Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kugoo Kirin S1 Pro teljes alkatrészcsere után sem indul
Témaindító: djv, idő: Júl 10, 2024
Témakörök:
Hello!
Hozott egy ismerős egy beázott elektromos rollert. A controllerben kiment egy IC és a különálló stepdown egység konkrétan felrobbant. Így javítással nem is akartam fáradozni (annyira nem értek hozzá), rendeltem egy komplett vezérlőegységet, sőt küldtek vele mindent: kijelző 2db, gáz- és fékkarok, lámpa, stb., tehát egy teljesen új rendszerről van szó. Ami eredeti maradt, az a motor és a féklámpa. Bekötve viszont nem indul... de semmi. A kijelzőn semmi (3 kijelzővel is próbáltam). Az aksit rádugva a vezérlőre egy nagy szikra után nincs fogyasztás, az aksi pedig direktbe töltődik a tápról, nem az elektronikán keresztül, bár azon keresztül is (korlátozás nélkül) megkapja a tápfeszültséget. Fogyasztása nincs, a bekapcsológombot nyomogatva sem esik egy századot se a feszültség. (Legalább akkuszint-kijelzésre számítottam a kijelzőn, de még az sem jelenik meg.) A kábelek és csatlakozók jók. A kijelzőnél is mérhető akkufeszültség (40V). Nem merek egy újabb elektronikát rendelni, mert nem tudom, hogy konkrétan mi lehet a hiba forrása és ha azzal se indul... Mindent lehúzva (csak tápfesz és a kijelző egy bekapcsológombbal) is próbáltam, de úgy sem indul. Rajzokkal, ilyesmivel nem tudok mit kezdeni, annyira nem értek ehhez, sőt magát a roller működését sem ismerem, hogyan is kéne működnie. Tehát annyi kérdésem lenne, hogy 1db multiméterrel és nagyon alap eleltronikai tudással lehet-e kezdeni ezzel valamit, vagy adjam vissza a tulajnak, hogy ennyi anyagi ráfordítás után dobja ki?
Ha minden cserélve, a motoroig a vezetékek ellenőrizve (nincs zárlat), akkor kizárásos alapon; hibás a motor.
Motor nélkül nem kéne felélednie?
Mivel nem szénkefés motorról van szó, hanem direkthajtásról, a 3 vezetéken rövidzár mérhető a tekercs miatt.
Pedig pont egy rajz lenne a lényeg. A szóban forgó vezérlőt nem ismerem, de a többségnél szokott lenni pluszban egy afféle kulcsos kapcsoló mint az autók gyújtáskapcsolója, amíg az nincs bekötve a helyére addig nem is fog csinálni semmit mert a komplett vezérlés azon a kapcsolón keresztül kap tápot.
HA BLDC a motor, abban semmi nem tud tönkre menni, már ha nincsnek pluszban jeladók benne.
A hozzá való vezérlést rendelted?
A vezérléshes való kijelzőt rendelted? Üdv. M.
Igen, de mivel twljes készletet küldtek, így valójában mindegy is, hiszen kap 1 tápot és bekapcdolás után mutatnia kéne valamit a kijelzőnek, legalább egy nullát, vagy akkuszintet még az asztalon is, de semmi.
Nincs semmilyen kulcsos kapcsoló, 1 darab nyomógomb. A vezérlőre sem lehet többet rádugni, tehát nincs "elkallódva" sehol egy biztonsági kapcsoló szál.
Tervezed-e szétszedni a vezérlőt vagy megy vissza a feladónak?
Mert egy szétszedett belső fénykép sok dologra rávilágíthatna.
Meg aztán van az "aftermarket" nem az eredeti "original" gyártmány... Te vajon melyiket (honnan) szerezted be?
![]()
Nem küldöm vissza, mert az akkucsatlakozót le kellett cserélni, ugyanis levágta róla a tulaj, mert szétrohadt a beázás miatt, így most egy számítógép-tápcsatlakozó van rajta.
A visszaküldés emiatt sem lehetséges, illetve több ali fórumon írják, hogy visszaküldték és 2-3 hónap után még mindig nem érkezett célba, így futnak a pénzük után. Akkor inkább marad itt az alkatrész, minthogy se az, se pént ne legyen. Fotózni értelmesen nem lehet, mert a rengeteg kijövő kábel az alkatrészek felett megy el össze-vissza olyan szorosan, hogy nem látszik semmi. Csak kitépve a doboz szigeteléséből lehetne hozzáférni fotózásra alkalmas módon, akkor pedig már ez a doboz is eleve beázna. Feladtam, veszek neki mégegy vezérlőt, ahogy kérte, ha az se megy, bukott 30e Ft-ot. Már a gyártó oldalán (kugoo) is "out of stock" és sok alis oldalon is hirtelen elfogyott, 2-3 hirdető van még, ahol kapható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |