Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok! egy saunier duval kazánnal bajlódok! a mai napon mikor hazaértem, zölden villogott a hibajelző gomb, és a barjelző 0-n volt. Azt írja a tájékoztató, hogy a kék szelepet a kazán alján el kell forgatni jobbra, és igy a nyomásnak 1 és 2 közé kell mennie. Eddig tök jól ment, el is zártam ahogy elérte a kért nyomásszintet, a melegviz és a fűtés is visszakapcsolt, viszont egy jó 20 perc mulva a kazán aljából egy menetes csőből elkezdett ömleni a melegvíz. ezen a csövön nincs és nem is volt kupak. a víz csak akkor áll el, amikor a termosztátot lekapcsolom, és a nyomás is visszamegy 0-ra. Esetleg tud vki segíteni? hideg is van, és elsőkörben szerelőt sem hívnék
Jó legyen, így is mondhatjuk pestiesen, de az is egy hőérzékelő funkcióját látja el, a lényege gondolom az, hogy információt ad a az alaplap megfelelő bemenetére.
Így már jártam én is a Waillanttal amikor túlléptem a megengedett értéket ugyanis nálunk rossz a nyomásmérő műszer és szemre tizedre töltöttem fel. Ahol a túlnyomás távozott az egy biztonsági szelep. Ha lecsökken a nyomás vissza fog zárni, ha nem ki kell tisztítani. Szerintem az történhetett, hogy a 2 bar elérésekor még hideg volt a víz, de a fűtéskor felmelegedve kitágult annyira, hogy a nyomás 3 bar fölé emelkedett és a kazán így "védekezett". Ha szerelő is olvassa lehet hogy a tágulási tartály vizsgálatát fogja javasolni, hiszen annak a dolga a nyomáskülönbséget kiegyenlíteni, gondolom én.
Szevasztok.Adott egy baxi fi 24.Azt csinálja hogy eddig nagyon kicsi volt a melegvíz nyomás de legalább volt melegvíz.Most meg már csak alig csordogál használhatatlan így...Mi lehet a gond?
Ehh... Ez valami Quasar 24F klón?
Amúgy gondolom elvízkövesedett a HMV hőcserélője, de majd a többiek kijavítanak ha nem így volna. Végül is el tudom képzelni hogy más is lehet benne mely gátolhatja a víz áramlását, de a félreértés elkerülése végett az általam írt típussal ilyen gondot még nem tapasztaltam.
Semmi köze a hőhöz. A lángban áramló ionokat érzékeli.
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Holnap neki látok megprobálom. De a szikrát a masik oldalán adja, ez a fura. Vagy annak "szoba hőmérsékleten" nyitnia kéne valamit? Itt adott valaki egy nevet telefon számot, azt el tudná nekem küldeni privát üzenetben? Gondolom szerelő ember lenne. Köszönöm!
sziasztok.Tegnap kűzdöttem egy régebbi fég tipusú kombi turbós kazánnal.Jelenség:nem kapcsolt be semmire nem reagált.Lebontottam 2A bizti csere után bekapcsol,de csak annyit csinál hogy egyből inditja a turbó ventillátort majd kb.10 másodperc után elkezd villogni a piros led.panelon minden jónak tűnik.Ötletek?Köszönöm előre is.
Beégett a venti reléje.
Szia!
Figyeld meg, hogy szikráztat-e. Ha igen, de nem gyúl be a láng, akkor leégett a gáz szelep tekercse. Ez verte ki a biztit, de egy két bizti csere után már megszakad, és többé nem oldja ki. Néha egy kis dudor is látszik a tekercs oldalán.
Hát, én voltam az valaki, nagyon tetszett a szakmai, ember hozzá állasa, ezért ajálottam. Nálam javított. Nincs semmiféle érdekeltségem, csak igykeztem SZAKEMBERT javasolni, ennyi a "bűnöm". Ha elérhetősége érdekel, olasgass vissza.
Gépkönyved nincs? Keress rá, google segít. Úgy érzem, nagyon nem ismred az elvet, berendezésed, inkább bízd szakemberre, mert valami belekotárkodsz,drágább lesz.
Köszi mindenkinek holnap megvizsgálom.
Sziasztok!
Kiszedtem azt amit melegitek, picit átcsiszoltam, hogy ne legyen kormos, de nem változtatott a helyzeten. Marad a szakember. Mem akarok belepiszkálni, mert tényleg többe kerül majd, ha elromlik még valami. Köszi a számot
Es esetleg van valami ötleted, mit kell tenni ilyenkor? Nekem azt mondtak, ki kell ereszteni a vizet a kazánból az alsó csövön keresztül, de mar húsz perce jön belőle a víz, szerintem már rég ki kellett volna csorognia. aztán ha ezzel megvagyok, biciklipumpával nyomjak bele levegőt 1 bar ig, és utána jónak kéne lennie. Ez leirva nagyon egyszerunek hat, de sajna nem úgy áll a helyzet!
Szia!Valamit nagyon félreértettél a teendők terén, hogy mit hogyan. Talán EZ segít eligazodni a mikénti megoldásban. Ha nincsenek szervízcsapok akkor sajnos le kell engedni az egész rendszerből a vizet.
Sziasztok!
Kombi kazán BIASI 2007-es gyártású a szobatermosztát Siemens RDE 10.1. Korábbi jelenség ha lemerült a termosztátban az elem, nem volt melegvíz és fűtés (bekapcsolt láng növelés 2-3 másodperc leállás). Szervíz, karbantartás szerelő(k) által majd ugyanaz a hiba, de hogy teljes legyen a kép időnként működött /ez az amit a gépész agyam nem bír feldolgozni (persze amikor a feleségem fürdene vagy mosdana sosincs melegviz)/. Saját megfigyelés, ha a fűtés kisebb lángon már működött akkor át lehetett kapcsolni melegvizre és nem áll le. Panelcsere sok tízezerért, jött a javaslat. Most működik /nem tudom meddig/ szerencsére egy itteni fórumot olvasva Vettem egy nagyon egyszerű Honeywell szobatermosztátot. Kérdésem lehet hogy van a szobatermosztátok ba valami jel maximum határoló (kondi?) ugyanis a hibajelenség megvan kikapcsolt termosztáttal !!! de az új termosztáttal nincs?? Ötlet? Köszönöm
Vagy az van, amit írtak, vagy a csap kifolyó szűrő eldugult. Szedd le, és pucold ki. Evvel kezdd, ez az egyszerűbb.
Mindenesetre valahol dugulás van a víz útjában (vízkő, kosz, stb). De lehet még a csövekben is, bár ennek a legkisebb az esélye. Még a csap is lehet rossz. Meg kell nézni az összes csapot, mindenhol egyforma a probléma?
Nem tudom minek a klónja de a tágulási tartály is kilyukadt,szóval elég rossz típus...Vízkőoldóval neki lehet ugrani a hőcserélőnek vagy valami más ajánlott?
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
mindenhol ugyan az....szerintem a kazánnál lesz valami...
Most jut eszembe, hogy a víz bekötésnél is lehet egy szűrő, ami el van dugulva. Ha flexibilis csővel van bekötve, lehet egy próbát tenni. Ha abból még jó folyik a víz, bele kell lesni a vízbemenetre. Persze nem biztos, hogy van szűrő, ez csak egy ötlet.
Valószínűleg marad a hőcserélő tisztítása. Nekem (meg a lányoméknál is) nagyon bevált a vízlágyító. Azóta nincs ilyen gond sehol. Meg a kád és zuhany takarítás is más lett. Nem kell kaparászni.
Láttam VIM már segített, amihez annyit tennék hozzá, hogy sima bicikli pumpánál jobb egy kis autós kompresszorral, vagy nyomásmérővel egybeépített pumpával a levegőt felpumpálni, egyúttal várni, hogy nem szökik e a nyomás, mert szelep hiba, vagy a tömlő belső kilyukadása is előfordulhat. A vízleeresztés azért fontos, hogy ne legyen ellennyomás a rendszerben, mert akkor a belső nem fújható fel rendesen. ( A dolog lényege ugyanis, az, hogy a folyadékok nem nyomhatóak össze, a levegő viszont igen. Amikor pedig a melegítéskor a víz kitágul a levegvel töltött gumibelsőt összenyomva kitölti az így felszabadult teret ) Nem vagyok gázszerelő, de ennek így kell működnie. Azt sem árt megnézni, hogy a kazánba beépített tágulási tartályon kívül, további pót tágulási tartály van e még a rendszeren. (nekünk pl. van ilyen.) Ha van, akkor az 1 bar levegőnyomásnak ott is meg kell lennie!
Szerintem a szobatermosztát feltekerve zár egy bemenetet az alaplapon és kéri a fűtést, de, ha közben kinyitjuk a meleg víz csapot, akkor a víz nyomás, vagy áramlás (cirkója válogatja) egy másik bemenetre dolgozva elsőbbséget adva a vízmelegítésnek átkapcsolja a váltószelepet. A meleg víz csap zárásakor lekapcsolja a lángot, majd adott ideig egy hőcserélőn keringetve lehűti a még forró vizet. A váltószelep visszaáll a fűtőkörre és ha a termosztát továbbra is zárt, begyújtva a lángot folytatja a fűtést. Kb. ennyi szerintem a működési elv lényege és ebből elvileg nem következhet, hogy a szobatermosztátnak hatása lehet a meleg víz készítésre. Ahogy mások is javasolják a víz akadálytalan áramlásának, nyomásának és esetleg a váltószelepnek, lehet hibát előidéző szerepe. Nekem többek közt előfordult, hogy a 0 ra esett fűtőköri "víznyomás" okozott zavart a rendszerben, amit 1-2 bar nyomásra való feltöltéssel sikerült megszüntetnem.
Ha nem zárt a rendszer, akkor ott nem szükséges nyomást tartani, mert melegedő víz térfogata változik. Ez a tartály a rendszer legmasabb pontjára, általában padlásra, ha van, tesik. Nekem is így van, sőt onnan jön vissza egy cső, mely jelzi telítettséget. Továbbá rá van heggesztve egy etázs, illeve tetőn kívülre van dugva egy flexi cső,azon távozik a felesleges túltágult víz. A rendszerem alapvtően gravitációs, de 40 éve, számítva a gázra, be lett építve egy Grandfos keringető, illetve zsákba kötött radiátor miatt is. Tehát így most két keringtő dogozik. A vegye kazán is működik, mint egy puffer, persze szigetelve, kémény kiiktatva. Bocs a hosszú "lére", de hátha valakinek segítség.
Ez a szabad tartály megoldás a múlt évszázad megoldása. Manapság már nem használják, több okból. Ami hirtelen eszembe jut:
1. A víz a levegővel érintkezik, és oxigént tud felvenni, ez pedig az egész rendszer oxidációját gyorsítja. 2. A biztosított nyomás általában kevés. Manapság a készülékek nagy része lekapcsol, ha nincs meg a 0,9-1 bar nyomás (a készüléknél). Azaz egy egyszintes háznál, de még a kétszintesnél sem fog teljesülni. 3. Sokkal több víz van a rendszerben feltöltve. Egy tágulási tartály kb 8-10 eFt, ami elviselhető egy korrekt rendszerhez. Főleg, ha az egész fűtési rendszer bekerülési költséget nézzük, mert annak csak 1-2 %-a.
Sziasztok!
Következő jelenséggel szembesültem: Western Star Mater 240 fi kazánom néhány napja nem "kondenzál" Mit is jelent ez konkrétan. 7 éve üzemel a kazán zökkenőmentesen. A kondenzvíz elvezetés be van kötve a szennyvízhálózatba, de ezt az elején inkább egy vödörre cseréltem és ez azóta is így maradt. Mikor jön a szerelő visszakötöm, egyébként meg csepeg a vödörbe. Oka alapvetően az volt, hogy a nyári időszakban nem keletkezett annyi kondenzvíz, hogy bűzelzárási funkciót töltsön be és így vödrözünk. Kb 2 hetente egyszer kiöntök 8-10 liter vizet fűtési szezonban. 3 napja azonban csontszáraz a vödör. A kis plexi tartályt megnéztem és kristálytiszta. 3 csepp víz volt benne. Éjszakánként hideg van és köd, ilyenkor akár egy hét alatt is megtelt a vödör...szerintetek mi okozhatja?
Sziasztok!
Van egy Saunier Duval Isomax28 kazánom. Mostanában amikor bekapcsol a fűtés olyan hangja van mintha géppuskával lőnének. Arra gondolok, hogy a váltószelep ami vált ilyenkor, azzal lehet a gond. Ha ilyenkor kikapcsolom és egy kicsit később vissza, akkor hallani ahogy vált a szelep és akkor elindul a fűtés. Szerintetek mi lehet a hiba? |
Bejelentkezés
Hirdetés |