Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Minap szert tettem egy 2.5ccm-es motorra. Ennek van egy ún. izzítógyertyája, aminek 1.2-1.5 V kell és kb. 2A, ehhez kellene nekem valami egyszerű és strapabíró kapcsolás. Ha lehet 12V-ból kellene előállítani, mert ha majd viszem magammal a modellt, amibe be lesz építve, akkor a helyszínen csak akksi lesz. Előre is kösz.
Üdv!
Nézd meg ezt: http://www.freeweb.hu/benkoata/kepek/glow/index.html Úgy vettem észre, hogy 2A kevés, inkább 3A kell nekik.
Kösz.
Ez elég egyszerű, és pont jó nekem.
sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy hol tudom beszerezni a "100uH 5.4A" indukátort!
1., megveszed keszen (pl. elekrtokontha, 100uH-5A Takron SK15M5)
2., megtekered te. a Lomex-ben kaphato kek gyuruvasmagra 40 menet 1,2mm-es huzalbol
Szia
Itt van mégegy ez kicsit talán bonyibb de megnézni érdemes.
Helló!
Első ránézésre lehet, hogy kissé bonyolult, de én megépítettem; három éve működik kifogástalanul: http://kvarc.extra.hu/model/glowplug/glowplughu.html Sok sikert!
Sziasztok
Megépítettem és működik!! Ez az első építésem és sikerült!! A mocit megpróbáltam beindítani vele majdnem sikerült is csak kiégett az izzó! Szóval nem 2 V-on kéne nyomatnom! De működik! Köszönöm szépen a kapcsolási rajzot meg mindent!
Hát, a 2V az baromi sok. hivatalosan 1,2V de maximum 1,5 V-ot szoktunk használni az izzításhoz még hidegben is.
Sziasztok!
Megépítettem ezt az elektronikát. A problémám a következő: üresjáratban a kimeneten a feszültség 1,4V ha rákapcsolom a gyertyát akkor 1,6V-ig felmegy és nem tudom ennél jobban leszabályozni. Van valakinek valami ötlete?
A kimeneti feszültség csökkentése a 4-s lábra menő osztó módosításával, pl R2 csökkentésével kb 1k-ra lehetséges.
Jó lenne látni egy képet arról, hogy sikerült megépíteni, főleg a 3-4A vezetékszakaszok lehetnek érdekesek a feszültség ingadozás kérdésében.
Sziasztok!
A napokban készülődök az autómodellem starterjének összeállításával. Gyakorlatilag egy gyári starterről van szó, amibe én beleépítettem egy relézett indítást, Potival állítható feszültségű izzítást, aminek mind a feszültségét mind az áramát mérem egy-egy panelműszerrel. Valamint a fő tápfeszt is mérem egy harmadik műszerrel. Cél a látványosság és a precíz működtetés lenne. Eddig majdnem minden királyul működik és olyan is mint amilyenre terveztem. Nem volt már eddig sem kis munka, de most megakadtam. Szépen beépítettem az izzítót is, de a próbánál kiderült, hogy a gyertyára nem hajlandó áramot küldeni. Nem értem miért? Az izzító végén és a panelnél 7-8 voltot is mérek, de a gyertya egyszerűen nem izzít. Bekrepálhatott? Sylkáéknál vettem 4600 forintért. Igaz, hogy párat kellett rajta forrasztgatni mire elkészültem a cuccal, de ettől tönkre mehetett? Esetleg tudna valaki nekem segíteni? Ha igen, akkor teszek holnap képet az áramkörről, hogy lássátok miről is lenne szó? http://www.sylkamodell.hu/12V-Izzito-startpadokhoz.html Köszönettel: honda130
Nem értek a dologhoz, de nem lehet, hogy egyszerűen alacsony a feszültség. A LINK-en lévő kütyüt 12V-ra írják, lehet, hogy 7-8V nem elég neki.
Felhoztam egy 45Ah-ás akkut a lakásba, feltöltöttem, és arról próbálom. Tehát a kimenő oldalon nem a táfesz van.
Akkor viszont valami hibás, mert a Link szerint ott1,2-1,9V kellene hogy legyen.
Szerintem máig is létezik 1db-os ólomcella, ezzel egy jól méretezett kábelen csatlakoztatott gyertya jól működött. A kábelen esett 0.6V kb. és a gyertyára nagyjából 1.5V jutott.
A rádugós izzítókban pedig 1 db cella van. Az akkus kisgépek Ni-Cd akkujai nagyon alkalmasak, gyorstöltésre vannak kitalálva és valamivel nagyobb a kapocsfeszültségük 1.2V-nál. Ezekkel is megoldható szépen, csak nagyon rövid és vastag kábellel, jó kontakttal a gyertyán.
Idézet: „Az izzító végén és a panelnél 7-8 voltot is mérek, de a gyertya egyszerűen nem izzít.” Ha te a gyertyán mérsz 7-8V-ot, az a gyertya meg van szakadva. A mérésnél azért jön ki ilyen extra érték, mert az elektronika kapcsoló üzemű és azt a feszültséget egy közönséges digitális multiméter képtelen jól mutatni. A jó gyertyán a négyszög áram már a hőtehetetlenség miatt egy egyenletes melegítéssé átlagolódik.
Na szóval. 12 voltos autó akkuról próbálom és nem a gyertyán mérek 7-8 voltot, hanem az izzítón. Gyertya nélkül. Tehát elvileg jön, vagy átjön rajta a feszültség, de gondolom leterhelve már leeshet nullára.
Készítettem pár felvételt az áramkörről, ha esetleg közelebb jutnánk a kérdéshez, akkor várnám a tanácsokat. Három "komolyabb" alkatrész van benne, ami esetleg meghibásodhatott, de nem tudom miként lehetne pótolni. Mivel nem tudom mik ezek, nem tudom mi a helyettesítőjük.
Van benne egy 40A-es N-csatornás FET. (CEP3120 30V 40A)
Még annyit, nem próbáltad kicsit tekergetni a beállító potiját előtte? Lehet, hogy van kimeneti fesz, csak nagyon kicsi átlaggal. Tegyél rá egy pici zseblámpaizzót és azzal próbáld állítani. A bemeneti polaritás felcserélés ellen van egy soros dióda, az nem okozhatott hibát. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
Hát izzóval nem próbáltam, de a potit állítgathatom, semmi nem változik. Viszont az a fet picit melegszik. nem nagyon, de ahoz képest hogy nem dolgozik semmi, nem tudom hogy kell-e melegednie? Mit kellene cserélni szerinted? A fet lehet rossz? Vagy az a 8 lábú? Az 555-ös IC ugye? A D2 és a D5 az dióda szerüség vagy esetleg biztosíték? Meg van ott az a kis tranzisztor .
Mindegy, gondoltam úgyis megyek el itthonról, vehetnék pár alkatrészt hozzá és kicserélném. De pontosan mit kéne venni? Vannak ilyenek a boltban? Úgy értem, lehet ilyeneket kapni? Van csomó alkatrészem itthon is, ha megírom a tipusokat, akkor segítessz kiválasztani a legalkalmasabbat? Fez az biztos van itthon valami, meg tranzisztorok is egy vagy több régebbi projektemből. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
A FET cserére gondolnék első sorban, de nézd azért azt is meg, nincs-e folytonossági probléma a vezetékeken, a pipa nem zárlatos-e. Áramtalanított állapotban a panelnél mérj rá a kimenetre, szakadást mérsz-e.
Szerintem nincs, mert szét is szedtem a pipát. Valamint, a led, ami visszajelzi a működést, csak akkor világít, mikor fogyasztót teszek a pipára. Ez pedig a gyertya rátételekor szépen világít. Az esetleg lehet probléma, hogy a piros jelző ledet kicseréltem egy kék erősfényű ledre? Még annyi, hogy áram alá helyezve pici fénye alapból van a lednek és mikor ráteszem a gyertyát, akkor lesz teljes fénye.
Kikapcsolt állapotban nézd végig multiméterrel - szokott lenni diódavizsgáló állás - nem zárlatos-e valamelyik dióda, tranzisztor. A LED csere nem ronthatott semmit, hacsak más nem sérült közben a környékén.
A dióda az úgy jó ugye, ha egyik irányba szakadás, másik irányba meg valamekkora ellenállás? Vagy vezető irányban "0" ohm?
A tranzisztorokat én max. diódára vagy zárlatra tudom mérni. Vagyis csak egy tranyó van, a feten kívül. A fetet is úgy kell mérni? Közben én megnézegettem, mim van itthon. NE555N van itthon, de ami a körben van, az 555D az nem baj ugye? Fetem az sajnos lehet hogy nem lesz. LM350 lenne, amire egy " f " is van írva. Gondolom az nem jó, mert 3 Amperes. Kicsi tranzisztoraim a következők: BC547, C557C, D225, S8050, BC516, C547, BC516CBC548, BC212B, Valamint van pár TIP tranyóm, autó erősítőből: TIP35C, TIP36C,
Kicsit megméregettem és a D2-es diódát mértem úgy, hogy mindkét irányba vezet. Ennek a kis alkatrésznek ha kiforrasztom az egyik lábát, akkor is vezet mindkét irányba.
Reméljük, hogy nem zener dióda, de, ha szinte "0"-t mutat mindkét irányba, akkor biztosan rossz. Az IC közönséges 555, de egyelőre ne cseréld.
Kéne egy kis izzó, mert pl. ha meg akarod tudni, kimegy-e áram, rövidre kéne zárni a FET-et, ami a gyertyának a halála lenne.
Ja? Ezért kell az izzó? Van izzó, ki is próbálom, de a gyertyahalál már megvolt. A fet két lábát áthidaltam és elposszant a gyertya. Természetesen elég sok gyertyám van itthon és olyat választottam, amivel tavaj nem ment az autóm, mindig leállt vele. Tehát a válasz megvan, megy ki áram. A diódát kivettem, és a boltos srác adott helyette egy másikat. Azt mondta, amennyi látszik belőle, valószínű közönséges 2041-es vagy hányas. A fet helyett vettem egy IRFZ44-est. Az jó lehet oda?
Igen a kis dióda helyett biztosan jó helyettesítőt adtak, nagyjából 0.2A-es kisáramú a kinézete alapján. A vásárolt FET-ed azt hiszem logikai, vagyis 5V-os vezérlő fesszel megy, de nem káros a 12V-sem.
Nézd meg műszerrel az 555 3-as lábán váltófesz állásban tudsz-e mérni valamennyit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |