Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ez egyébként sem jó a te YZ-tip motorodhoz. Tegyél fel képet a tekercsekről,és azok ellenálását mérd meg,valószinű ezután tudok segiteni.
Ami nekem van gyújtás a Babetta elektronikához az is hasonló felépítésű mint a tied mex, mondjuk nekem BT151 helyett TIC106M-van de még csak hűtőborda sincs rajta, belevan rakva nekem egy kis dobozba a panel alső és felső részére én gyertyát olvasztottam rá és így biztosítom a vízhatlanságot nekem 150-es ETZ-m van, de mi is csak hegyen meg sárba használjuk, eddig az elektronika kb. fél éve tökéletesen müxik, csak kétszer áltam meg akkor is a kábel kidörzsölődöt és hol ment hol nem, de kicseréltem és betettem a kábeleket vastag szigetelő csőbe azóta semmi gondom nincs vele. Szerintem az YZ-hez is meglehet építeni és tuti hogy müxik az elektronika!!!
Nem véletlenül irtam,hogy nem ahhoz való! Az YZ-nél nincs különválasztva a jeladó funkciója,a tekercs az egyik félperiódusban részt vesz a kondenzátor töltésében és a másik félperiódusban vezérli a tirisztort. Ha különválasztod a két tekercset akkor kevés lessz a kondin keletkező feszültség. Gyári elektronikát rajzoltam vissza, az alapján irtam a hsz-t. Ha lesznek fényképek akkor talán majd magad is belátod,hogy nem minden gyújtás működik azonos módon.
egyenlőre még csak annyit tudok róla hogy 3 szál vezeték jön ki belőle, talán már hétvégén eltudom hozni a motort és le tudom majd fényképezni. de ha ez a variáció áll fent akkor is lehet hozzá csinálni elektronikát?
JAh bocsi félreértettem a dolgot az úgy persze h nem jó, de én úgy értettem mintha lenne ott is két tekercs bocsi... akkor itt hogy van megvalósítva a gyújtás elektronika??Már kíváncsi lennék rá én
Sziasztok!
Nos, lenne nekem egy SEM gyújtásom. (hátha találkozott már vki ilyennel, Husaqvarna, HusaberG, kTm ilyet használtak még pár éve) A problémám az, hogy szinte majdnem 1-2 évenként újra kell tekercselni, mert elhagyják magukat a gerjesztő tekercsek (4db) Eddig két helyre vittem, de most már elegem lett, saját magam szeretném megtekercselni. A 4 tekercs összességében 3kOhm +-10%-ot kell, hogy tudjon, tudom a zománchuzal átmérőjét, ami 0.071. (bár a gyári asszem 0.05-0.06 között lehetett, de ezek még annyira sem bírták a gyűrődést) Sejtem, hogy mi lehet a gond, mivel verseny terepmotorról van szó, nagy a hő, ami miatt a huzalokon lévő zománc elalél. (volt, hogy teljes szakadásom volt, most meg perpill jóval kisebb a mért ellenállás, ami miatt lófütty erejű a szikra) Na ennek akarok véget vetni! Olvastam, hogy vannak nagy hőbírású zománchuzalok (pl. 200Cfok), lehet, hogy ilyennel kellene belevágnom. (?) Tud valaki olyan helyet, ahol elfogadható áron, MINŐSÉGI zománchuzalt tudnék venni? Továbbiakban... mivel elég vékony huzalról van szó, azért most vakarom a fejemet, hogy hogyan is álljak neki az egésznek, mivel egyszerre 5 huzal van "összefogva", és így vannak felcsévélve. (olyan 4000-4500 tekerésnek kell lennie... jobban mondva ami felfér, mert a 0.05 és a 0.07 között van "némi" különbség ügye ) ..és szükségem lesz majd olyan tekercslakkra, amely jól bírja a hőt, ugyanis ha összeállna majd a cucc, akkor a végén valahogy egy vízálló réteggel el kell látnom a forrasztásokat, ill. magát az egész hóbelebancot. Minden jótanácsot szívesen fogadnék! (a napokban neki kell állnom, mert a 7végén már edzés, és jó lenne, ha készen lenne addig... ) Előre is thnx!
Az ilyen vékony meg ekkora hő bírású zománchuzal 5-6ezer forint körül van kilója, és kilós orsókon lehet kapni. A lakkozáshoz valami impregnáló lakk kell amihez eleve kéne egy kemence hogy rendesen meg is kössön, meg ezeket a tekercseket csak géppel lehet megtekerni, mert igen feszíteni kell a drótot hogy szoros legyen a tekercs. Ja meg ezeket soronként szigetelni kell mert összedurranna és szépen sorba kell tekerni.
Az AMAL gyújtás újratekerése nehéz dolog,házilag majdnem lehetetlen korrekt módon javitani. a gyári csévetestek megvannak? Láttam pár javitottat.ami némi szigeteléssel közvetlenül a vasra volt tekerve,mert az eredeti cséve megsemmisült a kibontásnál. Hosszú üzemidőt igy nem lehet elérni. Viszont csévét megintcsak nem lehet házilag erre a vasmagra késziteni. Tekercseléskor minden sor után be kell kenni lakkal (kis ecsettel) ez sokkal jobb mint a végén történő impregnálás. Amit te öt szálas tekercselésnek néztél az csak a huzalkivezetések megerősitése,össze vannak sodorva,és igy vannak kiforrasztva. Maga a tekercs egyszálas tekerésű. Huzal és lakkügyben itt nézz szét: Bővebben: Link
Sziasztok!
Először is kösz a válaszaitokat. Nos, hál'istennek nem olyan "drága", az 1 rétegű zománchuzal 4600 pénz körül van /kg. (150Cfokig bír) Ami a ciki, hogy sajnos ekkora méretnél csak 5-6kg-os kiszerelésük van, és nem tdnak kisebbet adni... de ha azt nézem, hogy kb. 15-20ezerért tekercselnék meg... A gyári csévetestek megvannak, bár az a gyanúm, hogy most óvatosabbnak kell majd lennem, mert már 3xor voltak leszedve. A védőlakkozást úgy gondoltam, hogy az összeszerelés végén az egész cuccot felmelegíteném ~100Cfokra, majd kezelném, majd ismét melegítés/szárítás. Ehhez mit szóltok? Ami még kérdés, hogy a tekercseket ügye valamivel nem ártan megvédeni külső sérülésetől, ehhez teflonszalagot használnék. Vélemény? Nem akarom semmivel sem ki-beönteni (mint ahogy eredetileg is van), mert talán így jobban hül az egész, ha "csupaszon" vannak. mex, ezt hogyan is érted? -> "a huzalkivezetések megerősitése,össze vannak sodorva,és igy vannak kiforrasztva" Tehát: egy szállal van tekercselve az egész, a végén viszont a szál végeit párszor visszahajtják, majd így vezetik ki? Előre is thnx a válaszokat!
Egy szállal van tekerve és a végén össze van hajtogatva. Én a 200Cfokosat néztem az 5800Ft/kg és ahol én veszem ott van 3Kg-os dobon is. A lakkozást azt meg minden sor után megkell csinálni hogy ne üssön át a menetek között.
Hali!
Nos, szétkaptam a cuccot, mint pistike a vasutat , és tényleg úgy van, ahogy írtátok, a vége kb. 15-20cm hosszont 2xer oda-vissza van hajtogatva, így lesz az 1ből 5. Egyébként megtaláltatott a hiba, a szagember, aki újratekercselte nem vette figyelembe, hogy a tekercsek kvázi egy nyáklapra nyomódnak rá valamellyest, és a nyáklapon volt egy hely, ahol gondolom a szétbontás alkalmával sérült a védőréteg, így ott az egyik tekercs és a nyáklap között átütés lehetett, mert égési nyomok voltak. zoz!!! Hol van az a hely, ahol nézted a 200Cfokosat?????? Egyébként a sorok között sem a gyári, sem a javított tekercseken nem volt lakkozás. Gondolj bele, így is alig fér fel a kis csévetestekre 4500 menet a 0.071-es drótosból... Inkább azon gondolkoztam, hogy talán a 2x lakkrétegű lenne a nyerő... de az eladó erre is azt mondta, hogy lehet, nem fog felférni. (afenetudja) Szóval zoz, várom a lelőhelyet minél előbb! Telszám, cím! Kösz!
Mindenképp a 2x-es lakkrétegűt használd és minél nagyobb hőállóságút. A lakkozást soronként kellene végezni ahogy már irtam. Maga a lakk sem mindegy milyen,egyszerűbb egykomponensűt használni. Nagyon ügyelj az egyes tekercsek kivezetéseinek megfelelő összekötésére!
Esetleg nincs lehetőség a komplett gyújtás másikra cserélésére?? Vagy az új tekercs mennyibe kerül??? És házilag hogyan akarod kivitelezni a tekerést???
Nos... mivel már nem garanciális (5 éves motor), ezért újonnan a komplett cucc (csak így adják sajnos - álló+forgórész): 90-100ezer! Ft.
Házilag... nos, kézügyesség :zavart1: , kitartás, változtatható fordulatszámú fúrógép (Bosh, nagyon lassan is tud forogni), egy olyan faragott csap, amit a furógépbe fogok, és erre húzom rá a csévetestet. Bizok a szememben, ...és csinálok jó fényt is, hogy lássak is. Meg kell lenni egy kb. ~4500 menetnek - 750Ohm-nak/tekercs +-10%, de ezt nem fogom nézni, ugyanis 2x lakkozottat veszek, ami vastagabb, e miatt annyit tekerek rá, ami biztonságosan még elfér, majd méricskélek, és ha kell, inkább letekerek. Holnap veszem meg a zománchuzalt, ami sajnos marad a csak 150Cfokos, mert itthon mint a fehér holló, annyi van a 200Cfokosból. (jó pár helyen érdeklődtem.. )
Nem kell aggódnod a pontos menetszám miatt,lehet az tekercsenként akár 500 menettel is kevesebb,de nyomatékosan javaslom a soronkénti lakkozást a duplarétegű huzal ellenére is. Nem kell beégetős lakkot használni a cséve amúgy sem bir nagy hőfokot,elég az egykomponensű, levegőn száradó lakk is. Ha nem tudsz beszerezni kis mennyiséget akkor használj Plasztik 70- spralyt. A menetszám azért nem kritikus mert túl van méretezve. Az inditási fordulatszámon is akkora feszt ad le,hogy az elektronikában levő VDR már korlátoz. Ha kevesebb a menet akkor legfeljebb nagyobb fordulaton kezdi a korlátozást. Még a tekercsek sem fognak annyira melegedni. Maga a tekerés nem lesz egyszerű a módszereddel,én a helyedbe használnák nagyitót,vagy még jobb :óráslupe. Sok sikert!
Hát (tudom hogy háttal nem kezdünk mondatot ) akkor sok szerencsét hozzá! De az a baj hogy olyan nagyon vékony huzal egy kis rántásra elszakad vigyázz vele, aztán ha jó lesz akkor jó mocizást!! Habár ha elsőre nem is lesz tök jó a tekercselés akkor majd megcsinálod max. mégegyszer de akkor lehet nagyon sokáig bírni fogja!
Hejhow!
Nu mögvan a drót, sikerült kisebb mennyiséget kapnom (~3kg). Vettem spray-t is, amivel legvégén egy "hőkezelés" után (páramentesítés) lefröcskölöm. A fúrógépes móccert viszont shiftelem, ugyanis kicsit jobban tesztelve dolgot, túl nagy fordulatszámon megy a legkisebb fokozaton is, félő, hogy én nem leszek olyan gyors, és... Viszont röhögni fogtok, hogy mit találtunk ki a kollégámmal: elektronyos varrógép csévélője! :taps: Ennek ügye van egy lábpedálja, amit nyomogatok, és picit óvatosabban, lassabban forog, mint a fúrógép. A 3kg-os csévét meg két csapággyal támogatom meg a két végén, hogy kisebb súrlódás támadjon, így tán könnyebben megy majd az adagolás. ..ha nem gyün be, akkor átcsévézek kisebb cuccra. Mex, a nagyító viszont nagy ötlet! Be fogom szerezni! Ha lúd, legyen kövér! :zavart1: Na majd meglátjuk. (a vak is ezt mondta...)
Azt felejtsd el hogy a 3 kg-s csévéröl akárhogy is meg van csapágyazva le tudod tekerni a huzalt gépi hajtással. Már az induláskor el fog szakadni! Én úgy csinálom,hogy a csévét leteszem a padlóra állitva igy a huzal akadálytalanul le tud hajtódni,nem kell a cséve tömegét megmozditania. Időnként meg kell forditani mert minden egyes karika után viszel bele egy csavarást a drótba,és ha sok van akkor "bemacskásodik"és nehéz kitekerni. Kézzel tekerd meg,készits egy egyszerű hajtókart,erre rögzitsd a csévét. Arra is gondolni kell:mi van ha vissza kell hajtani mert egymásra csévélődött a huzal? Gépi hajtással macerás. Mindezekre te is rájössz mihelyt hozzáfogsz. Fogadd meg a tanácsokat,ne a saját bosszúságodon tanuljál. A spralyt meg úgy használd hogy a kupakjába fújj egy minimális mennyiséget és azt hordd fel ecsettel nagyon vékonyan minden sorra (amennyiben sikerül még a 20-dik sort is egyenletesen megtekerni) amire nem sok esélyed van.
Mex!
Már most előre-utóra köszönöm a tanácsaidat! Megpróbálom a "gépi" dolgot, de lehet, hogy tényleg az általad javasolt eljárás lesz a vége. Mivel most van ölég drótos , lesz miből eljátszadozni. Ez az ecsetelősdi viszont érdekes... sem a gyári, sem a javított tekercseken nem volt soronkénti lakkozás (amikor lebarmoltam a huzalokat a csévetestről, egyértelmű volt)... most azt nem tudom, hogy azért, mert tényleg nagyon kevés helyre kell feltenni az effektíve sok menetet és nem fog elférni, vagy mert nem kell, urambocsá' kispórólták? :nemtudom:
Szia oTó!Amit Mex javasol az nem hülyeség!Tényleg ért hozzá!!!!!Nekem egy suzuki rm gyujtását hozta rendbe a tanácsaival!!!Nagyon király ember!!!!Ottó
Hejhow!
Nu, elkészült a nagy mű! Készítettem egy kis írományt a dologról: Amal SEM - újratekercselés Köszönöm még egyszer a hozzászólónak a tanácsokat! ..a motorom újra brümmög.
Üdv!
Csaszi vagy. Örömmel olvastam a tekercselés leírását. Egy dolgot hiányoltam az anyagok beszerzését. Közzétennéd hogy,hol és mennyiért szerezhetők be a cuccok hozzá? Köszi és jó motorozást (ha az idő is engedi) Ui.: Én meg szinte biztos voltam benne hogy ezt a SEM förmedvényt nem lehet újratekerni.
Csá!Gratula ügyes vagy !! Nekem biztos nem lett volna türelmem elkészíteni 5 tekercset!!!
Urak, thnx a gratulát! :zavart1:
...de majd ha túl leszek egy-két kemény versenyen, és semmi baja sem lesz, csak akkor leszek nyugodt. :eljen: zverebz, mijaza "csaszi vagy"??? Nos, a zománchuzalt és a spray-t a Villért kistarcsai kirendeltségében vettem, a Loctite-ot (szürke) Kőbányán egy csapágyboltban. Ha szükséged lenne 0.071-es 2Z-s huzalra, amilyen nekem is van, akkor szólj, és kimérünk, áttekercselünk Neked, ugyanis a legkisebb mennyiség, amit lehetett venni - 1 orsó -, 3,xx kg. Tudod mennyi ez? (ugyan jó drága volt, de hát mit van mit tenni!... a cél érdekében mindent! ..majdnem mindent) Szerintem több száz tekercset meg tudnék vele hajtani. Írj, ha kellene! kurtyka, bizony most már tudom, hogy miért tekercselnek drágán. Iszonyú meló ez, hajjajajj! Két napon keresztül meló után hazaérve szinte éjfélig tekerőlantoztam... és amit nem hittem el, hogy egyszer sem szakadt el!
Helló mégegyszer!
Azon még soha nem gondolkodtam el,hogy mi az a "csasziság".Ez van már vagy 15 éve. Egy kicsit összekaptam magam: Baráti munkatársi,körömben sűrűn használt dicsérő formula.Valahonnan onnan eredeztethető,hogy ha valami jó az ugye király,ha még jobb az már császár,ez becézve alakult csaszivá.Gondolom én. Fontosabb dolgokra visszatérve: Pontosan mennyibe kerül 3kg 0,071 vezeték? Én eddig csak 0,15-ös vezetékből tekertem 3600 menetet. Ilyen drótom volt,nem kellett vennem. Azért érdekelne ha egyszer vásárlásra adom a fejem,mire készüljek nagyságrendileg. /Mert a réz világpiaci ára ugye.../ Üdv
Szép napot mindenkinek! A segítségeteket szeretném kérni a következő brobléma megoldásához: van egy Zündapp KS 80-as motorom beindítás után kb. 5 percig tökéletesen működik aztán 3500-4000 fordulat után lehörög, nincs gyújtás. július 22-én Mex válaszolt PetiJankának egy hasonló probélmára, de ottPetiJanka azt írta, hogy az ő motorja bemelegedés után leáll, az enyém nem áll le csak 3500 fölé nem pörög. A gyújtás rendszere szinte ugyan az, mint Peti Janka motorjáé (képek alapján). Előre is kösz a segítséget
|
Bejelentkezés
Hirdetés |