Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
én is ezt használtam de messze nem tökéletes.
Utóbbi időben, injekciós tűből és pipettából készített csőtollat használok. Alvikorr fekete festékkel töltöm felhígitva. Így semmit nem mar alá.
Ha teliföldet használsz, próbáld ki azt, hogy miután felvasaltad/lamináltad, és leszedted a műnyomót, fordíts fel egy vasalót talpával felfelé, tegyél rá 4 aprópénzt úgy, hogy a nyák csücskeit támaszd csak alá (a rajzolat ne a vasaló felé legyen, hanem felfele), és kapcsold be 180 fokra pár percre, amíg teljesen át nem melegszik az egész nyák.
Ilyenkor szépen elterül a festék, nem lesz lyukacsos a nagy felület sem.
ilyen lett átrajzolás után, délután ha nem esik az eső akkor jön a maratás.
Végül is a célnak megfelel, azért vonalzóval szebb lett volna...
Sziasztok! Tudna valaki valami egyszerű lamináló vezérlés, mert a PIC-est nem akarom megépíteni. Túl bonyolult és drága ahoz, hogy hetente 1-2 nyákot készítek.
Van egy A3-as laminálom Swedex Colibri LM600. Ennek is van vezérlése: írány változtatás hőmérséglet állítás. Csak ezen nem tudtam megoldani a hőmérséklet emelést. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Először is jó lenne tudni mennyi a max hőfok amit tud .
Az a baj hogy nem tudom megmérni pontosan. Kb 160-170C.
Szerintem az bőven elég , ha feljebb mennél már nem biztos , hogy jó lenne.
Próbálgatni kell , mert ha ez most , így a te nyomtatódhoz , és mondjuk műnyomó papírodhoz pont jó , akkor nem kellene ezen változtatni.
Na végre sikerült köszi a sok segítséget
Megmondjam ?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
A legkönnyebben úgy tudod ezt megtenni , és mint írtad is , hogy nem akarsz hókusz pókusz pic es vezérlőket csinálni . Na szóval ahol van a hőfok érzékelője , vagy hőkapcsolója a laminálónak nem tudom milyen megoldású a tiéd , hogy szépen fogod , és ahová rögzítve van onnan kezded eltávolítani , ezzel eléred azt , hogy később fog kapcsolni , de ezzel a hőfok is feljebb fog menni.
Persze célszerű bizonyos határok között maradni , hogy a lamináló alkatrészei ne olvadjanak meg.És ha változtatsz a hőkapcsoló távolságán nem árt mérni a hőfokot , és figyelemmel kísérni , hogy mikor kapcsol , és akkor jó e a hőfok .Ekkor már meglesz az a távolság ahol rögzítheted az érzékelőt , vagy hőkapcsolót , és ennyi. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Szerintem tedd vissza, nincs azon mit növelni. Látod, nekem is szóltak hogy nem kéne 160°C-on laminálni mert megég a toner és azért szemcsés a panel. A másik, hogy ezek a kínai csodák már az eredeti elektronikával is túl vannak feszítve, elég egy kis tuning és szétreped a henger, leég a fűtőszál. A harmadik, hogy sem az 1N4148, sem az LM324 nem való ilyen áramkörbe, silány tervezésről árulkodik, miért gondolod hogy a mechanikus ill. a fűtő rész minősége megéri ezt a befektetést? Arról nem is beszélve hogy ilyen érzékelőre tuti nem találsz épkézláb vezérlőelektronikát. Negyedszerre pedig ha nem értesz hozzá akkor inkább tedd vissza az egézet úgy ahogy volt és használd egészséggel a gyári megoldást. Jobb nem lesz!
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Javasoltam én is ezt a megoldást .
Hidjétek el 1600C őn bőven elég . Én pl 120-140 ig szoktam nyákmérettől függően.
Ti mivel szoktátok lekezelni a rézfelületet, hogy ne oxidálódjon? Kimarattam, kb 1 hétig állt, majd át kellet csiszolnom, tegnap este forrasztgattam a nyákon de előtte lecsiszoltam, akkor jól forradt. Ma délután megint oxidos volt.
Fenyőgyanta alkoholban (vagy higítóban, vagy denszeszben) feloldva, vékonyan rákened , s évekig jó oxidmentes lesz + folyasztószernek is jó.
Nagyon jó a direkt ilyen célra készült SK10 nevű spray, csak kicsi drága.
Ugyanúgy megfelel a célnak ha vékonyan fújod (!) a magyar TN170 is, és jóval olcsóbb. De megteszi a dolgát egy kis hegedűgyanta feloldva acetonba szintén. Azzal egy a gond, kicsit ragadós a fogása - viszont forrasztás után azt úgyis lemosuk. Aztán a védőréteg már lehet bármilyen akril lakk.
Mindkettő jónak hangzik, írtam a helyi elektronikai üzletnek, kíváncsi vagyok mijük van, s milyen horibilis áron. (sajnos sok alkatrészt a HE store-s ára 2-3-4x-eséért árulnak)
A tn180 zöld nyáklakkal van valakinek tapasztalata? Érdemes megvenni ? megéri az árát?
Van neki saját témája is: Bővebben: Link
én be szoktam ónozni. Lecsiszolom, fúrom, majd bekenem forrasztó zsírral vagy olajjal és a lehető legalacsonyabb hőmérsékleten minimális ón használatával végighúzom a vezetősávokat. A végén lemosom a forrasztó zsírt.
Olajjal zsírral be ne kend egy pillanatra sem, beszivároghat a nyákba. Nagyimpedanciás áramköri részeknél problémát okozhat, szokásos áramköröknél esetleg nem venni észre. Megállapítani, hogy a panel vezet, nagyon nehéz. Én 2 napig szenvedtem, ilyen ok miatt. Azóta csak gyanta, ha ónozom. Vagy akrillakk tökéletes.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2013
Sziasztok,
szeretném kipróbálni laminálóval vasalni a nyákot. Először is szükségem volna egy laminálóra, ebben kellene segítség. Ti milyent ajánlanátok? Egyszerű Tacskós megteszi? Nézegettem ilyen projekteket de olyan típust amikkel dolgoztak nem láttam errefelé, meg persze szét voltak bontva Előre is köszi. A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2013
Olyan kell, aminek a hengereit valahogy szét tudod húzni.
Én maradok a vasalásnál, nekem jó, hibátlan így is, csak oda kell figyelni. Aki sok NYÁK-ot készít annak biztos jó a lamináló.
Én sokat számoltam a laminálóval kapcsolatban vásárlás előtt. Különböző megoldásokat vettem figyelembe, de a végén úgy döntöttem, hogy inkább veszek egy kész laminálót, ami simát tudja ezt a funkciót és így esett a választásom a PhotoArt 17 LSI változatra. Talán nem gond, ha ide írom az oldal nevét, de én a Vaterán vettem 10 eft-t és remekül működik. Ha elolvasod, akkor láthatod majd a leírásában, hogy 2mm vastagságig tud laminálni max. 160 C-n.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |