Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorkerékpár elektronika
Témaindító: szikorapéter, idő: Márc 5, 2020
Témakörök:
Sziasztok. Adott egy Suzuki LS650 Savage (1987, motor blokk modell "F") gépsas, ami szolenoidos dekompresszor rendszerrel van ellátva. Az a probléma hogy a szolenoidot nem hajlandó behúzni.
A kapcsolás úgy épül fel hogy akkumulátor + -> 20A biztosító -> dekompresszor vezérlő -> dekompresszor szolenoid. Az érdekesség itt hogy akkuról gond nélkül beránt a dekompresszor szelepe (mellékelt képen nagy lapos elektromágnes), viszont saját vezérlőjével nem akar. Kontaktusok mindenhol takarítva, a vezérlőt nem szedtem még ki egyedül mert az mélyen van ,de holnapi nap folyamán arra is sor kerül. Kapcsolási rajzot mellékeltem.
Ezért nyitottál egy külön témát ? 99% az esélye hogy a vezérlőd rossz . Csak át kell gondolni a tüneteket , de mi volt a kérdés ?
A kérdés inkább arra irányul hogy a dekomp. elektromágnese 20A árammal működik kb.
Ez az áramerősség valahol út közben veszik el, nem biztos hogy a vezérlőben. A topic meg azért nyílt mert így össze lehet gyűjteni az ilyen "elektronikai betegségeket" a fórumon, ezáltal sok ember munkáját megkönnyítve.
Üdvözlök mindenkit!
Szeretnék építeni egy gyorsváltót a motoromhoz. Az elektronikában kezdő vagyok. A motor egy Aprilia RSV Mille 1000 Két hengeres befecskendezéses. Tehát: A motor beindul alapjáraton ketyeg. A fordulatszámot figyelni kell ,mert egyesbe tételkor nem kell megszakítani az elektronikának. Persze az alapjárat hidegen kicsit magasabb. 2. sebességi fokozat: -Váltókar felfelé mozdul ,30 ms és 140 ms között megszakad a gyújtás és a befecskendezés. És ez így megy 6. sebességig. Lefelé váltásnál egy kicsit más a helyzet. Mert a fordulatszámot ott nem csökkenteni hanem emelni kell. Én csak a felfelé váltáshoz szeretném használni. Arduino nano -t szeretném használni. Érzékelőnek pedig piezo érzékelőt szeretnék használni. Talán egy kopogás érzékelő. Tehát ebben kérném a segítséget.
Szia, valószínűleg nem viccből hagyja ki az elektronika a gyújtást arra az időközre. Először nézd át mechanikailag hogy alkalmas-e a motorkerékpár ilyesfajta átalakításra (lásd a Jawa-k félautomata váltóját), nem biztos hogy úgy lett tervezve hogy elviselje hosszú távon gyors kopások nélkül az ilyesmit. Az aprilia alkatrész meg alapból sem olcsó.
Több gyártó is árul hozzá .
A következő modellben már gyárilag is benne van. De itt még nincs elektronika. Én akarok csinálni.
Igen de a következő blokkban nincs módosítás?
A váltó ránézésre megegyezik.
A Jawa-nak nem egy kuplung kiemelő mechanikája van? Mint a trabant hikomat esetében, persze az hidraulikus.
De egy mechanikus de teljesen megfelel. Nem értem minek akarsz "gyorsan" váltani, hidd el ha eléggé gyakorlod gyorsabb vagy mint bármilyen automata.
Soha nem lehet egy ember olyan gyors mint egy elektronika.
Pályán már csak gyorsváltóval van esély. És nagyon élvezetes. Ki kéne próbálnod.
Kawa Z1300-ast vezettem (120LE) , mégsem volt "gyorsváltás" gondom. Pályára nem járok, nem versenyezni akarok, kéne még egy pár évet élnem.
Nekem 70-80 közt a legjobb a fogyasztás inkább ott járok és a technika sem kopik rongyá egy 2 év alatt. Tény aki "gyorsaságit" használ a mindennapokra , annak is ildomos odafigyelni hogy milyen szinten kopik a szerkezet. Voltam egyszer pályán, sok értelme nincs csak mész. Nekem fontosabb hogy kényelmesen, lehetőség szerint halálfélelem nélkül érjek oda valahova.
Sok itt a kérdés. Pl. miért kell kopogásérzékelő? A váltókar melyik helyzeténél kell megszakítani a gyújtást és a befecskendezést? Miért kell figyelni a fordulatszámot ha a váltókart figyeled? Mennyi időre kell megszakítani a gyújtást (tág határokat adtál meg)? Csökkenteni kell a fordualtszámot felfelé váltásnál? Utóbbiról nem írtál semmit. Hogyan lehet beavatkozni a fordulatszámba?
Szerintem nagy esésnek nézel elébe ezzel a csináld magad dologgal. Egy csomó paraméter lehet még, ami neked eszedbe sem jut, nekünk mégkevésbé. De mint írtad, lehet ilyet kapni, csak be kell szerelni: Bővebben: Link. Nem lenne biztonságosabb egy gyárit megvenni? Ha valami elromlik a motorodban, melyik tanácsadó lesz a hibás? A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
A kopogásérzékelö csak egy ötlet. Piesoelektromos érzékelőt szeretnék.
A váltokar holtjáték utan kell megszakítani. A fordulatszémot azért kel figyelni hogy ha egyesbe teszem ne szakítsa meg. Állíthatonak kell lennie az idönek az érzékelö és a kapcsolás késedelmai miatt. Felfelé váltásnál ki kel kapcsolni a gyujtás és a fordulat csökken. Csúszo kuplungos a motor. https://www.instructables.com/id/10-Quick-Shifter-Kazeshifter-Ardui...le-Qu/ Ez is jó lenne csak nem túl elegáns.
Sziasztok.
Lenne egy kis problémám. Adott egy suzuki gsx 550 1986 os évjárat. Sajnos a gyujtás egyik jeladója amikor bemelegszik a motor szakadást produkál. Olyan embert keresnék aki foglalkozik ilyen jeladó felújításával. Mellékelek egy képet a hibás alkatrészről. Előre is köszönöm. Tisztelettel:Ács Ervin.
De igen!
Ráadásul ez az egyetlen megoldás arra, hogy ne cseszd szét a váltót. A gyárilag elektronikus gyorsváltóval szerelt motoroknak többféle követelménynek is meg kell felelni. Először is szinkronizált váltónak kell benne lennie. Nagyon kicsi lendítőtömeg lehet csak a motoron, Olyan gyertyákat kell beletenni, amik elviselik a hirtelen hűtést. (ha nincs gyújtás, viszont van fordulat, hirtelen hűl a gyertya) Mindezek mellett, ha nem sikerül elsőre beváltani, még le is állhat a motor. Baráti körömben ketten is megszívták az utólagos beszerelést. Pedig gyári cuccot vettek hozzá.
Vettem egy magyar gyorsváltot.
Nagyon jol müködik. Az inyektorokra kellet rá dugni és kész. Mobilon keresztül állítható. Szerintem nagyon profi. Mostmár láncolajozót kell építenem . Esetleg markolat és ülésfűtést.
Üdvözlet
Meg tudná mondani valaki, hogy tudnam ezt az alkatrészt megjavítani? Egy hall jelado . Sebességmérő jeladó elektromos kilóméterorához. Yamah tzr 50 . Megkapja a 12 voltot meg a gnd-t .A 12 volt eljut az elsö alkatrészig. 100 van ráírva . Esetleg kondenzátor. Év nem tudok rajta tovább feszültséget mérni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |