Fórum témák
» Több friss téma |
Nem, stabilan világít mind. Néztem, elég rövidnek tűnnek, de hogy milyen hosszúak pontosan azt nem tudom megmérni, mert tokban vannak.
De a tokból mennyi látszik ki?
Mindjárt lefényképezem és felteszem!
Remélem látszik! A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
A másik?
Sziasztok!
Eegy problémában szeretném a segítségeteket kérni. AWT 5098/4-900 tipusú WP mosógép.A hibája hogy nem centrifugál valamikor végig megy a program de a ruha vizes marad de van olyan is hogy megáll a program és csak a tovább léptetés segít de a kézi léptetéskor sem centrifugáz. Vízszivattyú új benne, a vízszint tartály kitisztítva és a légsűrítőszelep működik. A program kapcsolót szétszedtem de vizuálisan ellenőrizve mindent rendbe találtam. A motor szénkefét megnézem rendben vannak. Valakinek esetleg ötlete a hibával kapcsolatban. Köszi előre is
Az is ugyanígy néz ki!
Ezek még elmennek, A tacho-nál hátul a motron van egy mágnes a tengelyre rögzitve az nem lóg rajta?
Szerintem ha lógna akkor nem is mosna mert akkor véletlenszerűen bepörögne.Szerintem vagy ürítési hiba vagy zárlatos a motor.
Amikor a centrifugához ér mit csinál?fel sem pörög?Üresen sem megy?
Rosz válasz!! Meg kell nézni és ugy kizárni azt is mert lehet hogy nagyobb fordulatnál csuszik kitudja, ha a motor zárlatos akkor villognak a ledek mikor felpörög és elalszanak a végén általában.
Erre gondolsz? A műanyag úgy áll, mint a cövek.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Csak feltételezés volt részemről.Ma is tanultam valamit.
Ez a normál motor, ezen nem csuszik meg, egy másik motor ha lenne érdemes lenne kipróbálni, vagy esetleg kiszedni a panelt és a relék lábait nagyítóval átnézni hátha körbereppent valahol, csatlakozókat pucold át.
Most a panelt próbálom kiszabadítani, hátha azon találok valamit, csak nem tudom, azt a damilos ketyerét hogy kell leszedni róla.
Még egy dolog beugrott, az ajtó érzékelője rakoncátlankodik időnként, van, hogy elindul a mosás és egy idő után elkezdi villogtatni a kulcs ledjét. Ilyenkor szoktuk kicsit megtaszajtani az ajtót és akkor folytatja. Nem tudom ez bezavarhat-e?
Sajna, másik motor nincs
Azt tervezem én is! A csatlakozókat mivel pucoljam? Kösz az eddigieket!
Nem tudom, akármivel ami levakarja az esetleges oxidrétegeket már ha van, a motor csatiján is meg ami bele megy és a panelen a relék lábát ne felejsd el, sok esetben ez a hiba, szabad szemmel valamikor nem is látni.
Találtam két gyanús forrasztást, bekarikáztam.
A triac - ha az van benne - melletti relé két lábán van. Szerinted az lehet a bűnös?
Az ilyenek nagyon is okozhatnak ilyen hibát. Felette milyen alkatrész van, aminek ez a 2 lába van?
Az egyik relé, a panelon az M76 és M77 csatlakozóhoz van kivezetve. Ha jól látom a Service manual-ban ez a két kivezetés megy a motor felé, a motor csatlakozóján az 1 és 2 lábra. Úgy rémlik, mintha pont azok lennének a tacho csatlakozói. Megforrasztottam, este összerakom és visszajelzek az eredményről. Már csak az a kérdés, mitől "párolgott" el a cin? Eleve rosszul lett forrasztva vagy az átfolyó áram "melegí
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
Na pont ezeket kerestük, csoda hogy egyáltalán ment még a motor, forrazd meg és még nézd át a panelt máshol is, vagy inkább egyből forrazd át a többi relé lábait is.
Üdv A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
Ezek attól keletkeznek, hogy kicsit "szennyes" az alkatrészláb és nem úgy futja meg az ón, utána mivel ott "kontakt" van ezért a nagy áramoknál a piszkosul melegedni fog utána pedig szépen így körbeolvad. (vagy csak szimplán kevés ón ment oda és nagy áramnak kéne átmenni rajta ezért elmelegszik, vagy hidegforrasztás, bár gyári dolgoknál ritka) Az átforrasztásnál az a legjobb ha van ónszippantód és a régi forrasztásnak a maradékát leszippantod és újraforrasztod, mert úgy ha átforrasztod csak akkor benne lesz az a nagyon sokszor átmelegedett "por" ón és az nem túl jó már.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
Ezek a jelenségek mindig a relék lábainál vannak, valószinü a rele müködése okozza, ezek kezdetben repedések vagyis a folymatos kapcsolgatástól megrepednek a lábaiknál a forasztások aztán meg a rosz kontakt végett szikrázik és szépen körbe ég. Nagyából ennyi.
Üdv
Köszönöm mindkettőtök segítségét, remélem hathatós közreműködésetekkel sikerül működésre bírnom a masinát!
Üdv.
És igen, MŰKÖDIK!!! A teszt centrifuga program lefutott, pörgött, mint a kisangyal! Összeraktam, már megy is egy mosás!
Még egyszer, emelem a kalapom a segítőkész kollégák előtt, ha bármilyen más ügyben akadna problémátok - amiben esetleg tudok segíteni - keressetek, próbálok segíteni! Kösz és további sok sikert a mosógépek javításában: Lajos
Szia.
Egy párszor nagyon kiszurtam magammal amikor nem vizsgáltam meg bizonyos részeket vagy alkatrészeket mert ugy gondoltam teljes meggyőződésemmel hogy ott bizony nem lehet hiba, és amikor egy hosszu napot töltöttem el panel javítással, ic cser, meg minden ami csak szóba jöhet, akkor előszedtem az abszuld dolgokat és nekiáltam ellenőrizni a gép más részeit amiket legelőször kelett volna és meglett máshol a hiba amire annyi volt a válaszom, hogy HÁT KI A FENE GONDOLTA VOLNA, és elment egy egész napom a marhaságra, ugy gondold el, hogy egyszer egy csatlakozóval találkoztam ami kivülről hófehér volt és hibátlan és amikor szétbontottam belül össze volt égve, ha akkor nem szagulom meg lehet rá sem jövök. Azóta igyekszek először mindent ellenőrizni és csak ugy kizárni hogy nem hibás.
Sziasztok van egy ARISTON AMXXF149 ELŐLTÖLTŐS MOSÓGÉP-SZÁRÍTÓGÉP és a hibajelenség hogy mosáskor nem forog a dob.
Nem találkoztatok ilyen hibával?
itt vannak a panelről képek:
Szia!
Ha centrifugára állítod akkor van dob forgás?
Van 1 illetve 2 ariston nálam at104 mindkettő . Az egyik már jó a másik pedig eeprom hibás. Próbáltam ki olvasni a jó tartalmát de az olvasóim nem boldogulnak vele! Orosz oldalon találtam tartalmat de ezt az e2p fájlt a pony nem bírja megnyitni.... Ha valakinek lenne eeprom tartalom, és elküldené, megköszönném.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |