A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Sok igazság van abban amit írsz, nem vitatom, tart ameddig tart.
Most hirtelen eszembe jutott, hogy pl. a régi MMA Hetrákon a primer tekercsek egymásra voltak tekerve ala natúr és ahhoz képest évtizedeket mentek, némelyik még ma is üzemel. Pedig azok aztán kaptak rendesen...Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem kell a szigetelés soronként.
Estét. Na ez most nem pont hegesztés lesz, de palackos témát nemigen találtam.
Egy palackra (ipari 20 literes azt hiszem) "Szénsav" van beütve, az más mint a CO2 vagy széndioxid? Vagy ugyan az, csak máshogy nevezik? Nagyon régi, kopott, de ha jól látom, egyébként szürke volt. Ismerősöm szerint szóda készítésre való (akkor esetleg sörcsaphoz is jó lehet). Vagy MIG hegesztéshez is jó? Úgy tudtam eddig, hogy a három név kb ugyan arra az anyagra utal, mármint szénsav, széndioxid, CO2.
Ugyanaz, csak a szikvizes tisztább (volt).
Nos, hát nem tudom, én ezt épp most találtam. Ez alapján nem ugyan az.
A széndioxid az ugyebár CO2, a szénsav meg wiki szerint leírva H2CO3, vagy jobb oldalt a tulajdonságoknál azt írja, hogy CH2O3. Most igazából azt sem értem, hogy a két képlet közt mi a különbség, és melyíket mikor használjuk. Kémiából ki van itt toppon?
Én ilyeneket használok, mert szinte ingyen cserélik nekem.Sörcsapolókban használják őket. Csak az elnevezés szénsav, simán széndioxid van ezekben, legalább is amit én "kapok".
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2021
A minőségi hegesztéshez víz mentesebb CO2 kell.
A szénsav elnevezés egy szakzsargon kifejezés. Valójában a hegesztésnél széndioxid gáz alkalmazásáról van szó. A H2CO3 a széndioxid vizes oldata, azaz a szódavíz. H2O + Co2= H2CO3.
A CH2O3 pedig metánszármazék, performinsav. Alkalmazástechnológiailag a széndioxidhoz nem sok köze van, mivel tudomásom szerint fertőtlenítőszerek adalékanyaga.
Az ipari szénsav és az élelmiszer ipari szénsav között annyi a különbség, hogy az ipari tartalmazhat szénhidrogén származékot, de vizet nem, az élelmiszeripari viszont tartalmazhat vizet de szénhidrogén származékot nem . A '80-as-'90-es években előfordult hogy a fröccsnek gázolaj íze volt, na, ilyenkor biztos lehetett az ember abban hogy a kocsmáros a szénsavpalackot a közeli fémipari üzemben cserélte.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni Építettem egy kis egyfazisu co2 hegyesztőt ithoni hobbi célra de amit eredetileg bele szantam trafőt azzal egyaltalán nem fog ívet mert elszúrtam a méretzését és nagyon kis tejesítményű (pálcával fogott ívet de ott is gyenge volt ezért mertem rá alapozni ezt a co2 hegesztőt) miközben a helyére kerestem alternatívát egy forumon láttam hogy egy hasonló mérető de gyári invertere Iweld gér üresjarati feszültsége 68v ami meglepett mert én úgy tudom (lehet hogy rosszúl) hogy ehez a hegesztési eljarashoz 18 és 36 volt közötti feszültségre van szükség ami végig álandó de ezen felbátorodva rákötöttem az inverteres palcás hegesztőmet az adott co gépre amivel szépen fogott ívet de megterteni sehogy nem tudtam, mindig kialudt kb1 másodperc után. Ti mit javasolnátok hogy tudnám orvosolni ezt a problémát? Mivel a gép már kész így adott a hely ahova az új áramforasnak kéne mennie és én annak örülnék a legjobban ha azt a palcás hegesztőinvertert tudnám beleépíteni némi átalakítással a sulya és a teljesítménye miatt. Esetleg ha egy folytótekercset keszitek az inverter után az segíthet? Kérlek javitsatok ki ha valamit rosszúl tudok
Ezerszer volt már itt téma, olvass vissza, ha érdekel. Ha normális munkapontú MIG gépet szeretnél, akkor vagy veszel ilyen komplett inverteres MIG/MAG panelt bele, vagy valami orosz oldalról szedsz valami bevált kapcsolást és megépíted. Abból amit beletettél, soha nem lesz normális fogyóelektródás hegesztőgép, nem lehet átalakítani.
Sziasztok Pakolás közben találtam egy hegesztő vezérlőt,már nem emlékszem milyen gépbe való.Hátha valaki felismeri a képekről
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2021
Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni, egy co2 hegesztővel kapcsolatban. Van egy régi, egyszerű, trafós co- hegesztőm, ami egy érdekes jelenséget csinál. Amikor elkezdek vele hegeszteni, akkor erős és szépen hegeszt, de ha hoszobb ideig hegesztek vele, akkor a hegesztő egyre gyengébb lesz. Ilyenkor még az anyagot sem birja összeolvasztani. Ha várok vele egy pár percet és újra elkezdek hegeszteni vele, akkor ugyaz ezt csinálja. Az mindegy, hogy folyamatos varatot csinálok vele, vagy csak pontozok. Olyan mintha munkaközben felmelegedne benne valami és akkor gyengülne el az egész. A munkakábeleknél a csatlakozásokat átnéztem, ott nem melegszik semmi, meg is pucoltam, át is húztam őket. Esetleg lenne valakinek valami ötlete?
Szia! Gondolom minden csatlakozási pontot megnéztél. Esetleg a diódahíd ha elkezd melegedni akkor nem tud-e valamelyik dióda átmenni szakadásba, vagy az egész hídnak megnő az ellenállása valami belső sérülése gyártási hiba miatt. Láttam már olyat hogy egy dióda hidegen szuper és bemelegedve hirtelen megnőtt a belső ellenállása. Igaz nem hegesztődióda volt hanem egy pici 1N4007-es, de az analógiája ugyan az.
Kínai diódahidaknál előforduló probléma hegesztőgépekben is.
Valamiért éreztem hogy itt is lehet hibaforrás. Ráadásul olyan amit csak az üzemi körülmények tudnak előidézni, tehát multiméterrel ítéletnapig is méricskélhetem hibátlannak fog tűnni.
Viszont nekem is lenne egy furcsa jelenségem. egy olcsó CO2 gépnek lehet olyan a munkakábele hogy szorul benne az elektróda huzal? Ez egy einhell gép. tudom hogy nem valami nagy név sőt szinte siralmas, de azért ha nagyon akarja az ember akkor azért lehet belőle használhatót építeni (átépíteni hogy jobb legyen mint volt) Persze nem lesz egy Esab, Kemppi vagy Miller belőle, de legalább vékony lemezekhez kicsi munkákhoz egész jó tud lenni. Szóval a hibajelenség az hogy néha nagyon szép a huzaltolás gyönyörűen serceg a hangja a hegesztés közben, néha meg lehetetlen vele normális varratot csinálni. A huzaltolót már cseréltem (tőled vettem) Kapott két hatalmas 44000 mikrofarados kondenzátor csomagot és egy kb. 100-150 millisec késleltetésű lágyindítót. így már lehet a 0,8-as huzalt is használni. De a huzaltolás akadozása nekem visszatérő jelenség. Lehet annyira vacak a munkakábel belső szerkezete hogy megszorul benne az elektróda? Az elektróda toló külön segédtrafót kapott, már nem a főtrafóról kapja a tápot.
A huzaltolás akadozása márkafüggetlenül előforduló jelenség. Előidézheti a huzalvezető spirál kopása, kiszőrösödése, esetleg deformációja, megtörése, illetve az elkoszolódása, de az áramátadó kopása is. Ha az áramátadó cseréje nem hoz tartós javulást, akkor kell a spirált cserélni.
Az előtoló görgők túlzott ráfeszítése a huzalra is okozhat deformációt, annak a következménye is a szorulás. A huzalátmérőhöz méretezett görgők használata fontos! A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
Azt hiszem találtam egy lehetséges hibát. Az én hegesztőmön a primer tekercsek aluminiumból vannak felkekerve, a folytó trafórol két alu drót jön le, ami össze van préselve a réz testkábellel. Gondolom az alu és a réz kábel nem szetetik egymást. A csatlakozás elég érdekesen meg van égve. Érdekes, hogy nem éreztem melegnek. Ujra blakolom ezt a csatlakozást, de hogy kössem össze az alut és a rézkábelt?
Megtaláltam a hibát! Szét volt égve a csatlakozás. Az aluminiumot és a rezet, hogyan kössem össze?
Szinte már alig érintkezett.
Szia! Szép egy megoldás. A réz és alu vezetékek nem nagyon szeretik egymást.
Én úgy oldanám meg mint neked a negyedik képen, csavarkötéssel. tennék a rézkábelre egy csavarkötésre alkalmas gyűrűs kábelsarut, a fojtótekercs kivezetéséből tisztítás után hajlítanék egy hurkot és átdugnék rajtuk egy csavart alátétekkel hogy a réz és alu ne tudjanak összeérni majd meghúznám a csavart.
Aluforr 300-zal befuttatod az alu drótot, utána hozzá tudod forrasztani sima ónnal a rezet (sarut vagy toldást).
Én ónnal futtatott szemes kábelsarut szoktam préselni mindkettőre és csavarkötéssel kötöm össze. Soha nem jött vissza egy ilyen gép sem.
Szemmel láthatóan akad a huzal és visszaég az áramátadóra, vagy csak nem egyenletes a hegesztés? Ez tipikus relé, vagy mágneskapcsoló hibára utal, a rossz kontaktus miatt ingadozik az áram. De ilyen kínai csodában előfordul ilyen kötési hiba, mint ami nimrod79-nél is volt. Ennek az a tünete, hogy hogy a pillanatnyi érintkezéstől függően egyszer tökéletes, aztán elkezd pattogni, mert a lecsökkent áramhoz sok a huzal.
Tapasztalatom szerint a huzal akadást gyakorlatban leginkább az szokta előidézni, hogy túlhúzzák a nyomógörgőt, ami spirált csinált a huzalból, aztán az megfeszül a huzalvezető spirálban. Néha jó, aztán van amikor feltorlódik és ugrik egyet. Ha kitolsz vagy 2m huzalt lehet látni, hogy egyenes vagy tekeredik. Legvégül pedig van a leghülyébb hegesztő, aki olajozza a görgőket, ami miatt csúszik a huzalon, ráadásul még mérgező is, mert az ívben elég a huzalra került olaj.
Köszönöm. Megnézem a testkábel csatlakozásokat. Az a furi hogy nem tekeredik össze-vissa a huzal. A főtrafót egy nagyobbacska mágneskapcsolóval kapcsolom, szerintem ott nincs kontakt zűr, de megnézem majd. Viszont valahányszor kifújom a munkakábel huzalvezető csövét kompresszorral valami iszonyatos retek jön ki belőle. utána megint jó egy darabig. Néha az az érzésem, mintha tapadna a munkakábelben a huzal. A leg jobb eredményt akkor tudja csinálni, ha nagyon figyelek arra hogy ne legyen semmi hajlítás a munkakábelben. Azt nem hiszem hogy a tolómechanikával lenne baj. Mint mondtam az tőled van, hatalmas erős darab. Megnézem majd megint, de úgy emlékszem, hogy a tológörgő sincs veszettül ráfeszítve az elektródára.
De amit már itt írt valaki hogy az áramátadó kopása miért tudja befolyásolni az elektróda tolását azt nem igazából értem. Idézet: „De amit már itt írt valaki hogy az áramátadó kopása miért tudja befolyásolni az elektróda tolását azt nem igazából értem.” Én lennék az a valaki.. Az áramátadó ha nagyon kopott, akkor kis felületen folyik nagy áram, amitől időnként összeheged a huzal a vörösrézzel. Ilyenkor megtorpan, aztán a tolómű leszakítja a hegedést, és megy tovább a huzal. Belátható, hogy ilyenkor szakaszosan olvad le, nem egyenletesen. Ilyenkor szokott a jól képzett hegesztő rácsavarni a görgőnyomásra, ami csak látszatmegoldás. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2021
Akkor szokott nagy mennyiségű szennyeződés kerülni a spirálba, ha poros a huzal, vagy recézett a görgő. Spirált lehet cserélni, de csak Eurocsatlakozós munkakábelben. Ha fix bekötésű, akkor komplett munkakábelt kell venni, ami sokkal drágább mint az Euros. Érdemes átalakítani Eurosra a gépet, ha hosszútávra tervezel vele. Azzal viszont számolni kell, hogy általában a fix munkakábelekben van a gázszelep.
A huzalvezető spirál is kopó alkatrész. Ha azt tapasztalod hogy kifúvatás után egy darabig jó a huzaltolás, akkor egészen biztos hogy kopott a spirál. Cserélni kell azt is és az áramátadó fúvókát is, és jó lesz a géped.
Köszi így már vili. Ne haragudj nem lapoztam vissza, csak emlékeztem hogy meg lett említve.
Na asszem első körben szerintem egy nagy takarítást fog kapni a gép, meg egy áramátadó cserét.
Ez így igaz. Szerencsére az enyém nem ereszt. Láttam mér olyat amelyik kicsit sziszegett. Mondtam is hogy be lett építve egy kígyó
|
Bejelentkezés
Hirdetés |