Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
hát a babetta trafójára aztmondják hogy 4 Voiltos, szerintem nemlesz elég jó.. vegyél egy simson trafót, az erősebb (12V) egyébkéntmeg aztmondják hogy ezek a voltos jelölések nem jelentenek semmit, csak annyit hogíy mijen világítás rendszerre valók.. dehát könyörgöm a simson gyujtása és világítása két külön dolog. az én trafómra 6V van írva, 12V ossal még nem próbáltam, de majd egyszer talán
Hello. Ez már nagyon sok,a trafó nem fogja birni.De némi terhelést kellene a graetz után kötni,a pufferral párhuzamosan, mondjuk 10kohm teljesitményellenállást,és igy mérni.
Egyébként meg a 2700 menet teljesen szokványos,sőt többet is alkalmaznak.Mekkora kapacitású a kondi?
Ha vékonyabb a lemez nem alakulnak ki olyan nagy örvényáramok,mint vastagabb lemez esetén,és nem melegitik fölöslegesen a vasmagot. De nem életbevágó,lehet 0.5 vastagságúból is késziteni.
Hol lehet kapni? Nézz szét MÉH telepeken,és keress egy megfelelő vasmagméretű trafót. Ha szerencséd van találsz már eleve bontottat is,mert a réztől előszeretettel szabaditsák meg a gyűjtők.
csá ha a trafót lecseréled valami gyári CDI trafóra, akkor semi baj nem lesz..
(robogó, kis ccm-es krosszmoci trafót bontóból..újonnan kb 5000 huf környékén van) és még méretre is kisebb...
mex és gulyi88!
Köszönöm szépen. 2 darab 2,2 µF 400Voltos kondi van sorbakötve. Próbálkoztam terheléses szabályzót kreálni hozzá még korábban (ezügyben is segítettél mex, amit nem győzök eléggé megköszönni). Utánna azonban az egyszerűség szempontját figyelembevéve inkább vasmagkeresztmetszetet csökkentettem, menetszámot változtattam, stb, hogy ne legyenek benne felesleges hibaforrások. A trafó menet közben kézmelegre melegszik (max 40 fok). Egy tirisztoros Babetta trafó, a hengeres verzió, aminél még külön van a gyújtáselektronika. Azt nem sajnálnám, ha füstölne, a CDI táptekercset annál inkább. Elégy szemét dolog megtekerni... Szóval ennek a védelme lenne a fő cél. Valahol láttam a neten, hogy házilag is lehet tekerni gyújtótrafót, pl csavart használva vasmagnak. Fotózta a srác végig a készítést és egész pofás darab lett. Persze most nem találom az oldalt! Lehet, hogy megpróbálkoznék vele, ha azt mondjátok, h érdemes. Van valakinek ezügyben tapasztalata? Vagy van valakinek bontott robogó trafója? Más: Mindenki aki BT151 tirisztoros kapcsoláson töri a fejét, az nagyon nézze meg milyen alkatrészt vesz. Megváltoztatták a lábkiosztást!!!
Szép feladat lehet egy gy.trafót megtekerni. Nem készitettem még,mert sokkal olcsóbban jövök ki ha megveszem.
Mindenesetre a vasmagnak csavar,vagy egyéb tömör anyag nem a lagjobb választás az örvényáramok miatt. Itt is a trafólemez a nyerő,és a nyitott kivitel. A szekundernél a soronkénti lakkozás és szigetelés jelentheti a hosszú élettartamot,nameg persze a véglegesités után a műgyantakiöntés.
höhö a leendő vasmag 20 mm vastag, és 115 mm a külső sugárátmérője.. ilyen méretű trafólemezt találni.. nehézügy nem? és ha nem trafólemezből készülne? milyen anyag jó még?
Höhö..... Azt nem irtad idáig,hogy egy darabból lesz a mágneskör kialakitva. A szokásos a több különálló szegmens. Egy skiccet feldobhatnál,ha nem titkos. A mérete szerintem nem akadály,ilyen lemezeket is lehet találni mázsaszám.
van egy bontot Daytona tuning trafom,suzuki robin volt,kimérhető,müködi,mennyit ér meg?Zoli
saját fejlesztés, ezért a tervrajzot nem szeretném feltenni, de privátba átküldöm ha érdekel. azér 20mm vastag magot pl 0.5 ös anyagból kivágni 40szer, azért az nemsemmi árat jelent, mert gyártatom és a trafó anyagokat csak vízzel lehet vágni, pl a lézer nemviszi pedig úgy negyede ára lenne
nembírja a szilíciumot a trafólemezbe meg azvan
OK,de tudomásul kell venned,hogy helyettesitő anyag nemigen van főleg "óccsóé".
Egyébként ilyen zárt vasmagot én Husqvarnákban láttam (egyszer javitani is kellett),de macerás a csévetestek kialakitása a belső iv miatt.
am vízsugaras vágó átviszi a centis vasat is...
egyszerrre 10 lemezt nem tudna átvinni? csak össze kell szoratani.. sejteni vélem, hogy mit akarsz.. ha az amire gondolok akkor.. össze lehetne rakni nem teljes kör alakú lemezekből is (pl ha páros a tekercsszám, akkor 2 félkör, majd kötésre megint 2, összeszorítnai pedig ígyis úgyis összekell...) így sokkal keisebb területű (legfőképp vékonyabb) lemezek kellenének.. énis hasonlót akarok simóra, csak éppen a kifordítottját. (csillag állórészt).. nekem is a vasmag okoz gondot, így arra gondoltam hogy veszek 50Hz es lemezelt torroidmagot, meg I vasakat és azokkkal összehozom..(ha kapok csupasz tekeretlen magot, még nem kérdeztem a taliba...) neked is valami ilyesmit tudnék javasolni végső megoldásként.. nagy gyűrű összeszorított lemezekből simán kiesztergálható, ebbe már csak I lemezeket kell beépíteni kötésre!!!
Nem a vastagsággal van a baj! a vizes az 50 es anyagotz is átviszi hanem az anyaga! Szilícium van benne, amit a lézer nemszeret, töntkreteszi a gépet, és azt csak préselni vagy vízzelvágni lehet. a csillag alakú tekercsek nemjönnek be, épp a simó lenkerekét akarom kiiktatni a rövidke kúpja miatt(1.5cm a babettában meg 3.5 belefér)
Ilyet szeretnétek? Ezt teljesen handmade, a vasmagtól a tekercselésig és az elektronikáig. Csak túl erős let...
75 réteg 0,3-as lemez. Összefogatva egy marótüskére vígan alakítható egyszerre. Ha külön-külön vágod, szerintem sosem lesz egyforma. Szinte semmi szilárdsága ennek a lemeznek, nagyon könnyen deformálódik.
Egy ilyen tovább bírná, mint a Babszi trafó? (Már kb 7-800 km-t tekertem vele és nem akart meghalni, de hallgatok rátok, h esetleg nem fogja rírni.):
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=prd&cid=2793&pid=1134 boxtif! Nem tudom mit ér meg a trafó, mert nem ismerem. Mit tud, hogy néz ki, milyen az állapota, mi az ára...? Még akár érdekelhet is. Tudsz egy képet felrakni?
húú ez nagyonbaba!!
mit értesz azon hogy túl erős lett? csá
hát engem zavar az a ferritnek kinéző akármi a vasmag helyén, és még rövid is, de ettől még lehet jó
az enyém így néz ki (köv képen is ez van..) na ennek lemezelt a vasa és bőven hosszabb mint a tekercselés..
2 fázisról is megy minden (120 Watt rally halogén, index, féklámpa) a 3. fázist csak elfűtöm a szabályzón, annak meg mi értelme? Kicsit túllőttem a gerjesztéssel, de már kísérletezek a kisebb mágnesekkel.
Nem tudom megnézni a tar-on lévő képeket... Vállalati tűzfal nem engedi. Nem tudsz egy képet berakni? Kösz
de mingyárt megintézem,
addig nézd meg ezt , ha veszel akkor inkább ezt vedd! Bővebben: Link hasonló mint az enyém.. a képek: (bocs a fosh minőségért de csak telósak..)
A lemezelt toroid gyűrű az göngyölve van. Egyrészt ha fogakat marsz bele, akkor szétesik, másrészről nem a kívánt irányban fognak állni a rétegek.
Vicces, hogy ugyanazok a műszaki problémák ugyanazt a gondolatmenetet szülik Előbb-utóbb elveted majd a több darabból történő gyártást is. Nem árulom el miért, törd csak a fejed Van otthon trafólemezem néhány kiló. Aszz'em 60 centi széles tekercsben. Esetleg abból vághatok, ha eljöttök érte. Ar ára sajna nem olcsó, már, ha kapható egyátalán. (annak idején 400 km-re mentem érte...)
hát már kezdem feladni ezt a konstrukciót, és a kifordítottján töröma fejem, ahhoz van is lemezelt vasan tekercs nálkül (talán porszívómotorból... tehát tekerni kell ..)
pont befér felfogatással a simóba, csak egy forgórészt kell esztergálni neki mágnesekkel .. na és akkor itt jön a bibi, hogy úgy kell a mágneseket felfogatni hogy az 12000 nél se repüljön szét (de még mindig szimpatkusabb a csillag alakú állórész..) mex rávilágított a torroid hibájára, miszerint ezeket is tekercselik tehát nem lemezelt (vagyis egyetlen lemezből van) amúgy merrefelé lax? és mi lenne az ára a lemeznek?
Ne add fel!
Belső forgórész nekem is sokáig esélyes volt. Megoldható hengeres rotorba vésett mágnes ülékekkel és két rámelegített fém abronccsal. Ez az elrendezés azonban megnehezíti a jeladó elhelyezését (megoldható) és a rotor centrírozását (ez nagyon fontos a főtengelyed épsége érdekében!) Somogyban vagyok és itt a lemez is. Igen a toroidnál erre akartam én is rávilágítani, csak egy kicsit sután jött ki a mondandóm. Itt egy korábbi verzió, ez mutatja a rotort is belülről.
hali nem elég a gyújtó tr csere hogy nagyobb legyen a szikránk kis trafó helyett nagyobb.
Az egyik ismerősöm ide hozta hozzám a motorját olyan problémával, hogy nagy gázadáskor lefullad, kicseréltem a gyertyát benne kitakarítottam a karbiját is de sajna nem szűnt meg a jelenség, a motorjához nem lett hozzá nyúlva, kompresszió is van benne rendesen!!!
Ilyen problémát gyújtás csinálhat? Amúgy sima CDI gyújtás van rajta, és 200ccm 4ütemű gépről lenne szó!
Igen.
Lehetséges okok: forrasztás megrepedt valahol (sokszor alig látható/nehezen mérhető "szivatós hiba" ), fordulaton átüt valami, a szikrából az energia elment nyaralni , bővebben a benzin szigetelő, több benzin jobb szigetelő, + levegő szigetelő, több levegő még jobb szigetelő, a kettő összenyomva még jobb szigetelő , ha hiányzik az energia a szikrából, gázadásnál nem tudja átütni. Esetleg más utat talál, ahol könnyebben áthúz (repedések stb.). Legvégső esetben említhetem a benzint is, de azt amikor megkutyulják általában nem ilyen határozottak a tünetek. Szerintem forrasztás megrepedése lesz, ez az én tippem. Másodiknak az átütést tenném, valamelyik tekercs, a gyújtó vagy a gerjesztő. Így naggyából ennyi lenne a meglátásom. Cserebere a leggyorsabb felderítés. Ha nincs mire az probléma.
Hello
Köszi ezt a kimerítő választ, mindjárt megyek és megmérem a gerjesztő tekercsét hogy mekkora feszt ad, utána meg kicserélem a gyújtó trafóját, ha így se lesz ok akkor az elektronikában keresendő a hiba!
Üdw Mindenkinek!
Szeretnek egy kis segitseget kerni. Van egy 39-eves vw bogaram, megszakitos gyujtasal. Az lenne a problemam hogy nehez beallitani normalisan a gyujtasat. Ezert szeretnek valamilyen ezkozt es egy pc-s programot. amivel tudnam nezni a elogyujtas merteket. Regen volt elektron taska, es ilyen modernebb pc-s valtozatat keresem. Minden segitseget szivesen veszek. Koszonom elore is.
A pc-s progiban ugyan nem tudok segiteni,de engedj meg néhány kérdést. Mit értesz azon,hogy nehéz beállitani az előgyújtást? Tipikusan az ilyen megszakitóvezérelt gyújtások beállitása egyszerű stroboszkópos módszerrel történt,történik. Inkább mechanikus pontatlanságok akadályozhatják a beállitást,először ezeket kellene kiküszöbölni. Maga a gyújtáselosztó hajlamos a kopásra,és egy lógó tengely minden beállitást meghiúsithat,nemkülönben egy kopott ,nem megfelelő hézagú megszakitó is. Ha az alkatrészek megfelelő állapotúak és a vákuumos előgyújtásszabályzás is működőképes akkor lehetne továbblépni, a megszakitó áramterhelését csökkenteni egy utólag beépitett tranzisztoros gyújtással,amire itt a fórumon találsz is példát.
Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |