Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Nintendo NESE-001
Témaindító: zzzzzzzzzz, idő: Júl 12, 2006
Helló!
Van egy rossz Nintendom, egy NESE-001-es típusú Nem tud valaki valami címet, ahol a kapcsolási rajz, a fesz térkép és egyéb dolgok vannak a témáról. A segítséget előre is köszönöm!
Gugi a barátod
18.500 találatból már csak akad egy, ami Neked kell?! :yes: Tessék kérem keresni!!!!!! :nezze:
Helló
Kösz a NAGY segítséget
[link=http://nesdev.parodius.com/]http://nesdev.parodius.com/[/link]
[link=http://graphics.stanford.edu/~ianbuck/proj/Nintendo/]http://graphics.stanford.edu/~ianbuck/proj/Nintendo/[/link] illetve ezekből csemegézz...
Köszönöm
Sziasztok!
Tudom hogy régen kihalt ez a 8 bites konzol de akkor is még élmény vele játszani Csak az a baj hogy nincs hozzá túl sok játék kazetta, ellenben az interneten megtalálható illetve fellelhető .nes kiterjesztésű romokkal. Ezek elvileg 8bitre készült játékok. Kérdésem az volna, hogy ha építenék egy programozót és egy (vagy több) programozható kártyát, akkor az kivitelezhető-e, hogy az internetről leszedett és a kártyára felmásolt program futna-e a konzolon? Egyenlőre csak elméleti síkon gondolkodok és egy Famicom utánzatom van Sega Mega Drive 2 kivitelben. Később kivitelezni is szeretném az elméleti dolgokat. Üdv McDeath
Az Adminok ki fognak nyírni, de már nem tudom szerkeszteni a hozzászólásomat...
Nos találtam egy érdekes oldalt ezzel kapcsolatban, de egy darab kapcsolási rajzot nem sikerült találnom, ellenben a kazetta 30 lábas lábkiosztását sikerült fellelni az oldalon. Bővebben: Link Lábkiosztás: Link Üdv McDeath
Az általad linkelt oldalak leírásai alapján:
Idézet: „Cartridges may contain both ROM appearing in the CPU address space at $8000-$FFFF, and VROM or VRAM appearing in the PPU address space at $0000-$1FFF. In smaller cartridges, which only have 16kB ROM, it takes place at $C000-$FFFF leaving $8000-$BFFF area unused. In cartridges with >32kB ROM, it is paged into address space with special circuitry (see "Mappers"). Some cartridges also have RAM at $6000-$7FFF which may or may not be battery-backed. Cartridge VROM (VRAM) is used for Pattern Tables (aka Tile Tables, Character Generators, etc.). The usual amount is 8kB which contain 2 Pattern Tables. In cartridges with >8kB VROM (VRAM), it is paged into address space with special circuitry” Tehát nem igazán egyszerű ilyen kártyákat építeni, mert a PPU video processzor és a CPU memóriáját és esetlegesen a RAM-ot is bővíti. Így ránézésre a csatlakozó is 60 lábas Kártyacsatlakozó A nes fájlok, meg valamilyen tömörítéssel tartalmazhatják a ROM tartalmakat és az architektúrát is, hogy az emulátor tudja, mi volt a cartridge-ben. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2012
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy lehetetlen mert van akinek részben sikerült. , hanem azt, hogy a nes fájlból a PRG és a CHAR rom kinyerése is már feladatként jelentkezik.
Hú hát köszönöm szépen a segítséget!
Valószínű, hogy akkor előbb valami program kellene amivel a file-ból kinyerem a programot, ergó meg kellene tanulni programozni első sorban. Aztán utána neki lehet ugrani a többinek. Nos akkor, ha az átalakító program megvan, akkor már kinyerhető a program és azt már fel lehet tölteni a ROM-ba amit meg kell építeni. És csak ezek után jöhet a móka, az élvezet De mivel nekem eleve csak egy klón nintendóm van, ezért nem is tudom érdemes-e egy játék miatt szenvedni ennyit. Ha van rá mód és lehetőség, akkor egy meglévő játékprogramot kéne csak átalakítani aprócskát, mert hogy kettőből egyet kéne csinálni. 90 tank és Battle city lennének, ezek elméletileg ugyan azok, csak mindkettő kicsit más. A kettő keresztezéséből is megoldható lenne, mert mind a kettő variáció megvan, csak külön ROM-on és külön a két játékban. Például, hogy az egyikben a gép fel tudja venni a kirakott extrákat, másikban nem, az egyikben meg lehet lőni a társamat és akkor elkezd villogni és nem tud mozogni egy ideig, a másikban nem, és így tovább. Esetleg a kettőből ki lehetne hozni egy jót egy külön ROM-ra? Az úgy gondolom könnyebben kivitelezhető, mint egy nes file-ból ROM-ot kovácsolni. A segítséget még egyszer köszönöm. Üdv McDeath
Azt mondtad, nem tudsz programozni. Akkor ez így nagyon nem fog menni. Meg kellene ismerned az architektúrát amire a program készül, majd visszafejtened a játékot, és újraírni a megfelelő részeket, hogy úgy menjen ahogy te szeretnéd. Végül újra lefordítani, majd beleírni a romba. Pár évet nyugodtan rászánhatsz a dologra. Ér ennyit? Hamarabb lesz a nes-ből rom.
Kicsit nagy falatnak tűnik az még az első felvetésedhez képest (neten hozzáférhető, meglévő rom tartalom visszaírása chip-be és cartridge készítés) hiszen ehhez teljesen ismerni kell a nintendo programozását, még az elsőhöz elég az elektronikai ismeret és a rom szerkezetének ismerete. Én Vectrex konzolhoz készítettem már bővítőkártyát, de ott a rom is készen letölthető a netről és a cartridge felépítése is egyszerű, mert csak a rom chipet tartalmazza. Elég volt a kártya készítésével foglalkozni, beégetni a az epromokat stb. (a kép csak példa, az én gyártmányom kicsit kezdetlegesebb volt , de működik azóta is)
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
Tudom, hogy nagy fába vágtam a fejszémet. Programozni meg tudok tanulni, van családba aki tanár és programozást is oktat, ezért ez nem gond. Az hogy jó pár év lesz azt sejtettem, sőt majdhogy nem tudtam is. Rászánom az időt mert érdekel a dolog. Jelenleg úgy is munkanélküli vagyok ráérek mindenre.
Azt mondod, hogy a .nes-ből előbb lesz ROM mint két ROM-ból egy? Hát akkor nem marad könnyebb út, megoldom így. és köszönöm a segítséget |
Bejelentkezés
Hirdetés |