Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Nem baj ám ha több darab elkó kerül be építésre! Úgy látom 30 E mikrofarad az alap érték ennyi kell minden képp.
Ha szerzel többet és be építed az inkább használ mint sem ártson! Az elkók összekötésénél. Ügyelni kell a nagy áramú kivitelezésre. Vastag drótok vagy réz szalag amivel össze kapcsolod az elkókat. Szépen fel fűzve mindent. Csodát tesz a gyengusz géppel! Nem értem hogy a barkács co gépek gyártói miért spórolják ki az elkókat?
Mert az elkó bizony drága.
És az nem baj ha nem egyforma típusúak ?
Idézet: „Nem értem hogy a barkács co gépek gyártói miért spórolják ki az elkókat?” Miért spórolják ki a trafót??
Szia! Az tök jó. Nekem egy Einhell btgw150-es van. Ha 0.6 os elektródát fűzök bele, azzal valamelyest lehet valamit pöttyölni, de inkább csak varacskolni. Az igazi pofon a géptől az az volt amikor a 0.8 as huzalt fűztem be. Az még csak varacskolás sem volt. Igazából csak szikráztatás. Ami igaz az igaz. Nem kevés pénzt nyomtam bele abba a gépbe. De ha már össze hozott vele a sors inkább megcsináltam.
Ott kezdődött hogy a 20 amperes megszakítókat úgy csapkodta le mintha muszáj lenne. Hát még amikor egyből akartam hegeszteni is vele. Szóval amit kapott. Mielőtt jönne a kérdés hogy mi a fenének vettem meg. Nem vettem. Szülinapomra kaptam apukámtól. És nem akartam egyből neki ugrani hogy apa minek vetted meg ezt a hulladékot??!! Na mindegy mondtam abból főzünk amink van. 1. Lágy indító kb 250-300 millisec késleltetéssel ami egy kb 70 amperes mágneskapcsolót húz meg, szemben a gyári nem egész negyvennel. 2. 44000 mikrófarád kondicsomag, plusz kb 30-50 ohmos kisütő ellenállás. 3. Segédtrafó a huzaltolónak (saját tekercselés) 4. Kellett a hely. Likvidáltam az eredeti hűtőventilátort, és kapott egy normális hűtést a gép. Egy lapos 120X120 as hűtőventilátort egy normálisan kinéző védőráccsal. Összesen kb egy jó 18 ezret költöttem még rá, de legalább már kezd használható lenni. Kéne neki még egy jó tolómű, és akkor már csak finomítani kellene csak rajta. Ha nem figyelek a géppel akkor ötös fokozaton a 0.8 as huzallal úgy átégeti a 2-3 mm vastag falú zártszelvényt mint a fene. Most így olvaszt be, és nincsen széthajtva a gép agya. A képen az lett a huzaltoló segédtrafója. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2019
Ja..ja . Kicsit fura a figura , lásd :Ezért minek strapáljam magam? Te is hozzá szólhatsz gyakrabban nem tiltja senki! ... Nem mellékesen Béla hozzászólásainak száma jelenleg 5873 !!!! A delikves Jurij-é pedig az évek folyamán a lomizással együtt elérte a 92-őt !
Sziasztok!A segitségeteket szeretném kérni.Kaptam egy FDG100 tipusú porbeles gép ami át lett alakitva uj munkakábellel co2-re..A problémám az hogy a huzal előtoló motor a legkisebb fordulaton "szalajtva"darabosan adagolja a huzalt de ha nincs huzal a munkakábelben a motor anélkül is dadog kis fordulaton..mitől leheteséges ez? a huzal adagoló vezérlőpanel vagy a motor lehet e rossz?illetve hogyan tudnám kimérni ezeket.sajnos nem értek az elektronikához.Volt e valakinek hasonló problémája?Köszönöm a segitséget.
Szia! Na ez szuper! Kis átalakítással otthonra heftelni simán jók ezek! Az enyémmel ma kicseréltem egy sárvédőt ,javítottam egy belső küszöböt meg pár dolgot! Vígan muzsikált! Meg sem melegedett. Sőt 0.6 huzallal 40-55 amperen szépen dolgozik.
Neharagudj, nem olvastam vegig 250 oldalt,kerestem de nem találtam. Nekem csak kasztnizni kell a saját autómat! Arra nem is lehetne jobb! Sosem fogon 6 métert hegeszteni! köszi!
Sziasztok most vettem 1 straus 200 A-s porbelest, a cél zártszelvény hegesztés illetve öreg skoda kasztnizás köszönettel venném ha jó tanácsokkal segítenétek. Gondolok itt pl:milyen huzalra van szükségem, hol érdemes beszerezni,hol vannak érthetően leírt ismertetők a témáról, hogy kezdjek neki, okosságok mire kell vigyázni ilyesmi. Előre is köszönöm Üdv: Tzoltán
Sziasztok!
Kaptam egy Einhell SGA 145 turbo hegesztőt javításra, amiben minden szanaszét volt berhelve. Az egyenirányító híd már buherálva volt, nem igazán tudom kivenni hogy milyen tipusú diódák voltak benne,de generátor diódáknak tűnnek. Ezeket milyen tipusúakkal lehetne helyettesíteni? Van egy W10E vezérlő panel benne, amiből hiányzik egy relé. Ez milyen feszültségű,tipusú lehetett? Valamint hol találok hozzá egy olyan rajzot,amin egyértelmű hogy a vezérlő panelen mit hová kell kötni? Esetleg javított már ilyet valaki és lenne hozzá egy komplett rajza? Előre is köszönöm.
Helló! Ha visszalapozol, találsz a W10E panelról kapcsolási, valamint bekötési rajzot is (valahol az első harmad körül) A relé ha jól emlékszek 24V.-os, régi, jó panel, remélem a fólia felőli oldal nincs tönkre téve, kár lenne érte. A diódákkal kapcsolatosan néhány oldallal korábban szintén találsz ajánlást. Sok sikert!
Itt a kért rajz (azt hiszem mpisti tette fel ide régebben)
Szerintem is nagyon jó kis vezérlés. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2019
Köszi a rajzot. De a sok csatlakozó közül hogy tudom kikeresni hogy mit hová kell kötni? Találtam bekötési rajzot Bővebben: Link, de nem vagyok benne biztos hogy hozzá tartozik. Pláne hogy a panelen "a" és "b" jelölésű csatlakozók vannak, a bekötési rajzon viszont nincs jelölve hogy a számok melyikhez tartoznak
Rajzot és műszert a kézbe.15 perc meló és már meg is lesz.
A W10 kártya kivezetésekre gondolok,de az egész gépre is érvényes (csak kicsit több idő ráforditással) Ez a módszer a leg biztosabb. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
Alakulunk alakulunk. Ki hajítottam a gyári előtolót az Einhellből. Sikerült némi segítséggel hozzájutnom egy nagyon komoly előtolóhoz. Már csak a villamos szigetelését kell megoldani, valamint a vékony vaslemez merevítését, amiből a gép belső teteje van.
Ez volt a kiindulási alap. A második képen látható, hogy mekkora eltérés van a két tolómű között. Kellett vágni bőven.
Na ez a második már valóban tolóműnek nevezhető
Egyébként a vicc az, hogy ha nem lenne sok alkatrésze műanyagból és a görgői nagyobbak lennének, talán ebbe a gépbe egész elfogadhatóan tudna dolgozni.
Létezik ebből kis tolóból is normális minőség. Az én saját gépemben is olyan van, évek óta használom, soha nem volt semmi baja, tökéletesen tolja a huzalt, pedig kínai.
Gondoltam hogy meg lehet jobban is csinálni. Nem minden gagyi ami Kínából jön, csak oda kéne figyelni a gyártásra.
Üdv!
Hegesztő gépemben cseréltem a dióda hídban diódákat a benne lévő SY 171/2 diódákat SY171/1 diódákkal helyettesítettem, mert olyanokat kaptam. Olyan mint volt javítás előtt, a gép működik, de szakaszosan hegeszt, és a trafó is dübörög. Mi lehet (még) a hiba?
Ja és írtam a Trakisnak, ezt kaptam tőlük:
- Levéltitok megsértés miatt eltávolítva - A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2019
Moderátor által szerkesztve
Valószinűleg az új diódák záróirányú feszültségtűrésre kevesebb (ez a ../1 jelölés lehet).
Annyival kevesebb, hogy már nem bírja ki a trafó feszültségét. Nem melegszik? fly1443 is tett egy próbát autó generátor egyenirányítóval, de az sem bírta (feszültségben). A legolcsóbb megoldás amit fly1443 is csinált, olvass vissza pár oldalt. Mondjuk nem ipari, de működik A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |