Fórum témák
» Több friss téma |
Azt a "nyomógombot" bent kell hagyni, de alapban zártként - vészleállítónak.
Persze ez nem sima nyomógomb, hanem reteszelt "kapcsoló". Minden rendes villamos gépnél, szerkezetnél előírás. Egyszerűbb rácsapni adott esetben, mint egy nagy kapcsolót elfordítani. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2021
Igen! Én kipróbálnám így.
Sziasztok!
Van egy tip.x-1511 imi 4/8 pólusú 550/370 wattos 3 x 380v motor. Ezt szeretném egy frekvenciaváltóval működtetni. Lehetséges? Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Kicsit elmaradtam, Ferci tanácsát követve sikerült életrekeltenem a berendezést, hibátlanul működik! Köszönöm!
Űdv. Adott eggy IMI villanymotor, mely gyorsdarabolón van.Úgy vettem hogy csak kondi csere és már megy is. De sajnos nem ez az igazság.vettem rá új inditó kondit(80-100uf) és ugyan az a jelenség, nem indul.Tudna valaki segiteni hol a gond?
Rossz kondit vettem rá? vagy az inditó relé vacakolhat..nem tudom..
A motor tengejre tekertem kötelet, erőssen megrántottam -ugy elindul.
Vagy rossz a bekötés vagy esetleg a miha érintkezője a bibis.
Szia! Bele kellene nézni a relébe, hogy nincs e beragadva, összeragadva az érintkező vagy kilágyulva az áramvezető rugó.
Szia!
Kicsit részletezd a hibát. Ha meg tudod mérni a tekercsek ellenállását, azt is írd le. Hány ohm a főfázis tekercs és a segédfázisé. Tudsz-e valamilyen skiccet feltenni a kötésről - nem kép kell a dekniről, hanem a mérések alapján hogyan van bekötve a 230-ra. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2022
Ime 1-2 foto a bekötésröl.sajna nem tudok mérni ohm-ot. de igy ahogy áll, alap állapotba ha inditani szeretném, lecsapja a biztositékot.kötelet csavatram a tengejre ugy elindult, de a biztositék a dobozban recsegett. kikapcsoltam, majd nem vártam meg hogy teljessen leálljon a motor, hanem még forgott, rákapcsoltam, és durr a biztositék.
Keress egy villanyszerelőt, aki le tudja mérni a tekercseket.
Ha kötéllel elindult, de a biztosíték hangot adott (?), az nagy túláramot is jelenthet. Lehet kisebb menetzárlat, vagy az indító relé hibája. A kondi ebben az esetben üzemi, nem hinném, hogy beleszól.
Szia! A relé tönkrement. Ettől eltekintve (ha eddig nem égett le a motor), be lehet kötni nyomógombos indításúra amit a relé helyett kell bekötni. A főkapcsoló mellé is lehet tenni a könnyebb elérhetőség és kezelés érdekében, hiszen gyorsdarabolóról van szó. Ha nem akarsz nagyon változtatni a kapocsdekni bekötésen és vacakolni a relével akkor a reléből kösd ki vagy vágd le a vezetékeket olyan hosszúsággal, hogy azok felhasználhatók legyenek egy nyomógomb bekötéséhez. Ekkor a barnát és a feketét össze kell kötni és a nyomógomb egyik sarkára ez a két szál együtt megy a fehér szál pedig a nyomógomb másik sarkára. Így a nyomógobbal kézi indítású lesz a motor de működni fog.
Egyáltalán hol van a kondenzátor? Mert én a kábel végén csak egy rongycsomót látok.
Ne haragudj de a fotók kb semmire sem jók. A Miha fedelét le kéne venni és rá kéne kukkantani. Indításkor is mit csinál ha nincs szemmel látható baja.
Igaz a kép OZF-é de a tiedre is illik. A motorból kijövő vezeték színek mi? Sárga/fekete lenne a szerencsés.
Bocsi a rossz fotókért, ime pár drb a bekötésröl. jól van igy bekötve?
A 220 volt a W1-és V2-re volt kötve.
A relé :fekete szál W1,a barna U1 a fehér a K -ra van kötve. Akondi pedig a K-ra és a V1 -re. helyes ez igy?
Szia! "Bkrisz" felrakta a bekötési sémát ami szerint a gyári bekötés van jelenleg. A relé belsejéről nem mutattál képet pedig szerintem abban lesz a hiba, nem kapcsolja megfelelően a kondenzátort indításkor. Erre írtam én ITT, hogy akkor hogyan kösd be ha nincs reléd de nyomógombod esetleg van, mert azzal is indítható a motor (relé helyett csak így akkor nem automatikus a segédfázis kapcsolása hanem kézi).
Köszi szépen a segitséged,ma délután lövök képet a relé-röl, és ha találok nyomógombos kapcsolót, ki probálom.Köszi mégegyszer
Ime kép a reléröl:
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2022
Egy pozitívumot látok, méghozzá kilátszik a réz színe így a főfázis nincs agyon sütve az biztos Meg ha normálisan ment berántás után akkor a segédnek se valószínű hogy baja van.
pár fotó a relé-röl.
sajna nem találtam inditó gombot, hogy kiiktassam a relét, de nagyon "bizsereg " a vérem hogy kiprobáljam inditó gombal.Bizakodom hogy a relé a szar, nem a segéd fázis halt be a motorban
Húzgáld át a csavarokat! Szemmel nem látok bajt így hirtelen. Indítsd be így. Szigetelt csavarhúzóval te is rányomhatod a felső érintkezőt az alsóra a miha oldalán.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2022
Lötem fotot a bekötési rajzrol, habár ez nekem nem sokat jelent. De ti szakik tudjátok biztos a dörgést:
Valamint a kövi dolog ami aggaszt, hogy a kondit amit én tettem rá:80-100uf os. de majdnem fele akkora mint a gyári. a kondi uj, amit rátettem, de hogy megfelelő értékű-e azt nem tudom, segitségeteket kérem.sajna a régi kondin semmi jel--irás nem olvasható.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |