Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudod kihúzni belőle a nyomót, a központosítók miatt. Le kell bontani az egészet, ha gyűrűket akarnak cserélni benne, még akkor is, ha nem lenne benne az elhúzás. A dobozolás ugrott, de az nem olyan vészes költség. A tisztító nyílás fedelét meg igazítsd meg, ha csálé.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2014
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni, egy ARISTON BSII 24 CF kazánnal kapcsolatba. A készülék kb 2,5 éves, nem szakszerviz kötötte be anno, hanem megbíztunk egy szerelőt. Különösebb gond nem volt eddig a kazánnal, ki is járt hozzánk a szerelő tisztítani stb. Az utóbbi 2 hétben azt csinálja a készülék egy kb. 10-20 perces meleg víz használat után, hogy a következő újra indításkor, begyullad el is indul a meleg-víz, majd kb. 10 másodperc múlva kikapcsol,világít a "on-off" led zölden, illetve a "kis láng" led pirosan és ennyi. Érdekes mert csak akkor csinálja ha már használtuk előtte kicsit. Utána reset, áramtalanítom, várok kb. 10 percet és megint működik. Van valakinek tapasztalata esetleg? hasonló készüléknél hasonló hibáról? Azt a szerelőt aki, eddig járt hozzánk hanyagolni szeretném, mert kezd olyan érzésem lenni, hogy nem tudja mi a gond.. és 2 havonta 10 ezreket szeretne csak legombolni rólunk. Köszönöm előre is választ!
Szia! Mennyire aktív vízköves a csőhálózat felétek? De lehet hogy a hömérséklet érzékelő NTC fáradt ki benne,vagy egy kondi a panelen. Ezt ki kell mérni. Ariston... Ennyi időt bír ki általában szervíz nélkül.
Sziasztok!
Van egy Beretta Smart 24 CSI tipusu kombicirkóm és nem ad melegvizet, mert a differenciál nyomáskapcsoló nem ad kontaktust. Viszont ha lehúzom a csövet ami a turborol jön és belefújok szájjal akkor kapcsol. Létezik hogy nagyobb nyomásra kapcsol mint kellene neki, vagy valami oknál fogva kevés neki a beszívott levegő? Az újjamat a csőre téve alig érezni légáramlást belőle, de ha a cirkó tetején lévő zárókupakot leveszem akkor ott süvít a levegő erősen(egy kis fém cső jön ide a turbóról) Nem szeretnék potyára venni ilyen diffkapcsolót mert súlyos pénzekbe kerül, ideiglenesen azt fogom csinálni, hogy a ventillátorra rákötök egy időrelét ami fél másodperc mulva kontaktust szimulál a nyomáskapcsoló kontaktjain, mert direktbe kötve nem megy Köszönöm a segítségeteket előre is!
Szia!
Idézet: „ideiglenesen azt fogom csinálni, hogy a ventillátorra rákötök egy időrelét ami fél másodperc mulva kontaktust szimulál a nyomáskapcsoló kontaktjain” Meg ne próbáld! Ekkora felelősség érzettel akár az egész vezérlőt ki iktathatnád, és egy kapcsolóval kapcsolnád, rajta, amit éppen jónak gondolsz. Tessék megkeresni, az elégtelen szellőzés okát!
Ez azért van, mert koszos a kazánköri hőcserélő! Tisztítás és mindjárt működik.
A levegő nyomáskapcsolónak a szerepe, hogy ha üzemel és rendesen szállítja a füstgázt, akkor egy rövidzár pontot adjon vissza a vezérlőpanelnek. Ha a ventillátor nem forog, nem gyújthat be a készülék. Balogh Tibinek igaza van!
Látom, égnek áll a hajad!
Ámbár a kontárok is így csinálják. Idézet: „Az újjamat a csőre téve alig érezni légáramlást belőle” De ha nyomásmérőt ráteszel, 5-8 Pa-t mérhetsz. Ez a lepkefing nagyságú.
Kérlek magyarázd el, hogyan kell annak a tisztítását elvégezni és hogy melyik is az a hőcserélő benne. A ventillátor egyébként nagyon is forog. (ha csak az az egy van benne aminek a tengelye belelóg abba a diszkoszba ott a tetején)
Mindig is allergiás voltam a védelmi rendszerek kijátszásának -még a gondolatára is.
Teljesen igazad van, de korrektebb lenne szerintem az oltás helyett ne adj isten valami konkrét megoldás.
A hőcserélő az, amelyiket melegíti az égő lángja. A diszkosz kinézetű alatt. A ventillátornak azért nagy a fordulata, mert 1 óra üzem alatt 15-16 m3 füstgázt kell kinyomnia a turbócsövön! Röviden.
De ez - gondolom én - csak nálunk szokás a spórolás miatt.
Fejlettebb országokban (a Lajtától nyugatra) eszükbe jut a kuncsaftoknak, hogy NYÁRON KELL a kazánokat a téli szezonra felkészíteni. Egy tisztességes karbantartás 3-4 óra kell, hogy legyen.
Nem egészen értem egyébként, miért a hőcserélő kosztartalma lehet a probléma ha diszkoszról jön közvetlen az a kis mipolán cső. De nem értek hozzá szóval elhiszem hogyan takaríthatom ki? ki kellene vennem a helyéről? akkor ez a kütyü az ami oldalrol van belecsúsztatva az égéstérbe és a két HMV vizcső log ki az oldalából.
A ventillátor átszívja az üzemelő kazán füstgázát a hőcserélőn.
Ha koszos a hőcserélő, csökkent a szívás erőssége és a pressostát nem tud kapcsolni. A siliconcső (mert az) ezt a nyomás változást közvetíti a pressostátnak, amely egy mikrokapcsoló rövidzárával ad jelet a vezérlőpanelnek a további folyamatokra. Bocsi, kicsit szájba rágós. Az a hőcserélő. Bitermikus a lelkem, úgyhogy a gond folyamatos lesz vele. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
Az a jó ha szájba rágós legalább megértem a pressostát funkcióját és működését értem csak ezt nem tudtam hogy a fél kazánon végigmenő levegőt kapja azthittem közvetlen a turboról jön. Szoval akkor hogyan tudom kitisztítani? miért lesz vele folyamatosan gond egyébként? utánnanézek mit jelent hogy bitermikus....
Áhhá szóval ez ilyen kettő az egyben hőcserélő. De miért is okoz ez folyamatosan gondot?
Sziasztok.
Vaillant wuv 240 2/3-as kazánom egyre gyakrabban játsza el hogy nem gyujt be melegviz engedéskor..Ilyenkor ha kikapcsolom és visszakapcsolom a kazánt akkor ismét jó egy darabig.Olyan jelenséget figyeltem meg hogy a keringető szivattyú folyamatosan megy olyankor amikor nem gyujt be.Egyáltalán melegvizengedéskor kell a keringető szivattyú?A vizet a hálózati nyomás nyomja át a kazánon szerintem.
Ha van egy Vaillant kéményes kazánod, illendő lenne elolvasni a kezelési utasítását!
Minden le van érthetően írva - magyarul! Átfolyós a HMV készítés, de egy lemezes hőcserélőn keresztül. A hőcserélő kazánköri oldalán felmelegíti a viz hőfokát, mely közvetve a bejövő hidegvizet. A szivattyúnak mindig üzemelnie kell, ha a kazán üzemel, mivel a két NTC közötti hőmérséklet változással szabályozza a láng modulációját. Valamilyen zavart azért kell, hogy jelezzen a LED-eken keresztül! A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2014
Szétszedtem az egészet, a hőcserélő szép tiszta, levettem a kémény csövét rengeteg cserebogárhulla volt benne. De a gond nem oldódott meg úgyhogy kiszedtem a diszkoszt, ekkor láttam hogy ide is bekerült egy állatka és pont az érzékelő csövének a kivezetésének tövénél ragadt be elzárva ezzel a levegő nagy részének az útját az preszosztáttól. Újra működik szépen!
No látod! A retek mindenhol ott van!
Gratula neked!
Szia!
Minden hátsó szándék nélkül írom ezt neked! Ha ennyire nem vagy tisztában a fogalmakkal, jobb ha nem nyúlsz a készülékbe, mert nagyon-nagy baj lehet belőle! Erre való a gázkészülék szerelő akinek ez irányú szak-képesítése van, mester vizsgával,regisztrációs számmal! Zoli
A gázos részéhez nem nyúltam, nem is akartam. Az elektronikai része pedig nem egy nagy wasistdas a hibaforrás 5 perc alatt meglett.... Igy belegondolva nem egy bonyolult dolog a nehézséget az okozta hogy életembe nem láttam még cirkót belülről és kicsit óckodtam tőle. Kipucoltam ahol csak értem.
Nagyon vízköves..
amiket írtál, hogy lehet kimérni? Nem tudsz esetleg Budapesten jó szakembert? Vagy a gyári szervízt keressem fel inkább? Köszi!
Sziasztok!
Tud valaki eladó főpanelt egy Termomax Condens 24K Alucond 500 Fali, kombi, turbós, kondenzációs kazánhoz. Köszi.
Szia!
Az eredetit egy asztalos kikötötte és vissza. A termosztát helyére rákötötte a 230 V AC-t. Füst és fény egyszerre volt. Gyengeáramú fólia a panelon elolvadt egyenirányító felrobbant. Folyik a panel javítása. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2014
Szasztok! Az Ariston Egis 24 cf cirkó nem ad melegvizet, hibajelzés nincs,a fűtés indul. Mintha észre sem venné, hogy megnyitjuk a csapot, a hideg víz folyik. Járt már így valaki, van valakinek jó ötlete? Előre is köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |