy bejön 1 fázis, ezt egyenirányítjuk, majd színuszossan váltakozó feszültséget generálunk belőle, melynek elve az állandó forgórészfluxusú táplálás.
Ha kapcsolási rajz kell: mrmarkbauer@gmail.com
(#) fenyob hozzászólása Márc 5, 2009 /
 
Sziasztok!
Jó ideje olvasgatom már a fórumot és sok érdekességet találtam.
Szeretnék kérni egy kis segítséget, nekem egy olyan ferkiváltóra lenne szükségem ami 1 fázisról 370W-os 3fázisú motort tud vezérelni, viszont fékezésre és forgásirány váltásra is szükségem lenne, illetve esetleg 2-3 előre beprogramozott, nyomógombbal kiválasztható fordulatszámot kéne neki tudni. Létezik-e ilyen készülék?
(#) baloghzoli1 válasza fenyob hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
A gyári inverterek ezt alapból tudják.Irányváltás,6-16 bemenetü programozható fordulat szám,felfutási leállási idö beállitással, 0-400 Hz kimenettel, a motorok már nem annyira
(#) fenyob válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
És egy olcsó megbízható tipust tudsz nekem mondani?
(#) baloghzoli1 válasza fenyob hozzászólására (») Márc 13, 2009 /
 
Bocs hogy most olvastam,Omron J7 vagy V1000(ujabb)a többi jó nevühöz képest valamivel olcsóbb (talán)de felhasználóbarátabb ami ha nem dolgoztál még ilyenekkel akkor nem elhanyagolható :yes:
(#) pittyes hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Üdv mindenki!
Új vagyok még a fórumon, sorry, ha kicsit hülyék a kérdéseim. Végigolvasgattam ebben a frekiváltó témakörben mindent, de azt hiszem, nem felel meg nekem a fent említett megoldások egyike sem. Egy másfél kilowattos háromfázisú motor hajtotta 300l-es kompresszorom van, de csak egy fázisom. Egy olcsó, megbízható megoldást keresnék a három fázis előállítására, nekem nincs szükségem sem forgásirányváltásra, sem fordulatszámszabályozásra, ez talán egyszerűsíti a helyzetet. Nehezíti viszont, hogy a nagyszerű nyomáskapcsolós mechanikus vezérlőkör 4bar nyomásnál indítaná a mocit, az meg ugyi így jelentős terheléssel pörögne fel.Néztem gyári frekiváltókat, de túl drágák, túl sokat tudnak, ergo nagy a meghibásodási lehetőség, nekem meg üzembiztos cucc kellene.Azonkívül nem hiszem, hogy a gyáriak 60mp-s 150%os túlterhelhetősége elég lenne a kompresszor indításánál.Ha tudna valaki egy tuti tippet, azt megköszönném
(#) Mitsemért hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Üdv. Mindenkinek!
Bogarásztam picit a fórumon, de nem találtam választ a problémámra:
Adott egy háromfázisú villanymotor, amit egy fázisról szeretnék meghajtani egy Omron frekiváltóról.(3G3EV)
A motor tökéletesen működik, de amikor megfogtam éreztem hogy ráz. A földelést persze bekötöttem, mégis 90 V körüli feszültséget mérek a motor testjén. :no:
Még akkor is amikor nem forog.
Azt kérdezném hogy ez mitől lehet és hogyan tudom megszüntetni.
Köszönöm.
(#) kadarist válasza Mitsemért hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Szia!

Melyik két pont között mérted ezt a 90V-ot? Ha a leföldelt motortest és a valódi föld között, akkor rossz a földelésed a hálózatodon.
(#) Mitsemért válasza kadarist hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Szia!

Igen, a bekötött földelésű motortest és a satu között.(ami a munkapad fémszerkezetén keresztül tuti le van földelve)
De megpróbálom egy másik dugaljnál is.
Hogyan tudom leellenőrizni a földelésemet?
(#) kadarist válasza Mitsemért hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Speciális műszerrel lehet megmérni a földelés-nullázás jóságát (földelési ellenállásmérő). Nálad biztosan nem hatékony a földelés. A munkapad (szerintem) nincs bekötve a földelő-hálózatba (ha egyáltalán van olyan nálad). Ha a dugaljak védőérinkezője (földelés) nincs egyenpotenciálra hozva a lakás (műhely, stb.) fémszerkezeteivel, például fűtéscső, gázcső, akkor simán elő tud állni ilyen feszültségkülönbség a motortest és másik földön álló fémszerkezet között. Jó minőségű földelés a mérőnél, amely földelés össze van kötve a hálózat nullavezetőjével, és az így kapott egyesített védővezető legyen bekötve minden dugaljba és fémszerkezetre. Így biztosan nem alakulhat ki ilyen feszkülönbség.
(#) Mitsemért válasza kadarist hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Köszönöm a választ, már értem. Igazad van, a satupad valóban nincs összekötve a hálózati földdel.
Csak nem gondoltam volna hogy ez okozhat ilyen kellemetlen "csipkedős" érzést.
Eddig még nem találkoztam ezzel a problémával, valószínű leszigetelt a lábbelim.
(#) kadarist válasza Mitsemért hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Örültem, hogy segítettem. További jó frekvenciaváltást!
(#) yagi válasza pittyes hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Helló!
Csak egy megjegyzés:Ha visszacsapó szelepet használnál, akkor nem 4bar-ról indulna a motor. A lényege, hogy a motor és a tartály között kell kialakítani néhány literes tartály ( ez a kompresszor teljesítményétől függ hogy mekkorát, kisebbeknél elég egy vastagabb cső, néhányszor 10cm hosszú, nagyobbaknál kis tartály ), amikor indítod a motort ez a tartály még üres, ha elért egy bizonyos nyomást benne a levegő akkor a szelep kinyit és engedi a levegőt a nagytartályba, ha leáll a motor a szelep lezár, a kis tartályból pedig(vagy csőből) kiengedi a levegőt, így a legközelebbi indításnál is könnyen indul a motor.Remélem érthető voltam, könyebb megcsinálni mint elmagyarázni.
(#) _JANI_ válasza yagi hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Csak annyival egészítenélek ki, hogy a legtöbb nyomáskapcsoló tartalmaz egy kis szelepet is. Ez automatikusan kinyit amikor elérte a nyomás a beállított értéket. Vagy kézzel lett kikapcsolva a motor. Ez a kis szelep a visszacsapószelep és a kompresszor közé van csatlakoztatva. Jellemzően a visszacsapószelep oldalába..
Következő: »»   2 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem