Fórum témák
» Több friss téma |
Még szép, hogy V30, az az igazi rokk meg a greenback kicsit drága valóban, németből hozatunk most egy 4X12 re valót, meg egy 2X12 re valót. Szuper holmi, azt megmondom. Bár ezek a celestionok már kínában készülnek, de azért szerintem megütik a szintet. Mester 4X12-jében 2england és 2 kínai darab van, nagyon jól szól. A T75 is fasza hangszóró, de valahogy az kásásabb. A nagy gainű dolgokhoz az jobbnak tűnik, kevesebb a magasa egy ütős méllyel, a V30 meg nagyon ordítós, közép orientált, kevesebb méllyel. v30ast hangszerboltban nem tudsz próbálni? Nagyon jó cucc, csak azért ajánlom ennyire
Pedig megéri egy celestion az árát, hidd el! Iszonyat érzékeny cucc, pár wattos erősítővel már falat tudsz bontani. Érdemesebb és gazdaságosabb szerintem egy érzékeny láda, mint mindannyiszor, mikor erősítőt csinál az ember, jó nagy teljesítményűt csinálni, hogy az esetlegesen érzéketlenebb láda hangerejét kikompenzáljuk. Meg kisebb erősítőt "könnyebb" és olcsóbb csinálni.
Az eminence is jó kompromisszum, én is nagyon szemeztem vele, de annyi típus van, hogy egyszerűen nem tudtam dönteni, vaktában meg nem akarok vásárolni, azt kipróbálni meg esélytelen.. Tetszik az erősítő dizájn is, a nagy elkók már valószínű kiszáradtak, Bassmesternek igaza van, vidd vissza a padlásra 3876 teljesen jó IC, én 2X 4,7+4,7mFet használok puffernek, meg vagyok vele elégedve. Eddig jó igáslónak bizonyult, szerintem nem színez nagyon.
Elhiszem hogy jó, hallottam a tesztjét, tetszett is. Majd még meggondolom, végül is nem sürgető a dolog.
Szia!
Ha jól emlékszem, régebben írtad valamelyik topikban (lehet épp itt), hogy van egy wm61 -es mérő mikid. ha jól tudom, az egy elég jó elektrét kapszula, olyan kérdésem lenne, hogy mekkora jelszintre lehet belőle számítani 100dB SPL körül? 30-40mV ? Csak úgy saccra.. Most akarok csinálni egy kapszulához, (igaz nem panasonichoz) egy elő fokozatot, jFetes áramgenerátorral a kapszulának, hogy linearizáljam, meg nagyobb SPL-t tudjon elviselni jelentősebb torzítás nélkül, jFetes bemenettel (lehet még egy plussz fokozattal, gain potival, persze erősen visszafogva, ez függ attól, hogy mekkora jelet ad le a kapszula..), a végén meg egy kondenzátorral kicsatolt trafóval, de előtte azt hiszem egy tranyós emitter követő kell majd, így nem terheli be a trafó semmi esetre a jfet erősítő fokozatot. A osztályban menne az egész, mentesen minden visszacsatolástól (a source ellenállásoktól eltekintve persze, de ez nem akkora visszacsatolás, mint az opamp- nál a több ezerszeres). Trafókkal már kísérleteztem is, több darab meghallgatása után találtam egy megfelelőt, némiképpen visszafogott a magasa, de az én kapszuláim elég erősen emelnek 10k felett, jóval erősebben, mint a wm, ezért egy kiegyensúlyozottabb magasat remélek tőle Zsolti
Sziasztok, megint én.
Fordult elő már valakivel, hogy erősítőre rákötve, rhythm pickup állásban néha "kimarad" a hangfelszedés? meg se szólal, aztán néha recseg egy kicsit, esetleg minimálisan torzított hangot produkál kicsit (holott jobban kellene, hogy szóljon!), átkapcsolva másik opzícióba, majd vissza, és esetleg már szól rendesen. A másik két állásban nincs ilyen problémám. Pickup csere? Amúgy a gitár (még mindig) Epiphone Goth G400
Sg g400am van, a kapcsoló lesz a ludas, ugyanez van nálam is, csak nálam a híd pickuppal csinálja. Nagyon rapszódikusan, a múltkor jelentkezett a probléma 1X. Aztán azóta 3 hete nem. Szétszedtem, belenéztem, semmi látható. Szerintem hamarosan lecserélem a kapcsolót
Egyre jobban látom a gyenge pontját az epiphone sg-knek, a fán meg a hardvereken kívül kb minden, már ami az elektronikát illeti. Újra is akarom kanócozni az egészet, normális jackkel, mert az is leesik, az 1-2 menet miatt ,ami fog a jack anyájánál..
Érdekes... Eddig nekem nem fordult elő, kb. az elmúlt 2 hétben párszor, de előtte sose.
Ennyi pénzért (60.000 újonnan) szerintem az ember nem kap jobbat, legalábbis ilyesmi problémák előfordulhatnak minden, hasonló árkategóriás gitárnál. Jackes probléma nekem is volt. )) Egyszer húzom ki a kábelt, és vele együtt jön(ne) a jack alapzat, csak ugye a gitár test visszatartja, nem fér ki. De nálam az anya volt a hibás, rátettem egy másikat, és még mindig tartja rendesen.
Hali!
Sajnos nem tudom, hogy mekkora jelet ad le, mérés előtti szoftveres kalibrálásnál ez nem is számít, lényeg hogy elegendő legyen. Az itt található tranzisztoros előfokkal használom, ami megy 9V-os elemről és 48V fantomról is egyaránt.
Köszi, itt írja is, hogy jócskán 1V felett ad 100dB nél az erősítővel, így van már elképzelésem mekkora jöhet ki belőle. Ez is teljesen jó, A osztályú ez is, csak próbálkozok valami mással. lehetőleg a leg minimál dizájnabb megoldással. Ehhez mérten méretezem majd az erősítést!
Köszi!
Üdv!
Újra itt vagyok, most már normális táppal. 3,5W-os 2x24V DC Bemenet rövidre. Q1...C=16V B=0V E=5V Q2...C=16V B=6V E=5V Q3...C=15V B=16V E=16V Q4...C=16V B=15V E=16V Q5...C=15V B=16V E=16V Q6...B=15V Q7...B=16V Q8...C=16,5V B=16,5V E=16,5V Q9...C=16V B=16V E=16V Q10...E=16,5V Q11...E=16V Q12...C=15V B=15V E=15V Kimeneten 0V AC, kb 200mV DC
Sziasztok.
Régóta követem a topic-ot de most már végre bele is írok. ZSozsóó: kúl ez az EQ, én is akarnék már régóta egyet de nem igazán sikerült találni normálist, pedig jó lenne finomítani a hangon. Esetleg tudnál valami ajánlást dobni kapcsolás ügyében. A másik hogy lenne egy kérdésem felétek. Adott egy Laney TF300 kombó ami át lesz alakítva fejé csak előtte van rajta egy kis javítani való. Itt a kapcsolási rajz. A probléma a következő: a clean csatorna EQ-i (mély, közép, magas) a kapcsólási rajzon VR4, VR2, VR3 a legelső műverősítő alatt, nem szabályoz semmit. Tehát hiába tekerteted nem változik a hang, anyi csak ha letekered mindet nagyon halk lesz. Erre kérnék valami tanácsot hogy hol kezdjem. Persze a potikat le ellenőriztem és jók. Elkezdeném magam is csak a többlet alkatrész benne SMD ahhoz meg nics meg a megfelelő felszerelés hogy forraszkasam, ezért akarnék biztosabbra menni. A reagálásokat előre is köszönöm.
Egy kis JFET torzitas es egy kis IMD .Hogy a kezdok figyeljek ha eddig nem vettek eszre .
Az elso minta IMD cimu , ket hangot jatszok kulombozo intervallumban ,hatul hallatszik a harmadik hang tisztan , jobban megfigyelheto a mintafelvetel kozepso megszurt reszeben ahol a magas hangokat vagtam. IMD szolozasban ,mintaban ..hallatszik a harmadik "zorej" mikor atlapoljak egymast a szolohangok . Clean S es H , tiszt hangzas a gitar potmeter 1-esre allitva Single ed Humbucker a masodik minta. Persze a hangszin az amit eppen beallitottam talalomra. A Torzitas C source mintaban halhato hogy menyit hoz az erositesbe/torzitasba a FET 3 source-ba kotott kondenzator ( 1µF -ot tettem mint a tobbinel is van igy leszabalyozza a nagy visszacsatolast ) igy egy potmeterrel alitom a torzitast . A mintaknal nem hasznaltam a beepitett plusz eloerositot tehat az "originalis " kapcsolas +a kondenzator a sourceval . Ez a csovek es a FET -ek lgnegyobb elonye a kis IMD igy nagyon konnyu felvetelt kesziteni es nem sokat kell bajlodni a mikszelesnel a kiszurhetetlen nagy IMD-vel. Helyessen beallitva a "clean"-tol a maximalis torzitasig lehet allitani csak a gitar potmeterebol pont ugy mint a jo csoves erositot.Vagyis megjon az a hatalmas dinamikai atfogas amit egy tranzisztros nem tud.
Hello!
Taníts minket! Arra nem gondoltál még, hogy minden jfetre mondjuk termisztort tegyél, mert a jfet erősen hőmérséklet függő alkatrész és ezzel kikompenzáld az esetleges munkapont változásokat? Esetleg trimmert kivezetni? Vagy még esetleg meg lehetne mérni a TIM-et is (tranziens intermoduláció), bár úgy látom neked az csak IMD (intermodulációs torzítás)a mániád. És mi a helyzet a THD (teljes hiteldíj mutató vagy esetleg totális harmonikus torzítás??) fronton? Azért lehet kéne bele az a termisztor. Nem? Mi lesz így a munkapontokkal? Méghogy a fetnek meg a csőnek kicsi az IMD-je. Hülyeség, ez is csak attól függ, mennyire hajtod, milyen a kapcsolás. Csőből is csinálok neked nagy intermodulációt két pilanat alatt. Továbbra is fenntartom, hogy ennek sok köze a csőhöz nincs, ez jFet hang. Ha meg te azt modnod, hogy ugyanúgy szól, akkor baj van a hallásoddal barátom! Kompromisszummal ugyanúgy, az oké. De nem ugyanúgy. Lenne egy javaslatom. Én most itt teszek egy ígéretet. Felépítek mondjuk egy fender bassman 5f6-ot jFetből, de úgy, hogy végig, a pentódák helyett "trióda" tehát j201 lesz. Megcsinálom a "voltage sag" áramkörömet is, hogy a csöves egyenirányító "kompresszioja" is előjöjjön. Tekerek hozzá egy hozzá való kimenőtrafót. Csinálok egy reaktív terhelést, ami nagyobb impedanciás lesz (nyilván j201 ből akkora teljeítményű erősítőt nem lehet, hogy pár ohmra dolgozzon értelmes amplitudóval) impedanciás terhelés lesz , de frekvencia menetben egy hangszóróé lesz. Ezzel leterhelem a kimenőt. Innen meg egy tl072 egyik felével csinálok egy feszkövetőt, +/- 15V os táppal, semmiféle csatoló kondenzátor, csak a TL. Innen PC és egy hangdoboz szimuláció. A kimeneti jelem elég alacsony lesz, a TL -t nem vezérli ki ,az nem torzítja meg ,csak csatolja a PC-re. Kíváncsi leszek, hoyg fog szólni? Mint a bassmann? Vagy át is modolhatom plexi értékekre ,mindegy, ezt majd mond meg te, csak azért szeretném ezt ,mert egyszerű a felépítése. Én ezt most eldöntöttem, megcsinálom. Egy hónap szerintem és előjövök a hanggal. A csöves hanggal. Emberek, heuréka, ne csináljatok csövest, mert ez ugyanúgy fog szólni!!! Mit szólsz a kísérlethez? Zsolti
Hello!
Igazából a hangszínednek mennie kellene, ha meg mindent lehúzol ,akkor nem egyszerűen halkabbnak kellene lennie, hanem egész egyszerűen némának kellene lennie. Próbáld meg azt, hogy egy torzítót kötsz a clean csatorna elé, hogy dúsabb legyen a felharmónikus tartalmad, aztán így próbád le az eq-t. Ha így sem változik semmi, akkor bizony ott valami árulás van. Először akora mid poti hideg pontjára vetnék pár pillantást. Ha meg működik, akkor sajnos ez ennyit tud, leheta clean hangban annyi változást nem hoz. Akkor esetleg át kell variálni a poti, ellenálás ,kondi értékeket... Eq ban én a mesa mark 4 erősítő 5 sávosát csináltam meg, igaz van benne tekercs, de átszámoltam megfelelő sávszélességű, Q-jú girátorokra. Így a tekercs kilőve Működik szépen RMAA-ban vissza is mértem, jó a bode ,hozza amita gyári is. Persze itt nicns benn az, hogy pl szaturálódik a tekrecs vagy iyesmi. Ja, meg az eredeti kapcsolás tranisztoros, átalakítottam IC-s re. Amit még észrevettem, hogy a 6600Hz es részt lehet elhagyom legközelebb ,az már nagyon durván szabályoz, főleg nagy torzításnál.
Hello!
Van itt pár anomália! Úgy néz ki, mintha a Q1 en nem folyna áram, mert a tápfeszültséged 16V (Q2 kollektor), és a Q1 kollektorán is annyi van. Az ellenálláson(R5) azért esni kellene valamekkora fesznek.Pontosabban Q3 B-E feszültségének. Itt már ki is van billenve az egész, amire már itt tudok gondolni, hogy Q3 B-E átmenete mondjuk zárlatos. Akár...de lehet a differenciál erősítővel (Q1,Q2) is gond. Tovább igazából nem is néztem, mert már az is bajos, hogy Q2 bázisa 6V on van, az sem nagyon normális, meg azt nem értem valahogy, hogy hogy lehet a Q4 emitterén 16V a kimeneten meg 200mV ,mikor az ugyanaz a pont? Ez valahogy sehogy nem áll össze nekem. A táp hogy nézett ki, most attól függetlenül ,hogy olyan kicsi, a nyugalmi áramát azért el kell bírnia ennek a cuccnak. Ami szerintem nem jó, az vagy Q1,2,3 ,valamelyik ezek közül így nagyon távolról nézve. Zsolti
Bővebben: Link
Ilyen a táp...A föld visszavezetés a második egyenirányító híddal nincs.Vagy hogy érted? Amikor kivettem a tranyókat, akkor mind jó volt diódavizsgálóval.De azon ne múljon, kicserélem a kicsikéket. A multim analóg kijelzős, nem mér valami pontosan, de biztos nagyobb különbségnek kéne lennie Q1-Q2 collektora között. A 40es izzók még rajta vannak, terhelés nélkül +/-35V a táp, amikor ráraktam a végfokot, akkor ment le 24-re.
Oki, ezt értem, de a tápfeszültséged nem 24V, hanem 16V. Q2 kollektora a tápon van, tehát ott annyi van!
Az R5 ön meg igenis a Q3 B-E átmenetének kell lennie normál körülmények között, ha nem változott meg a fizika azóta, hogy tanultam Pont egy diódányi átmenet van ott, tehát ha a fene fenét eszik is, ott annyinak kell lennie. Esetleg annyit megtehesz, hogy kibillented a Q3 bázisát és akkor rámérsz az R5 re (mérő 2 zsinórja az ellenállás két felére). Ha ott jelentkezik valami feszültség, az jó hír nekünk, mert akkora Q3 B-E átmenete szinte 100% hogy zárlatos. Persze hangszóró vagy ilyesmi ne legyen rajta. Báár..annyit megtehetsz még minden kibilentés előtt, hogy valamilyen műterhelést ráteszel. Hátha akkor megnyugszik ,láttam már ilyet is. Az én egyszerű műterhelésem úgy néz ki, és ajánlok egy ilyen megépítését, hogy kis pár decis lekváros üveg tetejébe tettem egy tömszelencét, azon bevezettem a madzagot, vettem több 33Ohm körüli ellenállást, több wattosat(azt hiszem 8as vagy 10 es volt) és párhuzamba kötöttem, persze bármekkora lehet, csak kiadja a szükséges terhelő ellenállást. Betettem, lógott vezetéken (a tömszelence megszorította) aztán az egészet feltöltöttem étolajjal. Az ellenállások össz teljesítménye olyan 30-40W körül mozgott, de 100Wot olyan simán bírt, hogy csak na,többel még nem teszteltem. Annyi olaj felmelegítéséhez iszonyat energia kell. Csak mondom, hogy régi készülékekből lehet bontani több wattos remixeket, abból lehet egy ilyen kis egyszeű cuccot csinálni. Leágazásokat is csináltam így van 4/8/16Ohmom Ilyen kis 3,5W os táp mellett az izzót nyugodtan leveheted, az nem fogja agyonverni! Előbb esik le a feszültség szinte nullára, nagy a táp belső ellenállása. Szerintem az elején érdemes kutakodni. Billentsd ki a Q3 bázisát és mérj egyet R5 ön, ez a tanácsom. Az sok mindent elárul. Hangszórót természetesen ne tegyél rá. Bár 3,5Wos táp továbbra sem tudja kinyírni, az igaz..
Szia Zsozsó!
Éppen a Charger-hez tervezem a nyákot. Egy fetes buffer godolom erre sem árt ugye? Hangszínnek szerinted jó lesz bele valami csöves Marshall vagy Fender tone stack-je? A jelszintek itt is kb ugyan azok. A boogey-t egyenlőre félre teszem. Valahogy sehogy nem tud tetszeni
Szia!
Szerintem semminek nem árt egy buffer, a jelszint is kb ugyanott van, igen. Lehet akár IC-s is ,végülis teljesen mindegy. Marshall/Fender TS szuper, a fender kicsit erősebben szabályoz, valamivel intenzívebben, jobban lehet scoop-olni, bár az eltérés annyi, ha jól tudom, hogy a mid poti csúszka+meleg össze van kötve. Tehát ha mindent lehúzol, akkor elnémul, a marshallos csak keményen oszt. Egyébként nagyfeszültségű mosfetből is lehet csinálni, de osztani akkor is kell, ha nem csövesre akarod kötni! Hogy áll a kapcsoló tápos csöves 6p3sz? Zsolti
Hali!
Akkor szerintem egy JCM-800 -nak a ts-je lesz beletervezve, de úgy csinálom, hogy egyszerűen át lehessen forrasztani fenderesre, aztán majd kiderül hogy melyik a jobb. A csöves fejet még csak tervezgetem. Sokmindent nem döntöttem még el vele kapcsolatban. Pl ilyeneket hogy: LDR vagy relé, tápstabilizálás is kéne bele, meg átkapcsolható anódtáp 350/450V, átkapcsolható fűtéstáp az előfok csöveknek. hogy ECC83-mal és 6N2P-vel is lehessen használni, hosszasabb átalakítások nélkül. Aztán még az is dilemma, hogy egyáltalán megépítsem e a SLO-t, vagy csináljak inkább valami csont egyszerű, letisztult cuccost (gain-bass-mid-treble-volume) azt jólvan... Szóval van még jónéhány eldöntendő dolog
Amit javasolnék eddigi csöves pályafutásom tapasztalataiból leszűrve, hogy semmit nem szabad eltúlozni. Úgy vettem észre a tápra érzékeny a dolog, szerintem stabil táp túlzás neki. RC vagy ami jobb LC szűrő. A fűtést sem kell eltúlozni, AC-ról simán mehet, bár a kapcsló táp túl nagy frekin megy, az becsatolhat a katódra, akkor annak egyen kell, méghozzá jól megszűrve, szerintem inkább oda kéne valami kapacitás sokszorozós mosfetes megoldás pl. Arra is figyelj, ha fejet építesz, hogy a fázisosztónak a fűtésére érdemes figyelni, annak a katódja relatíve magasan van DC-ben, oda AC fűtést szoktam alkalmazni, lehet DC-t is szerintem, csak annak a "földjét" el kell tolni felfelé. Ezt érdemes megkérdezni fletától pl, olyat is láttam ,hogy sima DC vel fűtik azt meg a végcsöveket is szóval ezt sem szabad túlságosan túlreagálni. De érdemes mindent átgondolni.
LDR/relé kérdés az szerintem nem a legkényesebb a dologban ,relé is ugyanolyan jó, de látom még rágódsz a dolgon Velem is ez szokott lenni, fél ív papírt telerajzolok, mire megállapodok a végső dizájnnál
Csao. Szép volt. és igaz is !
Karpi, meg kell valjam a hang amit töltöttél tetszi tetszik de valahogy nem az igazi. Ez a gityón letekerem a hangerőt dolog és megmarad a dinamika szinte zéró tozítás mellett, ezt szerintem hangszedő válogatja, meg húr állapota, bár én nagyon buta vagyok az ilyesmihez. A magas vágás amit te, nem is tudom már hogyan hívtál, az szerintem már nagyon sok ! Én közvetlen a pedál kimeneti jackra tettem pár nanot, kapcsolhatóan, szépen teszi a dolgát, ha a vonat végén van akkor is vág gyönyörűen. Mindezen kívül nagyon jól játszol ! (remélrem érthető volt a hsz em ) :vigyor2:
Hi, mégvalami, a CR10 project nálam most pihen, de ha valakinek sürgősebb a dolog hétköznep délután valamikor rászánom magam.
.Mar emlitettem hogy le kell stabilizalni a munkapontokat eleg ha a tapfeszultseg stabil.
Nem tudom mirol beszelsz ,de a gitarhoz nem jo az intermodulacio es semilyen hangszerhez sem jo .Felvetelekhez meg aztan az a legrosszabb . Az meg koztudott dolog hogy cso , FET, MOSFET aranylag kis intermodulaciot termel . Nezz meg utanna a mesterednel . A cso es a FET torzitas paros harmonikusokat termel ezek intermodulacioja harmonikus aranyba van az alaphangokkal. Ezert "kedevelik" a gitarosok a csoves erosito hangjat. Nem tudom hogy ki mit akar a gitarral de nagy IMD-vel nem lehet csak zorogni .Esetleg "powrchord" -ot lehet fogni alap es folotte a cvint es meg elbirja az alap duplazast. Dehat nem lehet a zenet csak powerchord-al jatszani . Mar emlitettem nem csak a hang hanem a gitarozasra valo "viselkeds/reagalas" is erdekel .Ezert tettem a mintakat aki ert hozza az halja mirol van szo. Most teszek egy digitalis torzito mintat (Korg) ,Ebben nincs semmi utoszures ! .Igy szol magatol ,hat ilyesmivel nem lehet jatszani .Nagyobb az IMD mint a hasznos jel. Es ezek csak kis nagyon szimpla peldak. Aki torzitot epit es gitarozashoz szeretne hasznalni az fontolja meg hogy mit is epit . Van egy par cik az interneten is ahol meg van emlitve a problema de komolyabb cikket amiben ezt targyalnak nem talaltam. Esetleg egy egy torzito kapcsolasnal oda volt irva hogy kicsi IMD iy aki tudta mirol van szo az ertette. Van valahol videofelvetelem egy klubzenelesrol ahol ugyanevvel a torzitoval jatszottam es a szep Peter Green "Albatros" cimu szamanal ennel sokkal roszabbul horgo hangokat adott az alahangok melett . Kulonben ez a alabbi minta felezett humbuckerrel van felveve Strat hangszedovel meg szornyubb a dolog. Csinaltam egy felvetelt Strat-al is .Keptelenseg valamit is jatszani ! Tudtommal a gitartorzitokat gitarozashoz kene hasznalni. Nem tudom hogy ide a forumra tettem e mar de epitettem en is mindenfelet ami nagyon jol szol ( egyes dolgokat el is felejtettem itt vannak valahol a polcon ...) csak hat meg ithon is unom bekabelezni a dolgokat , van egy nagy taskam tele analog cuccokkal bekabelezve tapegyseggel stb az is az agy alatt van valahol abba lessz a DrBoogey majd beszerelve ,kivaltva a JackHammer-t ami nem tetszik hogy mkodik foleg kis halk jeleknel. A mintakn amit a multkor tettem a"clean" hangzas csak a gitar hangero csokkentesel lett kihozva tehet a halk jeleknel is jol mukodik a DrBoogey-om es az elofeszites is OK . Azt is irtam azt hiszem ( mivel nem vegleges a kapcsolas meg kiserletezes alatt van), lyukak vannak a dobozon minden trimmerhez .Egetlenegy trimmer nem hozzaferheto a becsukott dobozon az emlitett "kozep" hangszin potmeter fele csatlakozo 4KOhm-os ellenallas helyen levo .Evvel lehet allitani a kozep sav hatasan es hangszinen . Epitgesel mindenfelet nagyon ugyes vagy csak figyelj a lenyegre is ,gitarozashoz/zeneleshez kene a cucc .
Hát ez az, hogy nem érted. Ez egy magyar fórum ,szerintem illendő lenne magyarul beszélni. Az, hogy te romániában élsz és épp tudsz magyarul egy kicsit, csak annyira, hogy nyomod itt az IMD-t meg a többit, de nem érted, hogy neked mit mondanak, az ne haragudj, de nem az én hibám és én nem szeretném elszégyellni magam!
Egy szóval nem mondtam, hogy az IMD kell ,nemtudom ezt is honnan vetted a termisztorral meg csak ironizáltam egy korábbi hozzá szólásodból vettem az ötletet, magamtól ilyesmi eszembe sem jutna, megvallom őszintén. Jfet, mosfet, nem termel semmit. Semmi nem termel semmit. Én még olyat nem láttam, hoyg egy eszköz kimenetén THD meg IMD meg TIM jönne ki. Egyszerűen beadsz neki egy jelet, amire a félvezető reagál, attól függően milyen munkapontban is van. beállítom neked a jFetet úgy, hogy irdatlan legyen az IMD. Elhiszed? Ehhez semmilyen mester nem kell..szerintem. Akkor, hogy is van ez? Mégsem termel sem felharmónikust, sem IMD-t? Vegyünk egy esetet. Csinálok egy egy tranyós A osztályút és szépen meghajtom a munkaegyenese lineáris szakaszában. Fórumokon ezzel riogatnak, a bipoláris ronda páratlan harmónikusokat termel. Mi fog történni? Az ég világon semmi, lemérhetjük, egyszerűen a THD meg az IMD egyaránt 0% lesz. Ki érti ezt.. Fogjunk most egy jFetet ezt meg nem am unkaegyenes közepére lövöm be, hanem mondjuk fél volttal a tápfesz alá. megküldöm iszonyat nagy jellel. Mit látok: a THD az egekbe szökik az IMD vel karöltve. Teljesen összezavarodtam. Hiszen a fetnek nem szabadna IMD-t termelni, de mégis termel, a bipolárisnak meg ellenkezőleg. Én tényleg nem értem. Várjunk csak! Nem lehet az, hogy ha fordítva is megcsinálnám a tesztet, akkor is ez jönne ki? Jé! Ezek szerint sem a jFet, sem a bipoláris tranzisztor, sem a mosfet nem termel semmit. Egyszerűen a kapcsolási környezettől , használattól függ. Ahaaa!!! Cikk: írj egyet! Én szívesen elolvasom és szentül megígérem ,lefordítom magyarra! De komolyan. Még valami, megcsinálom azt a jfetes erősítőt, ha a fene fenét eszik is, erről nem nagyon nyilatkoztál! Teljesen le fogom dokumentálni, szkóp ábrákkal a számításokkal, mit- miért csináltam, mit miért fogtam vissza, hogy arányokban a jelszintek ugyanolyanok legyenek. Hátulról fogok haladni ,az első irományom a PP végfokozat lesz..
Na ha majd minden villamosmérnök ennyire karakán, hozzáértő szókimondó fickó lesz, na akkor kezdünk új rakkendroll világot építeni.
Egyébiránt érdekes módon egy öreg zenész barátom is nagyon le akarja cserélni a multit valami 4 - 5 darabból álló vonatra, nem véletlen, hallgatta béna mintáimat, és a váltás mellett döntött. Persze idő mire (ugye lagzi, kis rockbuli, bluzkocsma) cuccokat összevágja, de hát jól szól a dáj Lehet méricskélni, számolgatni stb. ... de a hang eldönt mindent. Példának okáért egy 7294 es erőlködő, ami annyira tisztán részletesen adta vissza az audiofil lemezeket hogy , egészen egyszerűen , unalmas volt hallgatni. Most a DOZ ami deszkán üzemel 200 wattos trafóval, és nincs agyonvágva, minden hájtek baxottdrága alkatrésszel, egy bennic 3,3 mikrós kondi van a kicsatoló mellé rakva, és odarakom bármi mellé. Szóval, ez fülre menő dolog barátaim !!
Üdv urak ameddig nincs kész a cr10 es kapcsolása gyorsan "összetákolnék egy hibrid erősítőt viszont szeretnék hozzá hangszín szabályzást egyenlőre ami kész van belőle az egy Fred Nachbaur féle Real McTube mk2 es felspékelve 2 500k potival az anódok felé amivel lehet játszani a hangjával már szépen. a következő alany egy Marshall féle hangszín- szabályzó, majd végfoknak egy egyszerű TDA2030 as vég GGG féle kapcsolásba. A kérdésem ezzel kapcsolatban hova kellene beszúrni a Hsz-szabályzót illetve mit kellene módosítani a kapcsolásban? Amit fontos lenne még hogy jelenleg a csöves előfok úgy van megépítve ahogy a mellékletben van persze annyi változtatással hogy 230V trafók vannak benne illetve az van visszafordítva anódfesz gyanánt, ezért a végfok külön tápot kap, külön trafóról ennél a földhurkot el szeretném kerülni. A szimmetrikus táp megoldása itt virtuális földponttal lenne megoldva, anyagi okok miatt.
Végfok:Bővebben: Link Előfok: Bővebben: Link Válaszokat előre is köszönöm!
Ehez hasonlót én is csináltam ECC 83-ból, de hát nem volt egy nagy szám. Hangszínszabályzó jó ha van benne, pl: Marshall JCM-800 -nak a tone stack-je. A kimenetére kell osztó és egy ícés buffer, ha félvezetős végfokra akarod kötni. Szerintem inkább koppints le egy egyszerűbb Marshall-t (JCM-800), az legalább megszólal valahogy. A hibrid kombómban is olyan van.
Ha nem tettem volna fel minta felvetelt akkor meg ertenem hogy nem hiszed de lehet hallani tisztan az IMD-t es a kulombseget a FET es a Tranzisztoros -digitalis kozott .
Meg lehet halgatni .A FET eseteben jol mag kelett szurjem az eredo jelet hogy jol halhato legyen. A Korg eseteben hahato hogy elviselhetetlenul nagy az IMD ,mar nem csak hatterzaj. Ha szerinted ez nem szamit egy gitarosnak akkor ez furcsa . Arrol volt szo hogy a cso es a FET /MOSFET kevesebb IMD-t "termel" mit a bipolaris tranzisztor ("IMD-t termel"ez egy szak-zsargon szo csodalkozom hogy nem ismered ) .Minden nemlinearis eszkoz IMD torzitast okozhat.Termeszetes adott korulmenyek kozott vagyis ha a nonlinearis szakaszba visszuk valamint mas nonlinearissan valtozo parameter miatt. Itt lathato ket abra a MOS -Bipolaris IMD viselkedeserol . A hires gitarosok nagyon jominosegu "piszkalt" cuccokkon jatszanak ezert a hangzas a dinamika es a reszletesseg is kituno . Az erdeklodok meghalgathatjak a hangmintakat es megnezhetik a kepeket az IMD-rol es magalkotjak a velemenyuket .
Hát nem tudom, 8 évnyi tanulmány során soha nem jött elő, hogy egy tranzisztor "termelne" valamit. Szakzsargon, te milyen szakmához tartozol,amiben szakzsargonok vannak?
Továbbra sem értem, honnan veszed, hogy szerintem nem számít! Továbbra is azt mondom, hogy nem feltétlen az eszköz "termeli", hanem a felhasználás módjától és körülményektől is függ. Továbbra is azt kell gondolnom, hogy nem érted, amit írok, mert még mindig ugyanazt hajtod és nem válaszolsz semmi kérdésemre, sebaj, megértem... |
Bejelentkezés
Hirdetés |