Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Vacok!
Azon a rajzon is +12V-ot állítanak elő az L1-el,de azt a tirisztor vezérlésére használák. L2 viszont elég kevés áramra képes.Azzal töltenek egy 1mikro kondit,majd azt rásütik a gyújtótrafóra. Amit én írtam,az hasonló.De én az L1-et csak +12V előállítására használnám. Abból lehet inverterrel előállítani nagyobb feszt,ha muszáj.(mosfettel vagy tirisztorral kapcsolgatni) Én először kipróbálnám inverter nélkül mosfettel +12V-os tápról.
Szia!
Tegnap rosszul mondtam neked a képletet. A helyes képlet: U=l*v*B*sina. l=a huzal hossza (m) v=a huzal sebessége (m/s) B=mágneses indukció sina=a mágneses indukcióvektor és a huzal által bezárt szög, ha az indukcióvektor és a vasmag között a szög 90fok, akkor nem kell vele számolni, mert sin90=1 A B-t azt én úgy határoznám meg, hogy készítek egy tekercset, amiről tudom, hogy hány méter huzalból készült, és megmérném, hogy a tekercsben mekkora feszültség indukálódik, ezután a fordulatszám ismeretében kiszámolom a sebességet v=2TT*f*r. f=fordulatszám(Hz=1/s), r=a mágnes által leírt kör sugara (m). És így már kiszámolhatod a B-t, amit már használhatsz a további számításaidban. De a mágnesnek ugyanolyan távolságban kell lennie a tekercsedtől, mint amilyenben lesz a végleges tekercsed, mert a mágneses indukció függ a mágnestől való távolságtól.
Az L1 sem képes sok áramra, a DC/DC konverternek meg elég sok áram kell, amit az L1 szerintem nem képes fedezni, sokkal kisebb a huzalátmérője, mint a világítótekercseké. Az L2 meg szerintem képes lesz feltölteni a kondenzátort, ha meg nem, akkor meg újratekerem. A gyári tirisztoros gyújtótekercs is kb. 0,1-0,2mm-s huzalból készül, legalábbis ahogy láttam, és az sem képes sok áramot leadni.
Az se biztos, hogy az L1 lead 12V-ot, kisebb feszültség is képes vezérelni a tirisztort.
Igen,mérned kellene, hogy L1 mire képes. Dióda, 1000mikro kondi, feszmérő, L1 vége ne legyen a megszakítón.
Nekem az a gondom az elképzeléssel,hogy az L2 által termelt fesz függ a fordulatszámtól.Én függetleníteném a kettőt egymástól. De azt is megteheted,hogy tényleg veszel egy olcsó kis akkut, a világításról egy diódán kersztül töltené,az L1 szintén egy diódán keresztül töltené. Így még a világításod is jobb lenne.(mert ugye a fényerő is fordulatszám függő jelenleg.) 12V4,5Ah, ha van hely neki,akkor én biztosan betenném.
Kérdés,hogy mit akarsz az L2-vel? Nem kell hatalmas nagy feszt előállítanod,mert az sem lenne jó,ha a gyújtótrafóból 15kV-nál több jönne ki. Hidd el,hogy a tirisztoros gyújtásokkal annak idején sokat kísérleteztünk,és amikor kikerülte a bakelit szigetelést és csapkodott a test felé,hát nem volt sikerélményünk.
Ha dodatkowa cewka-ban gondolkodsz,akkor talán annyi segítség,hogy ha az 1 mikrot növeled,akkor tényleg esik a fesz valamennyit,de az áram nő és erőteljesebb szikra jön ki.Én még átkötném az 1 mikrot egy 820k/2W ellenállással,mert különben "visszarúg" és tönkremegy a tirisztor (ez gyakorlati tapasztalat)
A dinamóm nem fog leadni 12V-ot, mert csak 6V-os. Ahogy olvasgattam tirisztoros gyújtásokról a gyújtótrafóból kb. 30kV jön ki, ezen az oldalon olvastam. A 3. fekete betűs bekezdésnél.
ez a képlet ide nemjó!(vagyis az...)
ez a jó Ui=N*dFI/dt Ui = indukált fesz N = menetszám dFI ~= fluxusváltozás dt ~= dFI hez tartozó idő. azaz veszel egy neodium mágnest onnan ahonnan mondtam.., annak kb 1,2T az összes indukciója, és fluxus az B*A tehát leméred a B-re merőleges felületét (keresztmetszetét ha jobban tetszik..) és összeszorzod Fi= B*A keresel egy olyan csavart, aminek a keresztmetszete kb megegyezik a mágnes keresztmetszetébe írható körével, persze mágnesezhető anyagból! ez lesz a jeladó, ezen lesz a tekercs.. alapjáraton ismerve a mágnes helyét -> sebességét kiszámolod naggyából, hogy mennyi idő, amíg a mágnes találkozik majd elhagyja a jeladót--> dt (mágnes hossza + a csavar átmérője..) ezalatt 2(B*A)=2*fi(max) vagyis kb 2*1T fluxusváltozás következik be (0-->max-->0) ha tudod mennyi feszt akarsz, akkor a menetszámot is ki tudod számolni... csavarra csinálsz egy normális csévetestet! a mágnes és a csavar között ne legyen nagy a légrés, és a lendkerék mágnesei ne legyenek hatással a tekercsre (én tengelyirányba tenném a mexa csapjának a helyére, a mágnest meg a lendkerékre ragasztanám (fúrnám..), persze csak ha a főtengelyed nem jár oda-vissza.) csá
helyesbítek
Idézet: „ezalatt 2(B*A)=2*fi(max) vagyis kb 2*1T fluxusváltozás következik be (0-->max-->0)” ebből itt a 2*1T az hülyeség .. sokkal kisebb lesz ha megszorzod A val...
"A tirisztoros gyújtás a tranzisztorosnál bonyolultabb áramkör, viszont számunkra már nincs érezhető előnye a tranzisztorossal szemben, ahhoz képest amennyi előnye van egy sima tranzisztorosnak a megszakítóshoz képest. Én egyrészt emiatt, másrészt az egyszerűsége, könnyű elkészítése és javíthatósága miatt elégedtem meg ezzel a tranzisztoros gyújtással."
Egyetértek!
Az ok, hogy a tranzisztoros egyszerűbb, mint a tirisztoros, és nincs érezhető előnye a tranzisztoroshoz képest, de a tranzisztoros túl nagy áramot, amihez valószínűleg be kéne szerelnem egy akkumulátor, aminek nincs hely. A tirisztoros ezzel szemben kisebb áramról is üzemel, lásd.: ROBI-55, babetta, amiknek tirisztoros gyújtása van, működik, és még akkumulátor sem kell hozzá.
Köszi, megérkezett. Szóval, ha ezt megcsinálom, és a tekercs kb. 200V-ot csinál nekem, akkor ez működni fog a képen látható gyújtótrafóval?
Igen. A jeladót ha lehet kivülre tedd,mert belül bezavarhatnak a mágnesek. Itt van néhány kép a jeladó házi készitésű csévéjéről is.
Nézd meg a második leveled is.
Hi
Milyen trafót használtál, és mi alapján tekerted meg? Mi akadályozza meg, hogy túltöltődjön a kondi?
Most már ok, akkor az a rajz jó, amit először küldtél.
Tali Bt
EF25 /1160 mag - M2TNC anyag (lehet hogy EE mag volt. nemtom , ha kell megnézem..) ezekre kell méretezni: 25W 100KHz pussh-pull topológia és 12--> 320--360V visszacsatolást fölöslegesnek tartom , ezért 40% körüli kitöltéssel megy nonstop. ide van méretezve a 360V. üresjárásba 400V ig megy fel. de ez nem jelent gondot, mert a 360V 25W terheléskor kelene beálljon. ez a tejlesítmény elméletileg elég ahhoz, hogy 12000 n/min ig a kondit minimum 320V ra töltse fel.... (5ms - ~1ms tiltásidő azaz ~4ms alatt..)
Sziasztok!!
Van egy AMAL SEM gyujtásom amit újra szeretnék tekercselni. Visszaolvastam és láttam hogy OTO nak sikerült, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. a gerlyesztő tekercsek menetiránya, menetszáma? a jeladó tekercs menetiránya, menetszáma?
az lenne a kérdésem hogy a primer kör másik végét hová kell kötni? azt tudom hogy az egyiket a megszakitóra, a megszakitórólmeg testre.
ja és a trafót kb mekkora frekire és teljesitményre kell méretezni??
Sziasztok! Egy olyan dolgon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne levenni autómatikusan a gyujtást, ha leál a motor, vagy rajta felejtem a gyujtást. A motor egy 250es etz amin egy Hall ic-s fetes gyujtás van. Az elképzelésem az, hogy egy fet a trafó 12 V-ját elveszi, ha a hall ic-n nincs szintváltozás mondjuk 5 mpig, és ha rárugok érzi a változást akkor magátol visszakapcsolja a tápot a trafóra. Bármiféle segítséget ötletet szivesen vennék!
csá
én egy monostabilt csinálnék 555 el, ami ~5mp impulzusidővel rendelkezik. a resetjelét meg a hallról venném le, fet vezérlőjelét meg egy éskapuban "összeszorozni", ha a monostabilról nem jön egyes, akkor nem folyik áram a trafón.. arra viszont nem nyújt védelmet ha rajta hagyod a gyújtáskapcsolót, mert ennek is van egy saját fogysztása.... (vagy csinálód Cmos alkatrészekből..)
Szia!
Gyújtás jeladónak az alábbi kapcsolást fel lehet használni, és mely alkatrészeket kell megváltoztatni, hogy 5V-ról üzemeljen?
Szerintem a fototranyó kollektorát kösd át a bc kollektorára,igy kapsz egy fotodarlingtont. A többi alkatrész maradhat.
azét függ attól, hogy milyen jeladót akar használni?
(tárcsa + egy lyuk, vagy zászlószerű...) és hogy mit kér a gyújtás pozitív/negatív impulzust, esetleg hagyományos elvű -> négyszögjelet kér ("nagy zárásszögűt")...
Én úgy szeretném megcsinálni, hogy a lendkeréken egy tükrös felületet hoznék létre, és amikor ez a felület visszaveri a fényt a fototranzisztorba, akkor gyújtana. Ezzel kapcsolatban még az is lenne a kérdésem, hogy mekkora szöghöz tartozó körívet kell befestenem?
milyen a gyújtásod? mi a hozzá tartozó jeladó? esetleg kapcsrajza?
Úgylátszik ma ilyen napom van....
Nemtudok megválaszolni semmit anélkül,hogy ne hivnák fel a figyelmemet a hiányosságokra. Ami persze szerintem ebbe az esetbe nem is akkora hiányosság. Mindenesetre ahogy irtam,az működik,nagyobb az érzékenysége,ami nem hátrány,az pedig,hogy milyen kivitelű lesz az optot vezérlő elem nem érdekes. A kimeneti jel szintállapotát is meglehetne változtatni,de erre vonatkozólag a kérdező nem adott információt,igy nem is gondoltam arra,hogy esetleg inverz működést szeretne elérni. Most látom időközben irt: Idézet: „Én úgy szeretném megcsinálni, hogy a lendkeréken egy tükrös felületet hoznék létre, és amikor ez a felület visszaveri a fényt a fototranzisztorba, akkor gyújtana” Ezt sem tudtam eddig.... |
Bejelentkezés
Hirdetés |