Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok olyan ionizátort keresek amit bárhol üzemeltethetek 5-12V-ról(elemről).
Aki tud segítsen már. Előre is köszi!
Itt van egy kapcsolás, ha a hálózati részt kihagyod akkor 12V-ról mennie kell. ( ha ilyesmire gondoltál )
A METRÓ-ban akciósan 7 200.-ért kapsz most olyan nagyteljesítményű szobait, ami dugasztápról és szivargyújtóról is üzemel. NEOTEC márka. A neten Web-áruházban talász hűtőszekrény ionizátort, ami 4 db. elemről üzemel, 2 800.- Ft. Ennyiből alig jön ki alkatrészáron és be van szabályozva, biztonságos készülékházban elhelyezve.
Valami kisseb esetleg, nem probléma ha tekercselni kell egy trafót,de mondjuk valami kis meretű kellene(pl.:neon gyujtótrafóbol).
ezt az ionizátort mire lehet használni?
...hűtőszekrény ionizátor???? ilyet sem hallottam még... légyszi valaki világosítson fel, hogy mi ez.
Vannak tippjeim, de én se tudom, hogy végülis mire jó... :no: Érdekelne engem is...
nem lehet, hogy a port vonza magához? így kevesebb lesz a lakásban a por....mint a tv-k
érdekes, hogy mennyi jótékony hatása van..., de mi van ha véletlenül fordítva teszem be a diódát és pozitív ionizáló lessz, akkor meg rengeteg betegséget okozhat
Na ennél a mondatnál buktam ki végleg:
Idézet: „Egy atom anionná válik elektron vesztéskor, míg pozitív ionná válik elektron felvételkor.” Szívesen elbeszélgetnék a termék kitalálójával...
Ha ezt az ionizátort akarom megcsinálni, akkor nem volna hatékonyabb, ha több tűt tennék a ventillátor elé?
Illetve valaki el tudná arulni nekem, hogy az autó gyújtó trafónak, hogy vannak a kivezetései? 3 kimenete van és a test. Ezt hogy illik bele a kapcsolásba?
Egy autó gyújtótrafónak alapból nincs szüksége testkivezetésre. Van neki gyújtás (15-ös pont), ami a primer tekercs egyik vége; van megszakítási pont (1), a primer másik vége, közösítve a szekunder egyik végével; és van nagyfeszültségű kimenete, a szekunder másik vége, ami majd a gyertyán keresztül záródik a test felé.
őőő ebbe belegabalyodtam.
Ki tudnád egészíteni ezt a rajzot? Az én motorom gyújtója így néz ki, bejelöltem a kivezetéseket, csak nem tudom melyik mi a szekunter és a primer kivezetések.
Ez az egész dolog több mint 30 éve meg lett szellőztetve már. Most egy kis marketinget dobtak hozzá és kb 5-6- szoros áron el lehet adni mivel az egészség érzékeny terület. Egy régi rádiótechnikában olvastam róla, ott a
hálózati feszültségből állították elő diódás sokszorozóval. Élettani szempontból mindenképpen 7.5 kV alatt kell maradni, mert fölötte O3 molekula keletkezik, ami állítólag nem vitamin... Az emlegetett hatás valóban igaz lehet sok helyen hallottam már róla. Ezzel az előbb említett megoldással bármilyen feszültségből elő lehet állítani. A másik paraméter még az áram ez 10 mikroamper nagyságrendűre emlékszem. Az autó gyújtótrafó elég izmos erre a célra a maga 15-20 ezer voltjával, meg az áramot is korlátozni kell. A korona effektushoz korrózióálló anyagból tű: injekciós, vagy kihegyezett saválló heg.elektr. Néhány gyújtótrafóból összerakott komolyabb "ionizátor" az autó szivó egysége elé téve drasztikus üzemanyag megtakarítást eredményez...
Az Amway már vagy 15 éve árusítja az ionizátort.
Én még tőlük vettem úgy 10 éve. Alapból szivargyújtós volt, de volt hozzá hálózati adapter is. Valóban érezhető hatása volt mind a lakásban, mind autóban. Pl segít ébren maradni, nem érzed magad fáradtnak... A Húgom asztmás volt, és ettől jött helyre. A pici szerkenytyű a mai napig is működik. 3 tű van benne, amelyek nagyon halkan zizegve lilás fénnyel dolgoznak, és hihetetlenül friss illatú levegőt árasztanak. Szóval ajánlom mindenkinek, és semmi pénz sem drága érte szerintem.
A gyújtótrafóknak a szekunder egyik kivezetése a test felé... A középső lyukból jön ki a nagyfesz (szekunder) a test a másik kivezetés (a háza).
A 15-ösre kötjük a +12V-t és a test fele szaggat (zár nyít) a megszakító vagy az elektronika...
Többször volt már ilyen kérdés, összedobtam egy "rajzot", hátha más is keresné. Alap, megszakítós rendszerbe való bekötést mutat, elektronikusnál a megszakítót jeladó és kapcsolóelemek váltják föl. Illetve, motorokon olyan megoldást is alkalmaznak, hogy több szekunder kivezetés van, és a gyertyákon keresztül nem a testre, hanem a szekunder másik ágára záródnak a körök, lényegében két gyertya van sorba kötve a szekunder ággal.
A fő, hogy maga a trafó egyik esetnél sem igényel állandó testet; ha a háza fém, és az testelt, csak zavarszűrési célzattal teszik, nem része az áramkörnek. ITT ez a Wilard-féle feszültség többszörözős, ez egyszerűbben tűnik, és trafó se kell hozzá. Csak lehet jó magas feszültségű diódákat és kondikat olcsón szerezni??
Kaszkádba vannak kötve, a kimeneti feszültség csak a kimenet és a föld között mérhető, az előtte lévő elemeken megoszlik. Végig kell zavarni valami szimulátorban, és megnézni, mekkorák a max. értékek az egyes tagokra (én a tápfeszültség kétszeresére emlékszem, de inkább nem mondom biztosra).
Ezt nem Wilardnak hívják?
Próbáltam ráguglizni, de nem találtam használhatót.
ahaaa köszi!
Ezekszerint ez működne?? És lenne egy egyszerű ionizátor. Ha viszont ennyi elég akkor minek ebbeegy egy csomó más alkatrész? Még valami IC-is van benne.
Mert régi, távol-keleti, többféle hálózatról is képes (elvileg) működni, meg mittudomén
Akkor ezt ha megépítem egy az egybe akkor működne a mi hálóztunkról is? A végén a 3db 30Mohmos ellenálás van ugye?
Működnie kellene. Épp csak kell bele 20 tag, és akkor valahol 7 kV alatt lesz a csúcsfeszültség (a 7.5 kV-os ózonképző vagy milyen határ alatt).
Az ellenállás nem tudom, hogy kritikus-e, én így elsőre biztos egy 100 MOhm-osat tennék oda, mert az pont van is.
20tag???Miért itt nem minden tag az előzőt 2szerezi? Abba a távolkeleti vacakban is csak 12diódát látok.
Egyébként itt mekkora kondenzátorokra és milyen diódára van szükség(mindegy csak a feszültséget bírja)?
230V-ot ha ha elkezdek duplázgatni akkor 5 után 7360V jön ki. az pont jó nem?
Hali !
Minden fokozat a bemenő feszültséget emeli 1x. Vagyis: gyök2*bemenő váltófesz* fokozat= kimenőfesz.
aha, szoval valoban 20 kellene?
Akkor mar egyszerubb a trafos megoldas. De ebben az esetben mikor is keletkezik az ozon, 7,5kV? Mert egy ilyen regi autotrafo eloallit kb 8-8,5kV-o, ez nem gond?
Úgy általában, régebbi trafóknál, 100-as menetszám-áttétellel, illetve 300 V-os primer feszültséggel lehet számolni (az újakon mindkét érték nagyobb lehet). Ez azt jelenti, hogy mivel gyakorlatilag szakadt a szekunder kör, a szekunder feszültség eléri a lehetséges maximumát, azaz a 30 kV-ot is, ha elég határozott a primer körben a megszakítás. Vagyis ez sok lesz, mert a primert ugye elég határozottan szakítjuk.
A primer áram korlátozásával kellene "belőni" a kört, azt hiszem. Fogni egy trafót, ami eredetileg előtétellenállás nélkül működött (pl. régi Skoda, Trabi stb.), majd tenni elé előtétet újabb trafókról (pl. újabb Skoda, idézőjelben az újabb, 120-asoktól már volt előtét). Vagy keresni kell pár Ohm-os, combosabb ellenállásokat. Ha jól rémlik, a száraz, légköri nyomású levegő átütési szilárdsága 1000 V / mm körül van, vagyis addig kellene játszani az előtétekkel, amíg egy 6 mm-es hézagot éppen át tud ütni a szekunder kör. Ezzel biztosan a 7.5 kV alatt maradunk nyitott körnél (azaz üzem közben) is. Hézagot (közismert nevén szikraközt) két szembefordított szögből is lehet csinálni, megfelelően szigetelő talpakra téve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |