Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Témaindító: gabor.szecsenyi, idő: Aug 18, 2007
Témakörök:
Elnezest a kesedelmes valaszert, de kicsit megszaporodott a dolgom.
Az IGBT-k tipusa barmi lehet a szukseges parametereken belul. Legalabb 600V os tipusokbol valassz (az sem art, ha van belso dioda benne).Nekem par eve az infineontol sikerult kikonyorognom 6db BUP314D peldanyt.Vezerlo ic az IR2130 volt. A legutobbi zsakmanyom egy kondigepbol szaarmazo IGBT pack volt 600V 20A . Mosogepekhez gyartottak itthon nehany eve vezerlest, ebbol sikerult par peldanyt szereznem. Ezen 16A es IGBT-k voltak, a vezerles szinten 2130.Mindez egy cigisdoboz meretben. A kituzott celod a 2.2 kW az egyszeruen megy.4 kW felett jonnek a problemak, szukseges a holtido vezerlessel is foglalkozni. A project neve space vector modulation. Egy siemens publikaciot ultettek at avr re.Ez a vezerles mar mondhatni szinuszos kimenetet produkal.
Kedves Hmm! Köszönöm a segítségedet!Üdvözlettel: gabor.szecsenyi
Sziasztok!
Egy jó kérdésem lenne, mert egy olcsó és egyszerű motorszabályozást szeretnék csinálni, mert nincsen 120000 forintom freki váltóra. Van egy kisesztergám és egy oszlopos furógépem az eszterga mind a kettő 3 fázisú motorral működik. A nagyobbik motorom 6.4 Amperes a fúrót is elbirná. A lényeg az hogy ha lenne valakinek arra ötlete, hogy legalább a felére, hogyan tudnám a motorok fordulatát lecsökkenteni. Ékszíj tárcsákkal nem lehet játszani sajnos. Nagyon várok ötleteket. Előre is köszönöm MINDENKINEK a segítséget. Üdv:Gyuri
Még annyit szeretnék mondani, hogy egyszerübb áramkört még talán megtudok építeni hozzá.
Egy frekvenciaváltó nem tartozik az egyszerübb áramkörök közé.
Kedves Koncsar! Lásd a huszadik, 115741-es választ az előző oldalon.A szerző a frekvenciaváltóknál hivatkozik egy régebbi Rádiótechnikás cikkre.Most építem, a célegyenesben vagyok, ezt 15-16 ezerből + élőmunka kihozhatod.Üdv:gabor.szecsenyi
Amerikai oldalakon találtam egy érdekes megoldást amit
megosztanék Veletek és a véleményeteket kérném.A három fázist elkók és tekercsek segítségével állítják elő egy fázisból.Meghajtanak vele egy nagy 15-20 kW teljesítményű motort ami azután generátorként működve meghajt egy fele akkora teljesítményű motort.Fordulatszám változtatás nincs.Rendkívűl megbízhatónak értékelik.A gyári változat 2500 dollár, tehát létező megoldás,nem gagyi.Valaki épített már hasonlót?Üdv:gabor.szecsenyi
Az elrendezést Ferraris-Arno féle aszinkron fázisváltónak nevezi a szakirodalom. Villanyszerelő berkekben csak "anyamotor" néven szokták emlegetni.
Az egyfázisról, terheletlenül, közel szinkron fordulaton járó nagyobb teljesitményű háromfázisú, rövidrezárt forgórészű motor harmadik vezetőjével háromfázisu hálózatot alkot, erre kötik a háromfázisú fogyasztókat. Alapvető hogy a terhelés << legyen mint a fázisváltó teljesítménye. Ha már forgógépekről esik szó meg kell említenem a "Kandó féle szinkron" fázisváltót, illetve készítettek egyarmatúrás konvertereket is. Probléma a 3f gép indítása 1f ról!. Ezt külső segédgéppel (pl.: Kandó) vagy fázistoló tagokkal lehet megoldani. A villamos forgógépek megbízhatósága megfelelő tervezés, karbantartás mellett valóban kíváló, ráadásul rövid időre, jelentős túlterhelést is meghibásodás nélkül elviselnek
köszönöm az ötleteket, nekem van három fázisom otthon. És három fázisú frekiváltó kéne a háromfázisúmotorra összesen 6.4 Amperre.
a háromfázisú motor fordulatát nem lehet megfelezni három darab dioda beiktatásával? Ez csak egy kérdés?
Gábor
Abban kérem a segitségedet, hogy a 74176N-es (INT985) IC-nek az adatlapját és beszerzési helyét nem sikerül megtalálnom. Amennyiben neked van erről információd küld el nekem. Előre is kösz: János
Kedves János! Az eredeti kapcsolásban 74175n-es IC van amit bármelyik alkatrészboltban megkapsz 50-60 Ft között.Leírása internet-google-74175n datasheet
Üdvözlettel:Szécsényi Gábor
Talán >>> EZT <<< érdemes lenne megnézned...
Üdv Mindenkinek!
Van egy AEG Microverter 2,8/230 V típúsú frekiváltóm. Sajna nem működik tökéletesen. Trip LED világít, a fordulat kissé ingadozik. A legnagyobb gond, hogy nincs gépkönyvem! Tudna vki ebben segíteni? ebalint
Én 1 et nemértek ebben a 600W valamint a testvére a 1,5kW os frekiváltókban:
Hogy tudja megetetni az erősen induktív motort abból a 2x220µF pufferből?
Helló Márk vagyok.
Azért írok mert látom sok embert foglalkoztat ez a frekiváltós téma. A kapcsolást 3 fázisú asszinkron motorhoz fejlesztettem, lényege az, hogy a motor 3 fázisát (120-os fázistolással) színusz jellel hajtom meg. Az alaplogika az, hogy bejön 1 fázis, ezt egyenirányítjuk, majd színuszossan váltakozó feszültséget generálunk belőle, melynek elve az állandó forgórészfluxusú táplálás. Ha kapcsolási rajz kell: mrmarkbauer@gmail.com
Sziasztok!
Jó ideje olvasgatom már a fórumot és sok érdekességet találtam. Szeretnék kérni egy kis segítséget, nekem egy olyan ferkiváltóra lenne szükségem ami 1 fázisról 370W-os 3fázisú motort tud vezérelni, viszont fékezésre és forgásirány váltásra is szükségem lenne, illetve esetleg 2-3 előre beprogramozott, nyomógombbal kiválasztható fordulatszámot kéne neki tudni. Létezik-e ilyen készülék?
A gyári inverterek ezt alapból tudják.Irányváltás,6-16 bemenetü programozható fordulat szám,felfutási leállási idö beállitással, 0-400 Hz kimenettel, a motorok már nem annyira
És egy olcsó megbízható tipust tudsz nekem mondani?
Bocs hogy most olvastam,Omron J7 vagy V1000(ujabb)a többi jó nevühöz képest valamivel olcsóbb (talán)de felhasználóbarátabb ami ha nem dolgoztál még ilyenekkel akkor nem elhanyagolható :yes:
Üdv mindenki!
Új vagyok még a fórumon, sorry, ha kicsit hülyék a kérdéseim. Végigolvasgattam ebben a frekiváltó témakörben mindent, de azt hiszem, nem felel meg nekem a fent említett megoldások egyike sem. Egy másfél kilowattos háromfázisú motor hajtotta 300l-es kompresszorom van, de csak egy fázisom. Egy olcsó, megbízható megoldást keresnék a három fázis előállítására, nekem nincs szükségem sem forgásirányváltásra, sem fordulatszámszabályozásra, ez talán egyszerűsíti a helyzetet. Nehezíti viszont, hogy a nagyszerű nyomáskapcsolós mechanikus vezérlőkör 4bar nyomásnál indítaná a mocit, az meg ugyi így jelentős terheléssel pörögne fel.Néztem gyári frekiváltókat, de túl drágák, túl sokat tudnak, ergo nagy a meghibásodási lehetőség, nekem meg üzembiztos cucc kellene.Azonkívül nem hiszem, hogy a gyáriak 60mp-s 150%os túlterhelhetősége elég lenne a kompresszor indításánál.Ha tudna valaki egy tuti tippet, azt megköszönném
Üdv. Mindenkinek!
Bogarásztam picit a fórumon, de nem találtam választ a problémámra: Adott egy háromfázisú villanymotor, amit egy fázisról szeretnék meghajtani egy Omron frekiváltóról.(3G3EV) A motor tökéletesen működik, de amikor megfogtam éreztem hogy ráz. A földelést persze bekötöttem, mégis 90 V körüli feszültséget mérek a motor testjén. :no: Még akkor is amikor nem forog. Azt kérdezném hogy ez mitől lehet és hogyan tudom megszüntetni. Köszönöm.
Szia!
Melyik két pont között mérted ezt a 90V-ot? Ha a leföldelt motortest és a valódi föld között, akkor rossz a földelésed a hálózatodon.
Szia!
Igen, a bekötött földelésű motortest és a satu között.(ami a munkapad fémszerkezetén keresztül tuti le van földelve) De megpróbálom egy másik dugaljnál is. Hogyan tudom leellenőrizni a földelésemet?
Speciális műszerrel lehet megmérni a földelés-nullázás jóságát (földelési ellenállásmérő). Nálad biztosan nem hatékony a földelés. A munkapad (szerintem) nincs bekötve a földelő-hálózatba (ha egyáltalán van olyan nálad). Ha a dugaljak védőérinkezője (földelés) nincs egyenpotenciálra hozva a lakás (műhely, stb.) fémszerkezeteivel, például fűtéscső, gázcső, akkor simán elő tud állni ilyen feszültségkülönbség a motortest és másik földön álló fémszerkezet között. Jó minőségű földelés a mérőnél, amely földelés össze van kötve a hálózat nullavezetőjével, és az így kapott egyesített védővezető legyen bekötve minden dugaljba és fémszerkezetre. Így biztosan nem alakulhat ki ilyen feszkülönbség.
Köszönöm a választ, már értem. Igazad van, a satupad valóban nincs összekötve a hálózati földdel.
Csak nem gondoltam volna hogy ez okozhat ilyen kellemetlen "csipkedős" érzést. Eddig még nem találkoztam ezzel a problémával, valószínű leszigetelt a lábbelim.
Örültem, hogy segítettem. További jó frekvenciaváltást!
Helló!
Csak egy megjegyzés:Ha visszacsapó szelepet használnál, akkor nem 4bar-ról indulna a motor. A lényege, hogy a motor és a tartály között kell kialakítani néhány literes tartály ( ez a kompresszor teljesítményétől függ hogy mekkorát, kisebbeknél elég egy vastagabb cső, néhányszor 10cm hosszú, nagyobbaknál kis tartály ), amikor indítod a motort ez a tartály még üres, ha elért egy bizonyos nyomást benne a levegő akkor a szelep kinyit és engedi a levegőt a nagytartályba, ha leáll a motor a szelep lezár, a kis tartályból pedig(vagy csőből) kiengedi a levegőt, így a legközelebbi indításnál is könnyen indul a motor.Remélem érthető voltam, könyebb megcsinálni mint elmagyarázni.
Csak annyival egészítenélek ki, hogy a legtöbb nyomáskapcsoló tartalmaz egy kis szelepet is. Ez automatikusan kinyit amikor elérte a nyomás a beállított értéket. Vagy kézzel lett kikapcsolva a motor. Ez a kis szelep a visszacsapószelep és a kompresszor közé van csatlakoztatva. Jellemzően a visszacsapószelep oldalába..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |