Fórum témák
» Több friss téma |
Főleg portalanításra, kerékfújásra. A kimeneten emiatt van egy vízleválasztó, meglepő hogy ebben a párás, ködös időben mennyi vizet fel tudnak venni a kompresszorok. Levegős szerszámokat nem nagyon használok, (a kis levegő szállítása miatt ezzel nem is nagyon tudnék) szinte mindent megoldottam akkumulátorossal (pl. kerékkulcs ), de esetleg egy kisebb levegő igényű tűzőgépet lehet veszek hozzá.
Elkészültem vele. Az R600a közeggel működő kompresszor lényegesen több levegőt szállít. a 24L-es tartály 0-ról 7,5BAR-ra 6 perc alatt megtelik.
Meg vagyok elégedve vele. Köszönöm a segítségeket!
Nagyon profi munka. Szívóoldalon mi az a hengeres fém tartály? Levegőszűrő? Min van olyan?
Az egy levegő szűrő igen. Én kaptam a tartály mellé. 1/4 "-es menet van rajta, és egy papír szűrő van a fémházban. A neten nézelődve, van többféle kialakításban is ilyen.
Tisztelt FórumTársak!
Szeretném megkérdezni, hogy a képen látható hűtőgép komresszorát hogy kössem be? Olvastam itt, hogy valamelyik 2 kivezetésre a 230 majd egy pillanatra rövidre zárni két csatlakozót. Így szeretném megoldani és is. (egy nyomógomb picit benyom, és működik.) Vákuumozásra szeretném használni. (Fa alkatrészek híg lakkal való beitatására.) Segítségeteket előre is köszönöm. Jó egészséget, és jó fórumozást kívánva: csibai A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2021
Ha megvan az eredeti reléje, akkor azzal.
Ha nincsen meg, akkor nyomógombbal, alapos oktatás után, hogy szétrúgom a vonatkozó részeidet, ha leégeted. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2021
Ha tippelni kellene, akkor legyen mondjuk a:
- 17 Ohm és a 21 Ohm találkozása a nulla, - 17 Ohm és a 38 Ohm találkozása meg a fázis, - Maradék kettő közé nyomógomb. De nem értek hozzá.
De értesz hozzá..
Igencsak el kellett gondolkoznom, mert nincs maradék 2, csak 1. Mert: 17-21 ez a nulla 17-38 fázis.. De csak 1 meg nem nevezett marad... A bekötés másképp elnevezve: Felső: 0 Jobb alsó: Fázis Bal alsó összekötve (nyomógombozva) a jobb alsóval, MIELŐTT a másik kettő megkapja a fázis nullát. Max 2 másodperc és elenged. Üdv: StMiklos
Szia! A gyári bekötés is fenn van a neten. Ha valamit nem találsz akkor próbálj konkrétumot beírni a keresőbe (mondjuk a típusszámot) és a képek között nézelődve biztosan találni fogsz róla használható információt. Próbálj meg PTC-s indítót beszerezni hozzá, nehogy úgy járj mint én amikor elment egy pillanatra az áram a kompri pedig éppen töltötte volna a háti permetezőmet. Természetesen nyomógombos indításúra volt megcsinálva és nem voltam a közelben, hogy lekapcsolhattam volna, leégett. Nagyon sajnáltam mert szerelhetőre volt kialakítva az egész kompresszor. EZ volt és ilyen lett (Danfoss). Ha mindig felügyeled a működését akkor nem szükséges a relés vagy PTC-s indítás, megfelel a nyomógombos is.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2021
Kedves Fórumtársak!
Köszönöm a segítségeiteket, ma ki is próbálom. Egyébként valami ilyesmit szeretnék buherni belőle: vákuum
Van olyan jó, mint egy oblong.
Ma tanultam eme csodás kifejezést, orvosságra használják, abban az értelemben is, hogy kicsi tabletta, valami hasonló, mint egy szem főtt rizs. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2021
Üdv,kiszerelték a relét a hűtőből,de màr nem tudjàk melyik kàbel hova mehet.Van hozzà egy kondi is amit rà kell kötni gyàrilag.Valaki tudna ebben segíteni?
Ez lenne a relé,230 az tiszta,de a többi..
Szia! Talán ez a rajz segít a bekötésben. A klixont sorba kell kötni a "betáppal" az indítást pedig a PTC végzi (az a pogácsa alakú korong ami a márkajelzésű "asperosa" felirat alatti részben van). A klixon az fontos, hogy be legyen kötve, mert ez védi meg a motort a túláram okozta (esetleges be nem indulás esetén) leégéstől.
Két helyen tilos ugyanazt a kérdést feltenni... https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2431672.html#2431672
Sziasztok! Ebben van visszacsapó szelep?
Régebben volt róla szó: a nyomáskapcsolót bojler hőfokszabályozóval megoldani. Ezzel a megoldással milyen nyomástartomány beállítás várható, illetve kb. mekkora hiszterézisre lehet számítani?
Szia!
Idézet: Ez érdekes megoldás lehet. Nem a biztonsági szelepre goldoltál? „nyomáskapcsolót bojler hőfokszabályozóval megoldani.”
Nem emlékszem ki írta itt régebben, eddig nekem se jutott eszembe ez a fajta felhasználás.
Hűtő hőfok szabályozóról is volt szó, ott invertálva a jelet. Működés közben a hőfokváltozás nyomást idéz elő, ami egy membránon keresztül nyomja meg a távolabb lévő kapcsolót. Azt nem tudom milyen nyomásértékek közt történik mindez, ezért kérdezem. Amúgy van hidrofor nyomáskapcsolóm, amit már használtam az előző kompresszornál, csak most egy mini gépet építenék, azért érdekel a dolog. Ha nem járható mégsem, akkor elektronikus nyomástávadóval oldom meg.
Sajnos az értékekre nem emlékszem, de 6 bar-ra belehetett állítani minden egyéb állítgatás nélkül.
VIM: A hajdu villanybojler hőfokszabályzója, a régié, amit a bojler alatt kívülről lehet tekergetni, az jó. A kapilláris cső a végén 6mm átmérőjű. Ennek a végét levágva és beforrasztva pl.egy kifúrt réz végdugóba( pl fél collosba) már használható is. De a műanyag pneumatikához való idomok is megfogják a réz csövet, holott műanyaghoz készültek. Én az utóbbit használtam egyik haver kompresszorán.
Szia! Hát igen, abból a fajtából talán lehet alkalmas nyomáskapcsolót csinálni. Bővebben: Link A kapilláris cső elég rövid és vastag a tágulási edényig így a cső keresztmetszete jól tudja továbbítani a nyomásváltozásokat ha a tágulási edénye megfelelő helyre van csatlakoztatva. Nyilván a gyártó tudhatta csak, hogy mekkora nyomás uralkodik benn amikor maximális hőmérsékletűre fűtődik a patron és ezt az infót megosztotta. Még az sem probléma ha nem túl vészes repedésen elillant belőle a töltet, mert egy komprinál mindig pótlódni fog (levegővel). Ötletesnek tartom de már az új nyomáskapcsoló ára ott van ahol "ezé" és az egy kicsivel többet tud és nem kell barkácsolni. Most vettem egy egyfázisút kétezerért, mert az én kis komprimon is hidroforos nyomáskapcsoló van éppen ami öt bárnál többet nem tud de nekem többre volna szükségem.
Köszönöm a választ, ki fogom próbálni, már csak a kíváncsiság miatt is. Nyomáskapcsolásra a korábban említett mindhárom lehetőségem megvan, csak üzemképes kompresszorom nincs egyelőre.
Sziasztok. Egy átlag hűtőgép kompresszorból mekkora vákum érhető el?
Mélyhűtő láda kompresszorával próbálkoztam, túl nagyot nem csinált, a befőttes üvegben nagyobb van szerintem.
Van otthon vákummérő órám, ha még egyszer időm is úgy adja majd akkor lepróbálom mennyi a max amit még tudhat.
Szevasz!
Gyári új leszív -0,96-ra (absz: 0,04) barban. De egy évet futott is bőven lemegy -0,9 alá. Ez dugattyús kompresszorokra igaz. Rendszeres mérjük így vizsgálat kapcsán. kompresszorokat. Anno nagy rendszerek vákumolásakor az elején egy nagy kompresszor is besegített a időt csökkentendő. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2021
Akkor vákuum szivattyúnak azért nem túl hatékony, révén dugattyús...
Szevasz!
Figyelmesen olvastál? Mert ezt írtam: "nagy rendszerek vákumolásakor az elején" és "besegített".. Minek? Hát a normál módon használt, normál vákumszivattyúnak.,. Meddig? Addig amig a rendszer vákuma nem érte el azt az értéket, amikor már nem volt értelme járatni, <0,1 bar.. Így viszont jóval hamarabb elértük. Amúgy egy 15m3-es kompresszor, gyári új, átszakadt nyomóoldali szeleptömítéssel, szétszedve, és javítva volt.. Üdv?: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2021
Üdv. Van egy szocis hűtőgépem, ami a garázsban áll, eddig jól működött. Hátéssel nem volt gond, viszont pár napja megadta magát, leolvadt az egész. Mondom oké, köszi a szolgáltatot, letudtad a magadét. A kompresszor halk volt, nem zúgott, viszont meleg volt. Ma nekiálltam hogy megvizsgáljam közelebbről is, mondom hátha éjjel megjavult, bedugom. Nagyon halk zúgást hallani, de tudom milyen hangja volt amikor működött, egyértelműen hangosabb volt. Látni hogy nem gyári a kompresszor, volt már cserélve SK170Q típus van benne. Egyértelműen nem ezzel jött a gyárból. Kompresszor oldalán találtam egy alkatrészt, most tudom hogy indítórelé. Be lehet kötni e nélkül a kompresszort? Ha így se megy, akkor kuka az egész, javítani ezeket nemigen lehet nem?
Szervusz! Egy próbát lehet megér, hogy gumikalapáccsal megütlegeled kissé a kompresszort, lehet csak megszorult a motor. Az öreg Lehel igy nem lehelte ki a lelkét, pedig már kettő éve kellett ezt a "javítást" megejtenem rajt.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |