Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szerintem meg TLE4905 L unipoláris a megfelelő, csak fordítva kel berakni a jeladó mágnes elé. Üdv nyemi.
Mindegy ebben az alkalmazásban, hogy milyet tesz be, lényeg, hogy ne lineáris legyen. Az áramkört úgyis hozzá kell faragni.
Nem mindegy. Mert kérdezném, hogy bipolárist mi fogja a következő fordulatra kikapcsolni? Mert csak egy mágnes pólus van kivezetve a Babetta lendkerék impulzusadó részénél. Nem egyet csináltam, tudom.
![]()
Nyemi! Isten vagy, köszönöm!
![]() Jól sejtem, Te gyártod a környékünkön (Szarvas) lévő összes MZ-s, meg Simsonos kolega motorjára a gyújtásokat? Lenne még egy kérdésem: Jawa 350, 6V trabant gyújtással jelenleg éppen működik, de az elektronika picit merülő akku mellett már nem ad életjelet. Ezen lehet valamit változtatni? (ellenálláscsere, kondicsere?) Esetleg teljesen új panelt kell hozzá csinálni? Bővebben: Link
Szia. Én 6Voltra gyújtást nem nagyon csináltam még mert nem volt rá igény. De én neked ezt a linket ajánlanám. A Trabant 12 Voltos elektronikus gyújtásán meg ne csodálkozzál hogy 6-7 voltról már nem üzemel. Én építenék inkább egy másikat. Egyszerűbb. Üdv nyemi.
Jobb így,nehogymá az eredeti megoldáson kelljen vitázni
![]()
Sziasztok. Van egy jo kis gyujtásom amit mellékeltem. Ez egy mz 250 en van rajta 2 utemmel. A kérdésem az,hogy mi okozhat ennél olyat,hogy több szikrát ad egy pillanatban ugyhogy a motor meg se mozdul mert van amikor normálisan dob szikrát egy párat és utána elkezd dögledezni és nem megy a motor csak "darál"ja a szikrát nem patintja ahogy az lenni szokott. Ez a gyujás már 2 éve szolgál a motoron hibátlanul és egy pár HETE már az idegeimet örli azzal hogy nem megy. Szerintetek mi lehet a probléma? Az alkatrészekkel lehet valami mármint a minöségükkel vagy valamelyik kondi baszkodik?
6-7 Voltról még éppen üzemel, azzal nincs gond, több ismerősömnek is működik 634-es Jawán, sőt nekem is, de alapjáratnál már, mivel az akkum 4 éves, döglődik, mivel egyszerre terheli azt a dinamó forgórésze, és a gyújtás is.
A link most nem jön be, majd pár óra múlva megnézem megint.
szia! A Hall ic tönkre tud ugy menni,hogy ezt csinálja? nyira kis ártatlan az,hogy arra nem is gondoltam,de kifogom tenni és megprobálok egy másikat. Köszi.
![]()
Jajj, persze, megvan, ismerem. Ezt szerettem volna, de ez túl sok barkácsolást igényel, meg SMD-s, ami persze megoldható, bátyám nagyon szépen tud már SMD-t forrasztani, de jobban bíznék egy olyan mechanikában, amit nem én csinálok...
![]()
Üdv, mindenkinek!
Nekem van egy mocim JAWA pionyir gondolom ismeritek Amiben még jóöreg magszakitókalapács van és ahhoz szeretnék egy frankó elektronikus gyújtást épiteni a kalapács megóvása érdekében. A mociban nincsen aku. Légyszi segitsetek ha lehet. A segitséget előre is köszönöm.
Kalapács megóvása érdekében? Kalapácsot kapsz hozzá minden autós, motorosboltban. Az összes Jawához egyforma való, illetve a Skoda 105 egyik szériájában is olyan van. 700 Ft.
![]()
Hát de ha épitek hozzá elektronikus gyújtást akkor jobb lesz a teljesitmény nem? Mert nagyobbak a szikrák vagy hogy van az. De legjobb lenne egy vari kistraktorról lenne a legjobb a gyújtás.
![]()
sziasztok,
nekem van egy 50-es suzuki katanám és nincs szikra tudnátok nekem segiteni,hogy milehet a gond?köszönöm.
A gyújtásrendszer bármely része (még a leállítóvezeték is) rossz lehet. Egyenként ellenőrizz/mérj le mindent, és a ha minden jó, akkor a végére marad a gyújtáselektronika, amin nem sok mindent lehet mérni.
Tipikus hiba. A fesszabályzó rossz és "letiltja" a gyújtást. A robogóban egyetlenegy testelt teljesítménytekercs van, és arról megy minden. A gyújtáson kívül a világítás és a töltés is. Ha még nem oldódott meg, kereshetek hozzá "mórickarajzot".
köszi szépen a segitséget,én a trafora tippeltem,
elfogadom a segitséged,esetleg tudnál segiteni a javitásban? és ezt hogyan tudnám kiprobálni,hogy az a rossz?
a müszerfal világitás sem világit,akkor csak a fesszabályzó lehet?
Először leheljünk életet a robogóba, azaz legyen szikra, szóval menjen a motor. Húzd le a tönkrement szabályzóról a stekkert. Ezután az üres kábelstekkerben kösd össze a piros/feketét a fehérrel. Ez az átkötés a fesszabályzóban is megvan, de mivel kihúztuk, ezért így helyettesítjük az átkötést. És azért nem volt szikra, mert a tönkrement fesszabályzó ezt a pontot állandóan a testre húzta. Most már lesz szikra, és el is tudod indítani a motort. De kérlek, ne pörgesd meg nagyon, mert a szabályzónak van valami általános fojtó szerepe is, és nehogy nagyon felszökjön most így a feszültség. Ha beindult, alapon egy kicsit hagyhatod pöfögni, de fesszabályzó csere lesz szükséges. (Ami nem egy olcsó mulatság) És most pillanatnyilag nincs sem töltés, sem világítás. Megvan a mórickarajz, de az úgy össze van firkálva, hogy nem lenne méltó ide feltenni , átrajzolni meg nincs időm.
igen,most nézem,hogy nekem csak ezek a szinek vannak:sárga/fehér;fekete/fehér;piros;sárga;fehér/kék;
igy melyikre köthetem?
Szerintem a sárga/fehér a világítás, fekete/fehér a test, piros:akku+ , sárga: univ. teljesítménytekercs, fehér/kék:gyújtásmodul. Tehát a fesszabályzó eltávolítása után a két utoljára felsoroltat kell összekötni a stekkerben, hogy a gyújtás kapjon táplálást. Persze előtte a felsoroltakat szem előtt tartva nem árt néhány ellenőrző mérés. A fesszabályzó két idevágó kivezetése biztosan összevezet, ezt pótoljuk most az átkötéssel.
Oké,köszönöm megnézem,de a fesszabályzó biztosan rossz,mert levettem a motorról és a háta mögötti részen van egy gumis bevonat és megvolt repedve megkapartam és szétvolt égve egy részen az alaplap.
hello,
kiprobáltam,de semmi szikra lehet,hogy másis tönkre mehetett?
összekötötted a stekkerben az egyik szélén az egymás mellett levőket, ahogy leírtam?
szia,
igen összekötöttem a sárga és a fehér/kék kábelt a stekkerben,de semmi.
én csak ezt a két kábelt kötöttem össze,azt irod,hogy az egymás melett lévöket,akkor hányat kell összekötnöm?
csak kettőt: a teljesítménytekercset a gyújtómodullal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |