Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia!
Az én motorom 3 fázisú nekem csak ez az egy megoldás jó,az időrelé! Vízhez én sem használnám a sima t.sz.-ot,mert semmit nem ér,de ilyen helyre belefér ha kicsit sziszeg,úgy sincs állandó nyomás alatt,ott a visszacsapó,meg én nem szeretem sajnálni az anyagot,ez a pár idom 3 tekerccsel van tömítve!
Hali!
Na, így már érthető- látható a dolog.A szerelvények jók, csak a sorrend nem. Ezért is engedi el a nyomást a gyűrűk felé.A jó sorrend:kompresszor,cső a visszacsapóig, "T" idom a visszacsapó és a tartály közé, a "T" ágára megy a nyomáshatároló szelep, és az óra.Ha a visszacsapószelep műanyag betétes, akkor cseréld ki fém betétesre, mert melege lesz.Üzem közben a levegő hőmérséklete a 100°C -ot is meghaladhatja!A nyomáshatárolót meg be kell állítani úgy, hogy az üzemi nyomásnál 1-2 bárral nagyobb nyomáson már nyisson.Így tuti biztonságos lesz a géped. És ahogy Chipmunk kolléga is írja a teflon szalagot cseréld le valami hőálló tömítőanyagra. Most nézem hogy csak egy 10-es szelvényű ékszíjjal hajtod. Ez kevés lesz, mert a kompinak min 3 kW kell,és ez a szíj csak 0,4-0,8 kW-ot bír átvinni! Ebből legalább három kell rá, vagy kettő 13-as szelvényű! A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
Szia!
Köszi az infókat!-de: A motor 2,2kW-os 1fázison a legjobb esetben 1.1kW,és örültem hogy szereztem tárcsát a motorra igaz 10-est. Igen a visszacsapónál kifizettem a 400 ft-os külömbözetet a műanyagtányéros helyett,úgyhogy ez belül is réz! Hát mivel nem ipari gép lesz meggondolom még hogy kicseréljem a teflonszalagot. A sorrend azért ilyen mert szeretném látni hogy mennyit termel a kompi és mennyi megy a tartályba,(a sima mérő helyett hőmérős óra kerül fel!)a bizti szelep a kompinál 10bár-os az pusztán azért van hogy ha valami miatt nem jutna ki a nyomás ebből a részből,a tartálynál lesz egy 8bár-os szelep és óra a nyomáskapcsolóval(6bár-ra állítva +hiszterézis).Én így terveztem,nemtudom szerintem jó lesz,szólj nyugodtan ha te nem így látod! A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
Sziasztok! Ha már egy páran megosztottátok az elkészült remekműveket, gondoltam csatlakozom én is hozzátok. Sikeresen elkészült az enyém is. A megfelelő működés köszönhető a fórumnak is, sokat segítettetek. Köszönöm nektek a segítséget!
Szia!
Szép lett! Jól látom,hajdu boyler a tartály?Mekkora nyomáson használod?
Köszönöm! Nem bojler, tűzoltó palack Jelenleg 8 baron. 12 körül akarom majd de a biztonsági szelep jelenleg 8,2baros
Jó nagy tűzoltó palack 12bar már szép kis nyomás mondjuk 3fázissal és ezzel a jó kis kompival nem lesz nehéz kinyomatni ennyit
Sziasztok!
"Most nézem hogy csak egy 10-es szelvényű ékszíjjal hajtod. Ez kevés lesz, mert a kompinak min 3 kW kell,és ez a szíj csak 0,4-0,8 kW-ot bír átvinni! Ebből legalább három kell rá, vagy kettő 13-as szelvényű!" Nem vitázni akarok, csak a tapasztalataimat írnám le. A kompresszoron amit a barátomnak építettem 1 db 13-as szíj hajtja az Ikarus sürítőt, igaz, ott 145 mm a tárcsa átmérő, így meg van a kellő felfekvés a kerületén. A 3 kw-os 380-as 1440 fordulatú motor 1:1 áttétellel vidáman elhajt egy Ikarus és egy Ifa sürítőt. Az 50 literes tartályt kb 70 mp alatt nyomja fel 8 bar-ra, 350 liter a nyomott légszállítás. A nyomáskapcsolót 8-6-ra, az Ifa lefújószelepet 10-re állítottuk.
Szia! Valóban szép, és átgondolt tervezés, kivitelezés. Az 50L es nagy poroltó tartálynak bírnia kell. Míg új, nem igen lesz gondod a szíjjal, csak, ha megcsúszik már, mert akkor "felpolírozza, kikoptatja a tárcsa felületét, s nem biztos, hogy lesz elég tapadása.
Gratulálok a szép kivitelezéshez !
Megjegyezném "csak" annyival kevesebb e munka az általam használt GYÁRI eszköznél, hogy ott van védőburkolat az ékszíj körül, ill. a kompresszor tárcsáján van egy ventilátor ami legyezi a kompresszor bordáit ... Használd egészséggel, balesetmentesen sokáig !
Sziasztok! Találtam egy régi kompresszort, még a TSZ-idejéből való! Fater ügyezte még régen, most hoztuk el hogy legyen itthon gumit fújni, meg levegőkulcsot használni vele.
Elég strapált állapotban van jelenleg, az olaj méz színű benne, egy kézi fordulásra nyomja a levegőt ügyesen. Régi Super traktor kompresszorja. 8 bárral használták régen, de nem tudom hogy mit tud valójában. Egy mosógép motorjával akarom meghajtani 1100W van ráírva, a centrifuga üzemmódjában. Elég lenne szerintetek? Itt a kép a kompresszorról. Holnap állítjuk össze apámmal.
Szia!
Idézet: Szerintem valamit elnéztél a wattoknál vagy valami szuper centrifuga motorod lehet a maga 1100Wattjával. De nem is ez a bökkenő hanem az, hogy ha állandó üzemi kondenzátoros a motor, akkor az nehezen fogja beindítani a komprit nyomás alatt. Ide Neked egy legalább 2LE-s 1400f/p fordulatú motorra volna szükséged. „Egy mosógép motorjával akarom meghajtani 1100W van ráírva, a centrifuga üzemmódjában.”
Jelenleg a mosógép motorját sima mosás üzemmódban tudtam beindítani, és semmi erőt nem produkált. Volt itthon egy 750W-os motor, ami biztosan akkora és sokkal nagyobb is mint a fosógép motorja... A motorra 1450f/p van írva, és fater azt mondta hogy 1LE-s, mivel úgy tudja 750W... 220V-os... Ez már talán elég lesz hozzá! A kondenzátorhoz nem tudok hozzászólni, változott a motor, de úgy nézem ehhez kell keresni kondi, mert egy van benne, de az pici és lehet h mást irányít.
Szia, Nekem az a régi IMI motor hajtott egy 2 hengeres vizes ZIL kompit. 100u indító kondi kell hozzá, meg a hozzá való áramrelé. Az állandó kondis 2,2Kw-os motor, amit a fűrészről szedtem le, még lefúvó szeleppel sem tudta megforgatni, pedig semmi nyomás nem volt a csőben...
Sziasztok.
Kérdésem az lenne hogy :250 l tartály 4 kw 380 vvill.motor rába/man kompresszor-hoz jutottam és szeretném használni 220 v motorral 2,2 kw ra gondoltam(mert nincs bent a 3fázis) ja és Condor nyomásszabályzó van rajta ami leáláskor tehermentesíti a nyomó ágat a visszacsapó szelepig hogy könnyen induljon a motor.Egyébként kézzel könnyen forgatható a kompresszor.ez így megvalósítható attol függetlenül hogy eddig 380(3 fázis)-on használták?Remélem igen. Segítsetek már létszives.Köszönöm. sipi0720
Szia!
Ha nem átkötött motor,hanem gyári 230v-os akkor jó,de ha átalakított akkor biza melege lesz munka közben ekkora tartálynál!
Sziasztok.
Köszönöm a hozzászólást a következő kérdésem: a motor gyári 220 v 2,2 kw-os csak ez peremes motor nem talpas sajnos.De ezt is gondolom lehet rögzíteni.Na erre a rögzítésre tudnátok megoldást mert még fel kell tennem az ékszíjtárcsát a tengelyre.Szerintetek?Megoldás?előre is köszönöm az ötleteket sipi0720.(talpashoz hasonló megoldás kellene mert csak így tudom rögzítenií)
Szia! Talán így. Az alsó felfogatási pont az emelőhorog helyére kerül.
Szép estét mindenkinek.
Szeretnék abban segítséget kérni,h szeretnék építeni egy kompresszort itthonra. De sajnos ebben a világban nem vagyok otthon. Első kérdésem lenne. Kaptam egy egy hengeres kompresszort,de semmi nincs ráírva. Hogy tudnám én azt beazonosítani? Működni működik,mert mikor hazahoztam rátettem egy (650W villanymotorra9 tudom kevés csak kipróbáltam, és ment szépen míg nem lefojtotta a villanymotort. Utána,h biztos legyek benne,megpróbáltam kézzel megtekerni a tárcsát,h van-e kompresszió,és van,eléggé erősen kellett. Ismerős csak úgy ki akarta dobni,én meg elhoztam inkább. Ha töltenék fel képet könnyebb az azonosítás? 2-ik kérdésem az lenne,h tartálynak mit ajánlotok. van egy régi,igen vastag falu 120L bojler,csak azon látszik az idő foga,kissé rozsdás belülről- Megfelelne? Egyenlőre ennyi Köszönöm a válaszotokat
Szia!
Képekkel egyszerűbb lesz. Én nem ajánlanám a bojlert-főleg ha rozsdás-nagy nyomásra,max 3-4bár -ig,fölötte semmi esetre sem!
Úgy látom valamennyire konyítasz ezekhez. Nekem van egy kéthengeres zil-em, amivel korábban már építettem egy dögöt, de mostanság szétszedtem az egészet. Már megvannak hozzá az új csapágyak és gyűrűk, nem sokára el is kezdem összerakni, de annak a tetején ezeket a csavarokat meg se tudom mozdítani. Valami ötleted nincs hogyan tudnám azokat lebontani, hogy tudjak egyet ott is takarítani? A másik kérdésem meg az lenne, hogy egy 180 lityis régi tartályra volt rákötve, de az nekem túl nagy. Gondoltam félbecsapom, majd újra heftölöm. Ívvel meg lehet úgy hegeszteni, hogy ne nyíljon szét, vagy mindenképp gáz meg minősítés kell hozzá?
Egy bontóból keríts autógáz tartályt, vagy teherautó légtartályt. Esetleg egy nagyobb tűzoltó készüléket egy vastelepről. Azok szerintem megfelelőek. Az enyém autógáz tartályból van. A bojler szerintem felejtős, nagy durranás lehet a vége.
Sziasztok!
Köszönöm, én eredetileg egy 50kg tűzoltó palackra gondoltam már régóta. Csináltam képet a kompresszorról Lemértem a dugót és löket hosszát, valamint az ékszíj tárcsa átmérőhét amik a következők Dugó átmérő kb 69mm Löket út: kb. 41 mm Tárcsa átmérő: 195 mm Remélem tudtok valamit mondani róla ) Előre is nagyon szépen köszönöm
Sziasztok.
Van egy csepel kompresszorom. Eddig is kompresszorként működött de át szeretném építeni. Ugyan ilyen az enyém is de ez nem arról készült. A bajom az volt , hogy köpködte az olajat a tartályon. Szerintetek miért? Túl sok van benne? Illetve szerintem nagyon melegedett. Az miért lehet? Kell-e valami hűtés neki? Köszönettel. Holnap teszek hozzá képet is a jelenlegi állapotról. A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2013
Közben kiderült, hogy Dac kompresszor a miénk.
Tehát nem is olyan mint a képen bár kicsit hasonlít.
Szia
Az olajnak el kell érni, a főtengely csapágy 1/4 -ig. Ha több van benne, akkor magas. A forgattyúsháznak, nyitotnak kell lenni, akkor a dugatyúnál nagyon kevés olaj szivárog át. ( mert a dugó mind a két oldalán keletkezik nyomás, ha zárt a forgattyúsház a dugó mellet szivárgó levegő átmegy a forgattyusházba kiszedheti a főtengely, szimeringet. Jóbb esetbe, a olajat a dugótetelyére viszi, a dugó és a henger fal között. ) Ha festére akarod használni, akkor víz olaj fogót kell még hozzá. Ha a gázokat összenyomod hő keletkezik. Azt nem látom hogy vizhütéses vagy léghűtéses a tied. De a képen látható, az vízhűtéses. Érdemes, a kompresszorból kijövő csővet, is hűteni akkor a levegő páratartalma kiválik. Ha újra indulásnál leengeded (mágnesszelep ) Kevesebb kerül a tartályba szia A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2013
Tehát az olajozásnak akkorának kell lennie mint maga a kompresszor.
Ezt itt találtam így jó lenne? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
A képen léghűtéses a légsűrítő és a hengerfej is!
Nem olvastam végig a topicot, csak azt akarom mondani hogy aki innen-onnan beszerzett tartályt akar használni a kompresszorához az mindenképpen csináljon előtte egy nyomáspróbát. A nyomáspróba folyadékkal történjen, csurig töltve mind a tartályt mind a csatlakozó vezetékeket. Mértéke a majdani üzemi nyomás legalább másfélszerese legyen. (Megjegyzem, gépész létemre eszembe nem jutna házilag kompresszort készíteni.)
Idézet: Pedig a használatban lévő kompresszorok jelentős része házi gyártmány. Többek között az enyém is. Minimális odafigyeléssel és tájékozódással bárkinek sikerülhet. „(Megjegyzem, gépész létemre eszembe nem jutna házilag kompresszort készíteni.)” |
Bejelentkezés
Hirdetés |