Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kugoo Kirin S1 Pro teljes alkatrészcsere után sem indul
Témaindító: djv, idő: Júl 10, 2024
Témakörök:
Hello!
Hozott egy ismerős egy beázott elektromos rollert. A controllerben kiment egy IC és a különálló stepdown egység konkrétan felrobbant. Így javítással nem is akartam fáradozni (annyira nem értek hozzá), rendeltem egy komplett vezérlőegységet, sőt küldtek vele mindent: kijelző 2db, gáz- és fékkarok, lámpa, stb., tehát egy teljesen új rendszerről van szó. Ami eredeti maradt, az a motor és a féklámpa. Bekötve viszont nem indul... de semmi. A kijelzőn semmi (3 kijelzővel is próbáltam). Az aksit rádugva a vezérlőre egy nagy szikra után nincs fogyasztás, az aksi pedig direktbe töltődik a tápról, nem az elektronikán keresztül, bár azon keresztül is (korlátozás nélkül) megkapja a tápfeszültséget. Fogyasztása nincs, a bekapcsológombot nyomogatva sem esik egy századot se a feszültség. (Legalább akkuszint-kijelzésre számítottam a kijelzőn, de még az sem jelenik meg.) A kábelek és csatlakozók jók. A kijelzőnél is mérhető akkufeszültség (40V). Nem merek egy újabb elektronikát rendelni, mert nem tudom, hogy konkrétan mi lehet a hiba forrása és ha azzal se indul... Mindent lehúzva (csak tápfesz és a kijelző egy bekapcsológombbal) is próbáltam, de úgy sem indul. Rajzokkal, ilyesmivel nem tudok mit kezdeni, annyira nem értek ehhez, sőt magát a roller működését sem ismerem, hogyan is kéne működnie. Tehát annyi kérdésem lenne, hogy 1db multiméterrel és nagyon alap eleltronikai tudással lehet-e kezdeni ezzel valamit, vagy adjam vissza a tulajnak, hogy ennyi anyagi ráfordítás után dobja ki?
Ha minden cserélve, a motoroig a vezetékek ellenőrizve (nincs zárlat), akkor kizárásos alapon; hibás a motor.
Motor nélkül nem kéne felélednie?
Mivel nem szénkefés motorról van szó, hanem direkthajtásról, a 3 vezetéken rövidzár mérhető a tekercs miatt.
Pedig pont egy rajz lenne a lényeg. A szóban forgó vezérlőt nem ismerem, de a többségnél szokott lenni pluszban egy afféle kulcsos kapcsoló mint az autók gyújtáskapcsolója, amíg az nincs bekötve a helyére addig nem is fog csinálni semmit mert a komplett vezérlés azon a kapcsolón keresztül kap tápot.
HA BLDC a motor, abban semmi nem tud tönkre menni, már ha nincsnek pluszban jeladók benne.
A hozzá való vezérlést rendelted?
A vezérléshes való kijelzőt rendelted? Üdv. M.
Igen, de mivel twljes készletet küldtek, így valójában mindegy is, hiszen kap 1 tápot és bekapcdolás után mutatnia kéne valamit a kijelzőnek, legalább egy nullát, vagy akkuszintet még az asztalon is, de semmi.
Nincs semmilyen kulcsos kapcsoló, 1 darab nyomógomb. A vezérlőre sem lehet többet rádugni, tehát nincs "elkallódva" sehol egy biztonsági kapcsoló szál.
Tervezed-e szétszedni a vezérlőt vagy megy vissza a feladónak?
Mert egy szétszedett belső fénykép sok dologra rávilágíthatna.
Meg aztán van az "aftermarket" nem az eredeti "original" gyártmány... Te vajon melyiket (honnan) szerezted be?
Nem küldöm vissza, mert az akkucsatlakozót le kellett cserélni, ugyanis levágta róla a tulaj, mert szétrohadt a beázás miatt, így most egy számítógép-tápcsatlakozó van rajta.
A visszaküldés emiatt sem lehetséges, illetve több ali fórumon írják, hogy visszaküldték és 2-3 hónap után még mindig nem érkezett célba, így futnak a pénzük után. Akkor inkább marad itt az alkatrész, minthogy se az, se pént ne legyen. Fotózni értelmesen nem lehet, mert a rengeteg kijövő kábel az alkatrészek felett megy el össze-vissza olyan szorosan, hogy nem látszik semmi. Csak kitépve a doboz szigeteléséből lehetne hozzáférni fotózásra alkalmas módon, akkor pedig már ez a doboz is eleve beázna. Feladtam, veszek neki mégegy vezérlőt, ahogy kérte, ha az se megy, bukott 30e Ft-ot. Már a gyártó oldalán (kugoo) is "out of stock" és sok alis oldalon is hirtelen elfogyott, 2-3 hirdető van még, ahol kapható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |