Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   480 / 564
(#) _BiG_ válasza macera2 hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Az öntöttvashoz bázikus pálca való és speciális módon kell, előmelegítve hegeszteni, különben elreped.
(#) macera2 válasza _BiG_ hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Ez az előmelegítéses módszer nekem homály, de gondolom egy sima barkács hőlégfúvó ehhez kevés.
(#) zolika60 válasza macera2 hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Beteszik a vasat egy kemencébe, megfelelő hőfokra melegítik és aztán hegesztik.
(#) vision61 válasza macera2 hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Szia!
Kisebb darabokhoz akár az is megfelelő lehet, mivel 300 °C-ra azzal is fel tudod melegíteni, viszont hegesztés után ajánlott a lassú lehűtés biztosítása.
Hegesztés után visszateszik a kemencébe, és azzal együtt fog lehűlni több óra alatt.
Azért nem lehetetlen házilag sem. Hús és mákdarálót hegesztettem otthon, egy régi villanyrezsón melegítettem, hegesztés után egy fém tartályban lévő perlit porban hűlt le. Az utóbbinál hegesztés után a felmelegített tűzhely sütőjében hűlt le. Az elektróda Carbo NiFe 31 volt.
(#) granpa válasza macera2 hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Malacperzselő, PB-gáz pisztoly, rezsó; akármivel előmelegíted. Inkább 4-500 C°-ra, közben kályhára, sütőbe teszel annyi homokot, hogy jól ellepje majd. Amin hegeszted, azt is melegíts, és hőzáró legyen; pl. tégla, azbesztlap. Utána, -ahogy írták-, lassú hűtés.
(#) macera2 válasza granpa hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Köszönet mindenkinek aki az öntöttvas hegesztés ügyben felvilágosított. Most-már világos előttem, hogy ez meghaladja lehetőségeimet, képességeimet. Úgyhogy megspóroltatok nekem egy csomó fölösleges erőlködést. Még egyszer kösz az infókért.
(#) ati790731 válasza macera2 hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Acélöntvényhez, általában jó a sima bázikus elektróda, igazából a széntartalom függvénye.
Mennél jobban testvér a két anyag annál nagyobb az esély arra, hogy jó lesz a végeredmény.
Ha nem passzolnak, akkor mindegy hány fokra melegíted, úgy is elreped.
Hegesztettem már úgy kuplungharangot, sima bázikus pálcával, hogy nem volt felmelegítve, egy centis szakaszonként, hegesztve mégis jó lett.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell előmelegíteni az öntvényt!
Teljesen jól írták le a dolgokat az előttem szólók!!
Lényeges, hogy jól be kell gyökölni a hegesztendő alkatrészt, ha nem tudod milyen anyag kell, akkor kell húzni próba varratot (1-2) centi, és meglátszik egyből, hogy passzolnak -e egymáshoz az anyagok, ha nem olvad szépen egybe a két fém akkor nem lesz jó.
Nem olyan bonyolult, de azért, nem árt némi tapasztalat, meg szerencse.
(#) Tubi56 válasza ati790731 hozzászólására (») Nov 26, 2016 / 1
 
Amit te hegesztettél az acélöntvény és nem az amiről szó van. Itt szürkeöntvényre gondolnak és ahhoz öntvénypálca kell pl.UTP8-UTP86 stb. Ezeket az anyagokat bázikus pálcával nem lehet hegeszteni az mese. Lehet ezekkel a pálcákkal váltóáramú hegesztőgéppel is hegeszteni az Öntvényt. Ha kisebb darabról van szó mint pl egy húsdaráló lába letört előmelegítés nélkül is lehet hegeszteni. Nagyobb testesebb darabok összehegesztéséhez elő kell melegíteni az alapanyagot akár 600-1000C'-ra is, jó ha megypirosan izzik és így van hegesztve majd lehűteni homokba ágyazva lehet.
(#) granpa válasza macera2 hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Azt elárulnád mi az, amit szerettél volna hegeszteni? Hátha tudok helyet hozzá.
(#) ati790731 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Szia!
Ne haragudj, de még véletlen sem állítottam, hogy szürkeöntvényt, bázikus pálcával lehet hegeszteni!
Nekem tiszta a dolog, csak példa ként írtam a fentieket, mert nem derült ki mit akar hegeszteni.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de a lényeg, az lett volna, hogy százféle ötvözet van, és nem mindíg derül ki ránézésre, hogy milyen pótanyag szükséges.
Találkoztam régebben olyan ötvözettel, amihez, ki kellett próbálni párféle pálcát, mire meg lett a megfelelő.
(#) Tubi56 válasza ati790731 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Ebben teljesen igazad van! Én is ha öntvényt hegesztek ez lehet szürke vagy fehér minden esetben több féle elektróda ki van próbálva és amelyiket jobban elfogadja az alapanyag az marad. Nagyon függ az öntvény széntartalmától az anyag hegeszthetősége. Emlékeim szerint 4,5% széntartalom felett már feltételekkel sem lehet hegeszteni öntvényt.
(#) GPeti1977 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Azért gyengébb mert porbelesről 12A t vett fel a hegesztő rendes 0,6mm-es huzalról már csak 6A -t tudott felvenni a hálózatból, csak nem tudom mi rá a fizikai magyarázat, mindegyik huzalt az előírás szerinti polaritással használtam.
Nézzétek, meg hallgassátok meg a hangját:
Inverteres CO2 hegesztő
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
(#) ati790731 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
(#) toniroad hozzászólása Nov 27, 2016 /
 
sziasztok awihoz valaki? van egy trans tig 3000 gép világit az S betű és égeti a wolframot esetleg tud segíteni valaki
(#) Ge Lee válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Teljesen olyan hangja van mint amikor nincs elég áram, éppen csak leolvad a huzal. Gondolom teljesen más előtolás-áram egyensúly kell neki mint a porbelesnek.
(#) erbe válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
0,6-os huzalnál ügyelni kell a fúvóka (áramátadó) és az anyag közötti távolságra. Még az is előfordulhat, hogy a gázkúpból le kell vágni, hogy eléggé közel tudd tartani az anyaghoz. No és persze hozzá való áramátadó az első, amit be kell tekerni.
Volt rá példa, rozsdamentes huzallal fél cm távolsággal tökéletesen hegesztett, ha megnőtt a távolság 1,5-2 cm-re, durrogott, fröcsögött, csak hegeszteni nem akart.
(#) erbe válasza toniroad hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Idézet:
„égeti a wolframot”

Nem tudom, mit jelent a hibaüzenet, de a jelenség gázhiányra utal.
(#) GPeti1977 válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Így van.
(#) macera2 válasza granpa hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Van egy bivaly nagy satum. A satupofákat nem tudom stabilan, csavarral rögzíteni, a satuhoz. Ezért zárásnál mindég kissé elcsúsznak. Gondoltam összetekerem anyag nélkül, és a pofákat odahegesztem a satu anyagához. De hát a hallottak alapján, attól tartok valamilyen más megoldást kell keresnem.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
(#) Dr Nagyfeszültség válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Mérni kéne, hogy a gépednek nincs elég kimenőfeszültsége, vagy az áram kevés, esetleg mind a kettő hiba fenn áll? Az eddig leírtak alapján nincs elég kimenőfeszültséged, a porbeles huzalhoz elegendő alacsonyabb feszültség mint a tömör huzalhoz, ezért működhetett azzal jól ezzel, meg nem. Mennyi most a kimenőfeszültséged? Üresjárásban/ 100 amper terhelésre?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2016
(#) Ge Lee válasza macera2 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Nálunk ugyanez volt a helyzet, aztán összehegesztettük, ráadásul rutilos pálcával. Először úgy nézett ki hogy nem lesz jó, más is a két anyag a pofa és maga a satu, de összefogta, és azóta is úgy van.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 28, 2016 /
 
Sziasztok
Apám invereteres gépe megadta magát, ugymond kijött belőle az éltető füst, miután csinált egy rövidzárlatot (ráejtette a elektroda fogót a testre)

Szétszedtem és a mellékelt képek tisztítás előtt és után.
Az SMD IGNT-k szinte mind zárlatba vannak, valamint az az smd ellenállások mind szakadtak.
Sajnos így nem tudom mennyi lehet az értékük, tippelem, hogy 0-10 ohm körül, de a tipp azért kevés, meg tudja-e valaki mondani ezeknek az értékét?
Valamint az IGBT-k G15N60HS típusúak mind.
Szerintetek ez a típus megfelelő-e erre a célra :
Bővebben: Link

Köszi a segítséget. Üdv
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2016
(#) granpa válasza macera2 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Választhatod Ge Lee megoldását; öcsém is csinált ilyet, valami "Böller" pálcával. De ő minősített hegesztő, tudja mit, mivel, hogyan. Én a műhelyben (anno) újrafúrtam a meneteket, esztergáltam csavarokat, újraillesztettem a pofákat, és stabil lett.
(#) macera2 válasza granpa hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Kösz a javaslatokat, meg a bíztatást. Próbálkozom! Aztán majd meglátjuk.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2016
(#) mpisti válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Acélöntvény vagy szürkeöntvény? Szürkeöntvénynél grafittartalommal kell számolni, acélöntvénynél pedig létezik olyan elektróda, amelyikkel bármelyiket gond nélkül lehet hegeszteni. Ha jól emlékszem a Kasamas gyártja. -De ez megint csak nem inverteres hegesztő téma.
(#) mpisti válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Típusjele alapján csereszabatos. De ha az ellenállások is elszálltak, akkor a meghajtókör is elszállt.
(#) zsoltee0001 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Szia
Köszi, a gyengeáramú részt még nem is nagyon néztem, de biztos az is oda van, mert bekapcsolva füstölt egy előtét.
Most azt mérlegelem, hogy megéri-e megcsinálni (10 éves)
Üdv
(#) GPeti1977 válasza Dr Nagyfeszültség hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Régebben mértem porbelessel van is itt fent szkóp ábra csak nehéz visszakeresni, az üresjárati feszültség 32V, 100A nél kb 20-25V láttam a szkópon, a zárlati áram 200A körüli de ez csak számított nincs DC lakatfogóm.
Mi lenne a legjobb lehetőség?
1. Felvegyem a rövidzárási áramot, kb 300A ig menne.
2. A trafóból letekerek a primerből, lehet gerjeszteni mert pl ez csak akkor megy mikor a gép is ha nagyobb a gerjesztés akkor a csatolás is jobb.
3. A trafót áttekerni primer szekunder primerre nagyobb csatolás érdekében, nem férne el még körülményesebb a szigetelés.
4. Aktív PFC vel a feszültséget megemelem kb 360V ra ezt még bírná a rendszer félig készen is van csak a megfelelő ferrit hiányzik, kérdés a dinamikus viselkedését be tudom-e állítani.
(#) Ge Lee válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
És hova kellene az a 300A? A 200 sem kell. Elvittem egyszer egy ismerősömhöz a lakatfogót mert bizonygatta hogy az ő gyári Co trafója bizony 270A-el hegeszt. Mondom jó. Állítsd be úgy ahogy általában dolgozni szoktál vele, rátesszük a lakatfogót és húzzuk a varratot. A műszer 95A-t mutatott, persze nem hitte el, de attól az még annyi volt.
Már akkor is mondtam hogy kevés a feszültséged. Gondolj bele, amikor terhelve van 20-25V van a 32V helyett a trafón mint írod. Már ez is kevés mert nem kellene ennyire leesnie, gondolom nem elég a primer puffer sem. A mérésed alapján a puffer fesz a 65-75%-ára esik le! Nálam (igaz ez nem Co) olyan 280V körül van a pufferben menet közben, ez kb. olyan 87%.
És ugye ez a csúcsa, ebből még lejön a pwm miatt a kitöltésből is ami szintén nem kevés. Ha van analóg műszered akkor tedd rá hegesztés közben valahogy a munkakábelre, szerintem jó ha lesz ott 10V DC. Én úgy számolgattam előzetesen az enyémet a Co-hoz, hogy 42-45V körüli üresjárati fesz legalább kell majd.
(#) GPeti1977 válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 28, 2016 /
 
Pl a 0,8 as huzalnál is épphogy lehetett hegeszteni de az tűnt fel hogy a huzal csak izzott, ugyanis nagyobb áram kellene hogy a huzal gyorsabban elolvadjon, ekkor ívet fog, szerintem CO hegesztőnél azért van az a recsegő hang mert a huzal beleér az anyagba ekkor nagyon nagy áram folyik teljes rövidzár van, de ezt a soros fojtó is korlátozza ettől gyorsan elolvad a huzal ekkor ívet fog.
Csak hogy ekkora különbség van a két huzalfajta között azt nem gondoltam volna.

a primer puffer 8 darab 150µF 450V solar inverter kondnzátor.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2016
Következő: »»   480 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem