Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
No meg a hátuljáról is, mert az adatlap ott szokott lenni.
Helló!Ennek a tetejénvalt de nagyon legyalázott gép össze vissza markolóba hordták ide oda ahol javitani kellett sajn os hiányzik a táblája ,magyar gér Érden vették...ennyit tudott a gazdája kb 20 éve és a hegesz.... volt szervizelve egyszer..
Türelem!
Nem mindenki olvassa a fórumot napi 24 órában.
Nem lenne egyszerűbb, ha leírnád hogy mi a kérdés?
Helló! Eltört annak a kapcsolónak a tengelye amivel a mma /co -t lehet kapcsolni be tettek egy sima billenő kapcsolót és ki tudja mérve nincs külömbség... rajz kellene ,mert szétszedném a kasznit rendbe tenni és lehet jobb lenne átvezetékelni,hogy minden úgy legyen ahogy megtervezték.
Kizártnak tartom, hogy találsz hozzá rajzot. Ha Co módban van, akkor felesleges az időt pocsékolni rá, mert akinek van CO gépe, az MMA gépet nem nagyon veszi elő többet. Ha meg olyan helyen kell hegeszteni, ahova nem tudod a Co gépet vinni, akkor kell egy MMA inverter.
Hát lehet igy lessz ,csak szét kellene kapni a kaszni miatt,mert meg van rogyva összetörve....Akkor meg már gondoltam gyárira....
Képeid alapján a vezetékezés gyári eredeti. Mit akarnál annál jobbat?
Azt a gyári kapcsolót visszakötni,de majd ha szét lessz szedve....előbb a kaszni..
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni tőletek. Régi vángyam teljesült egy 3 fázisú (Hanyecz) CO2 személyében, 1 fázisúm már volt több is.Kitakarítottam a portól a gépet és láttam, hogy nincs benne fojtó. 270A papír tábla szerint, 12 fokozat. Idő hiányában méréseket nem végeztem, csak végigpróbáltam, hogy minden fokozat műkszik-e, az 1-4 fokozatban próbáltam is, szerintem szépen hegeszt. Azért szeretnék egy fojtót tenni bele, a méretezésében kérnék segítséget, van mindenféle ilyen olyan anyagom.
Nem biztos, hogy kell bele fojtó. Akad, amelyikben a főtrafó kialakításával érik el a megfelelő működést. Kép kellene a főtrafóról.
Valószínűleg így van,mert nagyon szép varratot csinál, nincs fröcsögés stb. Majd teszek fel fotót.
A kialakítása olyan, hogy az oszlopokon nem egymásra van tekerve a pri és szekunder, hanem az oszlopokon egymás mellett vannak tekerve. A primereken a 12 fokozatnak megfelelően csapolások vannak, mennek a kapcsolóra. A szekunderekról pedig a dióda hídra. Mi az ismérve annak a kialakításnak, hogy nincs fojtó?
Éppen ez, amit írtál. Bár a CO2-höz lapos karakterisztikájú trafó a megszokott, de ezzel az elrendezéssel enyhén eső lesz a karakterisztika, ami pótolja a fojtót. Többet láttam és javítottam már ilyent és nem rosszabb, mint a fojtós.
Akkor tulajdonképpen nincs dolgom vele, gyanús volt mert nagyon szépen hegeszt.
A szekunder 5,5x3 mm-es drótból van. Ha jól láttam a tekercsek nem csillagba vannak kötve, úgy mennek a 3 f dióda hídra. Ventis hűtéssel lehet ez 270A -os???
Nincs felirat, régebbi gépeit láttam, ott is csak pár papírból készült felirat volt a huzalsebesség és fokozatkapcsolónál.
Most már vannak rendes feliratok..
A dióda hídon PTS 240 van, gondolom a névleges árama 240A.
A szekunder csillag/delta kapcsolású, nem kicsi az a 5,5x3 mm-es drót ekkora áramra? Gondolom a bekapcsolási ideje kb. 30-40% lehet max áramon, meg megy a venti.
Nem a szekunder, hanem a trafó a csillag/delta.
A bekapcsolási ideje inkább 15 % lehet max. áramon. Annyit meg kibír a tekercs meg a diódahíd is. Barkács gyakorlatban ritkán hegesztenek ekkora árammal, akkor se sokat.
Igazad lehet, én sem fogok háztájiban. És közben látom, hogy sok esetben pl. Telwin a gépére MIG 270-t írt, közben a max áramot 240-ben adja meg. De láttam másik cégnél is ilyet, így kissé becsapós a dolog.
Még kérdezmém,mert látom, hogy a ptc a primer tekercshez van bedugva és a vezérlőkártyára csatlakozik, ismert kártya készen vette szerintem, most nem tudom leolvasni a számát, de biztosan ismered.
Ezek valamilyen fix. hőfokra vannak beállítva, vagy eltekergethető. ( talán nem lehet állítani, így nem lehetett elbarmolni sem.) A ptc csak lityeg lötyög a tekercsnél, nem tekerték be közé, oda kéne pasztával szorosabban tenni!?
A kapcsolóra tegyél zacskót, mert hamar kukában fogja végezni.
A Telwinnél legalább van némi köze a típusjelzésben szereplő számnak a valós max.terhelőáramhoz. A típusjelzés MIG 270, a gyártó által garantált max. terhelőáram 240A, amit a gép 30% bekapcsolási idővel teljesít is. Összehasonlítás képpen az ESAB LKA 180-as 170A-t csak 11% bekapcsolási idővel tudja teljesíteni. A 2 kiló súlyú 240 és 300A-es maximális árammal hirdetett dnyipro és társait már nem is merem említeni. A Telwin egy ekkora gépre 90A-t írna, mert kb.ennyit tud maximum. Jól ismerem a Hanyecz gépeit, ha jót akarsz akkor a főtrafót fokozatkapcsolóval együtt kiveszed és a trafót jól beöntözöd szigetelőlakkal. Feltételezem, a te trafód is aluval van tekerve(primer és szekunder is)és ha szerencséd van akkor nem leselejtezett hálózati nagytranszformátorból bontott papírszigetelésű huzalból van a primer. Fojtó ilyen kis teljesítménynél felesleges, a gép nehezebb lesz és nem fog annyit javítani a gépen hogy megérje beleépíteni.
Ez becsapós dolog a kínai inverterek hozadéka. Régen a maximális áramról volt szokás a gépeket elnevezni, aztán kínaiak elkezdték átverni az embereket, akik el is hitték azt ami rájuk van írva és azt mondták "minek vegyek pl. Telwin gépet ha kínai sokkal nagyobb áramot tud". Ezáltal a nagy gyártók üzleti hátrányba kerültek Kínával szemben és kénytelenek voltak ők is utánuk menni, mert nem akartak csődöt. A korrekt gyártók az adattáblán a tényleges értékeket tüntetik fel a kínai legaljával ellentétben. Ezt csak azért írtam így, mert kínaiból is van jó minőség. Átéltük mi már ezt a 90-es évek elején a 300W-os piaci magnókkal, amik maximum 5W-ot tudtak..
Szerencsére a tekercsek rézből vannak. Ha egyszer sok időm lesz megitatom lakkal, de ha nagyon összekapom magam, akár vákuum alatt is megtehetem.
Sajnos most nincs időm, igaz kedvem sem hozzá, aztán lehet rákényszerülök, csak akkor már menetzárlatos is lesz, de ne szaladjunk ennyire előle.
Felesleges. Az a trafó ránézésre is egy vicc. Ezzel a viccesítéssel érték el (akarva vagy akaratlanul) hogy ne kelljen bele a fojtó. A lemezek összevissza hegesztgetésével le lett rontva a vasmag, a primer-szekunder egymásra helyett egymás mellé tekercselésével meg meg lett növelve a szórás. Csak akkor meg, minek bele a nagy trafó meg a sok drót. Ja, ez volt valahol elfekvőben...
A képről nem kivehető, hogy van-e szigetelés a primer sorok között, ránézésre nincs. Ha valóban nincs, akkor azon már a lakkozgatás sem fog segíteni semmit, ugyanis a lakk éppen oda nem tud befolyni ahol a legnagyobb szükség lenne rá, a primer alsó sorainak a közepébe. Ha lesz, akkor ott lesz majd menetzárlatos, mivel a tekercs ott a legmelegebb. Ha meg meleg akkor ugye tágul. Meg ha rögzítve sincs akkor még meg is mozdul. Ha meg megmozdul, akkor előbb utóbb lereszeli magáról, vagy az alatta vagy felette lévő menetről a zománcot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |