Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Golf IV elektronika
 
Témaindító: Tomszy, idő: Jún 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 48
(#) Chipmunk1960 válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 1, 2022 /
 
Hello, Elektromos benne a throttle, lehet annak a motorja szorul meg. Vagy valami, gondolom vannak benne fogaskerekek. Ezt még nem szedtem szét, egy Mitsu szivatója volt hasonló elvű, ott is a kis motor körül volt valami, már nem emlékszem. .
(#) kala1982a válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 3, 2022 /
 
Néztem videókat a tisztításáról, és nagyon mutatták, azt hogy kottyan, ha el van kopva, és az már cserés, az enyémnél egy részen helyesre van kopva néhány fog, meg a motortól elég égett szagot lehet érezni.Most perpillanat oké minden,de rendelem is az újat. Lenne még pár kérdésem, sok helyen "fojtószelep ház"-nak írják, de ugye ebben benne van minden motor, fogaskerék, pillangószelep? Olvastam azt is, hogy csere esetén össze kell ismertetni a motorvezérlővel, elég ha akksi levesz, kicserél folytószelep, akksi vissza, vagy ennyire nem autódetect? Kék kínai klón kábellel megoldható az adaptáció?
(#) VIM válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 3, 2022 /
 
Szia! Ha minden igaz akkor ezen a számon kell keresni az AXP motorkódhoz a TB-t (throttle body): 036 133 062 L
Az egységet be kell szkennelni a motorvezérlőhöz egy VAG programmal. Az általad említett klón az nem tudja ezt, csak hibakódot lehet vele kiolvasni és törölni. Az akkusarus levételű procedúra az nem biztos, hogy bejön azaz nem valószínű, hogy a vezérlő hibátlanul olvassa be a TB értékeit és nem lesz jó az adaptáció. Ha teheted ne vegyél olcsót, mert nem kifizetődő. A Skodás topikban a képek között rátalálsz egy szétszedett TB-re és az arról szóló diskurzusra de nekem nem jön be a részleges javítás ennél az alkatrésznél. Ha motor baja kezd lenni akkor szinte biztosan ki kell cserélni, mert a szénkeféje megadja magát és emiatt lesz lomha a mozgása a fésűs potméternek és hozza az általad említett hibakódokat. Nekem zárlatos lett a motor a szénkeféknél. Ha neked is ezzel volna problémád, hogy nincs alapjárat, akkor a gázbowdent a TB csatlakoztatásnál tedd a szükségüzemi rovátkába és haza tudsz vele menni vagy a szervizbe. Ne lepődj meg ha kissé magas lesz a fordulat de nem fog leállni a motor ha beindult és leveszed a gázról a lábad.
(#) kala1982a válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2022 /
 
Ideiglenes megoldás az volt, hogy tegnap előtt kiszedtem a fojtószelepet, a motor mellett vannak kis rések és ott telefújtam féktisztítóval, majd fejjel lefelé állítva rengeteg fekete trutyi jött ki belőle. Most tökéletes, nem rángat. szépen reagál a gázadásra is. Használtat nem is akartam bele venni, de a bárditól sem 212 ezerért. Az autodoc-os német oldalról rendeltem Ridex-et 38 ezerért. Remélem jó lesz.
Bővebben: Link
Elektromos gáznál is kell lenni bowdennek?
(#) kala1982a hozzászólása Márc 10, 2022 /
 
Megérkezett az új TB, a helyzet az, hogy teszteltem beszerelés nélkül /csak elektromosan csatlakoztattam/ VCDS Lite Engine, Basic settings, 060-as csatorna, adaptáció Run, mozgatja sípoltatja, majd O.K. Viszont a mellékelt képeken látható, hogy az új TB-nál vak lyuk van ahová a fékrásegítővel kellene összekötni. Ilyenkor mit a teendő, ez mégsem ehhez a motorkódhoz való? AXP írva volt, vagy ezt a csövet figyelmen kívül lehet hagyni?
(#) kala1982a válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 10, 2022 /
 
Most jobban utánanézve, vákumcső csatlakozósat kellett volna rendelnem. Viszont azt írják, hogy szerkezetileg azonos, ha nincs szükség a csatlakozásra akkor le lehet gumisapkával zárni. Fordítva igaz lehet? Ha szükség lenne a csatlakozásra tehetek bele egy rézcsövet?
(#) cupika97 válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 10, 2022 / 1
 
Ha van lehetőség, cseréltesd be.
(#) Chipmunk1960 válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 11, 2022 / 1
 
Elméletileg, igen, gyakorlatilag viszont NEM, mivel fék alkatrészről van szó! Ne adj Isten, történik egy baleset, téged vesznek elő! Anno én is szereltem az 1200 Lada kombiba fékszervót, de minden gyári, egy 1500-as Lada-bol volt átrakva.
(#) VIM válasza kala1982a hozzászólására (») Márc 11, 2022 /
 
Annyit tudsz tenni, hogy (ha bevállalod) a használtból kiveszed a csőcsonkot és átteszed az újba. Zsugorkötéssel vannak rögzítve a házban. Ha ráfogsz a csőcsonkra patent fogóval és megpróbálod fordítani jobbra-balra és mozdul is, akkor talán ki fogod tudni húzni a házból és átrakni az újba. Ha nem sikerülne akkor viszont csináltatnod kell egy ilyen csőcsatlakozást hiszen szükséges a fékszervóhoz ez a vákuum csatlakozás a visszacsapó szeleppel együtt nem lehet mellőzni. Ha olyat adtak volna amelyik házon van csatlakozás az drágább is lett volna. Érdemesebb lett volna hazai forgalmazótól venned akivel lehetett volna konzultálni ez ügyben, hogy milyen is legyen az a TB.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2022
(#) olroland hozzászólása Márc 12, 2022 /
 
Sziasztok!

Találkozott már valaki a következő hibával vagy esetleg van valami tippje mit nézzek (még) meg?

Alany: 1.9 TDI, 110 LE, AHF.
Évjárat: 2000

Gyújtás ráadása után az összes visszajelző egy másodpercre felvillan, majd gyorsan el is tűnik.
A kulcs tovább fordítása után az önindító teker-teker-teker majd egyszer csak az önindítózási folyamat megszakad, ismét kigyulladnak a visszajelző lámpák, a gyújtás le-visszatetele után az autó elindul.

(Hideg-meleg uzemallapotnal is jelentkezett a hiba. Kettő alkalommal tapasztaltam olyat, hogy menetközben megállt a kocsi. Az előbb írt indítása folyamattal elindult, most viszont már egy hónapja sajnos nem sikerül elindítani).

Amit eddig cseréltem: főtengely jeladó, gyújtáskapcsoló, adagoló, pozitív-, testkabel.

Ha van ötletetek, tippetek, hogy mit nézzek meg/cseréljék ki kerlek írjátok meg.

Köszi!!
(#) kala1982a válasza VIM hozzászólására (») Márc 16, 2022 /
 
Köszönöm a segítséget, a visszaküldés megoldható, visszaküldöm és rendelek megfelelőt. Az ilyesmiket nem szeretek én sem barkácsolni.
(#) dave500 hozzászólása Jún 13, 2022 /
 
Sziasztok! Golf 4-esemben szeretném a hűtő ventillátort kapcsolhatóra csinálni (hogy működjön magától, a hőgombáról) de be tudjam kapcsolni manuálisan is.
Keresgéltem sokat a neten, mindenhol azt találtam, hoyg van egy ventillátor/klíma vezérlő egység, a motortérben.. nos mivel nekem nem klíms verzió, én így nem találam meg ezt a vezérlőt, a ventillátorrol, és a hűtő közepén lévő gombáról a vezetékek bemennek a kötegbe (hogy ez az utastérbe megy, vagy az ecuba- nem tudom) de nekem ilyen vezérlő nincs.. egyébként egy 2001-es AXP -ről van szó, hogyan tudnám a legegyszerűbben megoldani? (azon kívűl, hogy a gombáról behúzok két vezetéket)
Előre is köszönöm!
(#) Fats Domino hozzászólása Jún 15, 2022 /
 
Üdv mindenkinek! Golf 4 , 1,6 benzines 16 szelepes autóm, AZD motorkód, indítás után a fordulatszám 600-1200 között ingadozik és ezt folyamatosan teszi,míg el nem indulok.. Gáz adásra reagál de indulásnál kicsit le akar állni,majd a következő megállásnál le is áll. Fojtószelepet megtisztítottam,új a levegőszűrő, gyújtógyertyákban kb. 15.000 km van. Mi lehet a hiba?
(#) dave500 válasza Fats Domino hozzászólására (») Jún 15, 2022 /
 
Szia!
EGR-t is illene kitakarítani, illetve mindkettőt (egr, és folytószelepet is) adaptálni kell VCDS-el, miután ki lett takarítva. Ezen felül még lehet vezérműtengely jeladó is , nincs hibakód?
(#) VIM válasza dave500 hozzászólására (») Jún 15, 2022 /
 
Szia! A hűtő ventilátormotor reléje az talán az akku alatti részen volna (ha jól emlékszem) ahová a hőfokkapcsoló vezetékei csatlakoznának. Ha három szálas akkor a 2. lábon piros vezetéken kapja az akku pluszt amit kapcsolni fog. Az 1. lábon piros-fehér a 4a/2-re megy a relében, a 3. lábon piros-sárga 14/7-re ( ha vannak ilyen jelölések a relé oldalán a rajzon, mert hogy lenni kellene).
(#) Fats Domino válasza dave500 hozzászólására (») Jún 16, 2022 /
 
Szia! Volt valami ,hogy túlzott EGR áramlás(?) nem biztos, hogy pont ez volt a meghatározás, töröltem már.
(#) VIM válasza Fats Domino hozzászólására (») Jún 17, 2022 /
 
Szia! Lentebb említettél valami egr túlzott áramlást ami adódhat abból is, hogy az nem tud visszazárni megfelelően tömören ezért a szívó oldalba (fojtószelepállás alatti részbe csatlakozó csöve felé) füstgázok tudnak áramolni akkor is amikor nem kellene. Ezt ugyanis a motorvezérlő az üzemállapothoz igazítaná és az biztosan nem esik a hidegindítási fázisba. Így néz ki a motorkódhoz tartozó darab. A kis csonkon lévő szűrő az az atmoszférikus oldalához tartozik a szelep membrán szekunder oldalán. Talán csak erősen szennyezett a szelep membrán rúdja és nem tud mozogni elég lazán amit a belső potméter nem tud lekövetni megfelelően. Az egr "D" csatlakozójában a lábkiosztst tekintve:
1- test 11-14V gyújtáson
1-5 8Ω
2-4 4,5V gyújtáson
2-4 796Ω
2-6 2110Ω
Ennyit tudtam kinézni az adatok közül. A tisztogatást azt meg lehetne próbálni féktisztító sprével ami ha át tud folyni a leömlő csonk felőli oldalról befújva, máris nem zár jól.
(#) dave500 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2022 /
 
Én ebbe nem találam relét, a hőgomba(a hűtő közepén) direktben kapcsolja vagy legalábbis úgy néz ki..
(#) dave500 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2022 / 1
 
Annyit még hozzá fűznék, hogy a féktisztító nem fog csinálni semmit sajnos! Ide nitró higító kell (vagy észter), miután le lett szedve (nem egyszerű, lazítani kell az EGR cső másik felét is, ami a foltyószelepbe megy, illetve azt a csavrt is ami a termosztátnál rögzíti a csövet, különben nem tudod majd levenni magát az EGR-t. Miután sikeült levenni, érdemes satuba befogni (finoman) és higítót önteni a nyílásba, utána pedig egy fogkefét bele lehet dugni, és azt forgatva benne szépen kitakarítható(mindkét oldalról meg kell csinálni) utána VCDS 074-es(azt hiszem) kell csinálni egy EGR adaptálást, utána már jónak kell lennie!
(#) VIM válasza dave500 hozzászólására (») Jún 17, 2022 /
 
Akkor a relé táblán kell lennie 181 vagy 411 számmal, mert ahol nézem ott ezen a 1J0 959 485 számon adja meg a hűtőventilátor utánforgatáshoz klíma nélkül.
(#) Fats Domino válasza VIM hozzászólására (») Jún 20, 2022 /
 
Köszi a válaszodat!
Ez a kis "szűrőfej" az amihez egy műanyag cső csatlakozik az EGR -ről és ez el volt törve. Lehet hogy itt szívott be valami koszt?

003.jpg
    
(#) LaciCRM hozzászólása Júl 6, 2022 /
 
Üdv!

Adott egy golf 4 amibe egy utólagos rádió beszerelés ( elég gány módon) után random kiveri az elektromos ablak biztosítékát.

Lehet nincs is köze a rádióhoz, de nekem gyanús. Ajtó átvezetőket nagyjából megnéztem , nem tűnik zárlatosnak.

Volt egy szál elvágott vezeték ami a rádióból jött ki, és szigeteletlenül hagyták ( tudom, tudom, ezért írtam hogy gány az egész) és volt benne 12v, de nagyon "gyenge" . Azt próbáltam teshez érinteni de nem verte ki a biztit. Ezeket leszigeteltem, átforrasztottam mindent mivel az iso csatlakozót levágták, és lengőbe lett feltéve. Viszont két vastag egyforma piros ( talán piros fehér) vezetéket látok, amivel a rádiónak adták meg az alap pozitívot, és ezt a kettőt összesodorták. Külön külön is megvan benne a + 12v. Ebből az egyik a leírás szerint az eletromos antennáé talán? Ez nem lehet gond ?

A rádiótól teljesen függetlenül is várok ötleteket , gyakori problémás helyeket.
Elnézést ha a megfogalmazás nem szakmai, de én csak hobbiként csinálok ilyet néha.
(#) dave500 válasza VIM hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Nincs ilyen egyszerűen az autóban, szétbontottam a köteget kint, a ventillátornál, jön egy + meg egy - , és ez megy rá közvetlenül a hőgombára, és onnan közvetlenül a ventillátorra, csak biztosítéka van, de se relé, semmi vezérlő.. szóval így egyszerűen megoldottam, bekötöttem egy relét a hőgombával párhuzamosan, vittem be egy kis kapcsolót az utastérbe, így ha bekapcsolom, és gyújtáson van, akkor tudom kapcsolni a ventillátort. ha meg kikapcsolt állapotban hagyom, kapcsolja majd a gomba, szóval ez így nekem megfelel.
(#) user1914 válasza dave500 hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Szevasz!
Én amikor ilyet kellett csinálni, akkor úgy kötöttem be, hogy a hőgomba érintkezőt kímélve egyből a relét vezéreltettem vele és nem a motor áramot hagytam a gombám, hogy szétégjen az érintkezője és utána soha nem zár. A gomba is tudta húzni a relét, valamint a bekapcsolt kapcsoló is.
Üdv. M.
(#) peti79 hozzászólása Júl 16, 2022 /
 
Sziasztok! Nem Golf, hanem 6n2 2001-es 1,4 16V Polo. Nem találom sehol a klíma relét. Segítséget kérnék, hogy hol keressem?
(#) hamby555 hozzászólása Aug 18, 2022 /
 
Üdv Mindenkinek!

Hoztak egy Golf IV komfort modult, azzal a ahibával, hogy a beltérvilágítás néha nem működik.
Találtam benne temérdek forrasztási hibát. Átforrasztottam, de most egyáltalán nem működik a beltér világítása. Tud esetleg valaki rajzot?
Előre is köszönöm.

Üdvözlettel!
(#) Fats Domino hozzászólása Okt 7, 2022 /
 
Jó reggelt! Golf 4 kombi autóm alapjárata bolondozik.Teljesen rapszodikusan fel-le ugrál, néha többször egymás után teljesen leáll,majd egyszer csak normál módon üzemel.Hibakódok között nincs fojtószelep hiba, egyébként azt is kitisztítottam, az EGR szelepet szintén.Egy alklommal hibakódként túlzott EGR szelep áramlást írt a műszer.Valakinek van ötlete,tudna segíteni mi lehet a hiba,hol keressem? Golf 4 kombi ,benzines, 1,6 16 szelepes autó AZD motorkód
(#) kala1982a válasza Fats Domino hozzászólására (») Okt 12, 2022 /
 
Szia, üzemanyag szivattyú működik hosszabb állás után vezető oldali ajtónyitásra? Üzemanyag szűrő csere?
(#) Fats Domino válasza kala1982a hozzászólására (») Dec 7, 2022 /
 
Szia!
Ugyan ezen autóba szereltem fedélzeti kamerát,de a szivargyújtó folyamatosan működik,lemerítheti könnyedén az akkut. Hogyan oldható meg,hogy csak a gyújtás ráadásra kapcsoljon be a kamera?
(#) Tomi111 válasza Fats Domino hozzászólására (») Dec 8, 2022 /
 
Szia! Haver ugyanezzel kínlódik. Ez a motorkód is. Hidegindításkor egyből indul, majd ingadozó alapjárat és leáll. Van, hogy újra eljátssza, majd második-harmadik indítás után jó. Meleg motornál hibamentesen indul. Uzemanyagszivattyúja új. Ő is kíváncsi lenne a megoldásra!
Következő: »»   47 / 48
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem