Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Helló.Egy olyan érdekes kérdésem lenne hogy autóba szeretnék összeakni egy erősítőt ( az erősítő egy egy csatornás 100W-os lenne TDA7294-es ic-vel.),és egy olyan kérdésem lenne hogy ehhez lehet-e kapcsolóüzemű tápegységet készíteni?Ha lehet akkor tudnátok nekem segíteni a kapcsolási rajzal mert még hasonlót sem találtam.Vagy én voltam olyan botor hogy rosszul kerestem rá.Remélem ez az ötlet megvalósítható.A válaszokat előre is köszönöm.
Vagy nem, vagy rosszul kerested. A topik is tele van rajzzal (én is csatoltam egy nagyon jót), és a neten is rengeteget találni. Viszont nem nagyon érdemes építeni, mert olcsóbb ha veszel egy üzemképtelen erősítőt 2-3000Ft-ért és megjavítod, vagy kiveszed belőle a tápot.
Házilag készíteni csak akkor olcsó, ha ez az ingyen van (pl. összeragasztott régi sorkimenővasra tekered meg a trafót, bontod PC tápból a 494-et, stb.).
A TL494-es ic itthon is megvan és van egy rakás bontott számítógép-tápegységem is.Vagy ha a géptáp esetleg nem megfelelő van itthon még mag amire fel lehetne tekerni.Akkor rákeresek itt a kapcsolásra.Köszönöm a rávilágítást.
Helló,sziasztok!!!! Nekem is van 1 carpower D-rex/1202 erősítőm és 1ik naprol a másikra kiverte a 3db biztosítékot kicseréltem 25A-re és csak füst semmi más javithatók ezek?mert 1 ismerősöm azt mondta ha kész lesz szabaduljak tőle mert javítva már a dig.erősitő előbb vagy utóbb ugyis kinyul megint.szerintetek? köszi a válaszod.Ja és valaki aki megjavitaná?
Sziasztok!
Én is szeretnék építeni egy autós erősítőt 3Db Quad 405, vagy ST151, vagy VF2 lenne a végfokozat. Ehhez kellene nekem valamilyen jól bevált, működőképes tápegysg rajza, ami min 400W-os. Van valakinek valamilyen bevált kapcsolási rajza? Lenne egy kérdésem még, miért pont TL494-el építik a leg több tápot? Miért nem pl az UCxxxx sorozat akármelyik tagjával? Előre is köszönöm a válaszokat!
Egyrészt tele van a topik rajzzal, másrészt önmagában a rajzzal nem mész semmire, ha nem érted hogy mit, hogyan és miért csinálj, csinálsz. Aztán ott vannak a kész, gyári, üzemképtelen erősítők, olyat kapsz már 3000Ft körül is. Jóval egyszerűbb és olcsóbb megjavítani vagy átalakítani, mint újat építeni.
Azért van szinte mindegyikben 494, mert az UCC közel 10x annyiba kerül. Építenek inkább hozzá néhány tranyóból olyan védelmet ami azonnal lekapcsolja a tápot ha a végfokkal baj van, így nem lesz gond a túláramból, vagyis túléli a táp (kivéve amikor nem). Nem utolsó sorban egy 200W feletti végfok esetén már a hűtés megoldása sem egyszerű, mert azt már nem hűti le a végfok bordázott alu doboza. Vagy D osztályú végfokot kell használni, vagy ventillátort.
Értem, köszönöm szépen a válaszodat!
Én kinéztem már egy jó, viszont öreg erősítőt "Alpine 3521" ő lenne az. Régi Japán erősítő bagóért, de az építést csupán örömszerzés céljából azért körüljártam, de mint neked hála, kiderül hogy ekkora teljesítményen nem olyan egyszerű.
Sziasztok!
Csak nem tudok nyugodni, így szeretnék építeni egy 400W-os tápot autóba. Nézelődtem a neten és találtam egy pár olyan rajzot amit meg is épített az illető. Megírnátok ,hogy ezek közül melyik a leg életképesebb Előre is köszönöm! A "sg3525_car_smps.jpg" képen lévő "SG3525A" IC az kompatibilis a TL494-el?
Mivel nem kaptam eddig választ (lehet hogy nem is fogok) a kérdésemre, no meg én is rájöttem hogy a nyák vonalvezetése, trafót megfelelően csatolva megtekerni nem egyszerű feladat. (de biztosan megoldható) Ezért elkezdtem keresgetni végül Ezt találtam. Valaki tudna erről véleményt mondani? Előre is köszönöm!
Természetesen nem kompatibilis.De ha kikerested volna az adatlapját a googlén ,meg sem kellet volna kérdezned Én az utóbbi hozzászólásodban lévőt választanám a helyedben .Csak baráti jótanács ,de te döntesz.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2013
Igen. Ezért a pénzért kapsz egy komplett erősítőt is használtan, amiben nemcsak a táp van benne hanem még a 2 vagy 4 csatornás végfok is, dobozolva, üzemképesen, szóval csak be kell kötni és használni...
Ilyet csak akkor érdemes építeni ha valami nagyon extra igényed van, mondjuk 1kW vagy hasonló. Persze annak már a generátor diódák sem biztos hogy örülni fognak. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2013
Valóban, lehet hogy tényleg hagyom a fenébe az építést, csak az bátorított, hogy már más is csinált ilyet. Napok óta keresgélek, találtam már komplett leírásokat, ábrákkal meg minden. Amint jobban beleástam magam, rájöttem hogy nem egyszerű feladat, maga a trafót jól megtekerni, a nyák vonalvezetése stb.
* A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2013
Sziasztok!
A következő kérdésem lenne, hogy építettem egy rms 1000wattos autós tápot és az normális ha üresjárásba 8 Ampert vesz fel, és a FET-ek "IRF3205" fűtenek mint a fene???!
Üresjáratban nem nagyon vehetne fel 2-300mA-nél többet, és a feteknek hidegnek kellene maradni. Vagy a trafót tekerted meg rosszul, vagy lassú a meghajtás esetleg mindkettő. De a 8A még akkor is nagyon sok.
50kHz szerintem az se nem gyors se nem lassú. Lehet a trafó tekercselését rontottam el, de a primer 2x2 menet ETD magon, szóval azon nem lehet sok mindent elrontani, bár javíts ki ha tévedek!
Köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
És mi a helyzet a szekunderrel? Ha több csoportban vitted föl a huzalokat, akkor előfordulhat, hogy az egyik csoport mondjuk 10 menet, és a másik csoport meg 11. (véletlenül) Aztán ezeket párhuzamosítod és meg is van a menetzárlat.
Az is lehet, hogy a tekercselés közben véletlenül összejött egy menetzárlat. Annó én jártam így is meg úgy is. Ha tudsz mérni szórási induktivitásokat, akkor mérd meg a trafód 4 tekercsét. A menetszámok és a mért induktivitás egyenes arányban van.
Litze huzallal van megcsinálva, középmegcsapolásos, 2x17 menet, De akkor végig ellenőrzőm az egészet, vagy kiprobálom egy másik trafóval. Ez egy tv-ből buherált mag volt amiből kicsiszoltam a légrést...
A kicsiszolt légrés sem szokott olyan jó lenni mint ha sosem lett volna. Nem tudsz olyan szép felületet csinálni mint a gyári.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
Az áramfelvétel szempontjából nem olyan nagy baj a légrés. Ugyanis, a trafó mágnesezőáram a bemeneti pufferkondiból folyik ki, meg abba folyik vissza. Tehát, ez olyasmi, mint a villanyászoknál a meddőáram. Persze, ahol áram folyik egy dróton, ott veszteség is keletkezik, ráadásul ez négyzetesen arányos az árammal. Ennek ellenére az így keletkező többletveszteség nem okoz 8 A áramfelvételt. Ott valami egész más baj van.
Mondjuk látni kellene a kapcsolási rajzot...
Nem az 50kHz a lassú, hanem a fetek ki-be kapcsolása. Ha ez nem történik meg kellő gyorsasággal (mondjuk néhányszor 10ns alatt) mert pl. gyenge a meghajtás, akkor a fetek melegedni fognak, terhelés alatt rövid időn belül tönkre is mennek.
Az a 2 menet elég kevésnek tűnik, egy ekkora magra legalább a duplája kellene. Ha van szkópod nézd meg a D-S jelet, sok mindent elárul. A primert el lehet rontani, sőt általában el is szokták. Együtt kell feltekerni az egészet, és aztán szétválogatni 2 félprimerre. Rögtön nem lesznek 50-60V-os túlfesz tüskék a feteken.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=216102
Ez az a kapcsolás, én csak annyit változtattam hogy FET-ekből több van! A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
ETD hányas vas a főtrafó? ( Mekkorák a vas befoglaló méretei?)
Kb. 2,1cm2 a mag keresztmetszete! azt hogy hányas azt sajnos nem tudom megmondani. De saccra kell tudnia 1kW teljesítményt.
Szia!
A vas külső méreteit mérd meg egy vonalzóval, de legjobb ha mellé teszel egy vonalzót és lefotózod. Ha ETD 49 "körüli" a mag 2x3 menet alá ne menj. A 12 voltos táp nem omlik össze amikor indítod mit mértél, miről próbáltad ki?
Számítógép tápról üzemeltetem ami 10 ampert bír, és igen az elején rendesen összeomlik a táp! 2,3 másodperc míg stabilizálodik az egész (Kitöltésre gondoltam)!
Hi
Nálam az ETD-49 (N67) gyönyörűen ment 2 menettel 12V-ról.
Hali! A 49 (67-es) elmegy akár 1 -1 menetről is, de nem mindenkinek megy úgy az után építés egyszerűen. A mintán annak idején réz lemezből kalapáltam rá a csévére, figyelni kellett rá eléggé.
Köszönöm a segítségetek.
Megtaláltam a problémát, méghozzá a trafónak túl nagy volt a szórási induktivitása.
Kellene nekem valami kapcsolás ami 12V-ot átalakit +-35V-ra.Egy erősitőnek kellene elkészitsem vanis egy kapcsolásom de ehez sokminden kell salynos de ha netán valaki már megépitette és megvan a nyákterve hozzá azt szivesen várom.Ez lenne a kapcsolás.
Ez egy nagyon buta kapcsolás. Találsz ennél sokkal jobbat is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |