Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   21 / 182
(#) maszek94 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia!
Az én motorom 3 fázisú nekem csak ez az egy megoldás jó,az időrelé!
Vízhez én sem használnám a sima t.sz.-ot,mert semmit nem ér,de ilyen helyre belefér ha kicsit sziszeg,úgy sincs állandó nyomás alatt,ott a visszacsapó,meg én nem szeretem sajnálni az anyagot,ez a pár idom 3 tekerccsel van tömítve!
(#) witi válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 30, 2013 / 1
 
Hali!
Na, így már érthető- látható a dolog.A szerelvények jók, csak a sorrend nem. Ezért is engedi el a nyomást a gyűrűk felé.A jó sorrend:kompresszor,cső a visszacsapóig, "T" idom a visszacsapó és a tartály közé, a "T" ágára megy a nyomáshatároló szelep, és az óra.Ha a visszacsapószelep műanyag betétes, akkor cseréld ki fém betétesre, mert melege lesz.Üzem közben a levegő hőmérséklete a 100°C -ot is meghaladhatja!A nyomáshatárolót meg be kell állítani úgy, hogy az üzemi nyomásnál 1-2 bárral nagyobb nyomáson már nyisson.Így tuti biztonságos lesz a géped.
És ahogy Chipmunk kolléga is írja a teflon szalagot cseréld le valami hőálló tömítőanyagra.

Most nézem hogy csak egy 10-es szelvényű ékszíjjal hajtod. Ez kevés lesz, mert a kompinak min 3 kW kell,és ez a szíj csak 0,4-0,8 kW-ot bír átvinni! Ebből legalább három kell rá, vagy kettő 13-as szelvényű!
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
(#) maszek94 válasza witi hozzászólására (») Jún 30, 2013 /
 
Szia!
Köszi az infókat!-de:
A motor 2,2kW-os 1fázison a legjobb esetben 1.1kW,és örültem hogy szereztem tárcsát a motorra igaz 10-est.
Igen a visszacsapónál kifizettem a 400 ft-os külömbözetet a műanyagtányéros helyett,úgyhogy ez belül is réz!
Hát mivel nem ipari gép lesz meggondolom még hogy kicseréljem a teflonszalagot.
A sorrend azért ilyen mert szeretném látni hogy mennyit termel a kompi és mennyi megy a tartályba,(a sima mérő helyett hőmérős óra kerül fel!)a bizti szelep a kompinál 10bár-os az pusztán azért van hogy ha valami miatt nem jutna ki a nyomás ebből a részből,a tartálynál lesz egy 8bár-os szelep és óra a nyomáskapcsolóval(6bár-ra állítva +hiszterézis).Én így terveztem,nemtudom szerintem jó lesz,szólj nyugodtan ha te nem így látod!
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
(#) viktor86 hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
Sziasztok! Ha már egy páran megosztottátok az elkészült remekműveket, gondoltam csatlakozom én is hozzátok. Sikeresen elkészült az enyém is. A megfelelő működés köszönhető a fórumnak is, sokat segítettetek. Köszönöm nektek a segítséget!
(#) maszek94 válasza viktor86 hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Szia!
Szép lett!
Jól látom,hajdu boyler a tartály?Mekkora nyomáson használod?
(#) viktor86 válasza maszek94 hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Köszönöm! Nem bojler, tűzoltó palack Jelenleg 8 baron. 12 körül akarom majd de a biztonsági szelep jelenleg 8,2baros
(#) maszek94 válasza viktor86 hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Jó nagy tűzoltó palack 12bar már szép kis nyomás mondjuk 3fázissal és ezzel a jó kis kompival nem lesz nehéz kinyomatni ennyit
(#) Atti82 hozzászólása Júl 21, 2013 /
 
Sziasztok!

"Most nézem hogy csak egy 10-es szelvényű ékszíjjal hajtod. Ez kevés lesz, mert a kompinak min 3 kW kell,és ez a szíj csak 0,4-0,8 kW-ot bír átvinni! Ebből legalább három kell rá, vagy kettő 13-as szelvényű!"

Nem vitázni akarok, csak a tapasztalataimat írnám le. A kompresszoron amit a barátomnak építettem 1 db 13-as szíj hajtja az Ikarus sürítőt, igaz, ott 145 mm a tárcsa átmérő, így meg van a kellő felfekvés a kerületén. A 3 kw-os 380-as 1440 fordulatú motor 1:1 áttétellel vidáman elhajt egy Ikarus és egy Ifa sürítőt. Az 50 literes tartályt kb 70 mp alatt nyomja fel 8 bar-ra, 350 liter a nyomott légszállítás. A nyomáskapcsolót 8-6-ra, az Ifa lefújószelepet 10-re állítottuk.
(#) Chipmunk1960 válasza viktor86 hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Szia! Valóban szép, és átgondolt tervezés, kivitelezés. Az 50L es nagy poroltó tartálynak bírnia kell. Míg új, nem igen lesz gondod a szíjjal, csak, ha megcsúszik már, mert akkor "felpolírozza, kikoptatja a tárcsa felületét, s nem biztos, hogy lesz elég tapadása.
(#) Macsek71 válasza viktor86 hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Gratulálok a szép kivitelezéshez !

Megjegyezném "csak" annyival kevesebb e munka az általam használt GYÁRI eszköznél, hogy ott van védőburkolat az ékszíj körül, ill. a kompresszor tárcsáján van egy ventilátor ami legyezi a kompresszor bordáit ...

Használd egészséggel, balesetmentesen sokáig !
(#) nemri hozzászólása Aug 29, 2013 /
 
Sziasztok! Találtam egy régi kompresszort, még a TSZ-idejéből való! Fater ügyezte még régen, most hoztuk el hogy legyen itthon gumit fújni, meg levegőkulcsot használni vele.
Elég strapált állapotban van jelenleg, az olaj méz színű benne, egy kézi fordulásra nyomja a levegőt ügyesen.
Régi Super traktor kompresszorja.
8 bárral használták régen, de nem tudom hogy mit tud valójában. Egy mosógép motorjával akarom meghajtani 1100W van ráírva, a centrifuga üzemmódjában.
Elég lenne szerintetek? Itt a kép a kompresszorról. Holnap állítjuk össze apámmal.

kompriii.JPG
    
(#) VIM válasza nemri hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Szia!
Idézet:
„Egy mosógép motorjával akarom meghajtani 1100W van ráírva, a centrifuga üzemmódjában.”
Szerintem valamit elnéztél a wattoknál vagy valami szuper centrifuga motorod lehet a maga 1100Wattjával. De nem is ez a bökkenő hanem az, hogy ha állandó üzemi kondenzátoros a motor, akkor az nehezen fogja beindítani a komprit nyomás alatt. Ide Neked egy legalább 2LE-s 1400f/p fordulatú motorra volna szükséged.
(#) nemri hozzászólása Aug 30, 2013 /
 
Jelenleg a mosógép motorját sima mosás üzemmódban tudtam beindítani, és semmi erőt nem produkált. Volt itthon egy 750W-os motor, ami biztosan akkora és sokkal nagyobb is mint a fosógép motorja... A motorra 1450f/p van írva, és fater azt mondta hogy 1LE-s, mivel úgy tudja 750W... 220V-os... Ez már talán elég lesz hozzá! A kondenzátorhoz nem tudok hozzászólni, változott a motor, de úgy nézem ehhez kell keresni kondi, mert egy van benne, de az pici és lehet h mást irányít.
(#) Chipmunk1960 válasza nemri hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Szia, Nekem az a régi IMI motor hajtott egy 2 hengeres vizes ZIL kompit. 100u indító kondi kell hozzá, meg a hozzá való áramrelé. Az állandó kondis 2,2Kw-os motor, amit a fűrészről szedtem le, még lefúvó szeleppel sem tudta megforgatni, pedig semmi nyomás nem volt a csőben...
(#) sipi0720 hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
Sziasztok.
Kérdésem az lenne hogy :250 l tartály 4 kw 380 vvill.motor rába/man kompresszor-hoz jutottam és szeretném használni 220 v motorral 2,2 kw ra gondoltam(mert nincs bent a 3fázis) ja és Condor nyomásszabályzó van rajta ami leáláskor tehermentesíti a nyomó ágat a visszacsapó szelepig hogy könnyen induljon a motor.Egyébként kézzel könnyen forgatható a kompresszor.ez így megvalósítható attol függetlenül hogy eddig 380(3 fázis)-on használták?Remélem igen.
Segítsetek már létszives.Köszönöm. sipi0720
(#) maszek94 válasza sipi0720 hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Szia!
Ha nem átkötött motor,hanem gyári 230v-os akkor jó,de ha átalakított akkor biza melege lesz munka közben ekkora tartálynál!
(#) sipi0720 hozzászólása Szept 16, 2013 /
 
Sziasztok.
Köszönöm a hozzászólást a következő kérdésem:
a motor gyári 220 v 2,2 kw-os csak ez peremes motor nem talpas sajnos.De ezt is gondolom lehet rögzíteni.Na erre a rögzítésre tudnátok megoldást mert még fel kell tennem az ékszíjtárcsát a tengelyre.Szerintetek?Megoldás?előre is köszönöm az ötleteket sipi0720.(talpashoz hasonló megoldás kellene mert csak így tudom rögzítenií)
(#) VIM válasza sipi0720 hozzászólására (») Szept 16, 2013 / 1
 
Szia! Talán így. Az alsó felfogatási pont az emelőhorog helyére kerül.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Szept 17, 2013 /
 
Szép estét mindenkinek.

Szeretnék abban segítséget kérni,h szeretnék építeni egy kompresszort itthonra. De sajnos ebben a világban nem vagyok otthon.
Első kérdésem lenne. Kaptam egy egy hengeres kompresszort,de semmi nincs ráírva. Hogy tudnám én azt beazonosítani?
Működni működik,mert mikor hazahoztam rátettem egy (650W villanymotorra9 tudom kevés csak kipróbáltam, és ment szépen míg nem lefojtotta a villanymotort. Utána,h biztos legyek benne,megpróbáltam kézzel megtekerni a tárcsát,h van-e kompresszió,és van,eléggé erősen kellett. Ismerős csak úgy ki akarta dobni,én meg elhoztam inkább.
Ha töltenék fel képet könnyebb az azonosítás?
2-ik kérdésem az lenne,h tartálynak mit ajánlotok. van egy régi,igen vastag falu 120L bojler,csak azon látszik az idő foga,kissé rozsdás belülről-
Megfelelne?
Egyenlőre ennyi
Köszönöm a válaszotokat
(#) maszek94 válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Szia!
Képekkel egyszerűbb lesz.
Én nem ajánlanám a bojlert-főleg ha rozsdás-nagy nyomásra,max 3-4bár -ig,fölötte semmi esetre sem!
(#) subway válasza witi hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Úgy látom valamennyire konyítasz ezekhez. Nekem van egy kéthengeres zil-em, amivel korábban már építettem egy dögöt, de mostanság szétszedtem az egészet. Már megvannak hozzá az új csapágyak és gyűrűk, nem sokára el is kezdem összerakni, de annak a tetején ezeket a csavarokat meg se tudom mozdítani. Valami ötleted nincs hogyan tudnám azokat lebontani, hogy tudjak egyet ott is takarítani? A másik kérdésem meg az lenne, hogy egy 180 lityis régi tartályra volt rákötve, de az nekem túl nagy. Gondoltam félbecsapom, majd újra heftölöm. Ívvel meg lehet úgy hegeszteni, hogy ne nyíljon szét, vagy mindenképp gáz meg minősítés kell hozzá?
(#) zolika60 válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Egy bontóból keríts autógáz tartályt, vagy teherautó légtartályt. Esetleg egy nagyobb tűzoltó készüléket egy vastelepről. Azok szerintem megfelelőek. Az enyém autógáz tartályból van. A bojler szerintem felejtős, nagy durranás lehet a vége.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Sziasztok!

Köszönöm, én eredetileg egy 50kg tűzoltó palackra gondoltam már régóta.

Csináltam képet a kompresszorról
Lemértem a dugót és löket hosszát, valamint az ékszíj tárcsa átmérőhét amik a következők

Dugó átmérő kb 69mm
Löket út: kb. 41 mm
Tárcsa átmérő: 195 mm
Remélem tudtok valamit mondani róla )

Előre is nagyon szépen köszönöm
(#) sityuka80 hozzászólása Szept 22, 2013 /
 
Sziasztok.
Van egy csepel kompresszorom.
Eddig is kompresszorként működött de át szeretném építeni. Ugyan ilyen az enyém is de ez nem arról készült. A bajom az volt , hogy köpködte az olajat a tartályon. Szerintetek miért? Túl sok van benne? Illetve szerintem nagyon melegedett. Az miért lehet? Kell-e valami hűtés neki?
Köszönettel.
Holnap teszek hozzá képet is a jelenlegi állapotról.
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2013
(#) sityuka80 válasza sityuka80 hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Közben kiderült, hogy Dac kompresszor a miénk.
Tehát nem is olyan mint a képen bár kicsit hasonlít.
(#) fongab válasza sityuka80 hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Szia
Az olajnak el kell érni, a főtengely csapágy 1/4 -ig. Ha több van benne, akkor magas. A forgattyúsháznak, nyitotnak kell lenni, akkor a dugatyúnál nagyon kevés olaj szivárog át. ( mert a dugó mind a két oldalán keletkezik nyomás, ha zárt a forgattyúsház a dugó mellet szivárgó levegő átmegy a forgattyusházba kiszedheti a főtengely, szimeringet. Jóbb esetbe, a olajat a dugótetelyére viszi, a dugó és a henger fal között. ) Ha festére akarod használni, akkor víz olaj fogót kell még hozzá.

Ha a gázokat összenyomod hő keletkezik. Azt nem látom hogy vizhütéses vagy léghűtéses a tied. De a képen látható, az vízhűtéses.
Érdemes, a kompresszorból kijövő csővet, is hűteni akkor a levegő páratartalma kiválik. Ha újra indulásnál leengeded (mágnesszelep ) Kevesebb kerül a tartályba
szia
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2013
(#) sityuka80 válasza fongab hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Tehát az olajozásnak akkorának kell lennie mint maga a kompresszor.
Ezt itt találtam így jó lenne? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
(#) Plero válasza fongab hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
A képen léghűtéses a légsűrítő és a hengerfej is!
(#) TGer hozzászólása Szept 23, 2013 /
 
Nem olvastam végig a topicot, csak azt akarom mondani hogy aki innen-onnan beszerzett tartályt akar használni a kompresszorához az mindenképpen csináljon előtte egy nyomáspróbát. A nyomáspróba folyadékkal történjen, csurig töltve mind a tartályt mind a csatlakozó vezetékeket. Mértéke a majdani üzemi nyomás legalább másfélszerese legyen. (Megjegyzem, gépész létemre eszembe nem jutna házilag kompresszort készíteni.)
(#) zolika60 válasza TGer hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Idézet:
„(Megjegyzem, gépész létemre eszembe nem jutna házilag kompresszort készíteni.)”
Pedig a használatban lévő kompresszorok jelentős része házi gyártmány. Többek között az enyém is. Minimális odafigyeléssel és tájékozódással bárkinek sikerülhet.
Következő: »»   21 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem