Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorkerékpár elektronika
Lapozás: OK   1 / 1
(#) szikorapéter hozzászólása Márc 5, 2020 /
 
Sziasztok. Adott egy Suzuki LS650 Savage (1987, motor blokk modell "F") gépsas, ami szolenoidos dekompresszor rendszerrel van ellátva. Az a probléma hogy a szolenoidot nem hajlandó behúzni.

A kapcsolás úgy épül fel hogy akkumulátor + -> 20A biztosító -> dekompresszor vezérlő -> dekompresszor szolenoid.

Az érdekesség itt hogy akkuról gond nélkül beránt a dekompresszor szelepe (mellékelt képen nagy lapos elektromágnes), viszont saját vezérlőjével nem akar. Kontaktusok mindenhol takarítva, a vezérlőt nem szedtem még ki egyedül mert az mélyen van ,de holnapi nap folyamán arra is sor kerül.
Kapcsolási rajzot mellékeltem.
(#) kaqkk válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 5, 2020 /
 
Ezért nyitottál egy külön témát ? 99% az esélye hogy a vezérlőd rossz . Csak át kell gondolni a tüneteket , de mi volt a kérdés ?
(#) szikorapéter válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 5, 2020 /
 
A kérdés inkább arra irányul hogy a dekomp. elektromágnese 20A árammal működik kb.
Ez az áramerősség valahol út közben veszik el, nem biztos hogy a vezérlőben.
A topic meg azért nyílt mert így össze lehet gyűjteni az ilyen "elektronikai betegségeket" a fórumon, ezáltal sok ember munkáját megkönnyítve.
(#) omegas hozzászólása Márc 21, 2020 /
 
Üdvözlök mindenkit!

Szeretnék építeni egy gyorsváltót a motoromhoz.
Az elektronikában kezdő vagyok.
A motor egy Aprilia RSV Mille 1000
Két hengeres befecskendezéses.
Tehát:
A motor beindul alapjáraton ketyeg.
A fordulatszámot figyelni kell ,mert egyesbe tételkor nem kell megszakítani az elektronikának.
Persze az alapjárat hidegen kicsit magasabb.
2. sebességi fokozat:
-Váltókar felfelé mozdul ,30 ms és 140 ms között megszakad a gyújtás és a befecskendezés.
És ez így megy 6. sebességig.
Lefelé váltásnál egy kicsit más a helyzet.
Mert a fordulatszámot ott nem csökkenteni hanem emelni kell.
Én csak a felfelé váltáshoz szeretném használni.
Arduino nano -t szeretném használni.
Érzékelőnek pedig piezo érzékelőt szeretnék használni. Talán egy kopogás érzékelő.
Tehát ebben kérném a segítséget.
(#) szikorapéter válasza omegas hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
Szia, valószínűleg nem viccből hagyja ki az elektronika a gyújtást arra az időközre. Először nézd át mechanikailag hogy alkalmas-e a motorkerékpár ilyesfajta átalakításra (lásd a Jawa-k félautomata váltóját), nem biztos hogy úgy lett tervezve hogy elviselje hosszú távon gyors kopások nélkül az ilyesmit. Az aprilia alkatrész meg alapból sem olcsó.
(#) omegas válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
Több gyártó is árul hozzá .
A következő modellben már gyárilag is benne van.
De itt még nincs elektronika.
Én akarok csinálni.
(#) szikorapéter válasza omegas hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
Igen de a következő blokkban nincs módosítás?
(#) omegas válasza szikorapéter hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
A váltó ránézésre megegyezik.
A Jawa-nak nem egy kuplung kiemelő mechanikája van?
Mint a trabant hikomat esetében, persze az hidraulikus.
(#) szikorapéter válasza omegas hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
De egy mechanikus de teljesen megfelel. Nem értem minek akarsz "gyorsan" váltani, hidd el ha eléggé gyakorlod gyorsabb vagy mint bármilyen automata.
(#) omegas hozzászólása Márc 21, 2020 /
 
Soha nem lehet egy ember olyan gyors mint egy elektronika.
Pályán már csak gyorsváltóval van esély.
És nagyon élvezetes. Ki kéne próbálnod.
(#) szikorapéter válasza omegas hozzászólására (») Márc 21, 2020 /
 
Kawa Z1300-ast vezettem (120LE) , mégsem volt "gyorsváltás" gondom. Pályára nem járok, nem versenyezni akarok, kéne még egy pár évet élnem.
Nekem 70-80 közt a legjobb a fogyasztás inkább ott járok és a technika sem kopik rongyá egy 2 év alatt. Tény aki "gyorsaságit" használ a mindennapokra , annak is ildomos odafigyelni hogy milyen szinten kopik a szerkezet. Voltam egyszer pályán, sok értelme nincs csak mész. Nekem fontosabb hogy kényelmesen, lehetőség szerint halálfélelem nélkül érjek oda valahova.
(#) Bakman válasza omegas hozzászólására (») Márc 23, 2020 /
 
Sok itt a kérdés. Pl. miért kell kopogásérzékelő? A váltókar melyik helyzeténél kell megszakítani a gyújtást és a befecskendezést? Miért kell figyelni a fordulatszámot ha a váltókart figyeled? Mennyi időre kell megszakítani a gyújtást (tág határokat adtál meg)? Csökkenteni kell a fordualtszámot felfelé váltásnál? Utóbbiról nem írtál semmit. Hogyan lehet beavatkozni a fordulatszámba?

Szerintem nagy esésnek nézel elébe ezzel a csináld magad dologgal. Egy csomó paraméter lehet még, ami neked eszedbe sem jut, nekünk mégkevésbé. De mint írtad, lehet ilyet kapni, csak be kell szerelni: Bővebben: Link. Nem lenne biztonságosabb egy gyárit megvenni? Ha valami elromlik a motorodban, melyik tanácsadó lesz a hibás?
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
(#) omegas hozzászólása Márc 23, 2020 /
 
A kopogásérzékelö csak egy ötlet. Piesoelektromos érzékelőt szeretnék.
A váltokar holtjáték utan kell megszakítani.
A fordulatszémot azért kel figyelni hogy ha egyesbe teszem ne szakítsa meg.
Állíthatonak kell lennie az idönek az érzékelö és a kapcsolás késedelmai miatt.
Felfelé váltásnál ki kel kapcsolni a gyujtás és a fordulat csökken.
Csúszo kuplungos a motor.
https://www.instructables.com/id/10-Quick-Shifter-Kazeshifter-Ardui...le-Qu/
Ez is jó lenne csak nem túl elegáns.
(#) acservin hozzászólása Márc 31, 2020 /
 
Sziasztok.
Lenne egy kis problémám.
Adott egy suzuki gsx 550 1986 os évjárat.
Sajnos a gyujtás egyik jeladója amikor bemelegszik a motor szakadást produkál.
Olyan embert keresnék aki foglalkozik ilyen jeladó felújításával.
Mellékelek egy képet a hibás alkatrészről.
Előre is köszönöm.
Tisztelettel:Ács Ervin.
(#) sonajkniz válasza omegas hozzászólására (») Ápr 5, 2020 /
 
De igen!
Ráadásul ez az egyetlen megoldás arra, hogy ne cseszd szét a váltót.
A gyárilag elektronikus gyorsváltóval szerelt motoroknak többféle követelménynek is meg kell felelni. Először is szinkronizált váltónak kell benne lennie. Nagyon kicsi lendítőtömeg lehet csak a motoron, Olyan gyertyákat kell beletenni, amik elviselik a hirtelen hűtést. (ha nincs gyújtás, viszont van fordulat, hirtelen hűl a gyertya) Mindezek mellett, ha nem sikerül elsőre beváltani, még le is állhat a motor. Baráti körömben ketten is megszívták az utólagos beszerelést. Pedig gyári cuccot vettek hozzá.
(#) omegas hozzászólása Ápr 19, 2020 /
 
Vettem egy magyar gyorsváltot.
Nagyon jol müködik.
Az inyektorokra kellet rá dugni és kész. Mobilon keresztül állítható.
Szerintem nagyon profi.
Mostmár láncolajozót kell építenem .
Esetleg markolat és ülésfűtést.
(#) omegas hozzászólása Ápr 19, 2020 /
 
Üdvözlet

Meg tudná mondani valaki, hogy tudnam ezt az alkatrészt megjavítani?
Egy hall jelado . Sebességmérő jeladó elektromos kilóméterorához.
Yamah tzr 50 . Megkapja a 12 voltot meg a gnd-t .A 12 volt eljut az elsö alkatrészig. 100 van ráírva .
Esetleg kondenzátor. Év nem tudok rajta tovább feszültséget mérni.

IMG_0895.jpg
    
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem