Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Nem szekvenciális váltó készítése Live for Speed autó szimulátorhoz.
Témaindító: lolhun1988, idő: Jan 26, 2010
Témakörök:
Sziasztok!
Szeretnék készíteni egy váltót a Live for Speed autó szimulátorhoz. Szeretném segítségeteket kérni az elején. Van rá egy tervem, kell hozzá egy ATMEGA8 és sima portkezeléssel meg lehet oldani úgy, hogy a váltórúd földön legyen az ATMEGA portjai felhúzva 5 V-ra. Amint az egyik sebességbe rakom ott egy érintkezővel 0 V-ra lehúzom a feszültséget és ezt tudom kezelni az ATMEGA8-al. Tehát, ha a váltót egyesbe rakom akkor mondjuk lehúzza a PC0-át akkor tudom, hogy egyesben van. Továbbá USB-n keresztül kapná a tápot és ott küldené az adatokat a PC felé. Igazából, ha ezt a tervet jóváhagyjátok akkor a mechanikával lenne probléma. Ki tudná ezt nekem legyártani vagy kitalálni hozzá egy ügyes mechanikát? Segítségeteket köszi előre Ádám
Nézd át a kormány és váltó készítése pc hez témát !
Sok jó ötlet és még talán program is van fent de ha jól emlékszem az pic re van .
Gondolom kuplungra is szükséged van ha már váltót építesz ?
Azt meg megértem, hogy nem szekvenciális váltó kellene mert azt nem is lenne könnyű megcsinálni és játékban semmi értelme sem lenne szinte, ha csak nem akarsz milliszekundumok alatt váltani. Ha van kuplung akkor azt kapcsolóval vagy potival figyelnéd.? Nem ismerem ezt a játékot csak névről de gondolom akkor kezeli a kuplungot. De itt kétfelé ágazik a dolog vagy, csak mint egy gombot tehát megnyomod mondjuk a billentyűzeten a k-betűt és a kuplungot benyomja. Vagy mint gázpedál vagy fék-elvén működik tehát potit is tudsz alkalmazni ez lenne az életszerűbb. A másik hogy kezeli e a játék a sebességeket úgy mint 0-1-2-3-4-5-R-(6) külön gombonként vagy csak fel-le váltás van? Ha kezeli akkor nincs nagy gond de ha nem akkor azt a atmegának kell tudnia, hogy mikor melyik sebességben vagy és melyikbe teszed át adott pillanatban és akkor hogy mennyit kell nyomni a fel vagy a le gombon. Ez viszont bonyolultabb ,mert ha mondjuk elnyomod billentyűvel a sebességet akkor nem 3* kellene megnyomnia az atmegának a le gombot hanem mondjuk csak kétszer ,hogy a jó helyre kerüljön. Az meg azért ciki ha mondjuk verseny közbe az ember nem találja a sebességet Vagyis jó lenne a tudná az atmega ,hogy gép szerint melyik sebességben van az autó. Talán érthető voltam és nem hülyeségeket írtam Üdv.
A kuplung az megvan oldva. Egy másik kormány szett pedálját használjuk. Lehet tengely és gomb is a kuplung egyébként, a sebességeket pedig szintén gombként kezeli, ha lenyomok egy gombot van automata kuplung is. Úgy működik, hogy amikor berakod egy másik sebességbe akkor lenyomja a kuplungot és utána felenedi amíg sebességben marad addig nem csinál semmit.
Akkor végül is nagyon könnyű a dolog tényleg csak a mechanika kell meg a programozás.
Csatolok egy filet, az azóta már megszűn MJOY-os honlap van benne.
Atmega8-al 16-al felépített komplett USB-s joystick, tud analóg tengelyeket is kezelni meg egy csomó gombot. Ezzel önmagában meg lehet csinálni egy szimulátort.
Esetleg valamelyik este nem gurulunk pár kört ?
Köszönöm szépen majd megnézem.
Igen csak én a windowsos részéhez nem értek. ATMEGAT felprogramozom, de a driver külön műfaj.
Én sem, de mjoy-os program jónak látszik és akkor már nem kell win-el foglalkozni
Gurulhatunk. Elérhetőségem szerintem megvan adva profilban, ha nem akkor írj adok valamit.
Igen, azt a win alapból sima joystickként lekezeli. Viszont esetleg megoldható mikrokontroller nélkül is a dolog, ha a játékban hozzá lehet rendelni az egyes sebességeket a billentyűzet gombjaihoz. Szét kell kapni egy sima billentyűzetet, kivezetni pár gombot a váltó mechanikába, és kész is. Lehet akár a napi használatban lévő billentyűzet oldalára szerelni egy DB15-ös csatit, és ha kell rádugható a váltó.
Ja, és a mechanikára is vannak ötleteim.
Na igen ilyenen is gondolkodtam, de szerintem az mjoy marad nagyon jó kütyü. Aztán a mechanikához, ha lenne egy két elképzelésed és meg is osztanád akkor szívesen várom. Elérsz esetleg msnen vagy skypeon is már megadtam az adataimban, ha gondolod.
de engem érdekelne hogy lehet kuplungot csinálni
Üdv:
Game portos kuplungra gondoltál vagy USBs-re, mert csak Game portra van tanácsom.
usb-s re
a game portra van átalakító usb-re?
Lehet hogy van, de miért nem jó Game port ahhoz csak egy game port csatlakozó kell meg egy poti. Usbhez meg gondolom PIC vagy AVR kell + az ahhoz szükséges alkatrészek nyák stb...
Az ár is jóval olcsóbb simán Game portal.
és menyi lenne game porton és hogyan csináljam
Kb:1000ft a kábel +csatlakozó+poti más meg nem kel hozzá.
Itt van a bekötése a game portnak ha az egyik potit bekötöd az elég a kuplungnak csak egy pedált kell csinálnod amivel ezt a potit csavargatod. Bővebben: Link
még próbálom a kapcs rajzot fölfoni
ehez majd milyen program kell? Használd a shift gombot! szamóca
Semmilyen csak Vezérlőpultba be kell állítani egy játékvezérlőt utána meg kalibrálni.
a gameport bekötésénél nem értem a 4 ellenálást
nekem Csak 1 kell, nem?
Sziasztok !
Nem tudom, mennyire érdekel még titeket ez a váltó mizéria, de én nem rég építettem egyet 0ft-ból. Remélem nem sértem meg a dzabályokat, ha a saját blogom címét beírom, ahol részletesen, képekkel bemutatom az építés menetét..... httP://scotty1979.blogspot.com kérdéseitekre itt is, ott is szívesen válaszolok, ahogy időm engedi...
már olvastam
Az egészben az a "jó" hogy sok szenvedés után előáll egy váltó amivel lassabb köridőket lehet menni
Szia !!
Igazából pár óra az egész, nagy szenvedés nem volt vele, nehezebb agy pc-t összedobni "dobozokból"... Ez pedig nem a köridőkről szól
kuplung is lesz?
Bocs csak nem voltam itthon sőt internet közelbe sem.
Szóval nem kell semmit bekötnöd csak az egyik potit semmi mást.Tehát az 1. és a 3. láb közé kell a poti egyik szélső és a középső lábát bekötni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |